Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 14:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilken forstærker til Dali Euphonia MS4? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Vil du have stram bas og smæk i mellemtonen .

Så skal du nok kikke på krell fåes ikke bedre på det område.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Olsen skrev:
Svend P skrev:

Nad S200, TactS2150 og Tact TDA2200 kan anbefales. Husk analog indgang på Tact'en hvis du skal bruge den til surround. Så får du til gengæld suveræn stereo samtidig med surround, idet du bruger Tact'ens DA-convertere til musik, og din surround dekoder til film.

Først så tænkte jeg på S300, men du skrev S200. Er S300 ikke et bedre valg end S200?

Hvad er den umiddelbare forskel i lyden på Nad S200 og Tact TDA'erne? - Jeg har aldrig hørt Tact eller Lyngdorff, men som sagt så tiltaler de mig en hel del.

Jeg kender ikke NAD S300, men den skulle være næsten identisk med en Gryphon fra samme periode, så den er nok ikke helt tovlig.  

Mht. NAD S200, så er Tact'en nok lidt strammere i bassen, og den har en meget behagelig diskant. Forskellene fortaber sig lidt i tågerne, da jeg ikke har hørt dem samtig på samme anlæg, og det er noget tid siden jeg havde S200.

Iøvrigt er 3020-tråden et godt sted at få inspiration, og der er begge omtalt.  (vælg evt. printervenlig udgave for at søge i hele tråden)

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:

Enig. Krell KAV-400i var ret fed da vi prøvede den hos Kubikken.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
MC955 skrev:

Enig. Krell KAV-400i var ret fed da vi prøvede den hos Kubikken.

Tak for linket Svend P. Der er sørme god læsning. Jeg er i fuld gang med at læse tråden "3020" og hvor er det interessant at høre om de mange tryouts i har lavet i den kælder! Godt ingen er kommet til skade med alle de eksplotioner!!   Jeg må dog give Otto ret i den kommentar han kommer med vedr., "at det er yderst svært at slå 3020'eren så længe det er på den egne præmisser." - men det gør jo ikke eksperimenterne mindre spændende. (Hvorfor har jeg ikke opdaget den tråd noget før???)

Hvilken CD player brugte/bruger I? Der må nødvendigvis også være en nuance her, i og med at nogen forstærkere spiller bedre sammen med nogen CD-afspillere og omvendt  Jeg har ikke hørt "Lyngdorffs CD 1", men den skulle efter sigende være god sammen med 2200'eren - any comments?

Glaubenmacht
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil nyde musik, så kunne Naim være en løsning.... Med Naim er det svært at holde fødderne i ro!

/Glaubenmacht

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Olsen, du kan se grejet i Kubikkens tråd. Den er næsten lige så lang som 3020-tråden, men heldigvis skifter han ikke særlig tit ud, så det meste af det der er nævnt på første side, er der stadig:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19119

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Svend P: Tak igen. Bruger du din Yamaha sammen med Tact S2150 til surroundsound? (Jeg har selv en lidt Yamaha DSP A2 stående).

Jeg sad lige og tænkte på diverse musiknumre til at teste ud fra. Kom i tanke om et musiknummer med Witney Houston. Der er enorm meget bas på og det kræver sin forstærker at kontrollere enhederne når der spilles rimelig højt! Det går ret "slow" og stille og rolig. Mener det hedder noget i retningen "My love is your love... your love is my love..." osv. osv. (ja, jeg synger ikke til dagligt ) Anyway...  Har I prøvet det musikstykke for at se hvilken amp der klarer sig bedst? Jeg overvejer at tage det med hen til forhandlerne når jeg skal lytte?

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Olsen skrev:

Svend P: Tak igen. Bruger du din Yamaha sammen med Tact S2150 til surroundsound? (Jeg har selv en lidt Yamaha DSP A2 stående).

Jep. Læs om mit Columbusæg her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22099&P N=0&TPN=9

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Afhængigt af budget vil jeg anbefale at købe en af de surround-kæmper brugt, eks. en af de store Yamaha'er - kan ikke lige tyde ud af din kommentar længere tilbage i tråden om du rent faktisk har sådan en ? - og så klampe en passende effekt på, eks. en NAD S200 eller måske noget ICE-power ? 

Jeg kører selv med en H/K 8500 på MS4 og det skralder da an til stereo - meen de kunne godt bruge noget mere effekt, og til film skal der helt sikkert en effekt på ellers lyder det for tamt

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Yamaha DSP A2, som jeg i sin tid købte i Tape Connection. Mener du, at jeg bør bruge den som stereokanal, såvel som surround til MS4'erne - blot med en effektblok i endne af den?

Jeg synes ikke selv, at den er ligeså god i stereo som i surround, men har ikke prøvet den på Dali Euphonia MS4.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Olsen skrev:

Jeg har en Yamaha DSP A2, som jeg i sin tid købte i Tape Connection. Mener du, at jeg bør bruge den som stereokanal, såvel som surround til MS4'erne - blot med en effektblok i endne af den?

Jeg synes ikke selv, at den er ligeså god i stereo som i surround, men har ikke prøvet den på Dali Euphonia MS4.

Hvis ellers du er tilfreds med den ville jeg beholde den og smide en god effekt på . Hvad er dit budget til effekt og skal det absolut være nyt ?

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Niks, det behøver bestemt ikke være nyt. En effektforstærker i enden af Yam'en... hmm måske en ide jeg skulle se nærmere på  - any suggestions?

Jeg er ret glad for Yamaha DSP A2 til surroundsound. Den har en kampvægt på ca. 21 kg og kan tåle at blive varm

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

det har alså en del at sige, hvad du har kørende som forforstærker også, hvad kan den trække af effekt trin osv.. jeg vil også anbefale en Holfi NB250 men det stiller en del krav til forforstærkeren, bl.a. at den kan køre med en belastning på 800 ohm.... hvis din pre ikke kan det kommer det til at mangle en del i bassen...

/p

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

villavalium
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Til top Vis villavalium's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af villavalium

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

det har alså en del at sige, hvad du har kørende som forforstærker også, hvad kan den trække af effekt trin osv.. jeg vil også anbefale en Holfi NB250 men det stiller en del krav til forforstærkeren, bl.a. at den kan køre med en belastning på 800 ohm.... hvis din pre ikke kan det kommer det til at mangle en del i bassen...

/p

Hvordan undersøger man om forforstærkeren (indtil videre Yamaha DSP A2) kan køre 800 ohm? Den kan indstilles til et væld af højttalere med forskellig modstand på de enkelte surroundkannaler (Ohm), men om den kan indstilles efter om en effektforstærker ved jeg ikke lige?

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Hej rødder...

Jeg ville ikke være i tvivl... Holfi og Dali passer godt sammen... Jeg har selv en Holfi Pre NB1 S.E. & Holfi Power NB250 på et sæt Dali Helicon 400, og så kører det bare... jeg ville gerne selv ha' et sæt MS4, men pengene var ikke lige til det, desværre - og sammen med Tara Labs Air 1 & 2 signal-/højttalerkabler så kører det endnu bedre...  set i bakspejlet kunne jeg godt ha' købt et sæt MS4, hvis jeg bare havde nøjes med lakridsbånd...

NB... og så ser Holfi jo flot ud i sort alu...

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes