Emne: Polering af sikringer gir’ bedre lyd ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solformørkelsen skrev:
miju skrev:
Solformørkelsen skrev:
miju skrev:
Neeper skrev:
|
En kendt producent af audiofile kondensatore til delefiltre, havde nogle trofaste kunder, som var begyndt at eksperimentere med at lytte på, i hvilken retning disse komponenter lød bedst. De fandt frem til at de helt bestemt lød bedst når de vendte så signalvejen løb med tekst retningen.
De var ikke i tvivl om at de var klart bedre i denne retning. Faktisk var forskellen så stor at det slet ikke var til at holde ud at lytte på dem, når de vendte forkert.
De fortalte om deres oplevelser til producenten, for de blev naturligvis nødt til at trykke pile på komponenterne så ingen kom til at vende dem forkert... Og det ville de så selvfølgelig gøre...
Hvad producenten ikke nænnede at fortælle de glade entusiaster var, at trykket med teksten blev påført til sidst, i en tilfældig retning!!!
|
|
|

JA! det siger sgu alt!!
DEN var sgu god!............. 

|
|
|
Ja, det var nok de samme "glade entusiaster" som omtales i denne tråd 
http://hifi-musik.dk/main.php?page=viewtopic&t=922
Hilsen 
|
|
|
He he he! jaaa DEN test har jeg hørt meget for! den bliver SENT glemt og de "røde øre" den forårsagede!... det griner vi stadig MEGET! af.. (jeg kan være noget af en spøgefugl når det tar mig! )
MEN!
Det kan jeg så sige at det var det nu ikke!...
Men ok! et par enkelte af de jeg kender, kunne måske nok godt have været med her.. he he he..
næppe mig selv og resten af dem dog.. her til er vi lidt for skeptiske..
Har iøvrigt prøvet om det var en ide at alle kondensatore vendte samme vej (set efter printet på dem) så tanken her om som der ligger bag, er ikke så fjern eller fremmed endda!... HER har den været oppe og "vende"
MEN! konklutionen var dog at der absolut ikke var nogen hørbar forskel på hvordan skriften på kondensatorene vendte (dette om det så var JantZen, Jensen, M.I.T eller Mundorf som er de "vi" / jeg primert har beskeftiget os / mig med. (om andre mærker vil give andet resultat skal jeg ikke kunne sige??)
Men ingen af os eller mig selv der har lyttet til dette, har kunne høre nogen forskel, uanset hvordan de vente, (at der så er markant og hørbar forskel på de omtalte kondensators lyd DET! er der ingen tvivl om! det kunne ALLE! nemt høre.. hvad der var eller er bedst?? eller mest "rigtige"?? f**k knows!? jeg har mine favoritter andre deres..
mvh.
|
|
|
Ja, jeg troede egentlig det var dig der sad tilbage med røde ører, for hele historien lyder simpelthen for usandsynlig til at være sand, var Don Coreleone iøvrigt blandt test-deltagerne inden han forsvandt fra Jorden's overflade .
Hilsen Øffe  |
|
|
Hvad fanden lyder usandsynligt ved den? Manipulation er forholdsvis let et foretage og indbildning er let at blive offer for. Morten
|
| Til top |
|
| |
Solformørkelsen Udelukket fra forum

Tidl. cvo2004
Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
no-limit skrev:
Solformørkelsen skrev:
miju skrev:
Solformørkelsen skrev:
miju skrev:
Neeper skrev:
|
En kendt producent af audiofile kondensatore til delefiltre, havde nogle trofaste kunder, som var begyndt at eksperimentere med at lytte på, i hvilken retning disse komponenter lød bedst. De fandt frem til at de helt bestemt lød bedst når de vendte så signalvejen løb med tekst retningen.
De var ikke i tvivl om at de var klart bedre i denne retning. Faktisk var forskellen så stor at det slet ikke var til at holde ud at lytte på dem, når de vendte forkert.
De fortalte om deres oplevelser til producenten, for de blev naturligvis nødt til at trykke pile på komponenterne så ingen kom til at vende dem forkert... Og det ville de så selvfølgelig gøre...
Hvad producenten ikke nænnede at fortælle de glade entusiaster var, at trykket med teksten blev påført til sidst, i en tilfældig retning!!!
|
|
|

JA! det siger sgu alt!!

|
|
|
Hilsen 
|
|
|
He he he! jaaa DEN test har jeg hørt meget for! den bliver SENT glemt og de "røde øre" den forårsagede!... det griner vi stadig MEGET! af.. (jeg kan være noget af en spøgefugl når det tar mig! )
MEN!
Men ok! et par enkelte af de jeg kender, kunne måske nok godt have været med her.. he he he..
Har iøvrigt prøvet om det var en ide at alle kondensatore vendte samme vej (set efter printet på dem) så tanken her om som der ligger bag, er ikke så fjern eller fremmed endda!... HER har den været oppe og "vende"
MEN! konklutionen var dog at der absolut ikke var nogen hørbar forskel på hvordan skriften på kondensatorene vendte (dette om det så var JantZen, Jensen, M.I.T eller Mundorf som er de "vi" / jeg primert har beskeftiget os / mig med. (om andre mærker vil give andet resultat skal jeg ikke kunne sige??)
Men ingen af os eller mig selv der har lyttet til dette, har kunne høre nogen forskel, uanset hvordan de vente, (at der så er markant og hørbar forskel på de omtalte kondensators lyd DET! er der ingen tvivl om! det kunne ALLE! nemt høre.. hvad der var eller er bedst?? eller mest "rigtige"?? f**k knows!? jeg har mine favoritter andre deres..
mvh.
|
|
|
Ja, jeg troede egentlig det var dig der sad tilbage med røde ører, for hele historien lyder simpelthen for usandsynlig til at være sand, var Don Coreleone iøvrigt blandt test-deltagerne inden han forsvandt fra Jorden's overflade .
Hilsen Øffe 
|
|
|
Hvad fanden lyder usandsynligt ved den? Manipulation er forholdsvis let et foretage og indbildning er let at blive offer for.
Morten
|
|
|
Nu er der jo egentligt ingen grund til ligefrem, at bruge "fanden" i din kommentar, og så må jeg iøvrigt skuffe dig, mit indlæg er forsøgt skrevet i "ramme" ironi, men det kan du vel for "fanden" ikke hverken høre eller se, og til din kommentar omkring manipulation, ja, men det afhænger så sandeligt af, hvem du har med at gøre.
Hvorfor er folk så 's følsomme, det er noget så uskadeligt som "nogen Alukasser der laver lyd udi nogen trækasser" vi primært beskæftiger os med på disse sider, så man kan vel næppe kalde det for blodig alvor, selvom man sku' sommetider får det indtryk.
Hilsen Øffe 
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu en fantasisk tråd! Her i tweak (andet) sektionen står tiden stille.
Det er simpelthen den 1. april hver evig eneste dag  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
|
Det er simpelthen den 1. april hver evig eneste dag 
|
|
|
Jamen goddag da ude fra syttende kartoffelrække 
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solformørkelsen skrev:
miju skrev:
Solformørkelsen skrev:
miju skrev:
Neeper skrev:
|
|
|
|

JA! det siger sgu alt!!

|
|
|
Hilsen 
|
|
|
MEN!
Næppe mig selv og resten af dem dog.. her til er vi lidt for skeptiske..
mvh.
|
|
|
Hilsen Øffe 
|
|
|
Ja det var han faktisk!
Og hans navn er Kristian L.
Han er heller ikke forsvundet, han gider bare ikke deltage aktivt her i forum. (har heller ik så meget tid! han vil hellere bruge sin sparsomme tid på at lytte til sit grej, som jeg dybt kan misunde ham! og som det kun er få forundt at have)
Han har en ny diskret profil her, for at følge lidt med alligevel, men deltager her ved kun passivt. (han har iøvrigt kun hoved rysten til overs for meget af det der foregår her på forum)
Han blev pisst off over en forum moderators brug af hvad der må betragtes som noget der bør være fortorlig viden, angående ip adresser, og som så gav anledning til meget l**t!
Med andre ord, han oprettede sin profil en hyggelig aften hjemme hos mig!
Hvorved der blev sået tvivl om at vi var en og samme person, og den oplysning fra forrum moderatoren til offentligheden her om det med samme ip add. fik han til at droppe ud af dette sted for altid, i hvert fall som aktiv deltagende i noget som helst.
Hvilket faktisk er synd og skal for hans grej er nok blandt noget af dk. tungeste og vildeste, og det i en sådan grad at janteloven og mistro i den grad trådte til da han ville oprette profil og fortælle hvad han havde.
Nu er han en type, der er sådan at hvis der trædes ved siden af EN! gang er det slut! og som sagt det at en forum moderator offentligt udtaler sig om hvem der har hvilke ip adresser mm. og det endda som benzin på et bål af mistro, DET! var efter hans mening grund nok til hverken at have profil her, at sætte billeder (hvad der ellers skulle have været) stå til regenskab og eller forklare og bevise noget som helst! osv. (det måtte jeg stå tilbage med! hvilket jeg har været lidt sur over! et stykke tid)
Og nu da hans daværende profil navn atter dukker op, og det for at igen så en og anden mistro om noget! ja så føler jeg det IGEN!..
Jeg kn kun sige til de der ikke tro på hvad jeg siger og som er mistroiske over for mig!
SUT.RØV! IDIOT! og f**k.DIG FOR HÅRDT! og lukrøven!!
Mere ærlige følelser kan jeg dårligt udtrykke for sådanne personer!..
Hvem de jeg siger dette til og eller der så kan føle sig stødt over hvad jeg her sage?? ja de må jo vide hvem de selv er!
Og så skulle den Don sag være begravet!..
Og f**k.De røvhuller.der graver den frem igen!
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Mr.Antisilver Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 409
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
rolig nu..fokus på emnet
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Det er simpelthen den 1. april hver evig eneste dag  |
|
|
Kunne ikke have sagt det bedre selv  __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 01:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solformørkelsen skrev:
no-limit skrev:
Solformørkelsen skrev:
miju skrev:
Solformørkelsen skrev:
miju skrev:
Neeper skrev:
|
|
|
|

JA! det siger sgu alt!!

|
|
|
Hilsen 
|
|
|
MEN!
mvh.
|
|
|
Hilsen Øffe 
|
|
|
Hvad fanden lyder usandsynligt ved den? Manipulation er forholdsvis let et foretage og indbildning er let at blive offer for.
Morten
|
|
|
Nu er der jo egentligt ingen grund til ligefrem, at bruge "fanden" i din kommentar, og så må jeg iøvrigt skuffe dig, mit indlæg er forsøgt skrevet i "ramme" ironi, men det kan du vel for "fanden" ikke hverken høre eller se, og til din kommentar omkring manipulation, ja, men det afhænger så sandeligt af, hvem du har med at gøre.
Hvorfor er folk så 's følsomme, det er noget så uskadeligt som "nogen Alukasser der laver lyd udi nogen trækasser" vi primært beskæftiger os med på disse sider, så man kan vel næppe kalde det for blodig alvor, selvom man sku' sommetider får det indtryk.
Hilsen Øffe  |
|
|
Sku' ha sagt fa'en. Og selvfølgelig kan alle manipuleres, også dem der benægter at de kan.  Og mit indlæg var nu også skrevet med en snert af ironi (de er sjældent andet  ). Morten
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er fedt sådan som Miju altid lige helt tilfældigt har prøvet blindtest af alle de tweaks der omtales. Konklusionen er altid den samme. Fedt.
Jeg synes det er fedt at Miju og Don Corleone har gået i den samme folkeskole, så de begge laver udråbstegn! midt i sætninger, og staver interessant "interasant". Skulle vi ikke bare lukke den diskussion der?
Jeg synes det er fedt der er nogle indlæg man helt kan springe over! Det sparer masser af tid.
Måske er ovenstående også skrevet med en snert af ironi. Who knows.
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Jeg synes det er fedt sådan som Miju altid lige helt tilfældigt har prøvet blindtest af alle de tweaks der omtales. Konklusionen er altid den samme. Fedt.
Jeg synes det er fedt at Miju og Don Corleone har gået i den samme folkeskole, så de begge laver udråbstegn! midt i sætninger, og staver interessant "interasant". Skulle vi ikke bare lukke den diskussion der?
Jeg synes det er fedt der er nogle indlæg man helt kan springe over! Det sparer masser af tid.
Måske er ovenstående også skrevet med en snert af ironi. Who knows. |
|
|
du?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har på fornemmelsen at moderatorne er på nippet til at lukke tråden og helt ærligt..gør de det, så er det squ iorden
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
| jeg har på fornemmelsen at moderatorne er på nippet til at lukke tråden og helt�rligt.. gør de det, så er det squ iorden |
|
|
Nåja, tilbage til tråden! men det er vel efterhånden ved at være debatteret igennem.  Morten
|
| Til top |
|
| |
Bumle Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 143
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor køber man det poleremiddel til sikringer? Er det gennem kuponhæfterne?
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bumle skrev:
Hvor køber man det poleremiddel til sikringer? Er det gennem kuponhæfterne? 
|
|
|
Prøv TV-Shoppen 
Men husk at vælge en type, der matcher lyden i dine højtalere - ellers kan det gå helt galt!
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åh ja! Brasso sucks! Silvo Rocks! Rød Egern Rules Slipoline er noget slask. Slipol er i sin hel egen klasse Star Clean stikker alt. Prøv lige det. Først hælder du dine sikringer i opvaskemaskinen, hvor du fylder sæberummet med citronsyre. Kør dem igennem 3-4 gange på grydeprogrammet. Når det er gjort, så frem med Star Clean og et stykke Turtle polerklud, til sidst skal du skylles i isopropanol. Det sparker boller, så en sopran kommer til at lyde som en herrestemme i sammenligning. Sådan siger jeg. Det er det reneste tweak jeg nogensinde har prøvet. Selv natlampen lyser klarere og endda min halvdøve moster Olga flippede totalt ud, da jeg kørte Electric Ladyland af for overfyldte gardiner for hende. Min amp blev 2 grader varmere, så Olgas tissepose begyndte at boble, da hun sad og hyggede sig ovenpå den. Aldrig har sagerne været på kogepunktet på den måde før. Sjældent aromatisk oplevelse må jeg sige. prøv det før det bliver forbudt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Åh ja! Brasso sucks! Silvo Rocks! Rød Egerne Rules Slipoline fidelifutter lidt for meget. Slipol er i sin hel egen klasse Star Clean stikker alt.
Prøv lige det.
Først hælder du dine sikringer i opvaskemaskinen, hvor du fylder sæberummet med citronsyre. Kør dem igennem 3-4 gange på grydeprogrammet. Når det er gjort, så frem med Star Clean og et stykke Turtle polerklud, til sidst skal du skylles i isopropanol. Det sparker boller, så en sopran kommer til at lyde som en herrestemme i sammenligning. Sådan siger jeg. Det er det reneste tweak jeg nogensinde har prøvet. Selv natlampen lyser klarere og endda min halvdøve moster Olga flippede totalt ud, da jeg kørte Electric Ladyland af for overfyldte gardiner for hende. Min amp blev 2 grader varmere, så Olgas tissepose begyndte at boble, da hun sad og hyggede sig ovenpå den. Aldrig har sagerne sunget på den måde før. Sjældent aromatisk oplevelse må jeg sige. prøv det før det bliver forbudt |
|
|
Det kunne være forfriskende om du ikke lallede sådan
|
| Til top |
|
| |

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Åh ja! Brasso sucks! Silvo Rocks! Rød Egern Rules Slipoline er noget slask. Slipol er i sin hel egen klasse Star Clean stikker alt.
Prøv lige det.
Først hælder du dine sikringer i opvaskemaskinen, hvor du fylder sæberummet med citronsyre. Kør dem igennem 3-4 gange på grydeprogrammet. Når det er gjort, så frem med Star Clean og et stykke Turtle polerklud, til sidst skal du skylles i isopropanol. Det sparker boller, så en sopran kommer til at lyde som en herrestemme i sammenligning. Sådan siger jeg. Det er det reneste tweak jeg nogensinde har prøvet. Selv natlampen lyser klarere og endda min halvdøve moster Olga flippede totalt ud, da jeg kørte Electric Ladyland af for overfyldte gardiner for hende. Min amp blev 2 grader varmere, så Olgas tissepose begyndte at boble, da hun sad og hyggede sig ovenpå den. Aldrig har sagerne været på kogepunktet på den måde før. Sjældent aromatisk oplevelse må jeg sige. prøv det før det bliver forbudt |
|
|
Jeg har ikke kendskab til nogen, der som du har pudset og poleret stik og fordelerdåser (behøver jeg at uddybe med indtil flere sandfærdige fortællinger), og brugt de særeste substander, såsom trichlorethylen, så du må da have en forholdsvis seriøs holdning til emnet, du kunne indvi eventuelle udenforstående i.
Jeg skal da gerne fortælle om et par oplevelser, hvis du ikke selv har mod på det.

|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
(I trådens ånd)....Ville det bedste for lyden så ikke være at der slet ikke sad sikringer som mellemled...men altså at der var direkte hul igennem?
__________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke fordi at jeg tror på sikringspolering som Mr.AntiSilver eller andre eksotiske tweaks....men hvis polering af sikringer kan forbedre lyden"....kan man så ikke snakke om at lyden er "farvet" af sikringens kvalitet...hvor den "rigtige" lyd vile være en lyd som var upåvirket af en sikrings "farvning"?
__________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Bumle Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 143
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
Ikke fordi at jeg tror på sikringspolering som Mr.AntiSilver eller andre eksotiske tweaks....men hvis polering af sikringer kan forbedre lyden"....kan man så ikke snakke om at lyden er "farvet" af sikringens kvalitet...hvor den "rigtige" lyd vile være en lyd som var upåvirket af en sikrings "farvning"?
|
|
|
Det farver nok ikke mere end det støv der falder ned i din malerbøtte, når du maler vægge.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|