Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 14:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: NAD T753v2 eller DENON AVR-2106 ???? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 23 September 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger selv DVE - Digital Video Essentials og så en Radioshack lydtryksmåler. De 2 ting og så et målebånd og du er kørende. Hvis man har styr på hvad man gør og ved hvad de forskellige indstillinger gør så tager det kun en lille times tid, at sætte det hele op og justere det korrekt.

Måske er det lang tid for nogen, men jeg vil gerne bruge den tid det tager og så få et perfekt resultat.

Angående equalisering i NAD'en så er der ingen. Men mener heller ikke det betyder så forfærdeligt meget. Har da læst en del anmeldelser af receivere med equalisering og anmelderne har ikke været vildt begejstret over det, ihvertfald ikke det rigtigt dygtige af slagsen som e  helt inde i sagerne. Men det er som sagt smag og behag.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Sendt: 23 September 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Hvorfor tror du at din opmåling er bedre end den måling auto setup foretager, når vi snakker afstand ? Når vi snakker lydtryk ?

Hvad gik kritikken på mht. equalisering ? Var ingen equalisering at foretrække, eller var det fordi de kunne indstille det bedre manuelt med det rigtige måleudstyr og parametriske equalisere ?
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 September 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke lide equalisering. Lyden bliver flad og livløs. Og jeg justerer kun ind efter gehør. Det er trods alt mig der skal være tilfreds, og ikke en lydtryksmåler

Som regel kan man jo taste afstanden til højttalerne ind i processoren, så det med forsinkelse skulle ikke være et problem. Det behøver man ikke en målemikrofon til.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Sendt: 23 September 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Jeg kan ikke lide equalisering. Lyden bliver flad og livløs. Og jeg justerer kun ind efter gehør.

Til stereo brug vil jeg gi' dig ret, der kører jeg også udenom EQ. Men til surround synes jeg som sagt jeg oplever, at lyden bliver mere sammenhængende imellem kanalerne, hvor det ellers kan være meget tydeligt hvilken kanal lyden kommer fra, hvilket jo ikke er meningen med surround... kanalerne skal jo helst smelte sammen i en glidende overgang, og det oplever jeg altså at de gør i langt højere grad, når de er equaliserede i forhold til hindanden, end når de ikke er.

Svend P skrev:

Det er trods alt mig der skal være tilfreds, og ikke en lydtryksmåler

Som sagt efterjusterer jeg også lydniveauet manuelt (baghøjtalerne +2db, sub -2-3db) - men jeg har haft stor glæde af lydtryksmåleren i recieveren og den medfølgende målemikrofon, til at lave en grundindstilling at gå ud fra. Specielt i forbindelse med test og udskiftning af effektforstærkere... jeg siger ikke det er nødvendigt, jeg siger det er dejlig nemt og hurtigt

Svend P skrev:

Som regel kan man jo taste afstanden til højttalerne ind i processoren, så det med forsinkelse skulle ikke være et problem. Det behøver man ikke en målemikrofon til.

Det er da rigtigt - det kræver bare manuel opmåling og indtastning - igen; jeg siger ikke det er nødvendigt, jeg siger det er nemmere og går meget, meget hurtigere, end manuel opmåling og indtastning

MVH.

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Neustadt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 September 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Som gammel Nad fan må jeg tilslutte mig gruppen af brugere der har købt en 753 v2'er der suser og brummer fra alle sider, det er jo surround;-) Jeg er nu på vej til at sende den til rep for 3. gang. ellers er det en ganske fin reciver med gode muligheder for opgradering, skal selv ud efter en effektblok. Har desværre aldrig hørt på denonen.

Til top Vis Neustadt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neustadt

schumi_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 September 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Hej

Har selv en NAD 753 V2 og den fejler intet, kunne personligt ALDRIG finde på og købe en Denon der ifølge Hifiklubben yder 7 x et eller watt, men så altså kun målt i 2 kanaler ????

Til top Vis schumi_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schumi_dk

Jacob92
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 September 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

jeg fik af vide i hifiklubben at denon avr bedst, til film, og naden skulle være bedst til stero!
Til top Vis Jacob92's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob92

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 September 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Tja, min NAD 743 v2'er brummer ikke overhovedet og har aldrig haft problemer med den. Måske det kun kan høres hvis man stikker hovedet helt op til højttaleren, det skal jeg ikke udelukke, men hvor mange hører musik sådan?

Når først musikken spiller så er det irrelevant da man alligevel ikke kan høre det, men kan da gost se det sure i det hvis det er en meget høj brummen eller susen.

Til stereo klarer min NAD sig ganske glimrende hvis jeg selv skal sige det.

Angående NAD'ens styrke så står mine ører af før forstærkeren, så krafter har den nok af, ret imponerende for en 5x50(2x70 i stereo) watt receiver

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes