Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Polering af sikringer gir’ bedre lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 34
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stouenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

- nu kan jeg bedre forstå, at Antisilver var væk et stykke tid...

Solformørkelsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. cvo2004

Bruger siden: 06 Oktober 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Stouenberg skrev:
- nu kan jeg bedre forstå, at Antisilver var væk et stykke tid...

Det er simpelthen for nemt og for dumt at fyre sådan en sætning af , og det uanset hvad du end måtte mene om manden .

Hilsen

Til top Vis Solformørkelsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solformørkelsen

Stemer
Lukket konto
Lukket konto
Lukket - eget ønske!

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:
Stemer skrev:
Mr.Antisilver skrev:

Nej. Din omfulering er det rene ævl, intet mindre. En forskel, der er oplevet i mit system har du reelt ingen forudsætning for at vide nogetsomhelst om.

Jeg har udskiftet P-skiven på min bil, og har derved opnået langt bedre køreegenskaber. Du har ikke prøvet den, så du har ikke ret til en mening om hvorvidt det er sandt eller ej, og dermed erklærer jeg hermed konsensus om, at det passer! Retten er hævet.

(Jeg har ikke nogen bil)

Jeg tror måske, at det er vægtforskellen, der gør det - den gamle havde en viser af plastik, men den nye er af metal. Fordelen har vist sig at være konstant gennem de sidste tre dage. Jeg har godt nok også kørt i konsekvent medvind alle tre dage, men det kan ikke betyde noget i forhold til.

Kan du ikke se, at man i visse tilfælde godt kan have en kvalificeret mening uden at have førstehåndserfaring?

Nej.Dine eksempler bliver mere og mere groteske

Nej, siger du. Så du tør altså ikke afvise, at min bil har fået bedre køreegenskaber?

Tror du på Hifi?
Til top Vis Stemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stemer

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Stemer skrev:
Mr.Antisilver skrev:
Stemer skrev:
Mr.Antisilver skrev:

Nej. Din omfulering er det rene ævl, intet mindre. En forskel, der er oplevet i mit system har du reelt ingen forudsætning for at vide nogetsomhelst om.

Jeg har udskiftet P-skiven på min bil, og har derved opnået langt bedre køreegenskaber. Du har ikke prøvet den, så du har ikke ret til en mening om hvorvidt det er sandt eller ej, og dermed erklærer jeg hermed konsensus om, at det passer! Retten er hævet.

(Jeg har ikke nogen bil)

Jeg tror måske, at det er vægtforskellen, der gør det - den gamle havde en viser af plastik, men den nye er af metal. Fordelen har vist sig at være konstant gennem de sidste tre dage. Jeg har godt nok også kørt i konsekvent medvind alle tre dage, men det kan ikke betyde noget i forhold til.

Kan du ikke se, at man i visse tilfælde godt kan have en kvalificeret mening uden at have førstehåndserfaring?

Nej.Dine eksempler bliver mere og mere groteske

Nej, siger du. Så du tør altså ikke afvise, at min bil har fået bedre køreegenskaber?

det er irrelevant i denne debat. Og prøv så lige at finde lidt fodslaw her

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Men Stemer ....lad os lige se om vi kan mødes.

Jeg kunne tænke mig at vide om du har hørt tweaks, der har givet en forbedring/forværring?

Har du det, vil jeg gerne ligeha' at du bringer det på bane

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:

Jeg kunne tænke mig at vide om du har hørt tweaks, der har givet en forbedring/forværring?

Det er så nu, jeg godt kunne bruge en definition på "tweak"....
Eksempel: Er en udskiftning af et standardkabel til et mere "gedigent" kabel (til f.eks. 200kr.) et tweak, eller skal det være mere "eksotisk"?

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:

Hvad relevans har det for noget som helst???

Jeg vrider mig over den ekletante mangel på basal indsigt i (eller fornægtelse af) videnskabsteori der hersker herinde.

Det er for pokker vel ikke så svært at gå ned på biblioteket og slå a priori, bias og blindt forsøg op.

Det kunne jo tænkes der kunne komme en debat frem der bare havde tilnærmelsesvist lødigt grundlag. Og jeg taler ikke om det ene eller det andet odiøse tweaks berettigelse, men præmisserne for denne og mange andre debatter der er uden nogen som helst validitet.

Reglerne for hifi er for pokker ikke anderledes end for alt andet der har med sansning og/eller afprøvning af noget som helst at gøre.

Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Stemer skrev:

Mr.Antisilver skrev:

Hvem har sagt, jeg går ind for blindtest. Ikke jeg.  Hvad andre folk hører af forskelle i blindtest har nitet mig mig at gøre. Jeg er en higih end mand. Jeg har iøvrigt deltaget i blindtest og her klarede jeg det som ventet, så glem det.

Jeg var ikke klar over, at man bare skal klare en blindtest, og så behøver man aldrig deltage i flere?

Antisilver har da intet skrevet om én (een) blindtest.

Og så kommer du med et interessant budskab i din(e) sidste sætning(er)....

Hvor stort et antal blindtest skal man, efter din mening, have deltaget i for at have bevist at man har 'skarpe' ører? Er det 2, 5, 10, 100 eller 666?

N.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:
Mr.Antisilver skrev:

Hvad relevans har det for noget som helst???

Jeg vrider mig over den ekletante mangel på basal indsigt i (eller fornægtelse af) videnskabsteori der hersker herinde.

Det er for pokker vel ikke så svært at gå ned på biblioteket og slå a priori, bias og blindt forsøg op.

Det kunne jo tænkes der kunne komme en debat frem der bare havde tilnærmelsesvist lødigt grundlag. Og jeg taler ikke om det ene eller det andet odiøse tweaks berettigelse, men præmisserne for denne og mange andre debatter der er uden nogen som helst validitet.

Reglerne for hifi er for pokker ikke anderledes end for alt andet der har med sansning og/eller afprøvning af noget som helst at gøre.

Fælles oplevelser er i reglen den allerbedste  forudsætning for en debat, vil jeg mene. Det er vel ikke ligegyldigt om folk har hørt et bestemt tweak eller ej, når der skrives. Jeg kan jo ikke vide, hvad folk har af erfaringer med tweak. Derfor spørgsmålet.

Nu vi er i gang Clifton. Hvad er din holdning til tweaks?

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
Mr.Antisilver skrev:

Det er så nu, jeg godt kunne bruge en definition på "tweak"....
Eksempel: Er en udskiftning af et standardkabel til et mere "gedigent" kabel (til f.eks. 200kr.) et tweak, eller skal det være mere "eksotisk"?

Tweak skal  vel blot defineres ved at der aktivt ændres på den (standard) opstilling, der er.

Prisen er irrelevant. Et tweak kunne være at lægge en bog under forstærkeren. Det kunne være at skifte til bakalit, det kunne være at ændre netkablet, detkunne være at linoliebehandle bunden på cd afspilleren, det kunne være at ændre sikringerne til sandtypen, det kunne være at ændre intern wiring i højtalere, det kunne være at tage låget af cd afspilleren, det kunne være at coate højt.enhederne, det kunne være at ændre møblingeringen i stuen, det kunne være at ophænge diffusorer i lytterummet, det kunne være at lave egen elgruppe til anlægget, det kunne være at ilodde nye kondensatorerer, det kunne være en ny clock i CD maskinen, det kunne være linoliebehandling af transformatorerog meget meget mere.

Altså alt det, vi er i stand til at påvirke med.

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:
Clifton skrev:
Mr.Antisilver skrev:

Hvad relevans har det for noget som helst??? Jeg vrider mig over den ekletante mangel på basal indsigt i (eller fornægtelse af) videnskabsteori der hersker herinde. Det er for pokker vel ikke så svært at gå ned på biblioteket og slå a priori, bias og blindt forsøg op. Det kunne jo tænkes der kunne komme en debat frem der bare havde tilnærmelsesvist lødigt grundlag. Og jeg taler ikke om det ene eller det andet odiøse tweaks berettigelse, men præmisserne for denne og mange andre debatter der er uden nogen som helst validitet. Reglerne for hifi er for pokker ikke anderledes end for alt andet der har med sansning og/eller afprøvning af noget som helst at gøre.

Fælles oplevelser er i reglen den allerbedste forudsætning for en debat, vil jeg mene. Det er vel ikke ligegyldigt om folk har hørt et bestemt tweak eller ej, når der skrives. Jeg kan jo ikke vide, hvad folk har af erfaringer med tweak. Derfor spørgsmålet.

Om man her hørt et tweak eller er ganske overordentligt ligegyldigt for ens opfattelse om præmisserne er forkerte.
Skal jeg spise en kalktablet for at vide, at hvis jeg giver en til en af min patienter vil han med 30% sandsynlighed få en bedring af sin hovedpine? Nej; det skal jeg ikke. Skal jeg sidde og fortælle den historie gang på gang på h4a? Nej, det skal jeg ikke. Men, jeg håber det ansporer nogen til at revurdere deres opfattele af hvordan placebo etc. influere på f.eks tweaking af anlæg så der kan komme nogle lødige debatter.

Hvad har min holdning til tweaks at gøre med min holdning til debattens præmisser?

I alle de tråde jeg har kritiseret et tweak, har det ikke været på tweaket, men på argumentationen. Nemlig at blindtest ikke kan bruges i hifi sammenhæng, at der ikke er brug for at efterprøve et tweak og at placebo ikke findes i hifi.

Tweaks rager mig en høstblomst hvis ikke de er underbygget på lødig vis. Og modsat den gængse opfattese herinde er "det virker fordi jeg selv kan høre det" ikke en lødig underbyggelse.
Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Stemer skrev:

Mr.Antisilver skrev:

Hvem har sagt, jeg går ind for blindtest. Ikke jeg.  Hvad andre folk hører af forskelle i blindtest har nitet mig mig at gøre. Jeg er en higih end mand. Jeg har iøvrigt deltaget i blindtest og her klarede jeg det som ventet, så glem det.

Jeg var ikke klar over, at man bare skal klare en blindtest, og så behøver man aldrig deltage i flere?

Antisilver har da intet skrevet om én (een) blindtest.

Og så kommer du med et interessant budskab i din(e) sidste sætning(er)....

Hvor stort et antal blindtest skal man, efter din mening, have deltaget i for at have bevist at man har 'skarpe' ører? Er det 2, 5, 10, 100 eller 666?

N.

Vi er nok nødt til at indse at "vi" ikke bliver enige med Stemer. Debatten vil nok bare køre i ring.Det bedste der kunne gøres er, at invitere Stemer til en forevisning...for så måtte han nok gøre et par indrømmelser

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Hej Allesammen,

Til dem der endnu ikke har prøvet dette gratis og hurtige tweak, men har den arroganse at nedgøre andres oplevelser, I er de rigtige kyllinger i reklamen i ved nok.

Prøv det og så kan i tale med, ikke før!!!

Hos mig kunne jeg ikke høre forskel, men sikringen blev rigtig pæn.

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:
Mr.Antisilver skrev:
Clifton skrev:
Mr.Antisilver skrev:

Hvad relevans har det for noget som helst??? Jeg vrider mig over den ekletante mangel på basal indsigt i (eller fornægtelse af) videnskabsteori der hersker herinde. Det er for pokker vel ikke så svært at gå ned på biblioteket og slå a priori, bias og blindt forsøg op. Det kunne jo tænkes der kunne komme en debat frem der bare havde tilnærmelsesvist lødigt grundlag. Og jeg taler ikke om det ene eller det andet odiøse tweaks berettigelse, men præmisserne for denne og mange andre debatter der er uden nogen som helst validitet. Reglerne for hifi er for pokker ikke anderledes end for alt andet der har med sansning og/eller afprøvning af noget som helst at gøre.

Fælles oplevelser er i reglen den allerbedste forudsætning for en debat, vil jeg mene. Det er vel ikke ligegyldigt om folk har hørt et bestemt tweak eller ej, når der skrives. Jeg kan jo ikke vide, hvad folk har af erfaringer med tweak. Derfor spørgsmålet.

Om man her hørt et tweak eller er ganske overordentligt ligegyldigt for ens opfattelse om præmisserne er forkerte.
Skal jeg spise en kalktablet for at vide, at hvis jeg giver en til en af min patienter vil han med 30% sandsynlighed få en bedring af sin hovedpine? Nej; det skal jeg ikke. Skal jeg sidde og fortælle den historie gang på gang på h4a? Nej, det skal jeg ikke. Men, jeg håber det ansporer nogen til at revurdere deres opfattele af hvordan placebo etc. influere på f.eks tweaking af anlæg så der kan komme nogle lødige debatter.

Hvad har min holdning til tweaks at gøre med min holdning til debattens præmisser?

I alle de tråde jeg har kritiseret et tweak, har det ikke været på tweaket, men på argumentationen. Nemlig at blindtest ikke kan bruges i hifi sammenhæng, at der ikke er brug for at efterprøve et tweak og at placebo ikke findes i hifi.

Tweaks rager mig en høstblomst hvis ikke de er underbygget på lødig vis. Og modsat den gængse opfattese herinde er "det virker fordi jeg selv kan høre det" ikke en lødig underbyggelse.

Fair. Jeg er enig mht blindtest. Men nogle gange prøver man bare på må og få og når en forbedring indtræffer, så må forklaringen komme bagefter. For der er selvsagt en forklaring

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne aldrig selv drømme om at polere sikringer i tavlen, men hvis AntiSilver hører en forskel er det bare ok.

Et eller andet sted er det jo modigt af antisilver at melde sådan et langt ude tweak ud, adskillige vil sikkert mene han er småskør.

Anyway, jeg har da læst om en blind guitarist, som bare ved at lade fingren løbe hen over en 78 plade kunne fortælle hvad nummer det var.

Jeg ville sikkert ikke kunne gøre nogle af tingene, høre forskel på obskure tweaks eller gætte musikken på en 78'er. Men der skal da nok være nogle der har den form for udviklet sanser.

Herhjemme kan man se det på, at jeg tit kan høre forbedringen i min ombygning af anlægget, men min ægteviv ikke kan. En gang i mellem kommentere hun dog at hun har hørt noget på en af hendes plader som hun ikke havde hørt før, efter der har været en større række småændringer.

Men heldigvis kræver hun da ikke videnskabelige begrundet teorier for hvad jeg laver om.

Det vigtigste i denne hobby er vel man har det sjovt? Nogle synes så åbenbart det sjoveste ved Hifi at svine andre til, sådan er det vel bare
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Mellemhjulet skrev:
Jeg kunne aldrig selv drømme om at polere sikringer i tavlen, men hvis AntiSilver hører en forskel er det bare ok.

Et eller andet sted er det jo modigt af antisilver at melde sådan et langt ude tweak ud, adskillige vil sikkert mene han er småskør.

Anyway, jeg har da læst om en blind guitarist, som bare ved at lade fingren løbe hen over en 78 plade kunne fortælle hvad nummer det var.

Jeg ville sikkert ikke kunne gøre nogle af tingene, høre forskel på obskure tweaks eller gætte musikken på en 78'er. Men der skal da nok være nogle der har den form for udviklet sanser.

Herhjemme kan man se det på, at jeg tit kan høre forbedringen i min ombygning af anlægget, men min ægteviv ikke kan. En gang i mellem kommentere hun dog at hun har hørt noget på en af hendes plader som hun ikke havde hørt før, efter der har været en større række småændringer.

Men heldigvis kræver hun da ikke videnskabelige begrundet teorier for hvad jeg laver om.

Det vigtigste i denne hobby er vel man har det sjovt? Nogle synes så åbenbart det sjoveste ved Hifi at svine andre til, sådan er det vel bare

Hej.

Du har nok lidt ret. Jeg spørger nogle gange mine børn om de kan høre en ændring og dermed oplever det samme, som jeg. Det gør de med de tweaks, der har størst indvirkning. De helt små ændringer derimod kan de ikke høre.

Derfor er man nok også nødt til at erkende, at der ER forskel på den enkelte persons oplevelser af tweaks og deres betydning, men det kan da være satans svært at forstå, når man nu selv hører det klart og tydeligt.

Men tak for en rimelig sober debat. Og held og lykke med jeres fremtidige tweaks. Når jeg har fundet det næste, så hører I fra mig igen. Jeg har det nemlig sådan, at jeg synes man skal fremlægge det man finder ud af.Så er resten op til læseren/debattøren. Man kan således bruge de tweaks,  man umiddelbart kan høre.De man ikke ænser kan den enkelte bare lade ligge.

Fortsat god aften

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Hej Allesammen,

Til dem der endnu ikke har prøvet dette gratis og hurtige tweak, men har den arroganse at nedgøre andres oplevelser, I er de rigtige kyllinger i reklamen i ved nok.

Hej... samme her... og kludden blev meget sort... imponerende at der kan samles så meget snavs på sadan en lille sted.....:)

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:

Med fare for at blive rubriceret som landsbytosse, skal jeg kundgøre, at jeg netop hat poleret mine sikringer i eltavlen med et uventet stort resultat. Jeg havde regnet med, at det i bedste fald ville være hørbart, hvis man anstrengte sig.

Men nej. Forskellen er betydelig. Langt bedre mikrodetaljering. Musikken opstår meget mere af sig selv. Langt bedre kontrol i basområdet. Basgange og luftflytteri er meget nemmere at høre.

Opløsning i mellemtone er generelt hævet. Opløsning i diskant er præget af noget mere luft.Og basområdet er vægtigere i betydningen større autoritet.

Jeg er klar over, at det er nogen, der mener, dette er det rene nonsens. Men jeg lever fint med, at nogle mener det. Men det her er da ret nemt at tjekke. Har man et tilpas følsomt setup (læs high-end), der evner at vise forskelle, vil man uden videre kunne høre dette tweak. Så det er bare ud og tage sikringen ud af eltavlen og finde noget polermiddel og så ind med den igen..og lyt så

Tør man spørge, hvad dit hi-fi udstyr..... sorry...  high-end udstyr består af?

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

panos skrev:
Mercury skrev:

Hej Allesammen,

Hej... samme her... og kludden blev meget sort... imponerende at der kan samles så meget snavs på sadan en lille sted.....:)

Mercury, det er fordi sikringerne i din amp ikke vender rigtigt , eller også er det fordi modstanden i tilbagekoblingssløjfen på op.amp.'en i I/V-konverteren i cd-spillen vender forkert

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Et tweak kan også defineres som noget man laver fordi musikken keder en og man istedet for fokus på det vigtige har tankerne andetsteds.

Hører du musik for at verificere dit anlæg?

Hvis man skriver her på nettet og tweaker og sover og går på job, hvornår skal man så lytte til musikken?

Hvordan er dine prioriteter?

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

<< Forrige Side af 34 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum