Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 07:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Polering af sikringer gir’ bedre lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 34
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Gryff skrev:

...og vi tager lige eksemplet igen på, hvor let vore sanser kan snydes ...

http://www.chessbase.com/puzzle/puzz10b.htm

@Antisilver: De fleste af os ville have en (helt) anden prioritering af evt. problemer i setupet.

Det visuelle sansebedrag kan ikke bruges som eksempel i forhold til auditive fænomener.Det har jeg skrevet tydeligt tidligere.

Hvad mener du med, at de fleste af "os" andre vil have en anden prioritering af evt. problemer i setup'et?

Mig bekendt har jeg intet skrevet om prioriteringer i denne tråd. Så hvad du gætter på i den forbindelse ved jeg ikke.

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Gryff skrev:

@Antisilver:

Hvis synet kan snydes, kan hørelsen vel også?jo i forb. med visse psykiatriske fænomener.Men det kommer vist til at gå for vidt at gå ind i det udover at hørelsen faktisk ikke kan snydes på samme vis som synet kan i forhold til forskellige gråtoner m.fl. hvoraf bl.a. kan nævnes hallucinationer.

Det var ikke, fordi du var utilfreds med lyden, at du begyndte at polere sikringer?Nope. Alt skal blot være så perfekt som menneskeligt muligt og intet eller så lidt skal overlades til tilfældighederne som muligt

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

hvorfor sidder jeg med en fornemmelse af, at stort set ingen har prøvet tricket med sikringen? Og med fornemmelsen af de, der har, så kan de langt hovedparten ikke detektere nogen forskel?

Som jeg sagde i et tidligere indlæg, så  kan dette skyldes ganske mange ting.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Hvad siger du til mit tilbud om at deltage i en blindtest?
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Husk at nyde musikken!!!

(Over and out...)

hilsen Per
Til top Vis Gryff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gryff

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Hvad siger du til mit tilbud om at deltage i en blindtest?

Jeg vil gerne deltage i en blindtest. Skal gerne gøre mit ypperste for at vurdere om der er forskel. Køb et par pakker sikringer og noget creme, så er jeg klar.

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Hej Mr. Antisilver

Mener du at lydforbedringen er så stor, at det er ulejligheden værd at pudse sine sikringer? Det skal vel også gøres med jævne mellemrum for at opretholde virkningen?

Tror du på at der kommer lyd gennem netspændingen? Jeg var af den opfattelse at hvis der er forbindelse igennem sikringen, ja så var den i vinkel = spænding igennem. Mener du alvorligt at fordi du pudser en overflade der i forvejen har rigelig kontakt, skaber mere kontakt, og at dette giver en bedre spænding?! En mere ren spænding?!

Så går jeg ud fra at du også pudser benene på dine netkabelstik, samt klemskoene på dine stikdåser? Ellers er det et nyt forslag til test, i mangel af bedre.

Rigtigt god fornøjelse med pudsningen.

:-) hilsen

Medlem

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Hej i heden!

Nu har jeg poleret en sikring med Rød Egern.
Det er den substans som Hr. Leth brugte, når noget skulle gøres pænt.

I virkleighedne forsøgte jeg først at polere en sikring op med stålbørsten til en dremmel.
Men snøvsen ude på spidsen af sikringen faldt af, hvorefter alt sandet faldt ud.

Så Rød Egern blev den sudstans, som sikringen blev angrebet med. I øvrigt er det en spritny 16A sikring der er tale om. Jeg måtte nemlig skifte den forleden pga stikflammer. (Sorry Svend - couldn´t hold it).

Nå men Rød Egern, knofedt og så bagefter en total affedtning med et elektronikaffedtningsmiddel af de effektive. I med sikringen og så en lille kort lytter.

Nu er der intet videnskabeligt redeligt ved den slags, men alene en ret voldsom bunke jysk skepsis. Jeg hader højt og larmende, når den slags har en effekt, som jeg måske eller måske ikke skal tage højde for.

Men jo!
Jeg tror AS har en pointe.
Det duer faktisk - så vidt jeg ind til videre kan høre.
Jeg vil meget gerne have et hold til blindtest af det, for at få det verificeret eller kasseret.
Lige nu synes jeg faktisk det har en ret tydelig virkning, men jeg kan ikke med 1000% sikkerhed sige, at jeg vil kunne lave en 100% blindtest på det.
Jeg har nemlig det problem, at min amp skal bruge ca. 1 min. til at stabilisere sig efter tænd sluk.
Så relæerne slår den fra i den periode.

Jeg kan ikke komme med andre forklaringer på fænomenet, end at små faseforskydninger mellem de forskellige trafoer, nemmere kobles til nettet når der sidder en ren sikring. Den "beskidte" sikring bevirker måske i højere grad, at apparaterne ser hinanden gennem lysnettet. Who knows?

Well prøv det selv!
Rød Egern koster vist ikke helt 30 Kr. pr. flaske endnu.
Men drik ikke for meget af det, det giver mavekneb.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

patrick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Det er utroligt hvad div. folk herinde går op i og hvor stor interesse indlægget i denne tråd har. Størsteparten af jer er utrolig velhavende - jeg ved ikke om I ved det - men I er ufattelig velhavende. I er velhavende på det som jeg personlig så gerne vil have noget mere af - - TID  - -  

Mens nogen af Jer har pudset sikringer og lavet indlæg og læst indlæg i de sidste 14 dage så har jeg testet et lidt specielt men dog fornuftig tweek af som tog mig ca. 12 dage. 

Og jeg er nu færdig med at gennemføre mit tweek – OG DET VIRKER FOR VILDT –

Lyden er ganske enkelt bedre på alle områder. … Jeg troede nærmest ikke mine egne ører da vi testede MIT tweek. High Sound i Hvidover vil og kan bekræfte den absolutte hørbare forskel, og han er ikke let at ændre mening på.

Jeg vil kunne klare enhver blindtest og vil vædde i forholdet 1 til 10 på at jeg kan høre forskel på mit tweek hver gang.

Jeg er ikke erfaren i surround sound, men mit tweek holder 110%

Til top Vis patrick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af patrick

Stemer
Lukket konto
Lukket konto
Lukket - eget ønske!

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:
Gonzo skrev:

Utroligt  16 sider med vrøvl om et tweaks effekt, der så let at afvise. Er der nogen der tror at manden fra NESA polerer mastesikringen ude på vejen . Kæden er aldrig stærkere end det svageste led i en serieforbindelse.

Mvh.

Lasse.

NB Mr. Antisilver 0+0 er ikke 1 selv om jeg kan et matematiskbevis for det. Alle dine indlæg er snik snak og sludder for en sladder, med et højt lix tal. 

Gonzo. Det er fint nok, at der findes ting, vi ikke kan gøre noget ved, f.eks.  mastesikringen. Men de ting, der kan gøres noget ved, ja dem gør jeg altså noget ved.

I så fald forstår jeg ikke, hvorfor du ikke anskaffer en ordentlig power conditioner, der kan generere en langt renere og mere stabil 230V end din stikkontakt nogensinde vil kunne levere. Hvis du virkelig mener hvad du siger, må det da uden tvivl være den eneste ordentlige løsning? Og tilmed én, som jeg ikke engang vil være på nakken af dig for at sige, at du kan høre en forskel med.

Tror du på Hifi?
Til top Vis Stemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stemer

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Stemer skrev:
Mr.Antisilver skrev:
Gonzo skrev:

Utroligt  16 sider med vrøvl om et tweaks effekt, der så let at afvise. Er der nogen der tror at manden fra NESA polerer mastesikringen ude på vejen . Kæden er aldrig stærkere end det svageste led i en serieforbindelse.

Mvh.

Lasse.

NB Mr. Antisilver 0+0 er ikke 1 selv om jeg kan et matematiskbevis for det. Alle dine indlæg er snik snak og sludder for en sladder, med et højt lix tal. 

Gonzo. Det er fint nok, at der findes ting, vi ikke kan gøre noget ved, f.eks.  mastesikringen. Men de ting, der kan gøres noget ved, ja dem gør jeg altså noget ved.

I så fald forstår jeg ikke, hvorfor du ikke anskaffer en ordentlig power conditioner, der kan generere en langt renere og mere stabil 230V end din stikkontakt nogensinde vil kunne levere. Hvis du virkelig mener hvad du siger, må det da uden tvivl være den eneste ordentlige løsning? Og tilmed én, som jeg ikke engang vil være på nakken af dig for at sige, at du kan høre en forskel med.

Det kan meget vel være at det ender der. Prisen synes dog ude af proportion. Iøvrigt betyder det intet om du er på nakken af mig. Det ændrer intet.

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Kan ikke lade være med at spørge: og hele eksperimentet har selvfølgelig stadig musikken i fokus, eller hvad? Er fristet til at Gi' 10 mod een odds, på at ingen nyder musikken mere efter polering end før. -Blindtest, selvfølgelig...

S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Stemer
Lukket konto
Lukket konto
Lukket - eget ønske!

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:
Stemer skrev:
Mr.Antisilver skrev:
Gonzo skrev:

Mvh.

Lasse.

Det kan meget vel være at det ender der. Prisen synes dog ude af proportion. Iøvrigt betyder det intet om du er på nakken af mig. Det ændrer intet.

Nej, det ændrer (tilsyneladende) ikke noget, at jeg er på nakken af dig. Det burde dog ændre noget, at virkeligheden også er det...

Tror du på Hifi?
Til top Vis Stemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stemer

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

Stemer skrev:
Mr.Antisilver skrev:
Stemer skrev:
Mr.Antisilver skrev:
Gonzo skrev:

Mvh.

Lasse.

Nej, det ændrer (tilsyneladende) ikke noget, at jeg er på nakken af dig. Det burde dog ændre noget, at virkeligheden også er det...  Virkeligheden skal begribes og sanses og jeg har ikke lyst til at overtage en sandsynlighedsberegners version af virkeligheden

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Mr Antisilver.....læser du andre tråde end den her?Eller helliger du dig bare een eneste ting og den ting er det så livet om at gøre at forsvare?Denne tråd ser ud som lidt af en besættelse for dig.Jeg kigger med i ny og næ.Og diskussionen er altid på vej mod nye højder når jeg kigger med.Der er ikke mange tråde hvor meningerne er så delte som denne.Med en ret go' del der ikke køber det sludder med at polere sikringer.
Prøv at kigge i forummet 'Analog' i tråden:'Afmagnetisering af lp'er???' Kunne blive dit næste tweak.Og jeg garanterer at jeg sidder klar for at læse om dine udskejelser med sådan en fætter!!

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

@Antisilver:

1. Hvor meget er den samlede (ny)pris for dit anlæg? Hvor meget vil en god power conditioner koste dig?

2. Det er pudsigt så afvisende, du er overfor naturvidenskabelige argumenter. Hvis din 'begribe og sanse' tilgang til verden var universelt gældende, havde du altså ikke noget anlæg. 

hilsen Per
Til top Vis Gryff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gryff

MRC_Hans
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:
Gryff skrev:

...og vi tager lige eksemplet igen på, hvor let vore sanser kan snydes ...

http://www.chessbase.com/puzzle/puzz10b.htm

@Antisilver: De fleste af os ville have en (helt) anden prioritering af evt. problemer i setupet.

Det visuelle sansebedrag kan ikke bruges som eksempel i forhold til auditive fænomener.Det har jeg skrevet tydeligt tidligere.

Du har givet udtryk for en mening, ja, men selvom du mener, at hørelsen ikke kan snydes, så er det desværre ikke noget endegyldigt bevis. Har du nogle beviser på, at hørelsen skulle være vanskeligere at snyde end synet?      ... Nej, vel?

Nåmen, siden du er så sikker på at hørelsen er den endegyldige målestok, så formoder jeg, at du også anerkender mit seneste tweak med den malede havelåge (sart mintgrøn, og det skal være alkydoliemaling fra Flügger)? Hvis du IKKE anerkender det, så forklar venligst hvorfor.

(Og til de, der beklager sig over, hvor tråden bevæger sig hen: Det er jo det fine ved internetfora; man kan diskutere lige hvad man lyster, og de der ikke gider læse med, kan bare lade være. Det var noget ander, hvis vi "spammede" alle mulige og umulige tråde med dette emne, men det er jo ikke tilfældet, så fri os fra "trolle" anklager.)

Mvh Hans

Til top Vis MRC_Hans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MRC_Hans

MRC_Hans
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Jeg kan ikke komme med andre forklaringer på fænomenet, end at små faseforskydninger mellem de forskellige trafoer, nemmere kobles til nettet når der sidder en ren sikring. Den "beskidte" sikring bevirker måske i højere grad, at apparaterne ser hinanden gennem lysnettet. Who knows?

Nej, beklager. Din forklaring holder ikke vand. Hvad i alverden skulle faseforskydninger også betyde for lyden i dit anlæg?

Hør nu her: Det der kommer igennem dine sikringer er 230V vekselstrøm (AC), 50Hz. Fyldt med diverse støj og ting og sager (faseforskydninger, forvrængninger, spikes fra lysdæmpere, osv, osv.)

Har du nogensinde hørt 230V AC, 50Hz? ... Det kendte jeg én som gjorde, men det er en anden historie. Dog kan jeg sige dig, at det ikke lyder ret godt (men HØJT).

Hvad hører du, når du skruer op for dit anlæg, uden signal? ...Forhåbentlig intet som helst, ellers er dit anlæg i hvertfald på lige det punkt ringere end mit, i forhold til standarden her sikkert ret middelmådige, anlæg.

Hvordan kan det være, at vi kan koble 230V osv. til vores anlæg, uden at vi kan høre spor til det i højttalerne? Det er naturligvis fordi konstruktøren har gjort sig store anstrengelser for at ensrette, udglatte og filtrere strømmen, så anlæggets kredsløb får den fine DC, de skal bruge. Desuden har han sørget for at konstruere forstærkeren så den ikke gengiver alle mulige forstyrrelser og ændringer i forsyningen, men så vidt muligt udelukkende det signal du sender igennem. På alle ordentlige anlæg er alle disse ting lykkedes glimrende for konstruktøren, derfor virker anlægget glimrende, selvom netspændingen er fuld af støj og iøvrigt kan finde på at svinge +-10%.

At pudse tavlesikringen kan måske ændre forsyningsspændingen nogle få millivolt, hvis der ellers var dårlig forbindelse fra starten. .... Jeg tror, jeg i anden sammenhæng har brugt sammenligningen med at stå op på en stol for at se nærmere på månen. Her svarer det nok nærmere til at stå på et stykke papir.

Hvorfor hører du så forskel? Tjah, fordi dine sanser, til trods for, hvad visse tror, i stor udstrækning fortæller dig hvad du venter, ønsker, eller nogen gange ikke ønsker, at opfatte.

Mvh Hans

Til top Vis MRC_Hans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MRC_Hans

Bumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

patrick skrev:

Det er utroligt hvad div. folk herinde går op i og hvor stor interesse indlægget i denne tråd har. Størsteparten af jer er utrolig velhavende - jeg ved ikke om I ved det - men I er ufattelig velhavende. I er velhavende på det som jeg personlig så gerne vil have noget mere af - - TID  - -  

Mens nogen af Jer har pudset sikringer og lavet indlæg og læst indlæg i de sidste 14 dage så har jeg testet et lidt specielt men dog fornuftig tweek af som tog mig ca. 12 dage. 

Lyden er ganske enkelt bedre på alle områder. … Jeg troede nærmest ikke mine egne ører da vi testede MIT tweek. High Sound i Hvidover vil og kan bekræfte den absolutte hørbare forskel, og han er ikke let at ændre mening på.

Jeg vil kunne klare enhver blindtest og vil vædde i forholdet 1 til 10 på at jeg kan høre forskel på mit tweek hver gang.

Dit tweak, har det noget med polering af sikringer at gøre, eller er det et andet tweak?
Til top Vis Bumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bumle

SANmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

patrick skrev:

HEYYYY lad os hvad dit twek er

Mvh SANmann

<< Forrige Side af 34 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum