Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 02:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Hvad hører du nu? [LP, MC, FM, CD, PC] (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 281
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2539
Sendt: 03 Juni 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Den stemme, den stemme!!!



__________________
Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
Til top Vis Scatcat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scatcat Besøg Scatcat's Websted
 
keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1513
Sendt: 03 Juni 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Sina Vodjani: Zarathustra. Et smukt stykke musik kunst fra Sina Vodjani. Han har anvendt gamle persiske musik instrumenter sammen med moderne/nutids musik instrumenter ved dette album. Jeg modtog en bog og en DVD-video sammen med dette album. Bogen har flotte billeder og giver samtidig et indblik i den gamle religion Zarathustra. DVD- video skiven indeholder klip fra bl.a. forskellige templer som tilhører religionen Zarathustra og forskellige klip fra Persien. Man vil sikkert synes godt om dette album, hvis man synes godt om Passion albumet fra Peter Gabriel. Albummet er også udgivet på Cd-mediet.

Mere info om Sina på hans hjemmeside som er:

http://www.vodjani.de/index.php?lang=de

 

 

Sina Vodjani son of a French mother and Iranian father, considers it his duty as an artist to deliver spiritual messages and to make a creative contribution to the dialogue between the different cultures. He was born in Esfahan in 1954 but growing up in Tehran, San Francisco and Paris he was soon confronted with the necessity for interethnic tolerance. Following first performances of pop songs and French chansons he soon turned his attention to aspects of Middle Eastern music – inspired by his travelling experiences and fascinated by the meditative power of music. This included an analysis of different ways of life and religious manifestations. Sina Vodjani´s Goal is to communicate the essence of this analysis through his music, as a means of crossing and bringing together borders, uniting traditional sounds with electronic grooves in the creative process.



Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan
 
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1063
Sendt: 03 Juni 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Så lige portræt af Rod Stewart fra TV2 Charlie, så jeg skal da lige høre lidt Faces igen. Man kan roligt sige der er et spring fra Faces til American Songbook som Rod indspillede i 2002-2005

 
Five Guys Walk Into A Bar serves as a reminder that The Faces were once considered the saviours of rock&roll. As a live act, they provided a sense of empathy with their audience at a time when rock acts were becoming characterised by a hauteur. While their records were never as consistent as their stage prowess, their four albums from 1970-1973 contained many fine moments, inevitable considering the band was made up of the gravel-throated emotionality of Rod Stewart, the fat, rasping guitar work of Ron Wood and the pop craftsmanship of the nucleus of the Small Faces.


__________________
Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 04 Juni 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Ian Dury and the Blockheads - Hit Me with Your Rythm Stick
En single fra Accords lagersalg.
Lidt spøjst, når den lige har været med i en reklame. Jeg kunne kun finde bagsiden - det forestiller en hund af træstykker (tror jeg) der har tabt sammenføjningerne. På forsiden er den hel, men det kunne jeg ikke finde et billede af


__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 04 Juni 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Louis Armstrong - The Complete Town Hall Concert.
Fra Accords lagersalg.
Et rigtigt fund, synes jeg. Den ser ud til at være i mint condition - den kan ikke være blevet spillet mange gange, hvis det nogensinde er sket. både cover og den af de to LP'er jeg hører nu ser helt nye ud.
Og så har den stået mig i 4 kroner - herligt!


__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2539
Sendt: 04 Juni 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  



__________________
Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
Til top Vis Scatcat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scatcat Besøg Scatcat's Websted
 
Plissken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 November 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 04 Juni 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:



Halli hallo - den har jeg også på LP - fanta-superduper-stisk lækker og pakket med stemning - go' stil kære Taxa-chauffør


__________________
Well it just goes to show you that we're all on our own
Scrounging for our own share of good luck
Stab your brother in the back
And pick up your pay check
Til top Vis Plissken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Plissken
 
Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 693
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Lige pt. hører jeg : Hess Is More - Captain Europe. Et ret fedt album. Har været til koncert med dem. De bygger hele sangen op med en masse forskellige instrumenter, som de bare spiller lidt på, går videre til nye osv. Det hele bliver mikset sammen undervejs. Ret underholdende

http://www.hessismore.com/









__________________
Nobody is perfect. I´m Nobody !

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Endnu en fangst fra Accords lagersalg.
Også denne stod mig i en daler


__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:



Den har jeg da også. Hvorfor har jeg dog aldrig hørt den ordentligt? Netop tråd som denne er en god reminder, der gør at man hører plader man allerede har eller bliver interesseret i nye.

Hører forresten Deja Vu med Crosby, Still, Nash and Young på cd og på det særeste vintage setup: LL Monark rørradio (receiver) og et par Scandyna/Dynaco A-10 højttalere - det er meget bedre end man skulle tro!



Peter


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 632
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Starter morgen, med en god gang jazz-punk.
Det fantastiske Århus band Picnic



Har alle deres plader, på nær den første single "De gule hunde".
Så hvis nogen skulle ligge inde med den, er jeg meget intresseret i at købe den.



__________________
70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
Til top Vis Ahania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ahania
 
mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1669
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Endnu en fangst fra Accords lagersalg.
Også denne stod mig i en daler

det er bare nogen hel vildt fede effekter og detaljer på den plade... den er en vaske ægte hifi-lytnings plade som viser alt det gode og dårlige frem ved ens anlæg



__________________
Til top Vis mathias 2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathias 2
 
Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2539
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Et step back in time. Til 80´erne



__________________
Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
Til top Vis Scatcat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scatcat Besøg Scatcat's Websted
 
plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 976
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Seneste indkøb af Buddy Guy - Bring 'Em In :

Den er lige sat på og indtil videre når den ikke Damn Right, I've got the Blues til sokkeholderne, men det ku være at man lige skulle høre den en 10-15 gange mere

Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer
 
stiv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 09 Juni 2007 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Har lige lagt denne på, hold da fest for en god lyd på den LP 



__________________
My amplifier is a "a cap-cooker"
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv
 
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 09 Juni 2007 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg skrev:
Har lige lagt denne på, hold da fest for en god lyd på den LP 



En af mine teenage års mest spillede skiver - fulgte dit eksempel og smed den lige på ploven, og ja, den holder for vildt den dag idag... fed musik og fantastisk flot indspilning.

/erla
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 
hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1335
Sendt: 09 Juni 2007 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Uuuuh ja! Det var tider med 2 koncerter omkring udgivelsen af denne skive, som ofte snurrer her ... var til 10CC i Ringsted, som i mine ører blev til en wanna-bee-10CC-concert - lyden fra dengang var ikke til at finde og lydniveauet var på halbal niveau.

__________________
SONY
TA-DA9000ES   amp
TA-N90ES         effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand
 
Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2539
Sendt: 09 Juni 2007 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

"The Man comes around"

Uhh, det er sq godt (har bestilt de andre American Recordings)



__________________
Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
Til top Vis Scatcat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scatcat Besøg Scatcat's Websted
 
Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 04 Juni 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Jeg er netop kravlet i ly for varmen med Kings Of Leon - Because of The Times:

Herlig musik

Til top Vis Søren84's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren84
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3160
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Queens Of The Stone Age - Little Sister @ CD



__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 

<< Forrige Side af 281 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes