| Forfatter |
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
overvejer nu at købe dd12 men er bange for at den ikke er lige så præcis som min b&w.
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror en dd12 er en god investering ift din b&w. snak med vassago om evt at låne en med hjem  __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
|
overvejer nu at købe dd12 men er bange for at den ikke er lige så præcis som min b&w.
|
|
|
Tro mig. den er mere præcis end din B&W. Jeg har selv haft en CDM sub. Den var god men en DD er LANGT bedre, på alle områder
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
amigo Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg stod og skulle investere i en sub til HIFI og mit valg stod
mellem B&W og en DD fra Velodyne, ville jeg med sikkerhed vælge en
DD.
Et er at DDerne i mine ører lyder mere præcist en nogen anden sub, som
jeg har hørt. Derudover mener jeg, at det er en rigtig god ting, at der
er indbygges en digital rumkorrektion/equalizer således, at man kan
reducere stående bølger i fase. Hvis man bor i en lejlighed er dette en
kanon god option - også af hensyn til naboerne. At man kan dæmpe disse
rum resonancer gør, at bassen lyder langt mere detaljeret.
DDerne er måske nok lidt dyrere, men man får nu nok også tilsvarende
mere. Hvis man ser på, hvor det er fornuftigt, at investere de fleste
HIFI kroner, da er højtalerne nok der, hvor de fleste afsætter for lidt
i forhold til andre dele af HIFI systemet.
Venligst
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har en velodyne sms-1 romkorrektion,og ja ,den gør en kæmpe forskel
|
| Til top |
|
| |
farmer Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
som jeg nævnte før i tråden så er der ingen sammenligning mellem den 675 jeg havde og så min DD12. Jeg troede egentlig at den spillede dybt og kontrolleret. men efter jeg har fået DD'en fandt jeg ud af at den slet ikke havde styr på enheden når den skulle spille rigtigt lavt, det buldrede jo i hele hytten.
DD'ern spiller derimod mod bas uden bulder og brag.
Men med en SMS-1 er du jo også nået langt af vejen mht lyden, så er det kun udseendet og det kan den nok ikke gøre noget ved.
Farmer,
|
| Til top |
|
| |
amigo Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - DDen spiller uden bulder og brag. En del bulder kommer normalt fra
den harmoniske forvrængning, men det at dine rumresonanser er dæmpet
hjælper rigtig meget til at fjerne bulder og brag. Dermed får man også
mulighed for at høre andet end rumresonanserne.
Gad vide hvordan en B&W sub med sms-1 lyder ?
Venligst
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
en b&w lyder rigtig godt med sms-1,men on et par dage kan jeg fortælle dig om dd12 lyder bedre.henter den imorgen.
|
| Til top |
|
| |
farmer Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det bare på prøve, eller har fruen sagt at pianolakken skal skinne i hele rummet, hehe
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
den skal skinne i hele stuen  jeg har taget chancen og købt den.hvor meget tilspilning kræver en dd12?min B&W tog laaaangt tid,men den er også noget stivere i ophænget.Men nu vil hun sku også have en ny sofa(Håber hun vil have stof for akustikens skyld)dog ikke i pianolak.Det er ikke kun for lakkens skyld.Jeg er møbelpolster,så jeg har nogle forbindelser ang lak
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen tillykke med den da. Det holdt hårdt her i tråden inden valget blev taget.
Det er da efterhånden blevet sådan, at hvis man ikke lige vælger Velodyne, så kan man få en verbal tilsvining af selveste Hr. Jensen. Han må jo vide hvad der er det eneste rigtige til hifi-folket sådan som han fører sig frem altid. (det kan undre en at et branchemedlem har lov til at opføre sig på den måde gang på gang) Det er åbenbart ikke helt tilladt at mene andre mærker dur i hans påhør. Stærkt assisteret af andre Velodyne tilhængere.
__________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
farmer Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med købet.
Du skal nok blive glad for den.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
den skal skinne i hele stuen jeg har taget chancen og købt den.hvor meget tilspilning kræver en dd12?min B&W tog laaaangt tid,men den er også noget stivere i ophænget.Men nu vil hun sku også have en ny sofa(Håber hun vil have stof for akustikens skyld)dog ikke i pianolak.Det er ikke kun for lakkens skyld.Jeg er møbelpolster,så jeg har nogle forbindelser ang lak |
|
|
Den tager et stykke tid at spille til. Dog spiller den hæderligt fra start men det bliver hurtigt bedre og derefter bliver den stille og roligt bedre dag for dag. Tillykke med valget forøvrigt, den skal du nok få mange sjove timer i selskab med
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er da ok at diskutere.Men smag er trods alt forskelligt.Da jeg fandt ud af at min sub skulle pladseres ved frontvægen ,var svs ude af billedet.
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
Jamen tillykke med den da. Det holdt hårdt her i tråden inden valget blev taget.
Det er da efterhånden blevet sådan, at hvis man ikke lige vælger Velodyne, så kan man få en verbal tilsvining af selveste Hr. Jensen. Han må jo vide hvad der er det eneste rigtige til hifi-folket sådan som han fører sig frem altid. (det kan undre en at et branchemedlem har lov til at opføre sig på den måde gang på gang) Det er åbenbart ikke helt tilladt at mene andre mærker dur i hans påhør. Stærkt assisteret af andre Velodyne tilhængere.
|
|
|
Hov hov .
Hvor skriver jeg andre mærker ikke dur ?.
Men at nogle skrive om noget de ikke ved noget om , er værre , jeg mener nu han havde hørt en SVS og andre før han kikket på velodyne.
Om SVS eller andre er bedre er jeg ligeglad med når alt kommer til alt er det ikke dig eller mig der bestemmer hvad folk skal købedet bestemmer de helt selv.
så om igen.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 05:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
det er da ok at diskutere.Men smag er trods alt forskelligt.Da jeg fandt ud af at min sub skulle pladseres ved frontvægen ,var svs ude af billedet. |
|
|
Det er det da, men nogle gange bliver folk lidt primitive i deres udtalelser, og det pga. der er folk af anden mening. Det kommer an på om du tager et kig på SVS´s nye SB12. Det er en lukket sub. Jeg kan ikke udtale mig om lyden. Da jeg af gode grunde ikke har hørt den. Det har jeg heller ikke med en DD12 Personligt ville jeg nok lytte på lidt forskelligt hvis jeg var villig til at smide godt 20k efter en sub. Det er jo ikke sikkert at det er den der er dyreste der er bedst i dine øre.  Nå, men hvorom alt er så er det helt sikkert en god sub sådan en DD12. Her er en test af dem www.hometheaterhifi.com/volume_10_4/velodyne-dd-18-subwoofer -12-2003-part-1.html __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nesten aldrig hørt noget negativ omkring DD subbene til musik, så om det er en prioritet skal man så absolut tage de med i vurderingen.
Musik drejer sig meget om smag og behag, det har jeg ikke mindst set eksempler på blandt ejerene af SVS subbene med variable tuning. De lyder meget forskelligt alt efter hvilken tuning man velger, og ingen er enige om hvilket tune der lyder bedst.
Til film er det langt nemmere. Du skal bare ha noget der spiller højt med lav forvrengning, og dyb bas
Nobody: Plus/2 kan bypasse HP filteret, og om du samtidigt lukker alle 3 portene har du da i teorien en optimal lukket sub __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Nobody: Plus/2 kan bypasse HP filteret, og om du samtidigt lukker alle 3 portene har du da i teorien en optimal lukket sub
|
|
|
Nå, men der medfølger også et 45 mm hulbor til en DD18'er. Så kan man ved hjælp af en boremaskine selv lave den om til en portet sub!!!
PS. Just kidding
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
ManicMiner skrev:
|
Nobody: Plus/2 kan bypasse HP filteret, og om du samtidigt lukker alle 3 portene har du da i teorien en optimal lukket sub
|
|
|
Nå, men der medfølger også et 45 mm hulbor til en DD18'er. Så kan man ved hjælp af en boremaskine selv lave den om til en portet sub!!!
PS. Just kidding
|
|
|
kold da kæft det er langt uden nu .
nej det er et 75mm i rent stål lavet i us af det bedste stål man kan købe for penge i kinada de snart ejer alt. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |