Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå LB, hvornår ska du ha en Dali Gravity Kopist Edition? 
Det lyder spændende. 
|
Til top |
|
|
xo Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en fornøjelse at følge dine projekter, Kopist. Det her bliver vist ingen undtagelse, for det lyder meget lækkert med vandkøling og det er ikke hver dag man ser den slags, så giv den gas.
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan nogen små frækkerter
Nå, men seriøst sagt, må jeg sige, at MCadvarsel, dit færdige stykke forforstærker er et usædvaneligt flot stykke arbejde , med en utroligt omhu og tålmodighed for, at få selv de små og måske, lydmæssige ligegyldige? , men ikke æstiske og personlige tilfredstillende detajler med er imponerende og respektingydende - stort herfra .
Angående lyden venter jeg spændt endnu, da L.B & og jeg endnu ikke har fået tid til at stikke ørene sammen.............men jeg håber sgu, at den spiller godt for L.B. , så han kan prøve at beholde noget grej i mere end 6 mdr. ......................
Kubikkens "vild i varmen" problem kender jeg personlig dog også ( endda,uden at eje hverken Gravity eller klasse A M-fætre ) - når grejet har været tændt ca. en time, er mit rum oppe på en ca. 30 - 33 grader og hvis jeg lige "napper" to film i hug ( nu, mens det stadig er "sommer" ), er jeg nødt til at sidde i underbørger, for ikke at sejle rundt i sved ............suk hvem der havde råd/plads og mulighed for externt monteret klima-anlæg  __________________ dj
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ryddet op i tråden! Sørgeligt som folk gebærder sig.
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
når grejet har været tændt ca. en time, er mit rum oppe på en ca. 30 - 33 grader og hvis jeg lige "napper" to film i hug ( nu, mens det stadig er "sommer" ), er jeg nødt til at sidde i underbørger, for ikke at sejle rundt i sved |
|
|
That is on a need-to-know basis, and I didn't need to know 
Jeg har en rør-tingest der også kan udvikle en del varme - om sommeren er der dømt nedsmeltning, om vinteren er fjernvarme unødvendig 
Anekdote: Sad til computer-weekend engang... Havde min egen kontorstol i læder med, alle andre sad på ubehagelige køkkenstole. De spurgte om den var god at sidde i. "Ja", svarede jeg, "men min røv sveder!" (der var varmt i lokalet). Sjovt nok var der ingen der gad låne den da jeg gik hjem for at sove 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Der er ryddet op i tråden! Sørgeligt som folk gebærder sig. |
|
|
Ganske kraftigt, må man sige...
Og Kopist har åbenbart valgt at slette sine indlæg - så er det heldigt at L.B. selv har post'ed en del af billederne, ellers havde tråden ingen eksistensberettigelse 
|
Til top |
|
|
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
ØV ØV ØV
Endnu en spændene tråd hvor en bruger sletter sine indlæg 
Hvad fanden sker der?
Haugaard
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
Hvad fanden sker der? |
|
|
Du har ikke overvågning slået til? Det kan ellers anbefales, så går man ikke glip af skærmydslerne 
|
Til top |
|
|
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
Haugaard skrev:
Hvad fanden sker der? |
|
|
Du har ikke overvågning slået til? Det kan ellers anbefales, så går man ikke glip af skærmydslerne 
|
|
|
Jeg så det faktisk godt men det bliver tråden jo ikke bedre af. Jeg skal da love for at det der hajfi kan få følelserne frem i folk. De skulle måske høre noget musik i stedet for at debattere 
Haugaard
|
Til top |
|
|
xo Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en "Dolph"'ert.  Må vi be om en om'er?
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, eller se lidt fodbold ........................................ øhhh, nå nej, der er de lige så temperamentsfulde, men har bare mindre (manglende ) hjerne ............... .........( ...æhh, fik jeg røbet, at min respekt overfor fodboldfanatikere, er mindre end nul og det samme gælder min interesse for det ).
Måske L.B. snart kunne komme med lidt beskrivelse af hvordan dyret lyder ? ( indtil jeg selv for lyttet ).
__________________ dj
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kuk,kuk................nogen tilbage ? ( minder lidt om filmen "eraser" ...... ........okay den var lav )
Hvad med en god laaaaang beskrivelse af, hvordan den lyder L.B. ( ved du elsker, at lave lange indlæg ) ???

__________________ dj
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. kan du evt. fortælle hvad der skulle ske med den Gravity SE?
Så vidt jeg kunne forstå på The Kopist (er han mon Kurt Kubiks eks-kæreste, eller er der en bedre forklaring på at han ser totalt rødt når Kubikken skriver?), så holder I Jer begge til M22?!
Skal den sælges, eller skal du alligevel have den?
Og der mangler kun 190 sider i denne tråd for at slå din gamle rekord. 
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Hvad med en god laaaaang beskrivelse af, hvordan den lyder L.B. ( ved du elsker, at lave lange indlæg ) ??? |
|
|
Pyha, jeg fik vist 03 i fristil men ovenpå et forældremøde i børnehaven skal der lidt hifi-skriveri til 
Nå, jeg kan forsøge, selvom jeg synes det er svært at fortælle om lyd og især på skrift. Jeg er tit blevet småirriteret når folk skriver "det spiller musik" for det er lidt letkøbt. Det ville sku være kedeligt hvis apparatet ikke kunne spille musik . Til trods for det, er det det der skinner igennem her. Der er ikke et frekvens-område der påkalder sig opmærksomhed og det giver en homogenitet der kendetegner sig ved, at man ikke bliver træt af at lytte eller får lyst til at skrue ned og automatisk rækker ud efter fjernbetjeningen. Det er så også ligegyldigt eftersom jeg ikke kan skrue ned med en fjernbetjening i dette tilfælde og det vænner man sig faktisk forbløffende hurtigt til - ups, sagde jeg virkelig det. Nå, det er ikke første gang jeg må sluge en kamel 
Alting bliver med denne skønne pre meget letflydende og behageligt. Ikke behageligt i det omfang at noget udelades, for det er netop en af de steder hvor den excellerer. Der er stadig 100% hul igennem og detaljerigdommen er fuldt til stede kombineret med at alt bare er lækkert. Det har jeg ikke hørt før noget sted og jeg tør med en passende ydmyghed i mente sige, at mit anlæg nu er det bedste jeg har hørt af alle. Det skal dertil siges, at jeg ikke har hørt mange, men nogle.
Alle ender når sammen når den kobles sammen med min Pioneer M-22 effektforstærker. Nu har man jo tendens til at blive forelsket i sit eget grej og der er jeg absolut skyldig, men denne combo kan vel egentlig beskrives som det dejlige fra rørlyd kombineret med transsistorens stærke sider. Der er uden tvivl et lille bas-hæv, men det er ikke generende og klæder egentlig oplevelsen af langt de fleste plader. Linea sammen med M-22'erens klasse A forstærkning giver fysisk bas ved lave niveauer som jeg ikke har hørt før og overraskende nok kan der spilles meget højt. Kvaliteterne ved høje lydtryk beholdes, ligesom de gør ved lave niveauer og for den sags skyld midt imellem og det er altså lidt fantastisk 
Er det en forforstærker for alle? Det tror jeg næppe, da folk prioriterer forskelligt, men for mig er den perfekt og kommer til at ende sine dage her.
Hvis vi går til den fysiske del, så gør billederne slet ikke apparatet retfærdighed. Alt er 100% nusset på plads til mindste detalje. Overfladebehandlingen er ligesom alt andet af absolut højeste kvalitet. Volumepotmeteret er så skønt at dreje på, at jeg stiller vækkeuret 10 minutter før end normalt for at komme ind i stuen og dreje lidt på det hver morgen .
Nu er det jo en "special edition" hvilket gør den unik. Der findes kun én af nøjagtigt denne slags og det sammenholdt med dens historie giver en ejerglæde der er ud over det normale. Apparatet appelerer til mig såvel visuelt som lydmæssigt og så er der man falder til ro. Og nå ja, så spilles der musik 
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
L.B. kan du evt. fortælle hvad der skulle ske med den Gravity SE?
Så vidt jeg kunne forstå på The Kopist (er han mon Kurt Kubiks eks-kæreste, eller er der en bedre forklaring på at han ser totalt rødt når Kubikken skriver?), så holder I Jer begge til M22?!
Skal den sælges, eller skal du alligevel have den?
Og der mangler kun 190 sider i denne tråd for at slå din gamle rekord. 
|
|
|
Jeg er dig svar skyldig mht. Gravity fremtid, men M-22 bliver hos mig og jeg skal ikke have Gravity.
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars
Super stort tillykke herfra. Det ser ud til at du har fundet "den eneste ene" hvilket er noget du har kikket efter i meeeeeeeeeeeget lang tid.
Din hifi rejse er slut og du har nu det set-up som du vil have til dine dages ende. Det er noget af det vi andre dødlige stadig går og leder efter... __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Hej Lars
Super stort tillykke herfra. Det ser ud til at du har fundet "den eneste ene" hvilket er noget du har kikket efter i meeeeeeeeeeeget lang tid.
Din hifi rejse er slut og du har nu det set-up som du vil have til dine dages ende. Det er noget af det vi andre dødlige stadig går og leder efter... |
|
|
Hej Henrik,
Tak for dit indlæg og du har fuldstændig ret. Nu er effektforstærker og forforstærker samt højttaler på plads. Det giver luft til at finde den rigtige DAC/drev kombination, men der skal jo også være lidt at lege med.
|
Til top |
|
|