| Forfatter |
|
Scatcat Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Scatcat skrev:
|
Endnu en Coltrane

|
|
|
Den ser god ud - hvad hedder den type sax han spiller på når den ikke er bøjet ??
|
|
|
Ligner godt nok en klarinet   __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske er godt nok fra den yngre generation vi ynder at kalde for uvidende døgenigte men jeg tro sku at den unge mand har ret 
Ten members of the saxophone family. From largest to smallest: contrabass, bass, baritone, tenor, C melody, alto, F mezzo-soprano, soprano, C soprano, and sopranino.
vi takker Wiki for billeder og for teksten her The soprano sax can be compared to the clarinet;
it generally has a louder and more penetrating sound than the clarinet
in the extreme high notes. Due to the smaller bore of the soprano, it
is less forgiving with respect to intonation, though an experienced player will use alternate fingerings or vary breath support or embouchure
to compensate. Due to its similarity in tone to the instrument, the
soprano saxophone is sometimes used as a substitute for the oboe.
Soprano saxophones are usually straight, but sometimes have slightly
or fully curved necks and bells. The fully curved variety looking much
like a small alto saxophone with a straighter crook.
In 2001, François Louis created the aulochrome,
a new woodwind instrument that is made of two soprano saxophones joined
together, which can be played either in unison or in harmony.
Musicians especially known for playing the soprano saxophone include jazz musicians Sidney Bechet, John Coltrane, Wayne Shorter, Joe Farrell, Steve Lacy, Branford Marsalis, Paul Winter and Dave Liebman; smooth jazz saxophonists Kenny G, Dave Koz and Grover Washington, Jr.; and Nigerian Afrobeat singer, Fela Kuti. her et billede af klarinetten:
Two soprano clarinets: a B♭ clarinet (left, with capped mouthpiece) and
an A clarinet (right, with no mouthpiece). These use the Oehler system of keywork.
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps. den er for vild den kontrabas sax - den er vist ikke for nogen med rygerlunger
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Red King Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
faktisk lige nu lytter jeg til John Campbell's Howlin Mercy, og nummeret Down In The Hole Der er virkeligt fedt indspillet, det er bare godt gjordt!
|
| Til top |
|
| |
Holm26 Forum Bruger


Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder og lytter til Phil Collins ...Hits ! Håber osse naboerne kan lide det  __________________ Surround i Slyngelstuen
|
| Til top |
|
| |
thomasbr Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev det Runrig tid. Jeg har netop købt deres nye album, og det får en del gennemlytninger, også til glæde for naboerne!
__________________ /Thomas
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Benjamin Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder lige pt. og lytter til Chris Rea - Auberge, og derefter bliver det Chris Rea - The Road To Hell __________________ Med Venlig Hilsen
Benjamin
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| Sveske er godt nok fra den yngre generation vi ynder at kalde for uvidende døgenigte men jeg tro sku at den unge mand har ret [=D] |
|
|
Man har vel musik på højniveau __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det Miles tid

__________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af de udødelige, selvfølgelig på vinyl.

__________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
CLIX skrev:
|
En af de udødelige, selvfølgelig på vinyl.

|
|
|
Ja, for pokker    __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
kosmos67 Forum Bruger


Bruger siden: 12 Januar 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEj lige nu hører vi ZZ Top
Hilsen Richard
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Så er det Miles tid

|
|
|
jeg hører også Miles  4 dages live indspilning fra 70 el71 med bl. Det rykker !!!!!!!!!!!!!!! __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Claus.petersen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
I gang med en mesters trilogi.
Marillion:
Script for a Jester's tear.
Fugazi.
Misplaced Childhood.
Brilliant... __________________ /Claus
May the Horse be with you...
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Michael Falch - Falder du nu
Falch'en er blevet voksen og det er slet ikke så tosset!

|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
På brugt vinyl
Det er en fødselsdagsgave på vinyl, og jeg var lige nøst til at høre den først. Nu er jeg ikke sikker på, jeg kan holde ud at give den bort! Den er endda i rigtig god stand.
 __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
For lidt siden denne:
Og nu denne
Begge nyindkøbt, brugt vinyl.
Den første købte jeg bare fordi, det ville være sjovt at have den, den nederste fordi det er tæskelækker musik!
De var så heldige at have en af verdens bedste (hvis ikke den basspillere på holdet, nemlig Jaco Pastorius, der desværre døde som 36årig i 1987 __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
HVis ikke du har har Heavy Weather så kan jeg anbefale den Sveske
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |