| Forfatter |
|
Christian Jense Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svendsen jeg kan da godt afsløre mine udgifter.
1 stk. Cerwin-Vega CLS-15SX basenhed 1350kr, 1 stk. MDF plade på 25mm af ca 250kr og til sidste en 350 watts subforstærker med delsfilter fik jeg gratis af arbejdet, totalt 1600kr i forhold til de 4500kr orgigalen koster. __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
|
| Til top |
|
| |
Svendsen Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 133
|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
|
svendsen skrev:
|
Og du har nok ret Morten, 15000 kr er mange penge. Og altså, er det kreditværdit, men det kræver tid at spare det sammen. Tjener cirka 25 kilo om året, så det er jo en pæn procentdel :-) Men altså, god lyd er ikke billig. Dog var Dali Euphonia kun vilde drømme, men mit behov kan også dækkes med højttalere i en anden prisklasse, high-end kan vel gøres billigere. Har kigget lidt på dali's concept modeller, de koster jo kun 1/10 del af Euphonia, men er lyden så også kun 1/10 del af Euphonia? Eller skal jeg kigge på en anden model?
Mvh Mads Svendsen
|
|
|
Fedt hvis du kaster dig ud i DIY. Nu ved jeg ikke hvor erfaren du er i den slags, men det kræver en god portion fingerfærdighed og ikke mindst toldmodighed 
Selvom du kender til hvordan Euphonia bliver konstrueret, så bliver det noget af en udfordring, for ikke at sige umuligt, at efterligne både konstruktion og design. De buede sider er fyldt ud med opskummet polymerlim, hvilket sikrer en egendæmpning af højttaleren. Selve "alpi" finishen, altså overfalde mønstret, laves ved at fineren lægges lag på lag, mens den er gjort fugtig, oven på et "bjerglandskab" i stål. Herefter presses fineren langsomt ned over ståpladerne ("bjerglandskabet") og holdes der i et stykke tid. Efterfølgende skæres der på tværs i de sammenpressede lag og så fremkommer den ret specielle finish.
Håber du ikke er skræmt, for det er bestemt ikke meningen. Jeg vil blot råde dig til, at overveje alt - selv de mindre detaljer - før du begynder, så du ikke som så mange andre ender et projekt der aldrig blev færdig. Held og lykke med projektet - hvad end det måtte blive (og husk at tage billeder)
|
|
|
Jeg vil sige at jeg er skræmt :-) Men er også kommet fra Euphonia igen, for altså det kan jeg ikke bygge! Så søger lidt på alle de forskellige links jeg har fået i den her tråd!
Mvh Mads Svendsen
|
| Til top |
|
| |
Svendsen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christian Jense skrev:
|
Svendsen jeg kan da godt afsløre mine udgifter.
1 stk. Cerwin-Vega CLS-15SX basenhed 1350kr, 1 stk. MDF plade på 25mm af ca 250kr og til sidste en 350 watts subforstærker med delsfilter fik jeg gratis af arbejdet, totalt 1600kr i forhold til de 4500kr orgigalen koster.
|
|
|
Hvordan vil du så sige de spiller? Til den pris spiller de vel ikke high-end, selvom det selvfølgelig er svært at definere hvornår noget er high-end?
Mvh Mads Svendsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af en SubWoofer til 1600 kr spiller den sindsygt godt. jeg mangler aldrig kraft og jeg har endnu ikke værety ude for at opleve forvrængning pga for høj belastning. bassen er super fed og lækker, men meget af det ligger nok også i at det jo er en rigtig lækker enhed der er benyttet, og der ud over så har 15" basser jo en lidt særlig lyd. Af hvad jeg vil sige så lydder den 99,999% som orginalen, designet på den anden side er ikke det bedste i verdenen, men hvis man tænker på at det er første gange jeg har en rundsav i hånden så er det da gået meget godt.
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
|
| Til top |
|
| |
Svendsen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christian Jense skrev:
| Af en SubWoofer til 1600 kr spiller den sindsygt godt. jeg mangler aldrig kraft og jeg har endnu ikke værety ude for at opleve forvrængning pga for høj belastning. bassen er super fed og lækker, men meget af det ligger nok også i at det jo er en rigtig lækker enhed der er benyttet, og der ud over så har 15" basser jo en lidt særlig lyd. Af hvad jeg vil sige så lydder den 99,999% som orginalen, designet på den anden side er ikke det bedste i verdenen, men hvis man tænker på at det er første gange jeg har en rundsav i hånden så er det da gået meget godt. |
|
|
Men når du taler om hifi, er det så ikke en vigtig faktor for dig at det kan spille højt? Ikke fordi der er noget galt med det, men jeg er bare lidt mere til detalje rigdom, ikke modstander af effekthivende hifi, slet ikke :-)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke sagt noget om at den ikke spiller detaljeret, den har en super god effekt, den giver rigtig god dybte i lyden fårstyet på den måde at man føler sig lidt mere med i musikken, det er lidt svært at forklare, men den giver lige det ekstra til musikken. men ellers så tage forbi en hifi-klub og hør den orginale ved du også hvordan min kopi lydder.
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Svendsen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christian Jense skrev:
| Jeg har ikke sagt noget om at den ikke spiller detaljeret, den har en super god effekt, den giver rigtig god dybte i lyden fårstyet på den måde at man føler sig lidt mere med i musikken, det er lidt svært at forklare, men den giver lige det ekstra til musikken. men ellers så tage forbi en hifi-klub og hør den orginale ved du også hvordan min kopi lydder. |
|
|
Var i Århus i torsdags så skulle jeg lige have været inde og høre dem, øv! Men altså, har ikke brug for en subwoofer, men siger tak for indlæg og du skal så være mit forbillede som bevis på manden der kopierede en højttaler til 9 ud af 10 stjerner. Så jeg siger mange tak.
Mvh Mads Svendsen
|
| Til top |
|
| |
him self Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|

der er nogen der kan
sf cremona klon
|
| Til top |
|
| |
Svendsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
him self skrev:
|

der er nogen der kan
sf cremona klon
|
|
|
Den er fandme lækker, der er da helt vildt. Men har du ikke også et rigtig godt værksted at bygge i?
Mvh Mads Svendsen
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svendsen skrev:
him self skrev:
|

der er nogen der kan
sf cremona klon
|
|
|
Den er fandme lækker, der er da helt vildt. Men har du ikke også et rigtig godt værksted at bygge i?
Mvh Mads Svendsen |
|
|
Det er en franskmand der har lavet denne klon af Cremona. Morten
|
| Til top |
|
| |
Svendsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, må indrømme him self fik det rimelig meget til at lyde som ham, men bare mig der gik ud fra det jo. Men det ændre nu ikke på den er SÅ lækker, det må jeg nok sige, synd man ikke kan tage et billede af hvor godt den lyder :-)
Mvh Mads Svendsen
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svendsen skrev:
Okay, må indrømme him self fik det rimelig meget til at lyde som ham, men bare mig der gik ud fra det jo. Men det ændre nu ikke på den er SÅ lækker, det må jeg nok sige, synd man ikke kan tage et billede af hvor godt den lyder :-)
Mvh Mads Svendsen |
|
|
Der er en hjemmeside somewhere, med billeder fra det meste af byggeprocessen. Skal lige prøve at finde den. Morten
|
| Til top |
|
| |
him self Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er nogen der kan, men det er ikke mig.. mine diy ht'ere ville ikke tåle sammenligning af finish med disse, som med garanti også har kostet mere end mine!
|
| Til top |
|
| |
Svendsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
no-limit skrev:
Svendsen skrev:
|
Mvh Mads Svendsen
|
|
|
Der er en hjemmeside somewhere, med billeder fra det meste af byggeprocessen. Skal lige prøve at finde den.
Morten
|
|
|
Det kunne være super nice hvis du gad det?
Mvh Mads Svendsen
|
| Til top |
|
| |
him self Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
linket står på side 1 i denne tråd
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
him self skrev:
linket står på side 1 i denne tråd |
|
|
Nååh, det var der jeg så det.  Morten
|
| Til top |
|
| |
Svendsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
no-limit skrev:
him self skrev:
|
linket står på side 1 i denne tråd
|
|
|
Nååh, det var der jeg så det. 
Morten
|
|
|
Okay, kigger lige på det så? Mange tak.
Men vil også lukke denne tråd nu, har fået en masse links jeg kan kigge på og lidt erfaring angående om kopiring af højttalere. Så er kommet frem til jeg laver et lille projekt til max 250 kr pr. højttaler som gave til kæresten for lige at komme igang og for at lege lidt med designet, når de så er færdige så starter jeg bygningen af nogen ordentlige højttalere! Men laver jo så nok snart en tråd om et super billigt kit :-)
Mange tak for alle svarene, mvh Mads Svendsen
|
| Til top |
|
| |