Forfatter |
|
TomH Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 08 December 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
Kjeldsen skrev:
Jeg ville personlig fravælge sub i første omgang. Centeren er vigtigere i mine ører. |
|
|
Det kommer så selvfølgelig også an på ens fronter. Der er sgu ikke noget så ringe som et helt basløst surroundsystem.
|
|
|
Kører selv uden sub og synes ikke jeg savner den, har så også nogen front som jeg synes leverer ok. Men det da muligt jeg vil kunne hente lidt hvis jeg også havde en sub på, sådan til de helt dybe toner.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 08 December 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
Kjeldsen skrev:
Jeg ville personlig fravælge sub i første omgang. Centeren er vigtigere i mine ører. |
|
|
Det kommer så selvfølgelig også an på ens fronter. Der er sgu ikke noget så ringe som et helt basløst surroundsystem.
|
|
|
Naturligvis skal fronterne kunne spille bas.
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 08 December 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
interfacelift skrev:
Kjeldsen skrev:
|
|
|
|
|
Naturligvis skal fronterne kunne spille bas. |
|
|
Nja, det kommer jo an på flere ting. Hvis du rigtig godt kan lide en højttalers lyd, men synes den mangler bas kan du jo supplere med sub i et surroundsetup. Desuden elsker jeg masser af overkill når vi snakker surround.. Der skal sgu være knald på. Og på visse højttalere kan det også være bassen er for buldrende eller lign., eller generelt ikke går så dybt. Så kan det igen være en fordel med mindre knald på dem, og så masser af "kød" fra subben.
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
Sendt: 08 December 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår ikke at I ikke savner centeren i jeres setup, hvor kommer jeres "stemmer" fra? Hvis det kun er fra fronterne, som jeg går udfra, så må i godt nok have velovervejet akustiken og reflektionerne i jeres rum. Det må også give storeproblemer hvis i sidder to personer ved siden af hinanden., det vil unægtelig dæmpe lyden fra en front en smule, og give et forkert lydbillede af hvor "snakken" i filmen kommer fra. Jeg ville som før nævnt undvære subben til enhver tid end en center.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 08 December 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Jeg forstår ikke at I ikke savner centeren i jeres setup, hvor kommer jeres "stemmer" fra?
Jeg ville som før nævnt undvære subben til enhver tid end en center.
|
|
|
Stemmerne kommer fra mine fronter  Man kan jo vælge "no center". Så kommer lyden bare ud fra fronterne. Jeg skal have center igen, men det er pga. mit brede lytterum, og ikke fordi jeg savner den når jeg selv sidder i sweetspot.
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
Sendt: 08 December 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
AkilleuZ skrev:
Jeg forstår ikke at I ikke savner centeren i jeres setup, hvor kommer jeres "stemmer" fra?
|
|
|
Stemmerne kommer fra mine fronter 
|
|
|
kom til at trykke post for tidligt, læs igen. Men kan ikke forstå det ikke giver problemer. I må have tunet jeres system ind meget velovervejet. __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 08 December 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
AkilleuZ skrev:
hvor kommer jeres "stemmer" fra?
|
|
|
Stemmerne kommer fra mine fronter.
|
|
|
jeg tror nok mine stemmer er i mit hoved __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
Sendt: 08 December 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også en flittig 4.0 bruger og har været det af mange omgange, og har ikke tænkt mig at hoppe på en center igen. Lydbilledet fra Focalerne fejler absolut intet, og audiolaben phantomer det ganske flot.
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 08 December 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
interfacelift skrev:
AkilleuZ skrev:
|
|
|
|
|
|
jeg tror nok mine stemmer er i mit hoved |
|
|
Og fra en brummende skoddenon  EDIT: Sidder iøvrigt selv med en denon i tankerne
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 09 December 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
brasch skrev:
interfacelift skrev:
AkilleuZ skrev:
|
|
|
|
|
|
jeg tror nok mine stemmer er i mit hoved
|
|
|
Og fra en brummende skoddenon 
EDIT: Sidder iøvrigt selv med en denon i tankerne 
|
|
|
det der ikke den der brummer, det er min diy amp, har bare ikke lige fået taget mig sammen til at skille den ad igen . Men jo en skoddenon, 4306'eren er til rep. igen, så lige pt. er det en lille bitte F102 receiver der prøver at trække min fronter når der ses tv. synes det var en anelse besværligt at sætte onkyoen til igen for den uges tid det nu tager når den ikke har pre out. Det sgu lidt hurtigere at sætte et par th kabler i den lille end at flytte alt fra en reciever til en anden, men den nu egentlig helt ok. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
TomH Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 10 December 2008 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Jeg forstår ikke at I ikke savner centeren i jeres setup, hvor kommer jeres "stemmer" fra? Hvis det kun er fra fronterne, som jeg går udfra, så må i godt nok have velovervejet akustiken og reflektionerne i jeres rum. Det må også give storeproblemer hvis i sidder to personer ved siden af hinanden., det vil unægtelig dæmpe lyden fra en front en smule, og give et forkert lydbillede af hvor "snakken" i filmen kommer fra.
|
|
|
Det er rigtigt at hvis man feks sidder 2 mand og kigger så står stemmerne ikke så precist eftersom man ikke begge kan sidde midt i sweetspot. Nu ser jeg for det meste kun film alene, så der sidder jeg jo altid lige midt for, og der virker det perfekt. Men har da overvejet engang når jeg flytter om jeg skal have en center på, så man ikke altid behøver sidde så nøjagtig. Men ellers fungerer det fint, og mine fronter er jo i forvejen stillet op sådan at når jeg hører CD at så står vocalen også et sted midt for som den skal, og passer derfor også til når jeg ser film.
|
Til top |
|
|