Emne: Eben X3... ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
no-limit skrev:
|
Nu kender jeg ikke til TAS, men har oplevet andre online-magasiner der roser alt til højre og venstre. HOST (6moons, de skriver til gengæld en masse tekniske detaljer: I like )
|
|
|
"TAS" eller "The Absolute Sound" er ikke et online magasin. Det er imho det mest seriøse amerikanske hifi blad (og p.... svært at finde i DK).
Haugaard
|
|
|
TAS kan downloades fra deres hjemmeside: www.theabsolutesound.com
Kan normalt købes ved DSB-kiosker. Det er der jeg køber det.
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:
Al Bundy skrev:
FLEX skrev:
|
Yes, the perspective is typically first row rather than mid-hall, yet there were even times when the sound approximated what I hear while sitting at the keyboard—talk about subtle details coming through on recordings.
|
|
|
Så må man håbe at mikrofonen stod der ... !!!
Bundy
|
|
|
Hej Bundy.
Jeg ville have respekt for dine små indspark, hvis det var en konstruktiv kritik/kommentar knyttet til artiklen. Dine indspark i tråden vil jeg nærmere karakteriserer som værende et tegn på udfald et vist sted.
Brug nu spaltepladsen på at diskutere, argumentere og tilføre sitet nye indgangsvinkler, så vi får en chance for at øge vores viden og omverdensforståelse. Det andet du har for vane at tilføre sitet er ganske enkelt alt for lavt skudt.
Hvis du selv har lyttet til X3, så ville det da være klædeligt om vi kunne diskutere dine oplevelser med netop denne højttaler...Men, jeg tvivler.
Mvh. Rune
|
|
|
Nu var det ikke ment ironisk eller sarkastisk ... Hvis anmelderen kommenterer at "the perspective is typically first row rather than mid-hall", så betyder det vel at han føler at højttalere frem for andre gengiver lyden "tæt på", "in your face" eller hvad man kalder det. Det er der nogle højttalere der gør, andre gør ikke. Derfor er det vel en relevant diskussion .....
For i min verden er da problematisk hvis højttaleren gengiver first row, uanset om andre højttalere gengiver mid-hall på nogle indspilninger og first-row på andre. Det er vel kildematerialet der bestmmer om det er first-row ... det er det hjemme i casa bundy.
Man behøver jo heller ikke at være konstruktør for at kunne have et godt bud på hvor denne såkaldte first-row effekt kan stamme fra ...
Så jeg er da ked af at det blev opfattet sarkastisk ... idet jeg nu mener at denne diskussion er ret fundamental ... gengives rum og perspektiv korrekt. Og jo jeg har lyttet til flere af modellerne fra bemeldte producent ... og det er nu ikke helt skævt det anmelderen skriver ... men deri ligger problemet også efter min mening.
Bundy
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved om X-Centric er blevet grundliggende ændret i konstruktionen, siden de negative test der kom af den i starten?
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well! Jeg ved faktisk ikke om jeg har lyttet til bemeldte højttaler, men jeg har da hørt nogle Eben i det mindste. En af dem havde en del bas/mellem enheder og én havde kun 2. Begge gjorde brug af en bånddiskant, der var noget i retning af næsten kvadratisk. Jeg gider ikke rigtigt ribbe op i hvad disse højttalere faktisk sagde, for det jeg sagde de sagde den gang jeg sagde det, det sagde de faktisk - og lad så alt muligt andet være usagt  . Al Bundy rammer hovedet på sømmet så godt, at det går helt i bund. Det er nøjagtigt hvad jeg også bl.a. kunne konstatere, og når man kigger på de involverede komponenter er det jo ikke spor mærkeligt. I øvrigt har jeg da fra Gl. Jas egen mund, at han efter at have fået et sæt nye Eben xxx eller hvad de nu hedder, at de gamle var noget til en side. Hvad de nye så er, det ved jeg ikke, idet jeg ikke har hørt dem. De problemer jeg ser i Eben HTérne både før og nu er, at man sikkert har en meget fin bånddiskant, men desværre er den slags meget direktive med de dimensioner den har. Polymembranerne kan man nåk heller ikke rigtigt skjule, hvad end man gør ved det.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det usagte fylder som vanligt en del her på forum, fx har jeg ikke fået et nyt sæt Eben, ej heller har jeg sagt, at de var noget til en side, men pointeret at den #gamle# model var særdeles kritisk og meget tidskrævende med henblik på top-performence, hvorfor jeg klart foretrækker mkII udgaven. Der er, efter hvad jeg har hørt, kun lavet to versioner, og på ingen måde, som antydet af kvk, lavet adskillelige udgaver. Eneste ændring er foregået omkring delefilteret. De nærmere detaljer kender jeg ikke til, men den skærer nu væsentligt lavere, og er IMO betragteligt mere dynamisk og med en langt bedre tonal balance. Ellers stod den ikke her på casa Jas.
|
| Til top |
|
| |
LarsOhl Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
10$ for at downloade ét magasin???? 
De må være vandvittige!!!!......må være ca. det samme eller dyrere end at købe det i papirudgave. (ja ok i DK er det sikkert dyrere at købe i papirudgave hos DSB ) __________________ Gamut L3
Accuphase E408
Marantz CD-10
Audio Physic Luna
Denon DVD2900
Nad S300
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
|
Det usagte fylder som vanligt en del her på forum, fx har jeg ikke fået et nyt sæt Eben, ej heller har jeg sagt, at de var noget til en side, men pointeret at den #gamle# model var særdeles kritisk og meget tidskrævende med henblik på top-performence, hvorfor jeg klart foretrækker mkII udgaven. Der er, efter hvad jeg har hørt, kun lavet to versioner, og på ingen måde, som antydet af kvk, lavet adskillelige udgaver. Eneste ændring er foregået omkring delefilteret. De nærmere detaljer kender jeg ikke til, men den skærer nu væsentligt lavere, og er IMO betragteligt mere dynamisk og med en langt bedre tonal balance. Ellers stod den ikke her på casa Jas.
|
|
|
Hej Gamke dreng 
Du har helt ret i at rygter og usagte hentydninger skaber forvirring. Så lad os få nogle facts direkte fra kilden (eller i hvert fald en biflod)!
Du siger at du har "holdt kontakt" med EBEN, dette indebærer åbenbart informationer og oplysninger omkring delefilter og komponent ændringer? Ved du fra hvilke serienumre ændringerne blev gennemført?
Hvad blev der ændret i den "tilspillede" version HF fik til gentest efter at de havde opgivet den første? Det blev sikkert ænderet noget....
Ved du også om målingerne i bladet viser første eller sidste testeksemplar?
Og ved du om den EBEN der blev testet her på siden var anderledes en nogle af de to HF testede? Og hvis, så hvordan?
Når du siger at delefrekvensen blev flyttet ned i den nye version, hvad du så hvor meget og hvortil? Blev det gjort for at imødekomme kritikken, eller var der andre årsager? Hvad er ulemperne ved at flytte nedad, kan båndet følge med?

[/QUOTE] __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
|
|
|
|
OK! Det var ikke meningen at så usandheder. Jeg har dog forstået noget af det rigtigt så. Jeg mener dog der har eksisteret en Eben med andre bas/mellemtoner engang. Jeg husker ikke rigtigt hvilke det var, men jeg stødte ind i dem hos Mictor engang. Jeg tror måske det var en forløber for Xcentric. Mht. delefrekvensen der blev flyttet, så kunne jeg da godt lide at høre lidt mere om den øgede dynamik. Hvordan mener du lige det?
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
God eftermiddag KvK.
Om det skulle være en forløber for X-Centric du har hørt hos Mictor, i tidernes morgen, tør jeg ikke spå om. Men, den EBEN du omtaler med andre bas/mellemtoner og diskant, har rigtig nok eksisteret. Tidligere benyttede Raidho sig af nogle glimrende enheder fra Morel. Der var tale om en dome-diskant og (tror jeg nok) nogle 4" bas/mellemtoner. Det var inden Michael Børresen introducerede sine bånddiskanter, der så blev parret med nogle Flex Units fra Per Skåning.
Mere kan jeg ikke fortælle dig, da jeg aldrig har hørt EBEN i den første version. Det må du spørge Gl. Jas om, da han vist var indehaver af sådan et sæt med Morel-enheder.
God lørdag.
Rune
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:
|
God eftermiddag KvK.
Om det skulle være en forløber for X-Centric du har hørt hos Mictor, i tidernes morgen, tør jeg ikke spå om. Men, den EBEN du omtaler med andre bas/mellemtoner og diskant, har rigtig nok eksisteret. Tidligere benyttede Raidho sig af nogle glimrende enheder fra Morel. Der var tale om en dome-diskant og (tror jeg nok) nogle 4" bas/mellemtoner. Det var inden Michael Børresen introducerede sine bånddiskanter, der så blev parret med nogle Flex Units fra Per Skåning.
Mere kan jeg ikke fortælle dig, da jeg aldrig har hørt EBEN i den første version. Det må du spørge Gl. Jas om, da han vist var indehaver af sådan et sæt med Morel-enheder.
God lørdag.
Rune |
|
|
Det var Morel enheder, men så vidt jeg husker var der en bånddiskant i dem.
|
| Til top |
|
| |
Monolake Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 484
|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er skide sjovt i dette forum går der tit hønsegård i den, ej men hvor mange har hørt en eben ht ja det er der få der har ok ja hvorfor så udtale sig om det når man ikke har.
og dem der har ved lige hvad de taler om, for de er hammer gode hter som ikke på lægger noget farve eller lys lyd.. som sagt hterne fra eben er ikke kandiseret hter.... 
mvh mono __________________ Analog World
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt at dem der ikke har hørt dem ikke skal udtale sig, men dem der rent faktisk har hørt dem og ikke kan lide dem, ikke aner hvad de taler om, det er jo et kanont udgangspunkt?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
FLEX skrev:
|
God eftermiddag KvK.
God lørdag.
Rune
|
|
|
Det var Morel enheder, men så vidt jeg husker var der en bånddiskant i dem. |
|
|
God aften Søren.
Jeg er sikker på, at du tænker på X1, der ikke længere er en del af Raidho's program, (mene jeg). Den havde nemlig to Morel-enheder og Michael Børresens bånddiskant. Men, der var ikke tale om en standerhøjttaler som X-Centric, men den mindste gulvstående i X-serien.
Den skulle vist være en ganske god højttaler, grundet de ekstremt hurtige Morel-enheder, der arbejder fint sammen med bånddiskanten. Men som sagt, så har jeg aldrig hørt den. Eben X2 minder meget om X1 og har vist også de samme fysiske dimmensioner, men her er Morel-enhederne blevet afløst af Audio Technology Flex Unit's og andre filterkomponenter. Det er vist den store forskel på de to højttalere. Om der er andre små finurligheder, der skal omtales i den forbindelse ved jeg ikke.
Håber, at mit svar var godt nok.
Fortsat god aften.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
gl.jas skrev:
|
|
|
|
OK! Det var ikke meningen at så usandheder. Jeg har dog forstået noget af det rigtigt så. Jeg mener dog der har eksisteret en Eben med andre bas/mellemtoner engang. Jeg husker ikke rigtigt hvilke det var, men jeg stødte ind i dem hos Mictor engang. Jeg tror måske det var en forløber for Xcentric. Mht. delefrekvensen der blev flyttet, så kunne jeg da godt lide at høre lidt mere om den øgede dynamik. Hvordan mener du lige det?
|
|
|
Nu kender jeg ikke til EBEN´s historie i detaljer, men de første modeller med morels enheder( både domediskant og bas/mellemtone) kom vel for 7 år siden. Jeg blev ejer af den første model x2 og senere x3, og fandt disse modeller meget velspillende sammenlignet med andre danske produkter... I denne periode udviklede Børresen sin bånddiskant, og der blev knyttet kontakt mellem Eben og Børresen( spørg mig ikke hvordan). Dette resulterede i en ny X2 under et nyt firmanavn; "Eben by Raidho", som bestod af Morel-enheder og Børresens bånd. Problemet var timealignment!
Derfor beslutte man kun at benytte Skaanings enheder, og de kendte modeller fra X-baby til X-4 opstod successivt, med X3 som den eksportmæssige mest populære model, og efter min mening den mest vellydende model.
Som med så meget andet hifi-grej, blev der arbejdet med forbedringer hele vejen igennem. Ikke pgra en dårlig test her på siden, (I samme periode fik Raidho en meget flot test i Hifi+ og andre udenlandske magasiner) men fordi den gode Børresen altid er undersøgende og nysgerrig for nye muligheder,og vider-udvikler disse!( innovativ). Tanken om en komplet fullrange-højttaler spøgte åbenbart også i Børresens univers, og under udvikling af X5, blev der konstrueret nye filtre som skulle bruges i hele serien. Hvordan og hvorledes ved jeg ikke, men at resultatet blev forbedret dynamik( mere kontrast i musikken) og forbedret tonal balance er uomtvisteligt. Detaljerne omkring spoler og kondensatorer vil jeg overlade til Børresen at kommentere, hvis han har tid.
Siden denne forbedring er der kommet flere positive test i udenlandske magasiner, det være sig norske Fidelity, hifi-choice og senest "TAS", alle med en fælles parameter: Meget naturtro gengivelse.
Den optimale højttaler findes naturligvis ikke, men når man læser testen i "TAS", er der ingen tvivl om at X3 peger i den helt rigtige retning. Så er det muligt at enkelte kritikere kan finde et enkelt rustent søm at hamre løs på, og det gør de så. Hver sin hobby. Men det ændrer ikke på testens overall bedømmelse: X3 er en særdeles vellydende, og tro formidler, med stor båndbredde og flot dynamisk output. 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
|
Problemet var timealignment! Hvordan mener du?
Siden denne forbedring er der kommet flere positive test i udenlandske magasiner, det være sig norske Fidelity, hifi-choice og senest "TAS", alle med en fælles parameter: Meget naturtro gengivelse.
Det er nu ikke det jeg læser ud af TAS testen. Lyden, som han beskriver den, kan jeg i øvrigt nikke genkendende til. Problemet generelt med anmeldelser er i øvrigt, at de altid er positive. Man bliver derfor nødt til at læse det de skriver om lyden. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
gl.jas skrev:
|
At morelenhederne ikke var hurtige nok i forhold til båndet.
Det er nu ikke det jeg læser ud af TAS testen. Man kan næsten altid læse og konkludere som man måtte ønske, men dette citat siger en hel del: "The Eben X-3’s sonic prowess came together on two of my favorite torture tests for loudspeakers: piano and voice. The Eben’s portrayal of the sound and scale of the piano was incredibly realistic and compelling. ( kan det siges tydeligere ? )
Problemet generelt med anmeldelser er i øvrigt, at de altid er positive. Det sagde du ellers ikke om x-centric testen her på forum og ej heller om testen i high fidelity, men ellers er vi ikke uenige. Derfor må egen erfaring til hver en tid være at foretrække.
Man bliver derfor nødt til at læse det de skriver om lyden. Det gør han bla her:
"To get an idea of the Eben’s low-frequency extension, I used a Jorge Bolet recording of Liszt’s Funérailles [London] which repeatedly, and hauntingly, hits the lowest “C” on a piano. After hearing the note (with a fundamental frequency of 32.7Hz) on the Eben, I ran over to my Grotrian Steinweg concert grand in the next room and played the same low “C.” The overall sound was remarkably similar—far closer than I would have expected."
OG her:
"Another surprise was the clarity of fast octave-runs in the bass on many of my favorite Chopin pieces, which on most big speakers sound slow and muddy, but not on the X-3. The bass matches the speed of the treble which, in turn, matches the brilliance of the top end of a Steinway."
Og slutter med konklusionen:
"Once you’ve experienced its realism and immediacy, it’s hard to accept anything less." |
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Al Bundy skrev:
|
Yes, the perspective is typically first row rather than mid-hall, yet there were even times when the sound approximated what I hear while sitting at the keyboard—talk about subtle details coming through on recordings.
|
|
|
Nu kan man selvfølgelig vælge at se bort fra dele af testen og kun læse konklusionen - som Kubik er inde på så skal man altid huske at læse grundigt ... ellers er de fleste anmeldelser relativt lalleglade.
Jeg må sige at jeg vil kalde det en meget alvorlig fejl, hvis højttalere får alt til at lyde som first row .. eller smasker det endnu tættere på. Det er ikke noget jeg vil kunne leve med. Det er lidt den samme effekt man får fra NO kabler ... og en kombination af NO og Eben må godt nok være en "interessant" oplevelse!
Bundy
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
|
Problemet generelt med anmeldelser er i øvrigt, at de altid er positive. Det sagde du ellers ikke om x-centric testen her på forum og ej heller om testen i high fidelity, men ellers er vi ikke uenige. Derfor må egen erfaring til hver en tid være at foretrække.
|
|
|
Hvis du læser disse test vil du kunne konstatere at de var i alvorlige vanskeligheder og gik længe rundt om den varme grød....prøvede igen og igen at få produktet til at virke...
Konklusionen: Vi vil så gerne skrive noget positivt...men apparatet er jo defekt!?

__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
|
At morelenhederne ikke var hurtige nok i forhold til båndet. |
|
|
Mht. testen, så afhænger det hele nok af hvilke briller man bærer. Jeg forsøger altid at finde ind til det der er kendetegnet for testobjektet. Anmelderens mening er mig ligegyldig. Det eneste objektive han skriver er, at du kommer op på første række og at hans eget piano´s lave C lyder ligesom over en Eben. Hvorfor mon han ikke prøver flere tangenter når han nu er i gang? Man kan faktisk ligeså godt se det i øjnene. Der er meget få linier med beskrivelse af lyden, resten er en historie om hvorfor du alligevel bør købe produktet - eller i det mindste - hvorfor du ikke decideret behøver at undgå det. Sådan er anmeldelser nu om dage desværre. Rigtige tests ville være at foretrække for alle, men de er sjældne og dyre. Mht. Morel enhederne og deres "hurtighed" eller mangel på samme, så kunne jeg vældig gerne tænke mig, at der her kom en definition af hvad hurtighed i en bas/mellemtone enhed er for noget? Hvad er det præcist du tænker på? Hvad er det der gør én enhed hurtigere end en anden?
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Mht. testen, så afhænger det hele nok af hvilke briller man bærer
Hvis man ikke kan eller vil forstå, at denne test er absolut positiv, så trænger man til briller.
Jeg forsøger altid at finde ind til det der er kendetegnet for testobjektet. Anmelderens mening er mig ligegyldig. Skellet mellem kendetegn og meninger er på ingen måde enkelt. Alle test på samtlige medier, er og vil bliver en blanding af disse elementer. Det ændrer dog ikke på at testen er særdeles "god". Fx er et af de stærke træk ved testen : "Voices were also riveting. The Eben uncovered subtle cues, like the changes in a singer’s breathing, moisture in the mouth, and the launch of consonants, without artificial or additive sibilance. Occasionally, an individual note would have an added emphasis, suggesting perhaps a slight cabinet resonance or room interaction, but the image of the vocalist was well focused and behaved, staying at or behind the plane of the speaker rather than being thrown forward into your lap as some horn speakers do"
Og netop sidste sætning understreger, at den konklusion som et par kritikere har skamredet, intet har på sig. At X3 kan opleves som firstrow skal naturligvis ses i konteksten, og i dette tilfælde drejer det sig om firstrow-optagelser. læs igen:"The Eben X-3’s sonic prowess came together on two of my favorite torture tests for loudspeakers: piano and voice. The Eben’s portrayal of the sound and scale of the piano was incredibly realistic and compelling. Yes, the perspective is typically first row rather than mid-hall, yet there were even times when the sound approximated what I hear while sitting at the keyboard—talk about subtle details coming through on recordings."
Det eneste objektive han skriver er, at du kommer op på første række og at hans eget piano´s lave C lyder ligesom over en Eben. Hvis han har skrevet og teste alene vil det på ingen måde være objektivt. Eneste objektive elementer vil være form, farve og pris, men dette er underordnet. I langt de fleste tilfælde er man flere om at teste, med alt hvad det indebærer af spørgsmål, forskellige type musik, forskellig elektronik, gensidig meningsudveksling etc. Slutteligt konkluderes der med testpersonen som "ansvarlig". Hvis det forholder sig sådan, kan man begynde at tale objektivitet. Hvorfor mon han ikke prøver flere tangenter når han nu er i gang? Fordi det ikke er nødvendigt!
Man kan faktisk ligeså godt se det i øjnene. Der er meget få linier med beskrivelse af lyden, Beklager, men det er ganske enkelt noget fordrejet snik-snak. Enten vil du ikke læse testen, eller så har du bare set dig så "vred" på Raidho, at lige meget hvad, skal de kritiseres. Desuden er der her på forum kun et uddragaf testen, så naturligvis kan ikke alle afsnit omhandle lyden. Der kommer dog endnu et her: The Eben X-3’s sonic prowess came together on two of my favorite torture tests for loudspeakers: piano and voice. The Eben’s portrayal of the sound and scale of the piano was incredibly realistic and compelling.
Og lige en til: "Another surprise was the clarity of fast octave-runs in the bass on many of my favorite Chopin pieces, which on most big speakers sound slow and muddy, but not on the X-3. The bass matches the speed of the treble which, in turn, matches the brilliance of the top end of a Steinway. I found myself devouring my classical and jazz collections of piano recordings and appreciating the artistry of some of favorite performers like Emil Gilels and Bill Evans even more."
Sagt på en anden måde: der er næsten ikke andet end gode beskrivelser af den lyd en X3 formidler, og som tidligere nævnt, er den meget naturtro.
resten er en historie om hvorfor du alligevel bør købe produktet - eller i det mindste - hvorfor du ikke decideret behøver at undgå det. Den er for lav........ Sådan er anmeldelser nu om dage desværre. Rigtige tests ville være at foretrække for alle, men de er sjældne og dyre.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|