Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. maj 2025 | 21:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: B&W 802D splittet ad (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 04 November 2006 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

skumflum skrev:
Andreas KBH skrev:

Det er nogle gode forklaringer på billederne

Men som flere skriver "HVORFOR!"

De ser jo ud til at virke fint

Tsk tsk... Er man en rigtig mand og teknik ineresseret vil man da se hvordan det ser ud inden i

Kan da godt følge det med at skille tingende ad, men en højtaler til 100k i flot træ, og lak  der ville jeg sige fra, og det er selvom min bagrund er mekanisk/elektrisk...

Back home in a cold country...
Til top Vis Andreas KBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas KBH

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Sendt: 04 November 2006 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

hmm.... jeg er altså ligeglad om det er den ene eller anden model, for med alle de senere indlæg her i tråden, kan man som almindelig læser få endog endnu mere at vide om diverse B&W peodukter. Hvis der er sket lidt ombytninger af diverse produkter eller billeder, jammen så pyt med det, jeg håber da bare at de har samlet de rigtige igen...
Jeg er enig med skumflum i hans sidse udtalelse, og takker Hasselhof for initiativet. At der måske så lige er nogle smuttere undervejs, ja så tager vi den der fra.
Det kunne jo f.eks. være,a t der var nogle der havde taget et par indmadsdimser, læs enhedder ller andet, med for at man så efter at have adskildt en højtaler ad, kunne se diverse forskelle eller diskutere fordele/ulemper?
ps: jeg mener at have set andre få advarsler for mindre "angrebsagtige" indlæg end nogle af de ovenstående, (og det var ikke mig selv jeg mente ;) Nå, men pyt det kræver i virkeligheden ikke et svar. Jeg synes bare at jeg som almindelig læser af mange tråde her på sitet vil gøre opmærksom på min oplevelse af dette fænomen, når der nu lige er et eksempel i denne tråd, uden hermed at ville ødelægge den.
Og så skal jeg også lige tilføje at jeg naturligvis ikke mener dette som et angreb mod nogen som helst, ingen intentionel skade, personfnidderi eller det modsatte er ønsket.
Man kunne måske bare skrive det en smule mere elegant
og hvad, på en højtaler som denne, ville jeg da også godt ønske mig et andet materiale end den lyserøde plastikring... Men pyt det er ikke min hovedpine, for jeg er desværre ikke ejer af et sæt 802D eller for den sags skyld 802N.

Ellers en møgspændende tråd og et godt initiativ.

God aften til alle.

RedFox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 November 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Jeg er tilbage med et indlæg.

Jeg kunne i første omgang ikke kende enhederne fra Hasselhoffs indlæg. De lignede ikke mine!

Men efter jeg nu også har kigget indvendig i mine 802d, må jeg give Hasselhoff ret! Det man ser på hans billeder er den ægte vare! Nej, jeg adskilte ikke diskanten.

Jeg mener stadig at det er en suveræn højttaler. Så skidt med, om den har unoder i ekstreme tilfælde. Det har vel næsten alle højttalere alligevel. Jeg synes de spille godt. Det gør de jo også på Skywalker Ranch og i Abbey Road-studierne!

Nautilus-serien er kunst, og kunst betaler man for. Så får mig ville det ikke være det samme, hvis det var en firkantet sort kasse til monitorbrug.

B&W kan bygge firkantede sorte kasser. Se deres store 800 serie THX! Fedt!

mvh 

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 November 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Fremmede skrev:

Jeg kunne i første omgang ikke kende enhederne fra Hasselhoffs indlæg. De lignede ikke mine!

Men efter jeg nu også har kigget indvendig i mine 802d, må jeg give Hasselhoff ret! Det man ser på hans billeder er den ægte vare! Nej, jeg adskilte ikke diskanten.  Du mener at hans billeder er rigtige? øhh diskanten er i hvert fald ikke. Kan ses af en hver ude fra. og indvendig er de heller ikke de rigtige har jeg lige bekræftet i dag. Så ved ikke helt om jeg misforstår?

Jeg mener stadig at det er en suveræn højttaler. Så skidt med, om den har unoder i ekstreme tilfælde. Det har vel næsten alle højttalere alligevel. Jeg synes de spille godt. Det gør de jo også på Skywalker Ranch og i Abbey Road-studierne!

Nautilus-serien er kunst, og kunst betaler man for. Så får mig ville det ikke være det samme, hvis det var en firkantet sort kasse til monitorbrug.

mvh 

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 November 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har et sæt 802D og er villig til at hive et par enheder ud af dem? så skal jeg komme forbi og tage nogle billeder .. 
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Sendt: 05 November 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Og jeg dækker Københavnsområdet med foto, hvis det skulle være.

RedFox.

Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 November 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

redfox skrev:

RedFox.

Så dækker jeg Århus området!

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 November 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

redfox skrev:

RedFox.

jamen havde du ikke "en bekendt, som kender en med et sæt B&W 802D" ?? så er det da bare at udnytte dine kontakter og tage derud.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 November 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:

redfox skrev:

RedFox.

jamen havde du ikke "en bekendt, som kender en med et sæt B&W 802D" ?? så er det da bare at udnytte dine kontakter og tage derud.

Jo i Herning... (jeg ville så gerne nøjes med Århus området) Men jeg kan da prøve at få ham til at sende nogle billeder.

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 November 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Fremmede skrev:

Men efter jeg nu også har kigget indvendig i mine 802d, må jeg give Hasselhoff ret! Det man ser på hans billeder er den ægte vare! Nej, jeg adskilte ikke diskanten.

mvh 

Kan man heraf udlede, at Hasselhofs billeder rent faktisk er af 802D? 

Vil det sige at billederne som Ronin har posted ikke modsvarer, hvad der i praksisk bliver fremstillet?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 06 November 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Olsen skrev:
Fremmede skrev:

mvh 

Kan man heraf udlede, at Hasselhofs billeder rent faktisk er af 802D? 

Vil det sige at billederne som Ronin har posted ikke modsvarer, hvad der i praksisk bliver fremstillet?

Alene diskant og bas-enhed fra den Hasselhof har skilt ad, er slet ikke identisk med 802D´erens. Bare alene udseendet på diskanten skriger ind i himlen. At det så skal dækkes ind under at B&W´s marketingsafdeling har leveret billederne er jo bare en nul-løsning, for han har trods alt erkendt at der muligvis kan have indsneget sig et par fejl.

Der er iøvrigt stadig heller ikke svaret på hvorfor den løse enhed har et indpræget B&W-logo, mens dem der sidder i 802D´eren er helt sort??

Så skulle mine billeder ikke matche, er det da en ringe trøst at der så er to billedserier der ikke matcher virkeligheden

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 06 November 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Hasselhof skrev:

Det er dit "faktum" jeg gerne vil have bakket op. Dine billeder stammer fra B&Ws markedtings afd ikke en real life production højtaler.

Nej, det gør de faktisk ikke - de kommer fra deres tekniske chef, og jeg tænker ikke at de sender billeder til redaktionen for at skjule at der skulle sidde noget andet i højttalerne. At de reagerer er jo tværtimod et tegn på at de bestemt ikke selv er enige, og 802D´eren er trods alt et af deres prestige-projekter.

Ikke at det nødvendigvis er tilfældet her, men jeg har ofte set produkter som afvigede en del fra producentens reklame billeder. Fremmede kommer med en konkret påstand om at mine billeder ikke stemmer ovens med den han har derhjemme, det kan han vel blive holdt op på ligeså meget som jeg kan på mine.

Hvis det kun var indholdet af den første post i en tråd der var gyldig ville et debatforum vel være lidt omsonst. Havde han sagt at mine billeder og dine ikke stemmede overens var der jo ikke noget at kalde ham ud på..for det kan enhver jo se.  At kalde min opfordring til Fremmede, udenomssnak er vel så diamentralt forkert som det kan blive. Da hans billeder meget vel endgyldigt ville vise at jeg havde begået en fejl.

Det er muligt at en komplet Diamon diskant koster 10k retail, men de reservestumper B&W representanten havde skaffet var vidst nogle pakninger og samlematerialer til en samlet pris på under 100 dollar. Ting som ikke er skruet sammen kan ikke skrues fra hinanden. Så limninger er man nød til at lirke op.

Nu meldte historien jo heller ikke noget om hvilke dele der var bestilt

Det her er første gang jeg har postet billeder af et adskildt produkt som jeg ikke selv enmands har stået for ende til anden. Jeg beklager meget hvis jeg er kommet til at fotografere de forkerte stumper. Den her post var kun for at glæde hifi interesserede i dk. Fremover vil jeg kun dele ting jeg har splittet alene. Det skulle udrydde muligheden for fejlkilder.

Lige nøjagtigt - jeg er derfor også forundret over "billedserien", for du plejer jo netop at gøre det på den måde.

til Ronin : Hvis du ikke ønsker at lave person angreb, så lad være med at skrive indlæg der har brug for en disclaimer

Jeg kom det bare i forkøbet inden der kom en eller anden og smed meldingen. Tag det som du vil.....

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 06 November 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Jeg synes stadig heller ikke der er kommet en ordentlig forklaring på HVORFOR de er blevet skildt ad. Bevares, det kommer ikke os ved, men det virker da skørt at brække så dyr en højttaler i stykker, for at se hvordan den ser ud indeni. Med mindre man har gang i noget reverse engineering?
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 November 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Hasselhof: "Indermagneten har en forkobret overflade. Ved ikke helt hvorfor de har gjort det."

Det er jo en gammel opfindelse, der sænker svingspoleinduktionen dramatisk. Almindeligvis krediteres Skaaning (Dynaudio, ScanSpeak) for den (Symmetric Drive), men jeg har set en gammel Philips fuldtone hos Troels Gravesen, der også havde kobberklædt polstykke.

Det morer mig, at Hasselhofs bas har store hvide bogstaver på fronten, medens højttaleren til at starte med tydeligvis (på trods af manglende billedkvalitet) ikke har! Kan "Fremmede" ikke tage et par billeder?

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 07 November 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Well, så har jeg været i hyggeligt selskab med en B&W 802D, så denne gang kommer billederne fra real life-højttaleren, og de er rimeligt interessante:

Basser -

Mellemtone:

Diskanten:

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 November 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Fornemt Ronin

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 07 November 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Det var da ligegodt grow!

Ikke én eneste af de enheder Hasselhoff har skudt er fra en 802D model så?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 November 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Flot Ronin!

Hvordan skaffede du dig adgang til sådan en? Må siges at løse mysteriet på bedste vis.

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 07 November 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Frederik Carøe skrev:

Flot Ronin!

Hvordan skaffede du dig adgang til sådan en? Må siges at løse mysteriet på bedste vis.

En kammerat i Århus havde anskaffet sig et sæt for et godt stykke tid siden, så jeg spurgte om han ikke var frisk på at jeg lige fik lov at zappe lidt billeder af enhederne - da han rejser i forbindelse med hans job, gik der bare lidt tid inden jeg kunne få fat på ham - det havde han ikke et problem med - så geden må vist være barberet!!

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 November 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Frederik Carøe skrev:

Flot Ronin!

En kammerat i Århus havde anskaffet sig et sæt for et godt stykke tid siden, så jeg spurgte om han ikke var frisk på at jeg lige fik lov at zappe lidt billeder af enhederne - da han rejser i forbindelse med hans job, gik der bare lidt tid inden jeg kunne få fat på ham - det havde han ikke et problem med - så geden må vist være barberet!!

Super godt Ronin. Godt arbejde.
Ja geden er barberet, men hvad med Hasselhof, skal han ikke også lige have en ture med trimmeren?

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes