Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 06:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Problem på HIFI4All? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Bare få noget Tandberg ind ad døren,så er der dømt hygge.Roen falder på og man er aldrig i gear til at hidse sig op.Med Tandberg i baggrunden,sætter man sig til tasterne og vil bare gerne sprede det glade buskab Sådan virker det for mig.Prøv det-hahahaha Tandberg er noget af et tweak til/for DIN tilværelse og generelle velbefindende!

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Kan ikke forstå hifi kan give så mange problemer.

Køb jer en MC og race af på den eller er det for meget , (man skal jo give gas og skifte gear på næsten sammen tid )

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har også indtrykket af, at mange kun læser de sidste 2- 4 indlæg i en tråd. Nogle tråde (især tekniske) kræver altså at man læser ialt fald 3 - 4 sider for at finde rigtigt ind i diskussionen. I den situation er det jo let at komme til at skrive noget, der for de faste deltagere i debatten er vrøvl eller irriterende. Men det er måske forkert? 

hilsen Per
Til top Vis Gryff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gryff

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Gryff skrev:
Jeg har også indtrykket af, at mange kun læser de sidste 2- 4 indlæg i en tråd. Nogle tråde (især tekniske) kræver altså at man læser ialt fald 3 - 4 sider for at finde rigtigt ind i diskussionen. I den situation er det jo let at komme til at skrive noget, der for de faste deltagere i debatten er vrøvl eller irriterende. Men det er måske forkert?

tror du har ret gryff.

indrømmer gerne at jeg selv engang imellem ikke læser det hele, men der hvor jeg så ikke læser det er ofte i de topic hvor en fremviser sit anlæg og man kommer med en kommentar til det.

men tror der er nogle som går ind i et topic læser de første 2 eller 3 og så springer 1 side eller 2 over og skriver et eller andet som så får andre folk op at stå i stolen og så er det at fejl tagelser sker hvilket jo er en skam for denne suveræne side for os Hifi "nørder"

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Gryff skrev:

@jensmarius
Ronin skrev:
Skulle man iøvrigt udøve "ægte" censur, så ville vi nok gå efter noget andet end lige brugernes udfald mod hinanden!!

Mon ikke Ronin mener, at "ÆGTE" censur ville cencurere, hvilke emner, der blev taget op, og hvilke holdninger der var acceptable?

Lige nøjagtigt - og det er bestemt ikke det, der er tilfældet (uanset hvad nogle så måtte mene)

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
Zorglub skrev:

witzel skrev:
Og er det tilfældet, så ser jeg meget gerne at I bruger rapport funktionen noget mere. Vi er pt 4 moderatorer/administratorer, og det er langt fra nok til den mængde indlæg der kommer.
nogle af jer bruger rapport funktionen flittigt - TAK for det!!- men der er stadig mange indlæg der går forbi..

Har i overvejet at udvide med nogle flere moderatorer? alle behøver jo ikke være medlem af redaktionen for at være med til at rydde op i forum.

Ellers har du nok ret i at vi bør bruge rapport funktionen mere.

Hvorfor gør i ikke som kineserne har gjort. Kontakt microsoft, google og alle de andre, der så kan ligge de filtre ind som i mener er nødvendigeCry. Så er i jo også fri for at opfordre brugerne til at anmelde, eller stikke hinanden. NÅÅÅÅ NEJ, så kan de kære moderatore jo ikke længere skrive hvad der passer dem, bruge Angry anti smileyér, og kalde en bruger, eller brugere for klaphatte

Mig bekendt er der ingen på redaktionen, som har kaldt brugere for klaphatte, selvom nogle udtalelser sandsynligvis kunne appelere til sådan et "øgenavn".

Hvis du har så stort et problem med moderatorerne forstår jeg ikke hvorfor du ikke bare pakker sydfrugterne og finder en anden plæne at spille på?? Det er jo helt tydeligt at uden moderatorer så kan nogle folk SLET IKKE styre det - og det er din udtalelse ovenfor endnu et glimrende eksempel på!

Desuden har du accepteret retningslinierne da du oprettede dig som bruger herinde - siden det er et problem, skulle du måske bare have takket nej og fundet noget andet at give dig til!!

Man kan så omvendt sig at hvis så lidt er SÅ stort et problem, så må din tilværelse jo være dejligt problemfri.......

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Bare få noget Tandberg ind ad døren,så er der dømt hygge.Roen falder på og man er aldrig i gear til at hidse sig op.Med Tandberg i baggrunden,sætter man sig til tasterne og vil bare gerne sprede det glade buskab Sådan virker det for mig.Prøv det-hahahaha Tandberg er noget af et tweak til/for DIN tilværelse og generelle velbefindende!

Lige netop. Hifi er hygge, og det er der vi skal hen.
Hør noget god musik på dit anlæg åben evt. en god flaske osv.

Hvis der er nogle intresante debatter så være klar og nyd det. Fordi syntes tit at det virker som om der er folk som kigger tråedene igennem for at finder nogle der har skrevet noget forkert.

ARRRRRRRRR DU SIGER EN NAD 218 HAR 2 x 140 watt. DET PASSER IKKE.. DEN HAR 2 x 200 watt. ARRRR DIT ASSSSSSS HOLE!!!!!

^ bare et eksempel med mottoet: overdrivelse fremmer forståelse Men tror godt i kan se hvad mit budskb er!

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Adamfelix skrev:
Migo skrev:

Handler det her egentlig ikke, om den ændring dagens Danmark er ved at tage, alle er sig selv nærmest, man søger alligevel hjælp, og så er man utaknemlig og ikke specielt hjælpsom, når andre beder om hjælp, sådan oplever jeg det i de fleste tilfælde, det hele har ændret sig siden jeg var dreng, ingen respekt blandt unge, 'vi er klogere end jer'.

Men her kan man stadig få mange hyggelige timer til at gå, og søge god og nyttig viden, til trods for 'dårlig stemning ind i mellem.

Så tag jer sammen, er i glade for positiv kritik, så smil, og negativ kritik, så smil også, vi har alle forskellige holdninger, så accepter dem, det er jo det det hele drejer sig om, ellers ender vil alle med et ens Eltax anlæg i sidste ende..

Mvh.

Hej..

Jeg kan ikke huske citatet præcist og hvem der har sagt det, men da jeg gik ud af 9. klasse for efterhånden nogle år siden, så læste vores rektor et citat op der handlede om hvordan de unge ikke respekterede de ældre osv. hun sluttede citatet af med at sige noget i stil med "Platon 360 f.kr.".. det er jo sjovt at tænke på.. ikke fordi det bringer denne problemstilling videre det viser bare at unge altid har været lidt kæphøje, og det var i der var unge i 60'erne sq da også med jeres oprør og sådan!

Vær du glad for vi er nogle som har "banet vejen" for de unge idag, havde vi ikke dét, så havde i stadig skulle være hjemme kl 22 senest og havde fået pryl i skolen

Til gengæld havde i meget mere tid til at bygge hifi i jeres unge dage! man kunne jo gå arbejdsløs gennem hele 70-80'erne med understøttelse og det hele! idag bliver vi pisket igang med uddannelse uden at vide hvad det er vi vil.... og det med pryl indføre fogh sikkert igen...

Til top Vis Adamfelix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adamfelix

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Kommentar:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Hvis der er nogle intresante debatter så være klar og nyd det. Fordi syntes tit at det virker som om der er folk som kigger trådene igennem for at finder nogle der har skrevet noget forkert.

ARRRRRRRRR DU SIGER EN NAD 218 HAR 2 x 140 watt. DET PASSER IKKE.. DEN HAR 2 x 200 watt. ARRRR DIT ASSSSSSS HOLE!!!!!

(Bemærk: Jeg citerede KUN præcis det, som jeg ville kommentere).

Jeg har ialt fald flere gange set, at nogen har fundet en lille detalje i et langt indlæg, som de ikke var enige i eller mente var direkte forkert. De har så fået en lang historie ud af det, som var helt ude af proprotioner. Vel at mærke uden at kommentere resten af indlægget overhovedet.

Vi kan jo alle komme til at vrøvle, og hvis der så kommer 2 -3 indlæg af lang returpost hurtigt efter hinanden, kan det jo blive svært at finde tilbage til tråden. Sommetider er jeg nødt til at have to browservinduer åbne for at kunne finde de ting, jeg vil citere.

Jeg ved godt, at det ikke er god debattone, men jeg har nogen gange set mig nødsaget til at poste samme indlæg to gange for at trænge gennem muren af off-topic og fornærmelser.

hilsen Per

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Gryff skrev:

Kommentar:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Hvis der er nogle intresante debatter så være klar og nyd det. Fordi syntes tit at det virker som om der er folk som kigger trådene igennem for at finder nogle der har skrevet noget forkert.

(Bemærk: Jeg citerede KUN præcis det, som jeg ville kommentere).

Jeg har ialt fald flere gange set, at nogen har fundet en lille detalje i et langt indlæg, som de ikke var enige i eller mente var direkte forkert. De har så fået en lang historie ud af det, som var helt ude af proprotioner. Vel at mærke uden at kommentere resten af indlægget overhovedet.

Vi kan jo alle komme til at vrøvle, og hvis der så kommer 2 -3 indlæg af lang returpost hurtigt efter hinanden, kan det jo blive svært at finde tilbage til tråden. Sommetider er jeg nødt til at have to browservinduer åbne for at kunne finde de ting, jeg vil citere.

Jeg ved godt, at det ikke er god debattone, men jeg har nogen gange set mig nødsaget til at poste samme indlæg to gange for at trænge gennem muren af off-topic og fornærmelser.

Undskyld! -det lyder som mig du hentyder til lige i denne her tråd...

Til top Vis Adamfelix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adamfelix

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Gryff skrev:

Ok, jeg troede det var en fejl. Kan du ikke undlade det i fremtiden? Hvis folk mener der står noget relevant i dit indlæg, skal de nok kommentere det. Det andet virker som et forkælet barn, der mener at alt hvad det siger er vigtigt.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

[Tilrettet 30/10 kl. 19.24 - Kortere version. Samme pointe]

Om citater:
Adamfelix skrev:
Undskyld! -det lyder som mig du hentyder til lige i denne her tråd...
Nej - det var en hentydning til mit eget indlæg nederst side 3. Prøv iøvrigt at læse, hvad jeg skrev lidt længere oppe på siden. Beklager, hvis du har opfattet det anderledes.

Jeg har set mange citater på måske det 4-dobbelte af længden af dine to sidste indlæg, hvor det bagefter kun er en enkelt (sommetider for sammenhængen) ligegyldig detalje, der kommenteres med nogle få linjer. Vel at mærke umiddelbart efter det oprindelige indlæg. På den måde bliver tråden meget hurtigt uoverskuelig (for alle). Og det var det, jeg mente.

@(Alle): Man skal altså også huske, hvad man har fortalt i tråden, og hvornår man har fortalt det. Det nytter altså ikke at blive sur på folk, hvis man sidder med en "hemmelig oplysning", og så skriver, som om folk kender den oplysning.

hilsen Per

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

@Svend P: OK! - i princippet har du jo helt ret - men synes du, det er nemt at finde rundt i en tråd, hvor måske 30%-40% (mindst) er off-topic og fornærmelser, og hvor man måske skal flere sider tilbage for overhovedet at finde noget, der er substans i? Selvom folk synes, at man skriver noget relevant, er det jo heller ikke sikkert, det behøver medføre en direkte kommentar.

hilsen Per

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

Gryff skrev:

@Svend P: OK! - i princippet har du jo helt ret - men synes du, det er nemt at finde rundt i en tråd, hvor måske 30%-40% (mindst) er off-topic og fornærmelser, og hvor man måske skal flere sider tilbage for overhovedet at finde noget, der er substans i? Selvom folk synes, at man skriver noget relevant, er det jo heller ikke sikkert, det behøver medføre en direkte kommentar.

Det bliver ikke nemmere, hvis det samme indlæg står 2 gange. Så ville alle tråde være dobbelt så lange. Det ødelægger flowet og udviklingen i tråden, idet man ikke kan finde ud af, hvad der måske allerede ER blevet svaret på. De eneste gange jeg reposter, er hvis folk ikke VIL svare på et spørgsmål, og hvis det manglende svar virker påfaldende. Eks. Antisilver, der i lang tid ikke ville svare på, hvorfor han ikke ville lave blindtests. Det synes jeg var så essentielt, at jeg blev ved med at spørge til det, for at få et svar. Der gik dog 18 sider mellem jeg spurgte første gang og anden gang. Derefter blev indlæggene dog hyppigere.  

Og jeg synes det er fint du rapporterer grove indlæg. Men det er måske ikke så interessant at få at vide som udenforstående. Lad moderatoren om at dunke folk i hovedet. Måske er andre ikke enige i din indignation, og så tager det lidt brodden af indlægget, at de indberettede ikke får en straf.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
jensmarius skrev:
Zorglub skrev:

witzel skrev:
Og er det tilfældet, så ser jeg meget gerne at I bruger rapport funktionen noget mere. Vi er pt 4 moderatorer/administratorer, og det er langt fra nok til den mængde indlæg der kommer.
nogle af jer bruger rapport funktionen flittigt - TAK for det!!- men der er stadig mange indlæg der går forbi..

Har i overvejet at udvide med nogle flere moderatorer? alle behøver jo ikke være medlem af redaktionen for at være med til at rydde op i forum.

Ellers har du nok ret i at vi bør bruge rapport funktionen mere.

Hvorfor gør i ikke som kineserne har gjort. Kontakt microsoft, google og alle de andre, der så kan ligge de filtre ind som i mener er nødvendigeCry. Så er i jo også fri for at opfordre brugerne til at anmelde, eller stikke hinanden. NÅÅÅÅ NEJ, så kan de kære moderatore jo ikke længere skrive hvad der passer dem, bruge Angry anti smileyér, og kalde en bruger, eller brugere for klaphatte

Mig bekendt er der ingen på redaktionen, som har kaldt brugere for klaphatte, selvom nogle udtalelser sandsynligvis kunne appelere til sådan et "øgenavn".

Hvis du har så stort et problem med moderatorerne forstår jeg ikke hvorfor du ikke bare pakker sydfrugterne og finder en anden plæne at spille på?? Det er jo helt tydeligt at uden moderatorer så kan nogle folk SLET IKKE styre det - og det er din udtalelse ovenfor endnu et glimrende eksempel på!

Desuden har du accepteret retningslinierne da du oprettede dig som bruger herinde - siden det er et problem, skulle du måske bare have takket nej og fundet noget andet at give dig til!!

Man kan så omvendt sig at hvis så lidt er SÅ stort et problem, så må din tilværelse jo være dejligt problemfri.......

RONIN!! Jeg undskylder. Der er ingen på redaktionen der har kaldt een eller flere brugere for klaphatte. Den tager jeg til mig igen. Nej Ronin, det rigtige ord er NARREHAT. Og det er faktis dig selv der bruger (misbruger) ordet i dit indlæg i denne tråd 16 okt kl. 17:17. Jeg har også bemærket mig at du er en flittig bruger af den mest aggrasive (smiley) der er tilgængeli. Så Ronin, tag nu lige at at feje for din egen dør først, for det er vel dig der skal gå forrest og vise det gode eksembel.

Lige til sidst.Hvad jeg beskæftiger mig med, og hvordan min tilværelse er, det skal du ikke bryde din hjerne med

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

jensmarius; rooolig nu  - skal på ingen måde tage Ronin i forsvar - det er han fuld kapabel til selv - men du læser - og TOLKER - altså det du VIL læse; han bruger ordet i en overordnet betydning, det er på ingen måde møntet på nogen specifik person....og vi kan vel godt blive enige om at der KAN være "narrehatte" fra tid til anden herinde, ikke ?.......- eller at der ihvertfald fra tid til anden er kommet udtalelser herinde som kunne komme under betegnelsens "Narrehatte-kommentarer"

...men husk også jensmarius, at det ikke kun er i det man SKRIVER som kan virke indignerende på nogen, det er også lige så meget MÅDEN hvorpå man skriver....og med fare for at du vil fare i flint, så har du altså en temmelig "voldsom" sprogform......som skaber en lidt "fjendtlig stemning"...en stemning som vi vel alle helst frabeder os...især taget i betragtning at der er en HOBBY vi debattere herinde, intet der har med "Liv eller død" at gøre.....

Mange forsonende hilsner

Jesper 

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

jensmarius; rooolig nu  - skal på ingen måde tage Ronin i forsvar - det er han fuld kapabel til selv - men du læser - og TOLKER - altså det du VIL læse; han bruger ordet i en overordnet betydning, det er på ingen måde møntet på nogen specifik person....og vi kan vel godt blive enige om at der KAN være "narrehatte" fra tid til anden herinde, ikke ?.......- eller at der ihvertfald fra tid til anden er kommet udtalelser herinde som kunne komme under betegnelsens "Narrehatte-kommentarer"

...men husk også jensmarius, at det ikke kun er i det man SKRIVER som kan virke indignerende på nogen, det er også lige så meget MÅDEN hvorpå man skriver....og med fare for at du vil fare i flint, så har du altså en temmelig "voldsom" sprogform......som skaber en lidt "fjendtlig stemning"...en stemning som vi vel alle helst frabeder os...især taget i betragtning at der er en HOBBY vi debattere herinde, intet der har med "Liv eller død" at gøre.....

Mange forsonende hilsner

Jesper 

HEJ Jesper. Dit indlæg må jeg jo bare tage til efterretning. Det er ikke noget jeg vil fare i flint over. Ind imellem må jeg tage de verbale øretæver der uundgåeligt følger med når en spade bliver kaldt for en spade. Når dette er sagt, mener jeg stadig at ronin stadig skal gå forrest med det gode eksembel. Det udelukker selvføldig ikke at jeg også må tage mig sammen, og fremover må gøre mit sprogbrug mere spiseligt. Så Jesper, din kritik tager jeg til mig. Og som du rigtigt skriver gælder det hverken liv eller død

VH. JENS

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes