| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Jeg varmer op til den kommende udgivelse. Hun har dælme en flot stemme.
Count To Ten udkommer d. 3/9.
P.S. Hun hedder Dico i det store udland. Dickow er åbenbart for kompliceret.
|
|
|
Det læste jeg også men må erkende at jeg ikke kender hende . hvilken genre spiller / synger hun ?? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaeh, det er vel det man kan kalde singer/songwriter pop?
Den nyligst udkommende "In the Red" er nok den mest kommercielle og glat producerede. Den forrige "Notes" er mere umiddelbar og nøgen og debut'en "Fuel" er den mest homogene IMO.
Jeg ville starte med enten Fuel eller Notes hvis det var mig - In the Red tangerer at være en lille kende kantløs... (til sammenligning).
MySpace - Tina Dico.
P.S. Før hun kunne høres på plade kunne hun faktisk ses i 2 afsnit af den danske DR TV-serie "Karrusel".
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hun synger forresten duet med Steffen Brandt på det dansksprogede Leonard Cohen hyldestalbum På danske læber. De 2 har turneret lidt sammen (Dickow & Brandt altså).
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
DR Jazz på DAB  Dejligt afvekslende. __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
A-Ha - Scoundrel Days
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger


Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rana Farhan: Jazz in peace.
Man kan læse om Rana Farhan på hendes hjemmeside som er:
http://www.ranafarhan.com/
Jannifer Layton fra Indie-music.com skrev om denne album:
" Seductive, exotic, and absolutely gorgeous, this Persian-born artist’s voice could melt a blizzard. Farhan croons her way through six jazz/blues classics, accompanied by guitarist Steven Toub, whose dreamy strumming evokes a 40s vibe and complements Farhan’s vocals perfectly. "

|
| Til top |
|
| |
Claus.petersen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Supertramp er gode! __________________ /Claus
May the Horse be with you...
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Claus.petersen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har denne lige været på:
Og så tager vi denne:
Er der nogen, der har noget godt at sige om "On an Island"? Jeg har ikke fundet musikken endnu. Nærmest kedelig for mig.
__________________ /Claus
May the Horse be with you...
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus.petersen skrev:
Nu har denne lige været på:
Og så tager vi denne:
Er der nogen, der har noget godt at sige om "On an Island"? Jeg har ikke fundet musikken endnu. Nærmest kedelig for mig.
|
|
|
Jeg må gi´ dig ret . Syntes også den er dybt kedelig . __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne plade rulle i sorg over en stor musikers død.
Hvis ikke du kender Lee Hazelwood så kan jeg varmt anbefale ham.
Hans stemme vil få Leonard Cohen til at lyde som kordreng.
__________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Første gennemlytning af nyeste indkøb.

Prince - Planet Earth. Virker som en ganske fornuftig efterfølger til 3121 __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
Visca Blaugrana Forum Bruger


Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
krenzler skrev:
Jeg varmer op til den kommende udgivelse. Hun har dælme en flot stemme.
Count To Ten udkommer d. 3/9.
P.S. Hun hedder Dico i det store udland. Dickow er åbenbart for kompliceret.
|
|
|
Det læste jeg også men må erkende at jeg ikke kender hende . hvilken genre spiller / synger hun ??
|
|
|
Er jeg den eneste der mener, dette nærmer sig det total uacceptable
Tina Dickow er det største kvindelige talent i dansk musik, hvis man da kan blive ved med at kalde hende et talet. Framragende stemme intet mindre.
Og hendes og steffen Brandts version af Halliluja er en af de bedste Cover versioner af dette, glimrende nummer, der overhovedet er lavet, dejlig måde som de blander orginalen med Buckleys version, kan høres her
http://www.youtube.com/watch?v=ud-M6YqeOWg __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ups - ikke min mening at træde dickow fans over tæerne - for 2 år siden havde jeg ca 40 cd'er nu har jeg et par tusinde og ditto LPer men der er jo lang vej endnu navnlig når jeg mest går efter jazz fra 50erne og 60erne - men man skal jo "keep an open mind" så hun må få et lyt
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hører denne CD nu (typisk 80'er lyd = godt):

__________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger


Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clutch - Blast Tyrant
Så er der dømt rock!

|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Georgios Kyriacos Panayiotou:
|
| Til top |
|
| |
Claus.petersen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
(lp)
og
(cd)
__________________ /Claus
May the Horse be with you...
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 10 August 2007 kl. 05:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille tilbagevenden til start 90´erne. Og et angreb på hele Bush administationen på daværende tidspunkt. (Bush sr. og Golf krig vol. 1)

De udgav 3 skiver (+ noget live) Dette var den sidste og de blev opløst lige efter. Desværre. Det var et godt band.
Btw: de har været opvarmningsband for Stones "The Urban Jungle/Steel Wheels" tour i 90. __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 10 August 2007 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
En CD der altid er værd at høre.

__________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 10 August 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
En mere med Vangelis.

__________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |