Forfatter |
|
thomasbr Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 44
|
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Så syntes jeg også at jeg vil vise mit setup frem. Devisen har ikke været at gå efter det perfekte, men efter oplevelser til et begrænset budget. Jeg synte jeg har ramt rimeligt godt, og det har øget fornøjelsen ved at se film ganske betragteligt.
Fronterne er Dali's Concept 6 og med lidt hjælp fra Consept 12 Subben gør de det hæderligt. TV'et er mit helt nyindkøbte Toshiba 32WL66.

Her er så subben (med WAF indlæg)

Og lydgiverne: Primært et det min Pioneer VSX-916 og Denons DVD-1930 der får lov til at arbejde. CD'en har jeg ikke fået skaffet mig af med endnu, og pinligheden fra LG er kun til når ungerne vil se en VHS.

Baghøjtalerne er Concept 1 og gør det ganske rimeligt. Jeg har ikke taget et billede af dem. men de hænger på bagvæggen. Stuen er på ca 4*6 meter, og belemret med vinduer til gulv langs hele den ene væg!
Kabler har jeg ikke gjort alvenden ud af, men jeg undgår de pap-kabler der følger med, og køber noget i en lidt bedre kvalitet.
Så i overblik består mit primære anlæg af: Surround receiver: Pioneer VSX 916-K DVD: Denon DVD 1930 Front: Dali Concept 6 Center: Dali Concept CT Bag: Dali Concept 1 Sub: Dali Concept SUB 12. TV: Toshiba 32WL66 Spillekonsol: PlayStation3
__________________ /Thomas
Mit setup
|
Til top |
|
|
Soundfreak35 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Ser fornuftig ud. Efter min mening meget flot. Har selv gået og tænkt på det højttalere.
__________________ Denon-2105, B&W DM 309, B&W DM 303, B&W LC3, Denon 2910, Sony DVP-S7700, LCD 32'.
Sony KDL46 W4000 LCD
|
Til top |
|
|
Soundfreak35 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan arbejder subb'en? Har også tænkt på sådan een.
__________________ Denon-2105, B&W DM 309, B&W DM 303, B&W LC3, Denon 2910, Sony DVP-S7700, LCD 32'.
Sony KDL46 W4000 LCD
|
Til top |
|
|
thomasbr Forum Bruger

|
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes den arbejde fint. Fronterne er fine til alm. musik, men til film tager subben fint over. Landgangs scenen i Saving Private Ryan giver den virkeligt lidt at lave. og det er jo ikke så dårligt når man man mærke eksplosionerne i gulvet  __________________ /Thomas
Mit setup
|
Til top |
|
|
thomasbr Forum Bruger

|
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg over vejer lidt om jeg skal skrotte Pioneeren eller om det måske giver mening at introducere en ren effektforstærker. Ikke for at spille højt, men for at forbedre lydkvaliteten. Giver det mening?
Mit setup
|
Til top |
|
|
MC_Disko Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 383
|
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser rigtig fint ud, dejligt økonomisk surround som du selv siger  er dog ikke så meget for en concept sub, men det jo en smags sag  kig gerne forbi mit Nad & concept setup. (syntes jeg ser visse ligheder, på flere punkter  ) ps. hvad sker der for alle de burgere ? 
__________________ Se min lille bio her.
|
Til top |
|
|
thomasbr Forum Bruger

|
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Burgerne gemmer DVD'er + ledninger Derfor placeringen... __________________ /Thomas
Mit setup
|
Til top |
|
|
thomasbr Forum Bruger

|
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg tjekket dit setup, og ligheder er der mange af... Jeg er ret vild med dine "beslag" til baghøjtalerne. Det har inspireret mig, så nu skal jeg have gang i saven 
Og et fedt møbel du har  __________________ /Thomas
Mit setup
|
Til top |
|
|
thomasbr Forum Bruger

|
Sendt: 02 April 2007 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Så blev der udvidet i systemet med en playstation 3. Fed til spil men ubrugelig til film pga larmen!
Mit setup
|
Til top |
|
|
Rotel dyr Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 447
|
Sendt: 02 April 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser sku BIG-buf ud larmer palystation 3 og er det ved spil og film da jeg
kikke på den larme den ikke men det var kun ved et Demo spil ???? hilsen Rotel Dyr
|
Til top |
|
|
Mighty-boy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
Sendt: 02 April 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomasbr skrev:
Hej Jeg over vejer lidt om jeg skal skrotte Pioneeren eller om det måske giver mening at introducere en ren effektforstærker. Ikke for at spille højt, men for at forbedre lydkvaliteten.
Giver det mening?
|
|
|
Det giver meget mening, men i dit tilfælde ville jeg absolut ikke prioritere sådan! Tænk på dit anlæg som en kæde der ikke er stærkere end det svageste led. Dine concept og din pioneer spiller hinanden fint ud, ingen af de to parter er flaskehals, hvis du forstår. Hvis du vil have bedre lyd kvalitet bør du derfor både opgradere højttalerne og gå over til stereo, hvilket kan være farligt - jeg har selv "fortrudt" at jeg er ved at gå over til stereo, en dyr affære...
Nydeligt setup ellers, og meget stilrent. Hvad er det lige for en burger fetish?! :D:D
|
Til top |
|
|
thomasbr Forum Bruger

|
Sendt: 02 April 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Du har nok ret. Hvis der skal forbedres på lyden er vejen nok både nye HT'ere og en bedre forstærker.
Lige nu tror jeg bare at jeg vil nyde noget der funker fint til prisen.
Min musiske hørelse er alligeve smadret da jeg har en samling frekvenser det kniver gevaltigt med. Rigtige lydmænd bruger jo ikke høreværn 
Burgeren har to formål i livet... At indeholde CD/DVD'er og at skjule ledninger 
Til Rotel-dyr: Sådan en PS3 larmer som en lille støvsuger når den har kørt et par timer, så hvis den skal holdes lydløs skal der nok noget direkte køling til hvor den står. Og dog... Hvis der ikke er andre der oplever deres PS3 sådan, vil jeg da gerne vide det, for så skal den da lige igennem et eftersyn!  __________________ /Thomas
Mit setup
|
Til top |
|
|