Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 05:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Kibri og Poul! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Adamfelix skrev:

Jeg kunne godt tænke mig noget teknisk oplysning/snak omkring emnet (semi)omnidirektionale højtalere!

-mere præcist omkring dette Pouls DetBatter : http://www.poulsaudiobutik.dk/detbatter.html?&gbCmd=show Thread&pID=8E6F29B79FD34F24C125720100663EAA&gbCmd=sh owThread&pID=8E6F29B79FD34F24C125720100663EAA&x=y#GB 28E6F29B79FD34F24C125720100663EAA

på pouls DetBatter får Kibri virkelig hug må man sige.

Jeg kunne godt tænke mig et modsvar fra Kibri? Når man starter et højtalerfirma må man have styr på tingene og kende til grundlæggende akustiske regler og principper..

Har Poul helt ret eller er der noget han simpelthen ikke ved???

mvh.

Adamfelix

det virkede sgu....

Poul nævner mig  han er er sgu for let.

en kasse bajer på jeg kan få ham til det igen

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

schumi_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Hvis nu vi sviner Poul til, der på forhånd har sagt han ikke ikke vil skrive her på sitet, så er vi sgu nogle seje forhandlere og så køber brugerne her på sitet sikkert flere af vores produkter da vi lyder så kloge.....................................NOT, det er sgu ikke nosserne der er jeres problem. 
Til top Vis schumi_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schumi_dk

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Så er vores gamle mave sure ven på banen igen. Denne gang med mere ubrugeligt spred hagl af bitterhed over ingen forstår ham og hans gei streger med lyd.

det er ikke helt rigtigt http://www.oasenblomster.dk/ forstår ham. -Gid vi alle kunne skrive den slags referencer på vores list.

Hjemmesiden er opdateret... den fik også en på hatten sidste gang jeg skrev om vores Poul. Så han lytter altså til gode råd  = hvad fanden skal en fedttet hund på forsiden af en Audio gurus hjemme side.

Godt Poul, det var sgu også for kikset selv med dit total ukendt ryg og blanke rygte.

Jeg tager fuld kredit for at den er moderniseret

Jeg skal love for Kibri for en på siden... tvivler på det rager dem en hat, hvad en faleret ½ døv klovn mener om deres produkter. Men det er jo alt PM mener der er galt, så det er jo til at over se! Poul, købe noget andet en Kibri, er mit råd.

Over i " detpatter" på Pouls hjemme side, er det en masse indlæg fra en der hedder PM. Der er godt nok gang i den på den side... jeg synets det er fint at gamle misforståede genier, har noget at give sig til! heller at de gør det på deres hjemme sider, end skubber til mig med rolatoren ned i Irma, og brokker sig over køen.

Men sikke en masse hatte han har... nok flere hatte en glade kunder! men de fatter som regl jo heller ikke en skid, så der er hatte nok bedre at tage sig til og af. Og flotte ride støver har naren også... det er jo en hel mode uge der bliver kogt ned på en hifi forretning. Når ja, har man ikke så megat af det ene, må man jo bruge noget andet.

Det her mine herre er det yperligste vi har i lille dk af audio genier:

KABLER OG STIK:

Egen produktion ifølge specifikation

det er altså fornemt... tænk at man kan bestille et o ohms kable, lavet af Poul Nyrup... (hans cykel hjelm passer da bedre end Poul Bittermave's hat)

det eneste der bare ikke svares på på hjemme side, i hans ugentlige sure opstød af bitterhed og jeg ved bedre er "har han ikke bedre ting at tage sig til"

op med humøret Poul, ørene er kalkede til, hatte passer ikke og ingen forstår dig -men du har da din hund.

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

nå... det var så den tråd...

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Bumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Det fremgår vist ikke helt af billedet, om Poul giver pokker i bagsideudstrålingen fra ESL'erne, eller har placeret noget absorberende materiale bagved.

Hvis ikke, er det i hvert fald en meget kontroversiel holdning til lyd, at placere dem sådan.
Ikke lige det der står i ESL Cookbook, med at bagsidereflektioner skal kontrolleres.
Til top Vis Bumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bumle

Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Til 3DX

Hvad er det for en gang L**t at lukke ud.... Er det virkelig nødvendigt, at komme med sådan en gang person fnidder???

Hvis du har et problem, så skriv til manden selv, i stedet for at bruge plads her på siden. Dine sure opstød gør ingen gavn, og har ikke noget med trådens spørgsmål at gøre.

Der er sgu ikke noget at sige til, at det ikke er gode tider på hifi4all, når selv branchemedlemmer ikke kan holde retnings linjerne.

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Er det ikke et spørsmål, om at få sin stue så lyddød som mulig, ved brug af tæpper m.m.
For derved at få højtaler til at spille meste musikalsk, uden at rumet ligger for meget rum klang til.
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Ahania skrev:

Til 3DX

Hvad er det for en gang L**t at lukke ud.... Er det virkelig nødvendigt, at komme med sådan en gang person fnidder???

Hvis du har et problem, så skriv til manden selv, i stedet for at bruge plads her på siden. Dine sure opstød gør ingen gavn, og har ikke noget med trådens spørgsmål at gøre.

Der er sgu ikke noget at sige til, at det ikke er gode tider på hifi4all, når selv branchemedlemmer ikke kan holde retnings linjerne.

hej,

har du læst PM's ugebreve!

der kan man sgu tale om person fnider, og så et sted hvor folk ikke kan tage til genmæle. et sted hvor han selv bestemmer indhold, indlæg og afstemninger. kors hvor kan man være fej.

han kan jo bare stille op her.

men han tør jo ikke... stå bag lågen og gø, det kan han. men åber man lågen stikker det feje flok dyr af, og gemmer sig.

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Bumle skrev:
Det fremgår vist ikke helt af billedet, om Poul giver pokker i bagsideudstrålingen fra ESL'erne, eller har placeret noget absorberende materiale bagved.

Hvis ikke, er det i hvert fald en meget kontroversiel holdning til lyd, at placere dem sådan.
Ikke lige det der står i ESL Cookbook, med at bagsidereflektioner skal kontrolleres.

de er nok ikke sat til

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
nå... det var så den tråd...

/vilmann

vil du serøst ha' at Kibri skulle bruge ret meget tid på at forsvare hvad en gammel bitter mand, mener om deres ht'er ? han har jo bestemt sig. hvad er der at forsvare og tale om.

han er jo pist på alt og alle.

hvad er der seriøs tråd om ?

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Kan vi ikke komme på sporet igen 

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

citat fra Poul:

"Den danske Kibri-højttaler er et godt eksempel på dette. Denne såkaldt omnidirektionale højttaler var vel den absolutte bundskraber teknisk og lydmæssigt på den nylige hifimesse. Ideen med at lave en udstråling, der tager bagvæggen med, er intuitivt rigtig, men blot at tage en dårligt forarbejdet box med skarpe hjørner, vippe forpladen bagover og sætte den på et stativ er altså temmeligt åndssvagt"

hvad er der at diskutere ?

han kunne jo kommer med hvordan han syntes det skulle løses.

kommer med egen løsninger (dokumenteret)

eller bare stille et spørgsmål om løsningen

han har jo bestemt sig... og hvad hvad har kabinet kvaliteten at gøre med det ???

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

over på hifi-musik har vi være det igennem

det løb lidt af sporet, bla. på grund af mine manglede diplomatiske evner. men jeg kom altså med spørgsmål til princippet hvorfor, osv.

jeg skrev sgu aldrig noget om selve Kibris løsning.

det er jo der Poul er helt galt på den. han sviner folk til ALLE.... ikke noget med at holde sig sagligt til det.

bare at Sillesen, Gryphon, Kibri osv osv er noget fjolser der laver noget l**t.

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Paul er vel blev en gammle sur man, der ikke rigtig er lykke her i livet, må sige at det er på tide at Paul gå på pansion.

Eller var tråden intressant, når det bl.a. gå div. akusk lyd teknk m.m.

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:

Jo. Tiltrods for at 3DX har glemt det, er det faktisk adamfelix der stiller spørgsmål og ikke Poul.
Og da adamfelix spiller på EPOS kan han ikke være helt uden for rækkevidde

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

him self
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

til de der skulle være i tvivl kan jeg fortælle at kibris højtalere har top notch lækker finish

se blot: http://www.kibri.dk/img/naima_collected.jpg

Til top Vis him self's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af him self

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
janwa skrev:

Jo. Tiltrods for at 3DX har glemt det, er det faktisk adamfelix der stiller spørgsmål og ikke Poul.
Og da adamfelix spiller på EPOS kan han ikke være helt uden for rækkevidde

/vilmann

nej der er håb endnu

det er helt korrekt... Adam skal da selvfølgelig have lov til at stille det spøgsmål.

men jeg kan nu godt forstå hvis Kibri ikke gider med udgangs punk i det link.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

him self skrev:

til de der skulle være i tvivl kan jeg fortælle at kibris højtalere har top notch lækker finish

se blot: http://www.kibri.dk/img/naima_collected.jpg

Var den man kunne se påmessen ikke lavet af ordinær x-finer nærmest ubehandlet ? og så er de flot forarbejdede kommet senere - eller ? (ikke et forsvar for den sure mand)

schumi_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
Ahania skrev:

Til 3DX

hej,

har du læst PM's ugebreve!

der kan man sgu tale om person fnider, og så et sted hvor folk ikke kan tage til genmæle. et sted hvor han selv bestemmer indhold, indlæg og afstemninger. kors hvor kan man være fej.

han kan jo bare stille op her.

men han tør jo ikke... stå bag lågen og gø, det kan han. men åber man lågen stikker det feje flok dyr af, og gemmer sig.

jo du kan godt skrive med ham derinde, så tag og gør det, men så får du/i eller Poul for den sags skyld, jo ikke den samme opmærksomhed.

Forstår da godt han ikke gider skrive her, hvem gør det efterhånden ? men du går jo ind på han's hjemmeisde og læser det, for herefter og gå her ud og lave debatten ???

schumi_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Og det var slet ikke det her tråden handlede om , flot !!

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes