Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 17:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: velodyne spl 1200 r vs dd 12 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:

Svend P, vi kunne jo også tage 105 db og 25 hz, der forvrænger DD18 med 8% mens PB2-Plus kun forvrænger med 6% så det er altså nemt, at finde lige netop en frekvens og lydtryk hvor den ene kan banke den anden.

Jeg har været nødt til at komme med eksempler for at få ManicMiner ud af busken. Jeg mener bestemt ikke de er tendentiøst udvalgt (som dit, der er fundet i en pukkel).

Kan du dokumentere at en SVS generelt giver mindre forvrængning end en DD18, som du påstod var tilfældet? 

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Bassøe skrev:

Svend P, vi kunne jo også tage 105 db og 25 hz, der forvrænger DD18 med 8% mens PB2-Plus kun forvrænger med 6% så det er altså nemt, at finde lige netop en frekvens og lydtryk hvor den ene kan banke den anden.

Jeg har været nødt til at komme med eksempler for at få ManicMiner ud af busken. Jeg mener bestemt ikke de er tendentiøst udvalgt (som dit, der er fundet i en pukkel).

Kan du dokumentere at en SVS generelt giver mindre forvrængning end en DD18, som du påstod var tilfældet? 

Kan være lige meget , når det kommer til lyden og hvor hurtigt en sub er så der den kun en tilbage de andre forsøger at følge med men kan ikke .

Hvis man kun kan sælge et mærke på hvordan det måler så siger det alt om dette mærker .

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Bassøe skrev:

Den diskussionen er meningsløs fordi nesten alle subs af en nogenlunde kvalitet vil ha tilnærmet lig THD indtil de når grænsen for deres ydelse, og forskellene før det er så små at de ikke har nogen praktisk betydning.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Og selv om DD subbene er meget gode ved jeg af mindst en der har byttet ud en DD18 med en Plus/2, og har oplevet det som en forbedring, men man kan helt sikkert også finde eksempler på det modsatte.

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Skal vi ikke bare blive enige om at både Velodyne og SVS leverer nogle af de bedste subs på markedet? Hvad enten den ene eller den anden er bedst er umuligt at svare på udfra de målinger i snakker om. Det kommer jo helt an på det rum den spiller i, og tror næsten ikke man kan høre forskel når der ikke er tale om større afvigelser end de omtalte.

Problemet er, som jeg ser det, at ManicMiner og Bassøe har SVS og Svend P har Velodyne, og alt andet lige prøver man at "forsvare" det mærke man selv ejer.
Et andet problem er også, at der er rigtig mange der ikke har hørt en SVS spille. Har du hørt en SVS spille Svend P? Hvis nej, så har man kun div. data og tests at gå ud fra, men disse siger altså ikke alt. Man skal selv have oplevet lyden, før man kan beskrive den.

Jeg har kun kort hørt DD18 (var det ikke dem der var på hifimessen i Århus i det rum med den nye Sony projektor?). Den spillede da godt, men som sagt var det yderst begrænset hvad jeg hørte og efter hvad jeg kan huske blev der ikke spillet stereo på anlægget. 

Mit surroundanlæg
Til top Vis BlackWidow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackWidow

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Den diskussionen er meningsløs fordi nesten alle subs af en nogenlunde kvalitet vil ha tilnærmet lig THD indtil de når grænsen for deres ydelse, og forskellene før det er så små at de ikke har nogen praktisk betydning.

Nu er forvrænging på 10% vel ikke ligefrem meningsløs? Ville du købe en CD afspiller der gjorde det?

Det der gør Velodyne speciel, er jo netop servoreguleringen, der mindsker forrængningen voldsomt. Det var derfor lidt af en påstand at SVS forvrængede mindre. Hvilket vi vist efterhånden er blevet enige om ikke er tilfældet? (Uanset hvor meningsløst det pludselig er blevet...)

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

BlackWidow skrev:
Skal vi ikke bare blive enige om at både Velodyne og SVS leverer nogle af de bedste subs på markedet? Hvad enten den ene eller den anden er bedst er umuligt at svare på udfra de målinger i snakker om. Det kommer jo helt an på det rum den spiller i, og tror næsten ikke man kan høre forskel når der ikke er tale om større afvigelser end de omtalte.

Problemet er, som jeg ser det, at ManicMiner og Bassøe har SVS og Svend P har Velodyne, og alt andet lige prøver man at "forsvare" det mærke man selv ejer.
Et andet problem er også, at der er rigtig mange der ikke har hørt en SVS spille. Har du hørt en SVS spille Svend P? Hvis nej, så har man kun div. data og tests at gå ud fra, men disse siger altså ikke alt. Man skal selv have oplevet lyden, før man kan beskrive den.

Jeg har kun kort hørt DD18 (var det ikke dem der var på hifimessen i Århus i det rum med den nye Sony projektor?). Den spillede da godt, men som sagt var det yderst begrænset hvad jeg hørte og efter hvad jeg kan huske blev der ikke spillet stereo på anlægget. 

Ja, Manic Miner har været omme hos mig med sin SVS. Masser af bas for pengene, har intet imod mærket. Det jeg opponerer imod, er forkerte påstande. Det Bassøe skrev var faktuelt forkert. Punktum.

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

kort og godt kan man vel sige at de ekstra spir du giver for en velo er maser af elektronik for at kompensere for størrelse og lytterum.Vil lige sige at MM har været en stor hjælp ang sub .For mig handler det om at få en sub som er lige så præcis som min asw 700 ,og som samtidig har en mere jævn kurve fra 40 hz og ned,til de billigste penge.Nu for jeg mulligheden for at høre både svs 12 plus og velo dd12.Men det siger vel sig selv at hvis de spiller lige godt køber jeg selfølgelig SVS da størrelsen er ligegyldig.Hvis størrelsen havde betydning selfølgelig velodyne,da jeg tror at svs sb 12 plus(lukket)sansynligt ikke er bedre end det jeg har.Sendte lige en mail til Lsound,15 min efter var der svar.Service betyder en hel del for mig,da jeg er en spørgefætter

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

BlackWidow skrev:

Der spillet den af l**t .

Alt for meget bas og for langsom , den kørte bare igemmen uden EQ på progarm 6 fra 15 til 197hz .

Det var det de kunne lide , dem der lånte den .

Hvis det er god bass , det kunne jeg aldrig leve med .

Men mange tro bare en sub skal stå på fuld hammer og puster rummet op .

Og om SVS er bedre eller ikke er jeg ligegald med , jeg har et mærke der tænker frem af og ikke rider på det samme heletiden .

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
ManicMiner skrev:

Nu er forvrænging på 10% vel ikke ligefrem meningsløs? Ville du købe en CD afspiller der gjorde det?

Det der gør Velodyne speciel, er jo netop servoreguleringen, der mindsker forrængningen voldsomt. Det var derfor lidt af en påstand at SVS forvrængede mindre. Hvilket vi vist efterhånden er blevet enige om ikke er tilfældet? (Uanset hvor meningsløst det pludselig er blevet...)

Jo, i de dybe frekvensene er en THD på 10% helt på grænsen til at være meningsløs. Om du skal trække paraleller mellem feks fullregisterforstærkere, eller cd afspillere og subwoofere så er der IKKE EN sub der kan holde THD under 0.5% som vel er beregnet som max for den type udstyr.

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Svend P skrev:
Bassøe skrev:

Hvorfor får du ikke selv importen på SVS , det er da dumt at lave så meget for ham i norge der ikke løfter en finger .

Det er bare at nup det , som jeg gjore med velodyne , en stor order vil de vel ikke gå glib af .

Kom igang du bruger så meget tid på at læse om det ene og det andet , brug tiden på noget du vil få noget udaf .

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

vil lige citere disse regler

• Branchemedlemmer må IKKE ytre sig negativt eller nedladende om produkter, ydelser, forretningsgange eller lign. fra andre konkurrerende virksomheder i branchen, indlands som udlands.

• Branchemedlemmer må IKKE tale overdrevent rosende, reklamere for eller oprette indlæg eller emner for produkter denne selv måtte have produceret, have forhandling- og/eller distribution af eller kommerciel tilknytning til, med det formål at promovere egen virksomhed.

• Samtlige branchemedlemmer SKAL oplyse deres tilhørsformål, som vil blive offentliggjort i deres profil – ingen undtagelse.

• I øvrigt gælder at privatpersoner IKKE må ”gemme” deres tilknytning til branchen, og optræde anonymt i forummet, med det formål at promovere egen virksomhed jf. ovenstående, eller med det henblik at volde skade på andre – private som kommercielle.

du kan få lov til at overbevise mig lørdag.Skal til messe i Odense

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Jeg vil anbefale denne testen som en primer til at forstå målinger af subwoofere

http://www.hometheaterhifi.com/volume_13_3/canton-vento-as-8 50-sc-subwoofer-9-2006-part-1.html

Den er skrevet af Ed Mullen der nok er den der kombinerer viden om subwoofere med evnen til at lære det i fra sig bedre end nogen anden

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:

vil lige citere disse regler

• Branchemedlemmer må IKKE ytre sig negativt eller nedladende om produkter, ydelser, forretningsgange eller lign. fra andre konkurrerende virksomheder i branchen, indlands som udlands.

• Branchemedlemmer må IKKE tale overdrevent rosende, reklamere for eller oprette indlæg eller emner for produkter denne selv måtte have produceret, have forhandling- og/eller distribution af eller kommerciel tilknytning til, med det formål at promovere egen virksomhed.

• Samtlige branchemedlemmer SKAL oplyse deres tilhørsformål, som vil blive offentliggjort i deres profil – ingen undtagelse.

• I øvrigt gælder at privatpersoner IKKE må ”gemme” deres tilknytning til branchen, og optræde anonymt i forummet, med det formål at promovere egen virksomhed jf. ovenstående, eller med det henblik at volde skade på andre – private som kommercielle.

du kan få lov til at overbevise mig lørdag.Skal til messe i Odense

Nej det gør jeg ike for hvad skal jeg på den messe det er en KT messe og har intet at gøre med dem .

Og dem er er ude efter velodyne låner dem med hjem og køber dem udfra lyt og ikke alt det andet fis .

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Jeg bor i horsens og skal alligevel til odense.Det du fortæller mig er at man ikke kan høre dd12 ved dig?Hvad er alt det andet fis?

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:
Jeg bor i horsens og skal alligevel til odense.Det du fortæller mig er at man ikke kan høre dd12 ved dig?Hvad er alt det andet fis?

nej kan du ikke .

Med respekt for sine penge så skal den prøves i hjemmet .

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Vil det sige at den eneste mulighed er at låne den med hjem ?

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:
Vil det sige at den eneste mulighed er at låne den med hjem ?

Men fare for 1 advarsel mere .(sådan set ligeglad)

Alle klager over man ikke kan låne hjem før køb , det har jeg nu altid tilbudt .

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

det er også super service.Troede at der var et lytterum i forretningen

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:
det er også super service.Troede at der var et lytterum i forretningen

Hvad hjælper det at lytte til en sub i et rum hvor den ikke skal spille fremover .

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes