Emne: Kibri og Poul! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
schumi_dk skrev:
3DX skrev:
Ahania skrev:
|
Til 3DX
Hvad er det for en gang L**t at lukke ud.... Er det virkelig nødvendigt, at komme med sådan en gang person fnidder???
Hvis du har et problem, så skriv til manden selv, i stedet for at bruge plads her på siden. Dine sure opstød gør ingen gavn, og har ikke noget med trådens spørgsmål at gøre.
Der er sgu ikke noget at sige til, at det ikke er gode tider på hifi4all, når selv branchemedlemmer ikke kan holde retnings linjerne.
|
|
|
hej,
har du læst PM's ugebreve!
der kan man sgu tale om person fnider, og så et sted hvor folk ikke kan tage til genmæle. et sted hvor han selv bestemmer indhold, indlæg og afstemninger. kors hvor kan man være fej.
han kan jo bare stille op her.
men han tør jo ikke... stå bag lågen og gø, det kan han. men åber man lågen stikker det feje flok dyr af, og gemmer sig.

|
|
|
jo du kan godt skrive med ham derinde, så tag og gør det, men så får du/i eller Poul for den sags skyld, jo ikke den samme opmærksomhed.
Forstår da godt han ikke gider skrive her, hvem gør det efterhånden ? men du går jo ind på han's hjemmeisde og læser det, for herefter og gå her ud og lave debatten ???
|
|
|
Øhhhhhhhhhh, nu var det jo ikke mig er linkede til det osv.
men blot igen igen ikke kunne fatte hvorfor han nu skal svine Kibri til.
skrive om Poul, på Pouls forum.... er det ikke lidt at lade ræven vogte høns.
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
schumi_dk skrev:
| Og det var slet ikke det her tråden handlede om , flot !! |
|
|
der er jo ingen der forbyder dig at komme med konstruktivt  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|

3DX skrev:
Ahania skrev:
|
Til 3DX
Hvad er det for en gang L**t at lukke ud.... Er det virkelig nødvendigt, at komme med sådan en gang person fnidder???
Hvis du har et problem, så skriv til manden selv, i stedet for at bruge plads her på siden. Dine sure opstød gør ingen gavn, og har ikke noget med trådens spørgsmål at gøre.
Der er sgu ikke noget at sige til, at det ikke er gode tider på hifi4all, når selv branchemedlemmer ikke kan holde retnings linjerne.
|
|
|
hej,
har du læst PM's ugebreve!
der kan man sgu tale om person fnider, og så et sted hvor folk ikke kan tage til genmæle. et sted hvor han selv bestemmer indhold, indlæg og afstemninger. kors hvor kan man være fej.
han kan jo bare stille op her.
men han tør jo ikke... stå bag lågen og gø, det kan han. men åber man lågen stikker det feje flok dyr af, og gemmer sig.

|
|
|
Mon ikke han dukker op en dag, han bruger øgenavne om mig og et par venner.

vh. Rup tror jeg nok jeg kaldes.
__________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
kibri og Poul - nu uden kibri og Poul! Veeeery exciting dyst. Almost like Kessler vs. Skyggen..
Undskyld jeg er så inaktiv, men folk må mene og tro hvad de vil. De spørgsmål der stilles vedr. vores HT burde der findes svar på i en del tråde efterhånden. Forstår man disse, men er skeptisk: lyt. Forstår man dem ikke: lyt. Er man direkte uenig: lad være at lyt og brug tiden på noget live musik...
|
| Til top |
|
| |
schumi_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
schumi_dk skrev:
| Og det var slet ikke det her tråden handlede om , flot !! |
|
|
der er jo ingen der forbyder dig at komme med konstruktivt 
|
|
|
Kan jeg da godt. De Kibri der ligner en efterligning af nogle Højtalere jeg havde i 80'erne der osse pegede op i loftet, kan ikke huske hvad de hed. men de var hvide med metal gitter på.
|
| Til top |
|
| |
Mr.Antisilver Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 409
|
| Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
kibri skrev:
|
kibri og Poul - nu uden kibri og Poul! Veeeery exciting dyst. Almost like Kessler vs. Skyggen..
Undskyld jeg er så inaktiv, men folk må mene og tro hvad de vil. De spørgsmål der stilles vedr. vores HT burde der findes svar på i en del tråde efterhånden. Forstår man disse, men er skeptisk: lyt. Forstår man dem ikke: lyt. Er man direkte uenig: lad være at lyt og brug tiden på noget live musik...
|
|
|
Nu er der det at sige, at mange nok faktisk HAR lyttet i København, jeg selv incl. selvom det "kun" blev til½ minut.
Hvad jeg derimod tillader mig at have lov at mene ,er at det vel som sådan bør væretilladt at kunne debattere her. Det er dog en lidt speciel situation, at manden, der udøver sin sønderlemmende kritik af dine højtalere, ikke ønsker at stille op her. Det skaber en underlødig troværdighed om denne person, særlig når man ved, at han netop har et synspunkt om, at branchemedlemmer ikke bør udtale sig på fora, hvilket hjan selv i allerhøjeste grad har forsyndet sig imod.
Videre finder jeg den gode Pouls kritik nærmest ondskabsfuld denne gang, hvor han så har kastet sig over dine højtalere. Jeg kunne så let som ingenting sønderkritisere ATC og andet han er fortaler for (læs : tjener på) og Poul er på ingen måde anderledes end ethvert andet branchemedlem, der prø'ver at fremhæve egen produkter på andres bekostning. Og dog...så skyder han langt over målet dennegang, både hvad angår kritikken, der er flyvsk og teoretisk og ikke mindst retorisk, hvor jeg nok synes, at han går for vidt ift. din person.
Jeg skriver af og til hos Poul, men synes ikke at hans omgang med Kibri ligefrem befordrer denne lyst.
Fortsat god weekend
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Antisilver..
Nu er der vel ikke så meget mere at sige. Poul bryder sig hverken om lyden, forarbejdningen eller de tanker der ligger bag Naima. Det er der sikkert mange der ikke gør, nøjagtigt som der er nogle der ikke kan fordøje fisk. Hvorfor Poul har brug for hver uge, at trække en ny i debatmøllen, vides ikke. Jo, han mener helt åbenlyst det står skidt til i branchen, men at fortælle det til den håndfuld faste kunder, der plejes på egen side, kan da umuligt give et kick?
Den uskrevne regel omkring, at branchemedlemmer helst ikke taler voldsomt negativt omkring hinandens produkter, føler Poul sig åbenbart hæver over, da han ikke lever af at sælge hajfaj. På en måde mener jeg, at det er lidt barnagtigt sødt, nøjagtigt som han mener vores HT minder om hans børns første lerkrukke - det er med andre ord ikke seriøsiten der præger ordvalgene der burde dække meningen op. Hvad gør han den dag der ikke er flere produkter tilbage? Har aldrig kommenteret Poul og hans meninger før nu.... lad det være første og sidste gang Poul!
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der en uskrevet regel i branchen der foreskriver at man ikke taler negativt om produkter man ikke selv forhandler?
I så fald kunne dette forklare den negative spiral branchen har været i længe. Ingen kalder en skovl en skovl...og kritik skal komme fra børnenes fædre...
Alt er god, der er bare smagsforskel...alle har lige meget ret....
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel sådan at den højtaler, du forhandler eller bygger er verden
beste og alle andre højtaler er noget l**t, hvis du kan få folk til at
hoppe på den, kan du selv sælge flere højtaler.
Det er just ikke topklasse (HIGH-END), ting som Poul, sælger,
melleklasse anlæg plus noget PA udstyr, viile du køben noget af ham,
eller gå til en rigtig High-End forhandler.
Så bruger han alt for meget tid på at angribe hifi4all´s forum, i stedet for at skrive om lyd teknik.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der i tråden!
Ikke jeg skal til at blande mig ind diverse fnidder mellem personer osv. Ej heller skal jeg gøre mig til fortaler for nogen af de involverede principper.
Pouls klumme læser jeg ganske jævnligt, af den simple årsag, at jeg finder den underholdende af både sproglige og hifimæssige årsager. På det hifimæssige plan kalder Poul ofte en spade for en spade, hvilket er lige efter mit hovede . Måske det hele ind imellem fortaber sig lidt i ornamentariske og filosofiske skriblerier, men det kan jeg sagtens leve med. Historien om Kibri kan jeg ikke rigtigt bidrage med andet til, end at jeg faktisk kender Kim og ikke mindst hans indstilling til problemløsning, som jeg helt klart respekterer. Bevares - det bliver måske ikke lige en Kibri HT jeg køber næste gang, idet jeg nok mere er til punktkilder eller liniekilder. Men jeg vil bestemt gerne lægge ører til Kibrierne ved lejlighed, for selv at kunne bedømme, hvor langt det indirekte reflekterende princip kan bæres.
Men Poul Halvpris´s konstatering af, at de seneste rigtigt mange år intet nyt har bragt, som har peget fremad, kan jeg kun alt for godt genkende.
De sidste 15 år har selv indenfor den digitale signalbehandling, næsten ingen fremdrift haft. Der er udviklet SACD, upsampling, og digital rumkorrektion. Alt andet var såmænd tilstede allerede ved indgangen til 90érne.
På forstærkerfronten har fjernbetjeningen indfundet sig, med det resultat at potentiometrene og endda også ofte relæerne er afløst af CMOS kredse, hvor man altså vælger at indskyde en sand hær af unødvendige transistorer i signalvejen.
På halvlederfronten er der også kun sket regulær nedgradering i form af, at man nu samler alle en forstærkers kredsløb i én enkelt chip, og derved helt undgår at skulle bruge hovedet selv.
Det er i sandhed lidt forstemmende, og Pouls observationer er i min optik ganske reelle.
At jeg måske ikke deler begejstringen for helt de samme produkter som han, er så noget andet. Pointen er dog ganske klar, synes jeg.
Poul ½pris angreb på andre branchemedlemmer kan branchen passende diskutere med Thomas Sillesen, som jo har ladet en test af en Linn amp stå på et site han finansierer. Ikke at jeg tror testen rammer ved siden af, men jeg tror nok jeg ville foretrække en mere direkte konfrontation mellem "happierne", fremfor blot at lægge midler til et site, som så har frit lejde til at smide høm hømmer i ventilationsanlægget. Happierne slås jo om det samme marked forstås. Ville Sillesen måske sende sin sidste nye DenseBørge 650 JTS monteret med 0,00000006 mm nøjagtighed til test i forum af kiltklædte hævngerrige Linnhappier, med en SM promille over gennemsnittet?
Poul monsterrabat tilhører selvfølgelig en svunden tid - ingen tvivl om det. Det er jo for længst forbudt, at dekorere et beboelsesrum med gear der har bare antydning af nørdfaktor. Nu skal det være WAF faktoren der er høj.
Det lever jo både Linn, Densen, SA, Audiovector ½højt på. De eneste der egentlig rigtig kører klatten på området er dog B&O. Så hvorfor da for hulen ikke købe den ægte vare med det samme? Det ender jo alligevel med dem på et tidspunkt. Så kan vi andre nørde rundt i forretninger, hvor alene nørdfaktoren rules. Det der blandede fis med, at få høj nørdfaktor ned i en flad kasse uden samlinger og med tårnhøj WAF faktor er desværre en misforståelse.
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Groove...
Ked af at løfte sløret så hårdt og brutalt for dig - det kommer vel ikke bag på dig?? Jeg er ikke så naiv, at jeg tror alle klapper ryg på alle, men er det ikke noget der kommer på banen, når kundens tillid er vundet?
Tænk jer, om alle havde mere travlt med at punke alt andet end det man havde i stald?! Det ville fa´me være sjovt og så ret hurtigt ulideligt. Jeg holder af folk der tør sige deres mening, det gør jeg virkelig. Men kan det gøres under et nyt begreb jeg just opfinder her: "professionel pli", tjener det vidst bedst til alles formål.
Jeg vælger at tro, at Poul gør det for at starte en debat: "her er mine oplevelser, hvordan er jeres?"..
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Appe´s iPodt og musik over nette, der er der af udviklinge sker, hvad
man ogå kan se ved at flere og flere forstærker for mulighed for at gå
på nettet og det er mulihed for at sætte Appe´s iPodt på dem.
Så fretidens hi-fi bliv nok Mp3 og andre digitale lyder formater der
ikke fylder noget, så at man kan tages hele sin lyd (foto/film) samling
med i sin lomme.
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan også godt lide at en spade, bliver kaldt for en spade. Det er bare lidt svært med HIFI med dertil hørende lydgengivelse, og personlig erfaring/prefarence. Der er så mange "usynlige" faktorer, samt akustiske forhold, som gør det hele meget flyvsk.
Prøv at forestille dig en klub for folk med stor interesse for kunst, altså malerier. De sidder og kigger på en samling skagens malerier, og rigtig mange vil gerne have at de andre forstår, at disse billeder er bare SÅ fantastiske. Det er alle langt fra enig i.......
Vores hobby med lyd og musik, er i virkeligheden ikke noget man skulle snakke så meget om. Man skal bare nyde musikken ikk?
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan sætte højtaler i hjøret, så fylder de ikke så meget i
stuen, dette ville gøre at kone/kærste bliver glad. kibri er også
begynde at lave disse højtaler i div. mode farver.
Tro ikke at en højtaler af denne type, henvender sig til bruger at dette forum.
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis svaret på at det står galt til i branchen, er Poul.
ja så undskyld mig, så lad den dog kolapse helt.
der drejer sig ikke om man kan lide Kibris kasser, ders placering af enheder eller noget andet. det drejer sig om at det er meget svært at starte en debat, med det ud gangs punkt Poul har.
og igen, kom dog selv med en løsning, hvis du er så fandens klog Poul! hvad har du lavet ??? sælger ATC... ja hold da op en bedrift 
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bradford..
Svaret findes bl.a. i de 6 første linier du linker til.
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej janwa...
Hentyder du til den lille eA?
janwa skrev:
Hvis du kan sætte højtaler i hjøret, så fylder de ikke så meget i stuen, dette ville gøre at kone/kærste bliver glad. kibri er også begynde at lave disse højtaler i div. mode farver.
Tro ikke at en højtaler af denne type, henvender sig til bruger at dette forum.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hej der i tråden!
Ikke jeg skal til at blande mig ind diverse fnidder mellem personer osv. Ej heller skal jeg gøre mig til fortaler for nogen af de involverede principper.
Pouls klumme læser jeg ganske jævnligt, af den simple årsag, at jeg finder den underholdende af både sproglige og hifimæssige årsager. På det hifimæssige plan kalder Poul ofte en spade for en spade, hvilket er lige efter mit hovede . Måske det hele ind imellem fortaber sig lidt i ornamentariske og filosofiske skriblerier, men det kan jeg sagtens leve med. Historien om Kibri kan jeg ikke rigtigt bidrage med andet til, end at jeg faktisk kender Kim og ikke mindst hans indstilling til problemløsning, som jeg helt klart respekterer. Bevares - det bliver måske ikke lige en Kibri HT jeg køber næste gang, idet jeg nok mere er til punktkilder eller liniekilder. Men jeg vil bestemt gerne lægge ører til Kibrierne ved lejlighed, for selv at kunne bedømme, hvor langt det indirekte reflekterende princip kan bæres.
Men Poul Halvpris´s konstatering af, at de seneste rigtigt mange år intet nyt har bragt, som har peget fremad, kan jeg kun alt for godt genkende.
De sidste 15 år har selv indenfor den digitale signalbehandling, næsten ingen fremdrift haft. Der er udviklet SACD, upsampling, og digital rumkorrektion. Alt andet var såmænd tilstede allerede ved indgangen til 90érne.
På forstærkerfronten har fjernbetjeningen indfundet sig, med det resultat at potentiometrene og endda også ofte relæerne er afløst af CMOS kredse, hvor man altså vælger at indskyde en sand hær af unødvendige transistorer i signalvejen.
På halvlederfronten er der også kun sket regulær nedgradering i form af, at man nu samler alle en forstærkers kredsløb i én enkelt chip, og derved helt undgår at skulle bruge hovedet selv.
Det er i sandhed lidt forstemmende, og Pouls observationer er i min optik ganske reelle.
At jeg måske ikke deler begejstringen for helt de samme produkter som han, er så noget andet. Pointen er dog ganske klar, synes jeg.
Poul ½pris angreb på andre branchemedlemmer kan branchen passende diskutere med Thomas Sillesen, som jo har ladet en test af en Linn amp stå på et site han finansierer. Ikke at jeg tror testen rammer ved siden af, men jeg tror nok jeg ville foretrække en mere direkte konfrontation mellem "happierne", fremfor blot at lægge midler til et site, som så har frit lejde til at smide høm hømmer i ventilationsanlægget. Happierne slås jo om det samme marked forstås. Ville Sillesen måske sende sin sidste nye DenseBørge 650 JTS monteret med 0,00000006 mm nøjagtighed til test i forum af kiltklædte hævngerrige Linnhappier, med en SM promille over gennemsnittet?
Poul monsterrabat tilhører selvfølgelig en svunden tid - ingen tvivl om det. Det er jo for længst forbudt, at dekorere et beboelsesrum med gear der har bare antydning af nørdfaktor. Nu skal det være WAF faktoren der er høj.
Det lever jo både Linn, Densen, SA, Audiovector ½højt på. De eneste der egentlig rigtig kører klatten på området er dog B&O. Så hvorfor da for hulen ikke købe den ægte vare med det samme? Det ender jo alligevel med dem på et tidspunkt. Så kan vi andre nørde rundt i forretninger, hvor alene nørdfaktoren rules. Det der blandede fis med, at få høj nørdfaktor ned i en flad kasse uden samlinger og med tårnhøj WAF faktor er desværre en misforståelse. |
|
|
   Det kan ikke siges bedre. __________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej til dette "Kibri Naima i nye klæder!"
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|