| Forfatter |
|
stiv Forum Bruger


Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Traneing In med John Coltrane og The Red Garland Trio
Den plader er så FED edit: På første skæring på Traneing Ins B side bruger basisten Bue på Gulvbassen i soloen på Bass Blues og får på den måde løftet det fra et herre fedt nummer til noget helt ekseptionelt Gudeskøn plade - Coltrane styrer for vildt 40 år efter han døde på vinyl
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Red King Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt lige den her i perfekt stand inde i Accord, på LP!
BRUCE SPRINGSTEEN: BORN TO RUN!

|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er lyden
http://www.youtube.com/watch?v=OuklGoLCoOM __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger


Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lyder en Harley sgu federe...... Men hva har det med hi-fi at gøre
__________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zorn Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
En undervurderet kunstner - efter min mening  Hendes percussion-baggrund betyder at mange af numrene har en ekstra dimension. Sophie B. Hawkins - Whaler (1994). Kendest numre fra pladen er Right beside you og As I lay me down.
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da r-l-b er så "smittende med Coltrane , har jeg så hevet denne frem:

__________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Da r-l-b er så "smittende med Coltrane , har jeg så hevet denne frem:

|
|
|
Edit - nu jeg kan se billedet - den har jeg - og den er også 100% Coltrane-fed  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorn skrev:
En undervurderet kunstner - efter min mening  Hendes percussion-baggrund betyder at mange af numrene har en ekstra dimension.
Sophie B. Hawkins - Whaler (1994). Kendest numre fra pladen er Right beside you og As I lay me down.

|
|
|
Jeg har kun hendes album TIMBRE fra 90erne - ud fra det spinkle grundlag vil jeg dog give dig ret i at hun er overset og at jeg egntligt godt kunne tænke mig noget mere med hende  TIMBRE er et fedt album og hun er rå på en lækker måde __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger


Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik langt om længe fat i Ginman / Jørgensen på vinyl. Super fed dobbelt vinyl plade fra 1998 i 300 eksemklar. Udgivet på Columbia / Mangel på ilt.  __________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
P2 ret god indspilning, FM er ikke værst
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
sidder lige til et sidste lyt inden aftenen gåer på held. Hver gang jeg lytter til vinyl skal jeg have nedenstående lp på. I min forståelse er sko & Torps debut plade "on a lonely night" møgfedt indspillet... at det samtidig er en fed skive med gode kompositioner på gør ikke min aften ringere... Nat nat til folket 
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom den - gatefold - direct metal mastering - Coltrane A love Supreme - vinyl waaaaauuuuuuuuw - that man could blow his horn (hvis en sax altså kaldes et horn  ) Og så er det faktsk en religiøs plade ( Coltrane var meget "praise the Lord") men der er langt til mørk indremission i denne jazz hyldest - har haft den på CD længe men der er lydbilledet selv om der er deluxe edition etc. alt for kompakte i forhold til Vinylen Hvad skal jeg sige er i til Jazz - til Sax og må det godt vær lidt vildt så køb den før jeres nabo (i øvrigt er den fra ca 1965 - but what the ... Den holder hele vejen) Den måtte forresten en gang i gennem min tre-trins kur da den måske på overfladen var i EX stand men ved aflytning først lød som havde den tilbragt sit liv som krumme bakke i en brødrister - Nuvel med mine super alkymistiske formler afsluttende med tredie rensebad af af standard L'art du Son er det værste knas væk og Trommer og Klaver står klokke rent - Nå men det er altså hvad jeg hører lige nu A LOVE SUPREME
John Coltrane, saxophone
McCoy Tyner, piano
Richard Davis, bass
Elvin Jones, drums
| Part 1 - Acknowledgement
Part 2 - Resolution
Part 3 - Pursuance
Part 4 - Psalm
|
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu en Coltrane

__________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lagt op til en hyggelig aften, selvfølgelig på vinyl:




__________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
MMmmm.. det er dejligt at se CLIX... jeg for også helt lyst til selv at tage maratonen  __________________
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er de fire, der oftest bliver spillet her i hytten. Det bliver sgu en lidt for lang aften, hvis man skal dem alle igennem. __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Endnu en Coltrane

|
|
|
Den ser god ud - hvad hedder den type sax han spiller på når den ikke er bøjet ?? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |