| Forfatter |
|
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
Exxtreme skrev:
Og mht. Plasmaens billedbehandling (...) er Plasma tvært imod kommet bagud...
Og med Samsungs M91 er Plasmaens sidste fordel, sort-niveauet indhentet... |
|
|
Dét er vi vist nogen der skal se, før vi tror på det.
|
|
|
Det kommer... bare vent...
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Exxtreme skrev:
|
Det ville være meget dumt at glemme alt om opløsninger, jeg er enig i at opløsninger ikke er altafgørende for ens valg af skærm, men det ville være dumt ikke at se lidt frem ad... Fremtidssikring...
|
|
|
Ikke enig. Den eneste måde at være fremsynet på (og undgå skalering) er at købe et 1080P panel. Om opløsningen er 1366*768 eller 1024*768 er IMHO fuldstændig underordnet.
|
|
|
Igen... Læs nu mine indlæg inden i skriver noget jeg ikke har sagt!... Jeg har på intet tidspunkt skrevet at 1366*768 er mere fremtidssikkert end 1024*768...
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
Gerdes skrev:
Det er ikke mig der bringer "fremtidssikring" på banen, men skal man købe noget der er "fremtidssikret" må det nødvendigvis være optimeret til "fremtidens" formater/opløsninger.
|
|
|
Jeg synes ikke at et TV er specielt 'fremtidssikret' bare fordi det kan vise 1080p når et 1024*768 plasma TV i alle tilfælde giver et bedre billede.
|
|
|
Det gør det så heller ikke... Men du har jo lov at have din mening...
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lique skrev:
Extreme, M91'eren som du priser så højt, hvornår kommer den til at lande på det danske marked? Og i hvilke størrelser kommer den til at udkomme i?
Jeg leder nemlig netop i disse dage efter det perfekte LCD til menneskepenge (say ca. 12k), det ku være man sku vente til M91?
Har du ellers andre oplysninger om M91, design, specs osv.?
|
|
|
Det er registreret på hifipriser.dk som 40 tommer, og der står levering max 8 dage: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=234100
Du vil ikke kunne få det til noget der ligner 12.000,- heller ikke hvis det skulle komme i 32 tommer...
Du kan læse specs for M91 på Samsung UK: http://www.samsung.com/uk/products/television/tftlcd/le40m91 bxxec.asp
Men kan da lige nævne nogen af de væsentlige: Kontrast: 10.000:1, 10-bit signalbehandling og 25.6 millarder farver, 100Hz teknologi, hurtig reaktionstid på op til 6ms, og ikke mindst LED backlight, som sammen med markedets højeste kontrast giver sort-niveau tilsvarende crt og plasma tv... Det sparker for vildt røv!
Her kan du læse en anmeldelse af det, ham der har skrevet anmeldelsen synes også det er bedre end plasma... http://www.samsungexhibition.com/blog/blog.jsp?userid=Jonath an&view=1087346114&seqno=105
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Jeg tror bestemt ikke vi at uenige. Min snak om 1080P panel bunder i, at Exxtreme taler om, at jo højere opløsning jo bedre når Blue Ray og HD-DVD kommer. Min pointe hertil er, at enhver opløsning på panelet under 1920*1080 kræver skalering. Vil man undgå dette ved de nye formater kræver det et 1080P panel. Men som sagt tror jeg vi er enige.
|
|
|
Det er da også uden tvivl det klart bedste at have en 1080P når man ser Blu-Ray eller HD-DVD...
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Lique skrev:
Extreme, M91'eren som du priser så højt, hvornår kommer den til at lande på det danske marked? Og i hvilke størrelser kommer den til at udkomme i?
Jeg leder nemlig netop i disse dage efter det perfekte LCD til menneskepenge (say ca. 12k), det ku være man sku vente til M91?
|
|
|
Det er registreret på hifipriser.dk som 40 tommer, og der står levering max 8 dage: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=234100
Du vil ikke kunne få det til noget der ligner 12.000,- heller ikke hvis det skulle komme i 32 tommer...
Du kan læse specs for M91 på Samsung UK: http://www.samsung.com/uk/products/television/tftlcd/le40m91 bxxec.asp
Men kan da lige nævne nogen af de væsentlige: Kontrast: 10.000:1, 10-bit signalbehandling og 25.6 millarder farver, 100Hz teknologi, hurtig reaktionstid på op til 6ms, og ikke mindst LED backlight, som sammen med markedets højeste kontrast giver sort-niveau tilsvarende crt og plasma tv... Det sparker for vildt røv!
Her kan du læse en anmeldelse af det, ham der har skrevet anmeldelsen synes også det er bedre end plasma... http://www.samsungexhibition.com/blog/blog.jsp?userid=Jonath an&view=1087346114&seqno=105
|
|
|
Men har du selv set det?
Tal er oftest ikke det papir værd, som de er skrevet på (kort sagt - glem alle de finurlige opgivelser af kontrast etc.)
(og bemærk lige at den "anmeldelse" er skrevet af Samsung selv.... )
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set M91 i aktion der kan man tale om at tabe både næse og mund er du gal et billed, og kontrasten er godt nok flot, LED lys bliver fremtiden i LCD tv mener den kommer til at koste ca. 30-34k.
Mht. Alfaview så drop det det eneste man kan sige om dem er at de har et meget pænt design, jeg har ladet mig fortælle fra flere at man ikke kan være sikker på at det er samme panel der sidder i dem man ser i butikken og den man får hjem, da de kommer fra forskellige sendinger, en anden ting der vil afholde mig fra at købe Alfaview er hvis nu de går konkurs eller lign. hvem skal så betale hvis TV'et går i stykker.
Så mit råd er at kikke efter en mærkevare der er ledende på udviklingen dvs. Pioneer, Panasonic, Samsung, Sony, Philips. Det kan betale sig at give lidt mere, man får hvad man betaler for.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
ullum Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Naiera skrev:
Exxtreme skrev:
| Men jo, en høj opløsning er en fordel ved Blu-Ray, HD-DVD eller hvis der køres fra en PC... |
|
|
1366*768 er ikke en 'høj' opløsning i forhold til 1024*768. Selv ved 42" er der ingen der kan se forskel, og så har plasma TV'et altså fordel af at have langt overlegen billedbehandling.
|
|
|
Jeg sagde heller ikke at 1366*768 var høj i forhold til 1024*768... Jeg sagde at det er en fordel med en høj opløsning, jeg kom ikke ind på nogle af de 2 nævnte modeller i den sammenhæng, og her er Plasma bagefter, med mindre man vil købe noget af det aller dyreste på markedet...
Og mht. Plasmaens billedbehandling, så er jeg slet ikke enig i at Plasma her er overlegen, måske lige hvis vi tænker på de 2 modeller han nævner, men ellers ikke, hvis vi kigger på bl.a. Samsungs nye modeller (fra M71 og frem ad) er Plasma tvært imod kommet bagud...
Og med Samsungs M91 er Plasmaens sidste fordel, sort-niveauet indhentet...
|
|
|
Jeg kan slet ikke se at Samsungs nye modeller har indhentet plasma. De bruger anmeldelser der er kommet af M71 synes jeg bestemt ikke har været overbevisende. Med hensyn til LED på M91 så er teknikken slet ikke færdigudviklet endnu (ifølge JVC vil dette først være fuldt brugbart i slutningen af 2007). I øvrigt er der andre ting end sort niveuet hvor LCD teknologien ikke kan hamle op med Plasma nemlig farvegengivelse og betragtningsvinkel. Husk også, at mens LCD fabrikanterne hele tiden indføre nye billedforbedringsteknologier så ligger udviklingen på plasma fronten heller ikke stille.
|
| Til top |
|
| |
ullum Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Gerdes skrev:
Jeg tror bestemt ikke vi at uenige. Min snak om 1080P panel bunder i, at Exxtreme taler om, at jo højere opløsning jo bedre når Blue Ray og HD-DVD kommer. Min pointe hertil er, at enhver opløsning på panelet under 1920*1080 kræver skalering. Vil man undgå dette ved de nye formater kræver det et 1080P panel. Men som sagt tror jeg vi er enige.
|
|
|
Det er da også uden tvivl det klart bedste at have en 1080P når man ser Blu-Ray eller HD-DVD...
|
|
|
Ja men bestemt ikke mere vigtigt end farvegengivelse. Hvad hjælper det at havde en billede i super opløsning når hudfarver med mere ikke ser naturlige ud. Jeg tvivler i øvrigt på, at man kan se forskel på 1080P og 720P opløsning på en 40" men det er en anden diskussion.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Exxtreme skrev:
Lique skrev:
|
|
|
|
|
|
Men har du selv set det?
Tal er oftest ikke det papir værd, som de er skrevet på (kort sagt - glem alle de finurlige opgivelser af kontrast etc.)
(og bemærk lige at den "anmeldelse" er skrevet af Samsung selv.... )
|
|
|
Jeg har ikke selv set M91 live, men jeg har set M71, og det er samlet set LANGT det bedste billede jeg har set uanset skærmtype... Og ved at M91 er forbedret på stort set alle punkter siden M71...
Kontrast er netop en af de ting der bestemt IKKE skal glemmes når vi snakker LCD, det er bl.a. netop kontrasten der har en afgørende faktor for hvor god skærmen er til at vise sort/hvid niveauer...
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
bøje skrev:
|
Jeg har set M91 i aktion der kan man tale om at tabe både næse og mund er du gal et billed, og kontrasten er godt nok flot, LED lys bliver fremtiden i LCD tv mener den kommer til at koste ca. 30-34k.
Mht. Alfaview så drop det det eneste man kan sige om dem er at de har et meget pænt design, jeg har ladet mig fortælle fra flere at man ikke kan være sikker på at det er samme panel der sidder i dem man ser i butikken og den man får hjem, da de kommer fra forskellige sendinger, en anden ting der vil afholde mig fra at købe Alfaview er hvis nu de går konkurs eller lign. hvem skal så betale hvis TV'et går i stykker.
Så mit råd er at kikke efter en mærkevare der er ledende på udviklingen dvs. Pioneer, Panasonic, Samsung, Sony, Philips. Det kan betale sig at give lidt mere, man får hvad man betaler for.
Mvh.
|
|
|
Det lyder godt... Glæder mig sgu til at se det live... Hvor så du det?
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ullum skrev:
| Jeg kan slet ikke se at Samsungs nye modeller har indhentet plasma. |
|
|
Fair nok, men det kan jeg...
ullum skrev:
| De bruger anmeldelser der er kommet af M71 synes jeg bestemt ikke har været overbevisende. |
|
|
Nogen har været positive, nogen har været negative... Sådan er det, jeg har læst flest positive...
Desuden vælger jeg ikke tv ud fra andre brugeres anmeldelser, jeg kunne ikke finde på at købe noget jeg ikke selv har set og pillet ved...
ullum skrev:
| Med hensyn til LED på M91 så er teknikken slet ikke færdigudviklet endnu (ifølge JVC vil dette først være fuldt brugbart i slutningen af 2007). |
|
|
Helt enig, der er ikke noget som helst indenfor fladskærme der er færdigudviklet endnu, men faktum er at det Samsung har udviklet en teknologi som virker, og hvor JVC får den idé fra ved jeg ikke, men de har nu heller aldrig været med helt fremme hvor der sker noget... Hvor og hvornår har de desuden sagt det? Jeg ville gerne have et link så jeg kan læse det...
ullum skrev:
| I øvrigt er der andre ting end sort niveuet hvor LCD teknologien ikke kan hamle op med Plasma nemlig farvegengivelse og betragtningsvinkel. |
|
|
Jeg er ikke enig i farvegengivelsen, her mener jeg klart at Samsung's nye skærme er lige så gode som plasma, mht. betragtningsvinklen er de på papiret ens, har dog ikke sammenlignet meget i praksis, så det vil jeg ikke udtale mig om...
ullum skrev:
| Husk også, at mens LCD fabrikanterne hele tiden indføre nye billedforbedringsteknologier så ligger udviklingen på plasma fronten heller ikke stille. |
|
|
Nej selvfølgelig gør den ikke det, plasmaskærme bliver da bedre hele tiden, det ved alle da...
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
ullum skrev:
Exxtreme skrev:
Gerdes skrev:
|
|
|
|
|
|
Ja men bestemt ikke mere vigtigt end farvegengivelse. Hvad hjælper det at havde en billede i super opløsning når hudfarver med mere ikke ser naturlige ud. Jeg tvivler i øvrigt på, at man kan se forskel på 1080P og 720P opløsning på en 40" men det er en anden diskussion.
|
|
|
Det med farvegengivelsen mht. LCD er ved at være fortid... De nye samsung har nået plasma på det punkt...
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
I stedet for at vold-kategorisere, som de fleste gør i denne tråd, så kunne det være interessant at høre om konkrete oplevelser med konkrete modeller og under konkrete forhold.
Når folk skriver "Jeg har ikke set noget LCD/Plasma der er bedre end model xyz", så kunne det være spændende at høre, hvilke modeller den pågældende person har set.
Der er altså ufattelig stor forskel på, om man har set en tilfældig skærm i den lokale Fona/El-giganten, med et skodagtigt antenne-signal og med brightness og kontrast på max! Eller om man har set en (ordentlig) skærm under ordentligte forhold, som hænger hos en professionel forhandler og som er ordentligt indstillet (eller lige frem kalibreret).
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
|
I stedet for at vold-kategorisere, som de fleste gør i denne tråd, så kunne det være interessant at høre om konkrete oplevelser med konkrete modeller og under konkrete forhold.
Når folk skriver "Jeg har ikke set noget LCD/Plasma der er bedre end model xyz", så kunne det være spændende at høre, hvilke modeller den pågældende person har set.
Der er altså ufattelig stor forskel på, om man har set en tilfældig skærm i den lokale Fona/El-giganten, med et skodagtigt antenne-signal og med brightness og kontrast på max! Eller om man har set en (ordentlig) skærm under ordentligte forhold, som hænger hos en professionel forhandler og som er ordentligt indstillet (eller lige frem kalibreret).
|
|
|
Enig, lad os lige bringe tråden tilbage til det oprindelige emne... Jeg ville som sagt ikke anbefale et Alfaview, uanset om vi snakker LCD eller Plasma, skal det var et LCD ville jeg købe et af de nye Samsung, og skal det være Plasma ville jeg købe et Pioneer...
Men hvad må det max. koste? (til trådens ejer)
|
| Til top |
|
| |
Jules Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Som sagt er jeg interesseret i at høre, hvilket af de to modeller der er det bedste. Mit spørgsmål går ikke på, hvorvidt xyz plasma/LCD er bedre
eller dårligere. Jeg vil blot vide om Alfaviews 42'' plasma eller 42'' LCD er bedre end det andet.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jules skrev:
Hej igen
Som sagt er jeg interesseret i at høre, hvilket af de to modeller der er det bedste. Mit spørgsmål går ikke på, hvorvidt xyz plasma/LCD er bedre eller dårligere. Jeg vil blot vide om Alfaviews 42'' plasma eller 42'' LCD er bedre end det andet. |
|
|
Det skal jeg ikke kunne sige da jeg ikke er nok inde i Alfaview's produkter til at kunne svare på det, ved bare at de fleste ikke bryder sig om deres produkter... Synes dog de har et pænt design, men det nytter jo ikke noget hvis de ikke kan vise et pænt billede...
Men måske bor du i nærheden af en af Alfaview's butikker, så kunne du jo tage ind og se dem mod hinanden...
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jules skrev:
Hej igen
Som sagt er jeg interesseret i at høre, hvilket af de to modeller der er det bedste. Mit spørgsmål går ikke på, hvorvidt xyz plasma/LCD er bedre eller dårligere. Jeg vil blot vide om Alfaviews 42'' plasma eller 42'' LCD er bedre end det andet. |
|
|
Hej Jules
Måske hvis du fortalte hvorfor det SKAL være Alfaview, at folk bedre ville kunne rådgive dig?
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Jules skrev:
Hej igen
|
|
Hej Jules
Måske hvis du fortalte hvorfor det SKAL være Alfaview, at folk bedre ville kunne rådgive dig?
|
|
|
umiddelbart det eneste positive jeg kan finde om alfaview, er designet.. jeg har set flere af deres skærme og ingen af dem lever op til mine simple krav om godt billede.
Samsung, pioneer, panasonic m.fl gør det bestemt meget bedre. også nogle af de ældre modeller. og der er designet bestemt også hæderligt.
men find dig en panasonic PHD8 .. jdg1's skærm, med scaler osv gør det fa... godt !! men ok, et er en lidt anden prisklasse 
|
| Til top |
|
| |
Jules Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Jules skrev:
Hej igen Som sagt er jeg interesseret i at høre, hvilket af de to modeller der er det bedste. Mit spørgsmål går
ikke på, hvorvidt xyz plasma/LCD er bedre eller dårligere. Jeg vil blot vide om Alfaviews 42'' plasma eller 42'' LCD er bedre end det andet. |
|
|
Hej Jules
|
|
|
Det er blot fordi jeg vil forstå Alfaviews priser og produkter. Derfor er folks andre anbefalinger irrellevante, hvor godmenene de end er. :)
|
| Til top |
|
| |