| Forfatter |
|
Jensfl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakob5_10 skrev:
Men er det ikke også at tage hensyn at tillade at der med mellemrum bliver spillet højt musik selv om at man ikke lige bryder sig om det ?? hvorfor skal der kun være tale om hensyntagen den ene vej  |
|
|
Ser det lidt som med rygning: Er det rygeren der skal tage hensyn, eller skal alle andre finde sig i passiv rygning? Så er der nogle situationer, hvor man kan acceptere røg, ligesom der er nogle situationer hvor det er ok at overboen får loftslampen til at gynge - men i udgangspunktet er det rygeren/"basproducenten" der må udvise hensyn.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakob5_10 skrev:
Brian7500 skrev:
LMG03 skrev:
ikke et populært svar, men here it goes: så længe du overholder reglerne for støj, så har hun ikke ret meget at gøre hos dig.
vi skal selvfølgelig alle sammen være her, men vi har også ret til at høre meget højt musik på tider hvor det er lovligt.
der er nok en del som er uenig med mig, men det er altså min mening. |
|
|
Du har ret i at vi allesammen skal være her. Og du har også ret i at der gælder specifikke regler på området. Så langt er vi enige. Disse regler harmonerer bare ikke så forfærdeligt godt med at tage hensyn til dine medmennesker.
Vend den om en gang.
Hvordan ville du have det hvis din nabo/underbo spillede violin eller et andet larmende instrument som du syntes lød af helvede til og hvor hun underholdt dig også.
Uanset at hun overholdt de regler du selv skitserer ville du være hammerirriteret og hvis det gentog sig ofte nok ville du også få nok på et tidspunkt.
Gensidig hensyntagen er desværre en ting man må leve med når man bor i etagebyggeri.
Jeg håber ikke at du og andre opfatter mig som en gammel mavesur stodder. Det er jeg ikke. Sådan da
Jeg er såmænd bare selv opdraget til at tage hensyn til andre og er selv røvtræt af min nabo som tydeligvis ikke er det.
|
|
|
Men er det ikke også at tage hensyn at tillade at der med mellemrum bliver spillet højt musik selv om at man ikke lige bryder sig om det ?? hvorfor skal der kun være tale om hensyntagen den ene vej 
|
|
|
Jo selvfølgelig. Er det du skriver der ikke hensyntagen den ene vej (blot den modsatte)?
Du skal have lov at spille højt og derved ikke tage hensyn til din overbo/nabo (for det kan vi vel enes om at du ikke gør når hun kan høre din musik?).
Til gengæld skal din overbo tage hensyn til dig ved at lade med at brokke sig, så du kan spille højt i fred.
Du kan godt selv høre det ikke? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
tumz Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 107
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden til at jeg skriver her er jo, at jeg faktisk er meget enig dig Brian, i at man skal tage hensyn til andre mennesker. Det har jeg allerede gjort i flere omgange ved at lade være med at spille så højt som jeg gjore i starten, og gerne vil gøre det endnu bedre ved at dæmpe overgangen mellem sub og gulv. Men grunden til at folk hører musik(også højt) er vel for at man kan slappe af og bare koble af når man kommer hjem efter en lang dag på studiet. Jeg gør det jo på ingen måde for at genere min underbo, og ville da ønske at hun intet kunne høre. Men på den anden side så vil jeg altså også gerne slappe af på min måde, hvilket inkluderer at høre musik, hvilket åbenbart ikke er den måde hun slapper af på, da hun efter sigende "altid" kan høre mig spille. Og jeg spiller altså ikke højt. Vi snakker her omkring -35 - -30dB på en marantz. Men ok. Jeg vil prøve at stille den på enten kork eller fødder af en art.
__________________ .. :...
Min fine bio :)
Nu med billeder.
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er lige flyttet i lejlighed og kan godt lide at se en film med knald på, jeg har ikke gået på kompromis med at skrue ned for lyde, jeg gjorde noget andet. Det første mine overboer og den ene genboer er næsten døve. den ene overbo lamer ved at flytte rundt med ting på meget sene tidspunkter (når vi andre sover). Jeg spiller højt indtil jeg går i seng og han flytter rundt på hvad ved jeg, den løsning er vi begge meget tilfredse med. Den anden overbo er som sagt 90% døv så hende hører jeg ikke klager fra. kun mig der klager når hun ser Tv for det kan jeg høre. Så skruer jeg bare lidt højere op og så kan jeg ikke høre hende mere... De andre i opgagen har jeg spurgt om jeg larmede for meget når jeg så film eller holdte fest i weekeden. Jeg sagde også til dem at hvis det blev for meget var de meget velkomne til at sige det til mig, og vi ville finde en løsning begge parter var enige i. Jeg har ikke fået nogle klager endnu, og har boet her i 3 mdr. Så det hjælper altid med en god tone. beg dog pigen neden under, på at være med til en test hvor i finder et acceptabelt støj neviau i hverdagene, hvor hun både hører det oppe ved dig og du går med nedenunder og hører hvor træls det er for hende. en løsning var at invitere hende på rødvin popcorn og middag hvergang du skulle se noget med knald i
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
tumz skrev:
Grunden til at jeg skriver her er jo, at jeg faktisk er meget enig dig Brian, i at man skal tage hensyn til andre mennesker. Det har jeg allerede gjort i flere omgange ved at lade være med at spille så højt som jeg gjore i starten, og gerne vil gøre det endnu bedre ved at dæmpe overgangen mellem sub og gulv.
Men grunden til at folk hører musik(også højt) er vel for at man kan slappe af og bare koble af når man kommer hjem efter en lang dag på studiet. Jeg gør det jo på ingen måde for at genere min underbo, og ville da ønske at hun intet kunne høre. Men på den anden side så vil jeg altså også gerne slappe af på min måde, hvilket inkluderer at høre musik, hvilket åbenbart ikke er den måde hun slapper af på, da hun efter sigende "altid" kan høre mig spille. Og jeg spiller altså ikke højt. Vi snakker her omkring -35 - -30dB på en marantz.
Men ok. Jeg vil prøve at stille den på enten kork eller fødder af en art.
|
|
|
Det lyder til at du har gjort hvad du kunne, og hun er lidt emsig. Hvis jeg var dig ville jeg prøve med skumgummi tricket, det ville nok give dig den bedst løsning. Ellers prøv med 3 spiks på nogle metal plader så de ikke ridser gulvet. Grunden til 3 spikes er at så er der mindre berøringsareal, på dit gulv. Held og lykke med det  __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citat:"Din sub skal stå på noget blødt, når du skal afkoble den fra gulvet."
Nemlig! Står subben på spikes el. lign. hårde fødder, kobles subbens vibrationer direkte ned i gulvet - så frem med nogle gamle puder, tykt skumgummi eller noget andet blødt. Man kan faktisk købe fødder med indbyggede støddæmpere til formålet, men det er jo en dyrere løsning. Ændring af placeringen kan, som foreslået, osse hjælpe.
|
| Til top |
|
| |
Morpheus Lukket konto

Dobbeltprofil
Bruger siden: 05 November 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
tumz skrev:
Grunden til at jeg skriver her er jo, at jeg faktisk er meget enig dig Brian, i at man skal tage hensyn til andre mennesker. Det har jeg allerede gjort i flere omgange ved at lade være med at spille så højt som jeg gjore i starten, og gerne vil gøre det endnu bedre ved at dæmpe overgangen mellem sub og gulv.
Men grunden til at folk hører musik(også højt) er vel for at man kan slappe af og bare koble af når man kommer hjem efter en lang dag på studiet. Jeg gør det jo på ingen måde for at genere min underbo, og ville da ønske at hun intet kunne høre. Men på den anden side så vil jeg altså også gerne slappe af på min måde, hvilket inkluderer at høre musik, hvilket åbenbart ikke er den måde hun slapper af på, da hun efter sigende "altid" kan høre mig spille. Og jeg spiller altså ikke højt. Vi snakker her omkring -35 - -30dB på en marantz.
|
|
|
Prøv med et par gode hørebøffer du!! Subs hører ikke hjemme i lejligheder! __________________ Hvad laver han dog nu??????
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morpheus skrev:
tumz skrev:
|
|
|
Prøv med et par gode hørebøffer du!! Subs hører ikke hjemme i lejligheder! |
|
|
Sjovt, de hører nu fint hjemme i min lejlighed. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min bitre erfaring er, at det på ingen måde kan betale sig at være for flink ved den første påtale. Den fejl har jeg begået et par gange, også dengang jeg boede på kollegie.
Det endte med at genboen begyndte at tro, at hun udover sin egen lejlighed også ejede en del af min stue. Så med andre ord, så skulle jeg ikke begynde at bruge mit anlæg når hun ikke synes at jeg skulle, læs aldrig. Om hun var en af de stakler der er støjoverfølsomme, har jeg ingen anelse om.
Så den slags intolerance og ejerfornemmelser har jeg lært af, fremover bliver der spillet lige præcis så højt og længe som jeg synes der skal, med hensyntagen til situationen og klokkeslettet. Efter at jeg indkorporerede den mentalitet, lidt mod min ellers gode vilje som et flinkt menneske, har jeg ikke haft nogen problemer. Det er lidt ærgerligt, men det virker som om de fleste mennesker ikke kan styre den frihed de har til at påtale andres musiske sysler, uden at det går over gevind. Så nu er det my way or the highway !
Med og uden sub! __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmålet er vel hvor rimelige hendes krav om fred og ro er. Piller du midt på dagen og det ikke er konstant, så bør hun blande sig udenom. Er det derimod om aftenen midt i maden, nyhederne eller hendes nattesøvn, bør du derimod tage hensyn.
Har selv problemet, med eet gammelt ægtepar der ikke klager til mig men til ejndomskontoret og prøver at samle underskrifter osv. ind, for at stoppe at jeg hører musik mellem 12-16. Kun fordi manden dernede ikke kan lide min musik. Konen er lidt ligeglad. Så han får fingeren og anlægget for et llille nøk op, i håb om at gøre en ende på hans lidelser Jeg synes selv jeg tager hensyn og har ikke fået klager eller påtaler fra andre i opgangen. Derfor tager jeg dem ikke seriøst, desværre gør AKB.
Så det er nok en ok. ide at lave en aftale om lydtryk, spilletider og varighed med din underbo. Mine gider ikke
Held og lykke.
Mvh. l´Blundt
ps: Brian7500 gensidig hensyntagen skal du se nok er noget med at hun acceptere noget musik en gang imellem og at han acceptere/respektere lidt brok fra hende en gang imellem. Og intet har at gøre med din fortolkning/fordrejning af termet.
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at et Stort stereo anlæg og en Hjemmbiograf ikke høre hjemme i en lejehed men i et hus langt ude på landet
Det enste der høre til i en lejehed er en lille transtor/clock radio før kl 23 og efter er det kun ørebøffer der dur
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
måske skulle du finde ud af HVAD det er der genere underboen.
er det "bare" bassen i sig selv, eller fordi den sætter noget i resonance ned hos ham/hinde?
sig du gerne vil hjælpe med at finde en løsning i begge kan leve med. spil noget med noget bas på i det niveau du normalt spiller ved (til fester med "af med hovedt -på med tragten, er der ingen kære mor") og gå så der ned og hør om det er hysterisk eller, der faktisk er noget om snakken.
hvis det er noget i selve bassen der får en eller anden resonance til at gå amok, så rend op og flyt din sub. hvis det ændres meget hos underboen, så er det en flytning der er løsningen. hvis det er det der er problemt, vil fødder nok ikke hjælpe det store.
hvis det er dens kobling til gulvet der er problemet, ja så er fødder løsningen. musse måtter, klippet og stakket, er en billig fin løsning.
håber i finder ud af det 
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er en hinde, hvorfor ikke lave noget godt mad og server en god vin og sæt noget godt musik på
Måske kan der komme noget godt ud af det, sød musik
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jay l`Blundt skrev:
|
Mvh. l´Blundt
ps: Brian7500 gensidig hensyntagen skal du se nok er noget med at hun acceptere noget musik en gang imellem og at han acceptere/respektere lidt brok fra hende en gang imellem. Og intet har at gøre med din fortolkning/fordrejning af termet.
|
|
|
Vil du være venlig at forklare hvad du mener med dette. Jeg har problemer med forståelsen. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |