| Forfatter |
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger selv DVE - Digital Video Essentials og så en Radioshack lydtryksmåler. De 2 ting og så et målebånd og du er kørende. Hvis man har styr på hvad man gør og ved hvad de forskellige indstillinger gør så tager det kun en lille times tid, at sætte det hele op og justere det korrekt.
Måske er det lang tid for nogen, men jeg vil gerne bruge den tid det tager og så få et perfekt resultat. 
Angående equalisering i NAD'en så er der ingen. Men mener heller ikke det betyder så forfærdeligt meget. Har da læst en del anmeldelser af receivere med equalisering og anmelderne har ikke været vildt begejstret over det, ihvertfald ikke det rigtigt dygtige af slagsen som e helt inde i sagerne. Men det er som sagt smag og behag. 
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor tror du at din opmåling er bedre end den måling auto setup foretager, når vi snakker afstand ? Når vi snakker lydtryk ?
Hvad gik kritikken på mht. equalisering ? Var ingen equalisering at foretrække, eller var det fordi de kunne indstille det bedre manuelt med det rigtige måleudstyr og parametriske equalisere ?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke lide equalisering. Lyden bliver flad og livløs. Og jeg justerer kun ind efter gehør. Det er trods alt mig der skal være tilfreds, og ikke en lydtryksmåler
Som regel kan man jo taste afstanden til højttalerne ind i processoren, så det med forsinkelse skulle ikke være et problem. Det behøver man ikke en målemikrofon til.
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Jeg kan ikke lide equalisering. Lyden bliver flad og livløs. Og jeg justerer kun ind efter gehør. |
|
|
Til stereo brug vil jeg gi' dig ret, der kører jeg også udenom EQ. Men
til surround synes jeg som sagt jeg oplever, at lyden bliver mere
sammenhængende imellem kanalerne, hvor det ellers kan være meget
tydeligt hvilken kanal lyden kommer fra, hvilket jo ikke er meningen
med surround... kanalerne skal jo helst smelte sammen i en glidende overgang, og det oplever jeg altså at de gør i langt højere grad, når de er equaliserede i forhold til hindanden, end når de ikke er.
Svend P skrev:
Det er trods alt mig der skal være tilfreds, og ikke en lydtryksmåler |
|
|
Som sagt efterjusterer jeg også lydniveauet manuelt (baghøjtalerne +2db, sub -2-3db) - men jeg har haft stor glæde af lydtryksmåleren i recieveren og den medfølgende målemikrofon, til at lave en grundindstilling at gå ud fra. Specielt i forbindelse med test og udskiftning af effektforstærkere... jeg siger ikke det er nødvendigt, jeg siger det er dejlig nemt og hurtigt 
Svend P skrev:
|
Som regel kan man jo taste afstanden til højttalerne ind i processoren, så det med forsinkelse skulle ikke være et problem. Det behøver man ikke en målemikrofon til.
|
|
|
Det er da rigtigt - det kræver bare manuel opmåling og indtastning - igen; jeg siger ikke det er nødvendigt, jeg siger det er nemmere og går meget, meget hurtigere, end manuel opmåling og indtastning  MVH.
|
| Til top |
|
| |
Neustadt Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som gammel Nad fan må jeg tilslutte mig gruppen af brugere der har købt en 753 v2'er der suser og brummer fra alle sider, det er jo surround;-) Jeg er nu på vej til at sende den til rep for 3. gang. ellers er det en ganske fin reciver med gode muligheder for opgradering, skal selv ud efter en effektblok. Har desværre aldrig hørt på denonen.
|
| Til top |
|
| |
schumi_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har selv en NAD 753 V2 og den fejler intet, kunne personligt ALDRIG finde på og købe en Denon der ifølge Hifiklubben yder 7 x et eller watt, men så altså kun målt i 2 kanaler ???? 
|
| Til top |
|
| |
Jacob92 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg fik af vide i hifiklubben at denon avr bedst, til film, og naden skulle være bedst til stero!
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, min NAD 743 v2'er brummer ikke overhovedet og har aldrig haft problemer med den. Måske det kun kan høres hvis man stikker hovedet helt op til højttaleren, det skal jeg ikke udelukke, men hvor mange hører musik sådan?
Når først musikken spiller så er det irrelevant da man alligevel ikke kan høre det, men kan da gost se det sure i det hvis det er en meget høj brummen eller susen.
Til stereo klarer min NAD sig ganske glimrende hvis jeg selv skal sige det. 
Angående NAD'ens styrke så står mine ører af før forstærkeren, så krafter har den nok af, ret imponerende for en 5x50(2x70 i stereo) watt receiver
|
| Til top |
|
| |