Emne: Forstærkere fra Cerwin Vega ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
|
Hurtig. Nu har jeg ikke læst den mail du har sendt til HFK engang for ? siden, og den videre korrespondance, så det vil jeg helst ikke udtale mig om .
Det jeg har bemærket er at der for det meste er en negativ tone i de indlæg du skriver om HFK. Jeg har egentlig på fornemmelsen at du er en intelligent fyr, og at der er fornuft i meget af det du skriver.
Dine budskaber ville dog virke mere seriøse, hvis du ville droppe din evige kamp mod HFK.
Det samme gælder også mange andre hvor der ofte går personfnidder i debatten. Drop det og lad folk, producenter og forhandlere få en chance for at udtale sig uden at skulle risikere at blive svinet til.
Lad HFK få en chance for at forklare deres fejl. Den med pigen læste jeg som skrevet med et glimt i øjet.
Det er fint ikke at være enige med deres forklaringer eller mene at produkterne er noget l**t. Men hvorfor er det så svært at skrive det på en ordentlig måde.
|
|
|
Jeg kunne ikke være mere enig. Det er fair nok at folk ikke er fans af HFK men lad os nu holde debatten i en ordentlig tone. Det er irreterende at tonen altid skal være så grov.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
Mickey BG Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1206
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad sker der her... arbejder næsten alle her i hfk siden folk de forsvar hfk på den måde... hfk har virkelig trot i spinatten her... ikke nok med det, kommer de med en støre røverhistorie for at set sig selv i godt lys...
__________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor flamer Hurtig HFK?
Fra Hurtig's første indlæg i denne tråd "Det er åbenbart i klubbens ånd at vildlede med forkerte oplysninger, hvis bare det kan øge salget."
Om hurtig's spørgsmål er relevante eller ej kan jeg ikke udtale mig om. Jeg forstår dog godt at HFK ikke altid ønsker at kommentere herinde når tonen mod dem er som den er.
Og lad os så få tråden tilbage til CV __________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. MBG skrev:
|
Hvad sker der her... arbejder næsten alle her i hfk siden folk de forsvar hfk på den måde... hfk har virkelig trot i spinatten her... ikke nok med det, kommer de med en støre røverhistorie for at set sig selv i godt lys...
|
|
|
Det tror jeg ikke, men heldigvis er der mange som ønsker en god tone i debatten  .
Det samme gælder også overfor andre producenter og forhandlere. De har bare ikke samme behov for opbakning, eftersom at det er HFK vi elsker at hade. __________________  Audi A3
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
Mr. MBG skrev:
|
|
|
|
Det tror jeg ikke, men heldigvis er der mange som ønsker en god tone i debatten  .
Det samme gælder også overfor andre producenter og forhandlere. De har bare ikke samme behov for opbakning, eftersom at det er HFK vi elsker at hade.
|
|
|
Igen kan jeg ikke være mere enig.
Skal vi ikke dreje debatten tilbage på CV forstærkeren, er der overhoved nogen som har hørt den??? Er den til at købe endnu???
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trådens ironi.
Hvis det ikke havde været for denne efterhånden lange underlige tråd, ville CV forstærkerne været gået forbi mig i stilhed. Jeg havde ikke engang lagt mærke til at de var med i det nye katalog .
Nu er jeg dog blevet så nysgerrig at de skal have et lyt og kig en dag. __________________  Audi A3
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså drengene skulle vi ikke bare prøve at lade tingene ligge??..
Også bare alle blive enige om at HFK har lavet en rimelig stor fejl, og sådan er det så!..Det ville selvfølgelig ikke have gjort noget med en forklaring / undskyldning, men sådan er det jo.. de er mennesker, og de kan jo også lave fejl.... men vi kan jo alle blive enige om, det er en rimelig stor fejl, men sådan er det jo bare.. nu ved vi det alle jo ...
mvh Henrik
NAD 753v2
JBsystems C2-800, NAD 216 THX
CV AL-1000, Dali 109, Dali SC-7 og JBL E250P
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Mickey BG Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1206
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det nytter jo bare ikke noget nå den forklaring / undskyldning de kommer med er lige så syg som den fejl de har lavet... __________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |
tnc99 Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
|
Trådens ironi.
Hvis det ikke havde været for denne efterhånden lange underlige tråd, ville CV forstærkerne været gået forbi mig i stilhed. Jeg havde ikke engang lagt mærke til at de var med i det nye katalog .
Nu er jeg dog blevet så nysgerrig at de skal have et lyt og kig en dag.
|
|
|
nogle som ved hvor de kan høres?? kunne faktisk være sjovt med en lytter en dag
|
| Til top |
|
| |
Jesper Bach Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
|
Altså drengene skulle vi ikke bare prøve at lade tingene ligge??..
Også bare alle blive enige om at HFK har lavet en rimelig stor fejl, og sådan er det så!..Det ville selvfølgelig ikke have gjort noget med en forklaring / undskyldning, men sådan er det jo.. de er mennesker, og de kan jo også lave fejl.... men vi kan jo alle blive enige om, det er en rimelig stor fejl, men sådan er det jo bare.. nu ved vi det alle jo ...
mvh Henrik
NAD 753v2
Mit Hifi
|
|
|
Hej Henrik
Du siger "en rimelig stor fejl" de har glemt et enkelt ord i beskrivelsen ("dynamisk")
Du efterspørger så en forklaring/undskyldning, jeg synes da de skrev under hvilke forhold målingen var lavet .. målingen er lavet over 20ms (ikke sindsygt lang tid, dog længere end det tager Hurtig at gå i rødt når hen ser klubben nævnt )
Personligt synes jeg klubben kom med et konstruktivt indlæg, hvor de forklarede at de havde lavet en fejl, og forklarede hvad der burde have stået i kataloget, hvis de havde haft tid til at læse korektur.
Jesper
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sjoveste de skriver er da, at det er en anerkendt producent af professionelt PA-grej.
Master Audio eller AMATE som de hedder, har jeg aldrig hørt om eller set i den professionelle Audio verden. De laver jo mest disco-udstyr og andet PA gear, hvor den almindelige hoby-mand kan være med prisen.
Det professionelle PA-grej, er nok mere i et prisleje, i stil med
http://www.dbaudio.com/
http://www.l-acoustics.com/
http://www.turbosound.com/
__________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Jesper det har du måske ret i!.. men som jeg også selv nævner, hvorfor så ikke bare lade emnet ligge, også bare komme videre??.. altså det er jo meget nemmere!:..men ja altså, det er jo en rimelig stor fejl, men sådan er det jo ...Altså life goes on ..
mvh Henrik
NAD 753v2
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes bedre ting at tage sig til, end at hade HFK 24 timer i døgnet.  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Der findes bedre ting at tage sig til, end at hade HFK 24 timer i døgnet.  |
|
|
Hvad dog........

|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Jesper Bach: Jeg kan kun grine, når du kalder mig en narhat og beder mig holde kæft. Jeg har holdt en sober tone, og alligevel bryder du denne, for at forsvare en butikskæde, der fylder sine kunder med løgn... Det siger en del mere om dig end om mig. Tyllykke....!!   
Og så synes jeg vi skal droppe al udenomssnakken, og komme tilbage på sporet. Der er tydeligvis mange, der ikke har forstået hvad min hensigt med debatten.
Jeg har sådan set ikke noget mål om at skade HFK. Tværtimod. Jeg ønsker faktisk at HFK skal blive meget bedre end nu. Og af selv samme årsag, har jeg flere gange sendt mails afsted til HFK, når jeg har konstateret at de har lavet fejlagtige beskrivelser. Jeg har endda gjort det i en meget pæn tone, og lagt meget vægt på at jeg gør det for at hjælpe, og ikke for at svine. At jeg ofte falder over HFK skyldes, at de desværre er rigtig dygtige til at lave "fejl" i Deres beskrivelser. Og så har jeg et par uheldige erfaringer med dem, hvilket gør at jeg holder et vågent øje med dem.
Men tilbage til den konkrete sag:
Der er mange der siger, at vi skal droppe snakken, fordi HFK jo har beklaget fejlen. Ja, det kunne vi sagtens. Vi kunne sagtens være den slags mennesker, der bare sidder og venter på at blive fyldt med gode historier af en eller anden tvivlsom sælger, og bare accepterer alle de usande fortællinger folk ville byde os. Vi kunne lade os snyde i vildskab hvis vi ville. Og når vi så en sjælden gang ved et uheld opdagede at vi var blevet snydt, kunne vi sige at det var helt OK, bare sælgeren sagde at han var ked af at have snydt os. Men!! Jeg er jyde, og har det ufattelig dårligt med at blive snydt! Og så har jeg det, min gamle chef for den FN styrke jeg var en del af, kaldte en "positiv skeptisk indgangsvinkel til alt". Denne skepsis gør blandt andet, at jeg bliver særdeles mistænkelig, når jeg ser en butik der tilfældigvis meget ofte kommer til at lave fejl i sine tekniske beskrivelser, specielt når de endnu mere tilfældigt ALTID gør produkterne mere positive. Det er da noget af en sammentræf hva??
Jeg har flere påpeget fejl, men alligevel fortsættes der med forkerte oplysninger, og et svar om at de ikke ønsker hjælp. Det er da underligt! HFK bryster sig jo som værende eksperter, og stedet hvor man kan få seriøs rådgivning. Men det er jo absolut ikke korrekt,hvis man bevidst fastholder fejlagtige beskrivelser, fordi de pynter på produktet. Og det er lige nøjagtig det jeg har et KÆMPE problem med.
Jeg kan sagtens selv lure, om en forandler/producent forsøger at fylde mig med løgn, for at sælge et produkt. Men der er ALT for mange der ikke kan. Ikke fordi de er dumme. Slet ikke. Men det er bare ikke alle der har teknisk viden, og det udnytter butikker som HFK i mine øjne, når de slynger om sig med meget fine tekniske beskrivelser om særlige egenskaber grundet speciel teknik. Og mit bud er, at mindst 99% af læserne finder det meget imponerende. Og det synes jeg er helt fint, hvis det passer hvad man skriver. Men overdænger man forbrugeren med tekniske betagnelser, som er direkte forkerte, så bliver jeg harm. Man kan sagtens få et skod-produkt til at fremstå som et teknisk vidunder, hvis man kaster om sig med fine tekniske forklaringer. Og hvor mange opdager at det hele er løgn?? Kun de få med teknisk indsigt. Er det så OK at kaste om sig med tekniske vrøvl, bare kunden ikke opdager at det er løgn?? Det må der jo være nogen der mener, siden de finder dybt forkasteligt, at jeg påpeger det overfor HFK. Men så er man efter min mening ikke helt gennembagt!
Jeg fatter i øvrigt ikke at HFK's måde at blande sig i debatten. De må beslutte sig for om de vil deltage eller ej. Hvis ikke de vil, så er det helt fint. Så ved vi det. Og så ved vi at det er totalt ligeglade. Men hvis de vælger at deltage, og det er jeg meget glad for, så må de også gå ind til det med det der kræves. Så nytter det ikke noget, først at lade en produktchef undskylde en af de meget tilfæøldige "standard-fejl", ved at skyde skylden på en kvindelig kollega. Det nytter heller ikke, at han bagefter begynder at bortforklare med dybt ukkorrekte tekniske beskrivelser! Det er for dumt, for det bliver opdaget. Det nytter heller ikke, at man derefter forsvinder helt, fordi man ikke vil tage konfrontationen om ens forsøg på at snakke udenom med forkerte tekniske forklaringer! Men mønsteret ligner desværre det jeg så ofte har set, når jeg har konfronteret HFK med de forkerte udtalelser. Den med den kvindelige medarbejder har jeg dog ikke set før. Men har også hørt en forklaring med, at teksterne var skrevet af marketingsfolk, der intet aner om produkterne. Meget betrygende, når man ved at størstedelen af den vejledning man kan få fra de unge ekspedienter HFK er begyndt at anvende, sker ved opslag i disse tekster. Men som sagt ligner det noget jeg har set før:
- Først et forsøg på at snakke udenom
- Derefter et forsøg på at forklare med en teknisk snak, der typisk er helt ukkorrekt.
- Herefter forsøger man at trække snakken over i ens eget forum, med den begrundelse at det er meget lettere.
- Når man er ovre i sit eget forum, lukker man de personer ude fra forum, som forsøger at påpege ens fejlagtige tekniske beskrivelser.
Som slut vil jeg igen gerne påpege, at jeg på ingen måde ønsker at skade HFK. Det har jeg virkelig intet ønske om. Jeg kan bare ikke sidde stille og se på, at den kæde der engang stod for seriøs betjening af folk med ægte viden om produkterne, i dag laver noget der minder om bevidst fejlbeskrivelser for at imponere kunderne. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære hurtig,
Jeg kan på ingen måde ta' din kritik af HFK seriøst, når du i samme sætning siger, at du ikke er ude på at skade dem, og derefter kategoriserer dem som "en butikskæde der er ude på at fylde sine kunder med løgn" - en sådan udtalelse er skadelig for firmaets renome.
Du skriver også du har haft et par uheldige oplevelser med dem og derfor holder et vågent øje med dem - det er da trist at du har haft kedelige oplevelser, men når du ligefrem ligger det til grund for din selvbestaltede forbrugerhjælp, så virker det unægteligt som om du har gang i et personligt vendetta, og ikke som om du konstruktivt ønsker at hjælpe med at forbedre deres informationsmateriale - at du derfor hævder at det er dit ærinde, virker derfor efterhånden bare ynkeligt og hyklerisk.
Jeg synes det er trist som dine negative udfald har præget denne debat, og forstår desværre godt at HFK ikke ønsker at fortsætte dialogen med dig - hverken her eller i deres eget forum - hvilket så rammer os andre der gerne så en fortsat positiv dialog med såvel HFK som andre producenter.
Tillad mig derfor på det venligste at udbede mig din tavshed i forbindelse med debatter om HFK for fremtiden - det tror vil gavne både os andre og dig selv...
MVH.
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gutter!
Drop nu det personlige fnidder og hold jer til emnet i sober og acceptabel tone. Det er fuldstændig frivilligt at debattere, så længe det bliver gjort på et fornuftigt plan. Hvis ikke man kan holde sig til dette, bedes man venligst men bestemt om at holde fingrene fra tastaturet! Længere er den ikke..
Der er slettet intetsigende indlæg vedr. personfnidder!
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
erla skrev:
Kære hurtig,
Jeg kan på ingen måde ta' din kritik af HFK seriøst, når du i samme sætning siger, at du ikke er ude på at skade dem, og derefter kategoriserer dem som "en butikskæde der er ude på at fylde sine kunder med løgn" - en sådan udtalelse er skadelig for firmaets renome.
Du skriver også du har haft et par uheldige oplevelser med dem og derfor holder et vågent øje med dem - det er da trist at du har haft kedelige oplevelser, men når du ligefrem ligger det til grund for din selvbestaltede forbrugerhjælp, så virker det unægteligt som om du har gang i et personligt vendetta, og ikke som om du konstruktivt ønsker at hjælpe med at forbedre deres informationsmateriale - at du derfor hævder at det er dit ærinde, virker derfor efterhånden bare ynkeligt og hyklerisk.
Jeg synes det er trist som dine negative udfald har præget denne debat, og forstår desværre godt at HFK ikke ønsker at fortsætte dialogen med dig - hverken her eller i deres eget forum - hvilket så rammer os andre der gerne så en fortsat positiv dialog med såvel HFK som andre producenter.
Tillad mig derfor på det venligste at udbede mig din tavshed i forbindelse med debatter om HFK for fremtiden - det tror vil gavne både os andre og dig selv...
MVH.
|
|
|
Man kunne også vende det lidt om... Hvis HFK's udtalelser og tekniske forklaringer virkelig var sande, kunne det være super fedt for dem, en gang for alle at fremlægge en korrekt forklaring, der viser at jeg tager fejl, når jeg påstår at Deres tekniske forklaringer er ukorrekte. Jeg har endda lovet, at jeg ville tage mine ord i mig igen! Det ville da være noget af et scoop for dem!!!! Men der må jo være en grundt til, at de slet ikke har lyst til det....    
Og drop så det personfnidder som forum-moderator siger!!! Det er sjovt at hver gang jeg kritiserer faktisk forhold, og udbeder mig en forklaring fra HKF, så skal det drejes til at det er mig der fejler noget. Det gør jeg givetvis også, men forhold jer dog lidt kritiske. Det kunne jo være der var noget om snakken..... __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opstilling af selvopfyldende profetier gør ikke dine udtalelser til sandheder.
Ja, der kan sagtens være noget om snakken, så hvis du kunne formulere dig på en mere sober måde, ville jeg måske lytte - men igen i dit seneste indlæg, kategoriserer du samtlige HFK's udtalelser og tekniske forklaringer som værende usande... det kan jeg simpelthen ikke tro, og at du bliver ved at fremture på den facon, er altså meget trættende at høre på i længden. For ikke at sige direkte utroværdigt.
Det er ikke et spørgsmål om personfnidder - jeg kender dig ikke som person men kan bare konstatere, at din måde at debatere på ødelægger dialogen. Det er derfor din debatform, og ikke din person, jeg kritiserer.
MVH.
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt ærlig, så finder jeg Hurtigs "positiv skeptisk indgangsvinkel til alt" værdifuld, og jeg er nok ikke den eneste på det her forum, så det er ikke ALLE, der ønsker hans tavshed, heller ikke ang. HFK !
Måske skulle hans måde at debatere på være mindre kontant, men det er altså kun ham selv, som skal bestemme det !
Rettet adskillige gange for klarhedens skyld, sorry !
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|