Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 08:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Daner Linea SE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Og "manden" mangler jo stadig en ordentlig sub...............eller to

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

Alt det SS-fims er bare andenrangs-prioritet her i hytten

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

D.J. skrev:

Alt det SS-fims er bare andenrangs-prioritet her i hytten

Hvis der nu var en venlig sjæl der læssede to stk DD12 eller 15 af i hytten så blev de nok ikke afleverret på hittegodskontoret

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

D.J. skrev:

Alt det SS-fims er bare andenrangs-prioritet her i hytten jeps, du er en ægte to-anals ræser

Men en dag lærer du det vel; "Film skal ses hos dj"

Henrik, ja jeg  tvivler sgu også på, at L.B bliver første mand på hittegodskontoret med sådan et par "tvillinger"

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Hr. L.B

Nu var de to subber jo også tiltænkt dit stereo setup også - bare så du en´ gang kunne prøve at høre ( og føle ), hvad der sker under 100 hz   ( .........okay, fair nok...under 40 hz  ).

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Hej L.B

Hvordan er Coupe'erne i forhold til Diva mht. til bas? Jeg har kun prøvet at lytte bas på Coupe'erne da jeg købte dem, og det var 5 min. i ukendte omgivelser, men da lød det som om de var skåret under 100 Hz - ingen bas overhovedet De havde stået i flere måneder uden at blive brugt den gang, så måske har det noget at sige?

Diva'erne laver til gengæld den vildeste og dybeste bas jeg længe har oplevet. TIl musik ville jeg i hvert fald ikke savne en sub.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Hej L.B

Hvordan er Coupe'erne i forhold til Diva mht. til bas? Jeg har kun prøvet at lytte bas på Coupe'erne da jeg købte dem, og det var 5 min. i ukendte omgivelser, men da lød det som om de var skåret under 100 Hz - ingen bas overhovedet De havde stået i flere måneder uden at blive brugt den gang, så måske har det noget at sige?

Diva'erne laver til gengæld den vildeste og dybeste bas jeg længe har oplevet. TIl musik ville jeg i hvert fald ikke savne en sub.

IMHO: Coupe laver en mere fyldig bund end Diva, de rækker ikke så dybt, men formår alligevel at gengive tilstrækkeligt til mig. Umiddelbart har de et mindre hæv lidt højere oppe, ikke meget, men lidt. Dette kombineret med den generelle klang gør, at jeg syntes at de virker større end de egentligt er. Selvfølgeligt er det ikke en Max SPL højttaler, men hos mig rækker de al rigeligt. Diva er mere kontant, rækker dybere og kan spille noget højere. Men fremstår alligevel de slankere i klangen og vil på det meste grej nok virke tyndbenet i en direkte sammenligning.

Al ordentligt grej skal bruges, Især noget som Diva og Coupé. De skal spilles til igen bare de har været slukket en uges tid! ikke flere 100 timer, men en 1/2 time ændre altså noget... Hvis du ønsker at høre en Coupé som i det mindste bliver brugt dagligt og som i lyder acceptabelt, så kig forbi det vestjyske

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Da jeg først begyndte på tråden tænkte jeg: For fanden Lars, hvorfor skal du nu til at rippe sådan en gammel dame - det er uanstændigt , men puha nu 11 sider senere kan jeg godt se den dybere mening med det . Alligevel syntes jeg nu, omend resultatet er kanon flot , at det er en lille smule synd at hot-rod'e gamle klenodier...æh damer, men nu er hun bygget om så hva' fa'en . Men Lars, hvordan er det nu at stå med den sidste og ultimative pre ? Vemodigt eller befriende ?  Hvad med alt det messing fra det gamle kabinet, er der blevet til en broche til konen ud af det ? 

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Da jeg først begyndte på tråden tænkte jeg: For fanden Lars, hvorfor skal du nu til at rippe sådan en gammel dame - det er uanstændigt , men puha nu 11 sider senere kan jeg godt se den dybere mening med det . Alligevel syntes jeg nu, omend resultatet er kanon flot , at det er en lille smule synd at hot-rod'e gamle klenodier...æh damer, men nu er hun bygget om så hva' fa'en . Men Lars, hvordan er det nu at stå med den sidste og ultimative pre ? Vemodigt eller befriende ?  Hvad med alt det messing fra det gamle kabinet, er der blevet til en broche til konen ud af det ? 

Hej Acer

Det er dejligt befriende og giver en ro jeg ikke har oplevet før. Jeg vil normalt helst have hifi-komponenter i original stand, men ved det at det netop er en af "opfinderne" selv, så syntes jeg om ideen og har ikke fortrudt et sekund.

De gamle kabinet er kommet tilbage hvor det kom fra.

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Hej LB.

Jeg har kigget nærmere på billederne af din gamle Forforstærker, Kunne godt tænke mig at vide hvilket serie nr. Det oprindelige kabinet havde, for at finde ud af hvilke type liniedele den blev født med.

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2010 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:

Hej LB.

Jeg har kigget nærmere på billederne af din gamle Forforstærker, Kunne godt tænke mig at vide hvilket serie nr. Det oprindelige kabinet havde, for at finde ud af hvilke type liniedele den blev født med.

Goddaw i skuret

Jeg kan ikke huske serienr. men det kan jeg da prøve at finde ud af. Ham der ombyggede den i sin tid, sagde at liniedelene var af den gamle skuffe.

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Januar 2010 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
stridsvognen skrev:

Hej LB.

Goddaw i skuret

Jeg kan ikke huske serienr. men det kan jeg da prøve at finde ud af. Ham der ombyggede den i sin tid, sagde at liniedelene var af den gamle skuffe.

Efter hvad jeg kan se på billederne stemmer det ikke, og tvivler på at der er fremstillet Linea med den gamle type liniedele.

Men ville være super om du kunne finde frem til serie nr. vil gætte på den har nr 62901 men er ikke sikker, og så er den med nye moduler.

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2010 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

forsyningen ligner også mere den der er til de nyere typer, tror sgu den har været en tyv i kassen og byttet nogle liniemoduler ud med noget gammelt skrammel

Strokes
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Januar 2009
Sendt: 31 Januar 2010 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

forsyningen ligner også mere den der er til de nyere typer, tror sgu den har været en tyv i kassen og byttet nogle liniemoduler ud med noget gammelt skrammel

Så har Kynisk talt kom dog med noget mere konkret end  at svine noget til
Til top Vis Strokes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strokes

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Januar 2010 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Strokes skrev:
kyhn skrev:

Det ser ud som om Kyhn har ret. Og der er vist ikke noget forkert i at han (tror) noget.. Og hvem ved, måske er der nogle der kan tilføje viden til mysteriet.!

Har du noget konkret at tilføje.??

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2010 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Strokes skrev:

Mere konkret?

Jeg kan tilføje at det her viste eksemplar spillede uldent, kedeligt og 100% dynamik forladt og uden kontrol.

Måske man burde have respekteret de valg konstruktøren allerede havde truffet istedet for at lege med modstande til lysdioder

Alt i alt et rigtig godt eksempel på hvorfor herr bessermacher skal holde nallerne væk, desværre kom hr L.B. aldrig til at høre hvordan sådan en dåse egentligt kan lyde.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 11
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes