| Forfatter |
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
no-limit skrev:
Fin stand...
Zoethecus? HHG?
Morten
|
|
|
Busted. Det var et billede jeg fandt på nettet. Jeg havde ikke lige et fint billede af den selv
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt klart min Classic No 6.6

Den er skide nice ! 
|
| Til top |
|
| |
Pagh Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heh, den bedste jeg har haft - det er min Luxman L-510.
Nu har jeg så kun haft et par andre Luxman forstærkere og recievere, samt en Technics 500-et eller andet. 
Syntes den klare det godt, og der er altså et eller andet over sådan noget vintage grej.
Min bror har en L-530 samt en L-550, de er dog begge defekte. De har efterhånden stået og samlet støv i et par år, det er virkeligt synd.  __________________ Med Venlig Hilsen
Michael
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke så velbevandret i nyere electronik og har hørt meget få forstærkere i direkte sammenligning med min . Den spiller i den varme ende og er helt fin til mine JBL. Den har rigeligt med reserver . Største bagdel er vægten der gør det meget besværlig ved omrokeringer da der skal to til at bære 
Da jeg ikke "skifter ud" bare for at skifte ud og have det nyeste af det nye står den nok her om et par år også, men drømmen er et sæt Mcintosh mono 

__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
De sidste 20 år har det været mest Tandberg jeg har haft,eller drømt om.Min bedste forstærker?Det er nemt nok at svare på:2 stk Tandberg 3009(monoblokke på hver 180W i 8 Ohm) og forforstærkeren var en Tandberg 3008.Det kunne ikke kun spille højt og bundsolidt,det spillede også fantastisk når man spillede lavt.I sig selv en kunst  Nu var det forstærkersæt ikke købt kontant,så efter tre år måtte forretningen ha' det igen.Det har dog siden været normsættende for mig.
Idag er jeg den lykkelige ejer af en Tandberg reciever(TR2075) på 75 Watt i 8 Ohm.Det er det 'næstbedste' når jeg nu ikke har mine gamle monoblokke mere
P.S.Har desværre opgivet at uploade billeder her..... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var det forstærkersæt ikke købt kontant,så efter tre år måtte forretningen ha' det igen.Det har dog siden været normsættende for mig. [/QUOTE skrev:
Den slags normsættende oplevelser er jo ganske lærerige ! men what the - det er en dejlig musikalsk receiver du har og flot er den også< |
|
|
Den slags normsættende oplevelser er jo ganske lærerige ! men what the - det er en dejlig musikalsk receiver du har og flot er den også  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
preben1234 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
denon 2805 er efter min mening en af verdens bedste..!!!!!!!!!!! nogen der uenige?
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
De sidste 20 år har det været mest Tandberg jeg har haft,eller drømt om.Min bedste forstærker?Det er nemt nok at svare på:2 stk Tandberg 3009(monoblokke på hver 180W i 8 Ohm) og forforstærkeren var en Tandberg 3008.Det kunne ikke kun spille højt og bundsolidt,det spillede også fantastisk når man spillede lavt.I sig selv en kunst Nu var det forstærkersæt ikke købt kontant,så efter tre år måtte forretningen ha' det igen.Det har dog siden været normsættende for mig. Idag er jeg den lykkelige ejer af en Tandberg reciever(TR2075) på 75 Watt i 8 Ohm.Det er det 'næstbedste' når jeg nu ikke har mine gamle monoblokke mere
P.S.Har desværre opgivet at uploade billeder her..... |
|
|
Tror nu nok der er sket en del siden .. med andre ord kan meget nok gøre det bedre, men der er intet som nostalgi.
Her er den - TPA 3009A

8 MOSFET 180W i 8 ohm ved THD <0,05% Black metal 115/230 V AC (50W - 770W) (w:43,5 x d:35,0 x h:8,3)cm 11,3 kg |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig!Det er altså en lækker sag!  Jeg har ikke hørt sådan en i over 15 år,men jeg gætter på at den nok kan være med blandt de tunge forstærkere idag.Den er jo ca 6-8 år yngre end min TR2075,og den tror jeg kan slå meget af det der er på markedet idag.Jeg er selvfølgelig 'farvet' af at være Tandberg-mand om en hals.Jeg ved ikke hvad det er ved det mærke,men det imponerer mig hver gang.......også ved dagligt brug  Det er faktisk ved at være et 'kvalitetsstempel' for mig,hvis grejet er ved at nå en høj alder(over 20 år),og stadig kan facinere mig.Så er jeg straks fyr og flamme,og lutter ører
Jeg leger såmænd med tanken om at bruge min TR2075 som forforstærker på sådan et par monoblokke.Så er Tandberg-konceptet stadig intakt.Men det koster........ __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor skal man starte ?
Men EVO 402 og Krell 700c er nok det bedste jeg har hørt.
Det er lidt andet end mit gode gamle Sirius/GamuT
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den der har skuffet mig mest er nok ja det må jeg ikke skrive . [/QUOTE]
Kom med det,nu er vi blevet nysgerrige....... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit nuværende forstærkersæt er det bedste jeg har haft 
Den her...

...stående ved siden af...

Normal er der kabinet på (det er en 300XS)
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Accuphase P-260 og min nuværende men ikke helt færdige CAD D400S.
Accuphasen var 130 watt AB og 20 watt A. Lyden var blød og magtfuld i klasse AB, men Klasse A var alligevel bedre idet især bunden belv meget roligere (eks. på dyb orgelmusik).
CAD D400S er mere ligefrem med pondus og meget tør lyd. Dog har jeg endnu ikke hørt den tilspilet.
|
| Til top |
|
| |
preben1234 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
Accuphase P-260 og min nuværende men ikke helt færdige CAD D400S.
Accuphasen var 130 watt AB og 20 watt A. Lyden var blød og magtfuld i klasse AB, men Klasse A var alligevel bedre idet især bunden belv meget roligere (eks. på dyb orgelmusik).
CAD D400S er mere ligefrem med pondus og meget tør lyd. Dog har jeg endnu ikke hørt den tilspilet.
|
|
|
Ja jeg er også glad for min 2805
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Gravity overgår alt jeg kender med en ganske behagelig margin. Så det er den bedste amp jeg nogensinde har ejet.
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må ubetinget være den nuværende...NAD Masters M25  ....fået skabt total ro og kontrol i lydbilledet samtidigt med at man sidder med fornemmelsen af uudtømmelige kræfter...SÅDAN NAD  __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Dongo Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad angår effektforstærkere har lidt af hvert efterhånden været forbi, uden at nogen decideret vinder har kunnet udpeges. Anderledes straks når snakken falder på kontrolforstærkere. Her er Copland CTA 305 den klart bedste jeg har hørt.  Man er faktisk nødt til
at kigge ned til rørene for at
sikre sig, at de er aktive, for når CTA 305 er i signalvejen får man
slet ikke
de sædvanlige associationer til rørlyd.
Den første overraskelse
er at CTA 305 selv ved lytning i
kold tilstand forekommer helt klangneutral.
”Plads” er et vigtigt ord. Lyden fylder rummet helt, perspektivet i alle retninger er er stort men samtidig præcist.
Præcisionen og rumoplevelsen er
intet mindre end eminent.
Betoningerne og detaljerigdommen er uden sammenligning det bedste jeg har hørt.
En fantastisk kontrolforstærker!
Den næste effektforstærker jeg skal prøvelytte må blive Copland CTA 520.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Clinton Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der er mange gode forstærkere. I den bedre ende, har jeg ikke haft så mange. Det gør det lettere for mig at sige, at dem jeg har nu, er det bedste. Linn Klout. De er ikke store og ikke særlige kraftige(80watt/8ohm). Men f... hvor spiller de godt. De er desvære ikke i produktion mere. Kunne ellers godt bruge en til centerkanalen.
|
| Til top |
|
| |
dane Udelukket fra forum

Tidligere slowon
Bruger siden: 05 September 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
min singleendede 845 har fejet alt af banen i samtlige dicipliner - fra accuphase henover mcintosh til tact.
2a3 singleended besidder samme dyder,men er handicappet i nederste oktav pga sin lave effekt!
509 singleended dckoblet evner stort set alt trioderne kan,dog mister toppen luften ved høje lydtryk - det skal retfærdigvis siges,at den nu stadig alligevel overgår transistorer også der!
fælles for alle 3 er homogenitet og tredimensionalitet langt hinsides transistorer - med mcintosh som en undtagelse der bekræfter reglen.
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Quad 405 var min billet til vellyd fin lille sag , dog uden den store imponatoreffekt
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |