Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 15:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Helt ny Densen B-410 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 30 November 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Du har vist en udregning som jeg aldrig nogensinde før har mødt når det gælder "din" dæmpningsfaktor. Kan du ikke lige linke til den metode, jeg tror der er rigtig mange der gerne vil læse lidt om den. Ellers må du gerne kommentere min og Neeper's metode i forhold til din egen. Den har du på snedigt vis undgået ved bare at kalde B-350 for bovlam.

Alfa Romeo.... nu bliver tråden rigtig sjov :)

Edit: Sillesen er hurtigere end mig.

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 November 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Alfa Romeo - hvad skal det nu her?

De duer jo bare, men i denne sammenhæng er de jo repræsentant for de biler som yder mange HK ved mange omdrejninger og på få liter. Men med relativt lille moment.

Har en 156 er selv, 2,0 som jeg fik trimmet op på 163Hk ved 6800RPM. Det piver når den jager!

Mon ikke Kubikken kommer ind med noget analogi til en V8´er og masser af KUBIK med moment??

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 30 November 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

@Densen!

Jeg synes det er fantastisk.
På din egen hjemmeside ligger der målinger i hobetal, der bekræfter at dine amps er lamme. Og nu er det ekstremt vigtigt for dig om en dæmpningsfaktor er den rigtige.
Man kan jo undres hvorfor.
Du opgiver data på B350 og samtlige af dine andre forstærkere der indikerer en dæmpningsfaktor på uendelig.
Det ved jeg så godt at man ikke kan, men at dine amps er så langt fra som de er, placerer dem side om side med det man køber i Elgiganten -AK AK!

High end på Esbjergensisk

Billig metervare er det Densen er afsløret som fabrikant af.
Og Densen er overhovedet ikke berettiget til at skrive 125/250 i din produktbeskrivelse.
Densen produkterne søges på en billig baggrund eleveret til højder hvor de ikke hører hjemme.
Og uanset hvad Densen end finder på at skrive, så gør det ikke forstærkerne mere strømstærker.

Jeg kan i øvrigt ret godt forstå hvorfor tuneren helst ikke skal drøftes.

Prøv selv at fortælle historien om den inden nogen skulle komme dig i forkøbet.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg læst "Amp's for dummies". Ikke engang der i står den beskrevet.

Nå... tilbage til AR.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 30 November 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

3DX var iøvrigt inde på hvad årsagen til at du er så perfid kan være, jeg må indrømme jeg ved det ikke. Jeg har så vidt vides aldrig mødt dig i virkeligheden, så jeg kan kun gisne på dine motiver, men at de ikke er reele burde efterhånden være tydeligt for enhver.

Synes du ikke selv at det er lidt usselt at hidkalde en tidligere udvikler hos jer, og så bruge ham "anonymt" til at forsvare jer?

Og hvis du havde fulgt lidt med i div. tråde, ville du vide at Kubikken er ude efter ALLE. Se bare på Linn, Eben og de 10-15 forstærkermærker, der har været forbi 3020'eren.

Jeg er træt af at I forsøger at fjerne fokus fra emnet ved at betvivle hans motiver. Her er en person der mener I laver noget skrammel. Længere er den ikke.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Sendt: 30 November 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Kurt kurt kurt

Hold nu fokus, og svar istedet på de påstande du allerede har fremsat, istedet for at fremsætte nye

Du mangler at svare på:

• Når du Kurt siger det er udtryk for vildledning at vores forstærker er angivet til 125W i 8ohm og 250W i 4 ohm (selvom den leverer mere..), er det så ikke udtryk for vildledning hvis en anden forstærkerfabrikant laver et produkt der opgives til 120W i 8 ohm, og 240 W i 4 ohm, selvom det leverer mere ?
  •  ER det ikke korrekt at en Densen B-350 har omkring samme dæmpningsfaktor som de fleste andre high-end forstærkere som Stereophile har testet ?
  • ER det ikke korrekt at vores Densen B-350 har nøjagtig den samme stigning i udgangseffekten fra 8 til 4 ohm, som de fleste andre highend forstærkere Stereophile har testet ?
  • Er en Dali Gravity bedre end så mange andre på dette punkt ? og må vi komme forbi og måle det ?
  • Jeg fik aldrig svar på om det noget alternative metode for udregning af dæmpningsfaktor var udtryk for bevidst manipulation eller uvidenhed ?
  • Er det korrekt at det nærmest er umuligt at komme over 50 i dæmpningsfaktor for enden af højttalerkablerne ?
  • Er det korrekt at seriemodstanden i spolerne i dine dali højttalere gør at du ender på en dæmpningsfaktor på ca 16 set fra højttalerenhederne ?
  • Er det ikke korrekt at vores mindste forstærker B-305 monteret med SAXO elektronisk delefilter vil have en højere dæmpningsfaktor end din Daner Gravity med dine højttaleres passive filter ?
  • Har du, eller har du ikke læst Matti Otalas værker ?
  • Hvilke udgangstransistorer er bedre end de udgangstransistorer vi bruger ? (det hjælper ikke at du slettede det med at det var ”skodtransistorer til en hund stykket”)
  • Er det korrekt at alle vore watt angivelser er lavere end de faktisk målte effekter ?
  • Hvor har jeg påberåbt mig kvaliteter vore produkter ikke har ?
  • Nævn en håndfuld umodkoblede forstærkere til samme pris som vores B-350 med bedre dæmpningsfaktor ?
  • Dokumenter at den højere dæmpningsfaktor for disse skulle give bedre lyd end vores B-350 ?
  • Dokumenter at vi bryder markedsføringsreglerne !

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 30 November 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Thomas Sillesen skrev:

3DX var iøvrigt inde på hvad årsagen til at du er så perfid kan være, jeg må indrømme jeg ved det ikke. Jeg har så vidt vides aldrig mødt dig i virkeligheden, så jeg kan kun gisne på dine motiver, men at de ikke er reele burde efterhånden være tydeligt for enhver.

Synes du ikke selv at det er lidt usselt at hidkalde en tidligere udvikler hos jer, og så bruge ham "anonymt" til at forsvare jer?

Og hvis du havde fulgt lidt med i div. tråde, ville du vide at Kubikken er ude efter ALLE. Se bare på Linn, Eben og de 10-15 forstærkermærker, der har været forbi 3020'eren.

Jeg er træt af at I forsøger at fjerne fokus fra emnet ved at betvivle hans motiver. Her er en person der mener I laver noget skrammel. Længere er den ikke.

Svend.. du kender selv Michael Smedegaard, tror du Michael siger det han mener ? eller ??? og jeg har ikke hidkaldt Michael, men jeg har sendt ham et link til tråden, så han kunne se lidt på Kurts "noget" alternative måde at udregne dæmpningsfaktoren på, for var dette en Toyota reklame ville man kalde det for god værkstedshumor

Iøvrigt er jeg ligeglad med om Kurt er ude efter alle, udover at man iflg hifi4alls regelsæt ikke må lave hetz og chikane hvilket det at være "ude efter alle" klart er udtryk for, så ser jeg ingen grund til at vi hos Densen skal finde os i chikane der ovenikøbet er teknisk ufunderet.

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 November 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

@Densen!

Jeg har ikke andre motiver end at jeg finder redelighed klædeligt.

Sagt lige ud, så kender jeg ikke umiddelbart andre, jeg kan nævne ud over lige Naim & Linn, som kan måle sig med Densen i at levere mindst muligt til den højest tænkelige pris

Jeg har bare aldrig set dem omgås sandheden så skødesløst som i Densens tilfælde.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 30 November 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Kurt Kurt Kurt

Nu gør du det igen, og fremsætter de sædvanlige postulater, vær nu en mand og dokumenter dine utallige påstande:

• Når du Kurt siger det er udtryk for vildledning at vores forstærker er angivet til 125W i 8ohm og 250W i 4 ohm (selvom den leverer mere..), er det så ikke udtryk for vildledning hvis en anden forstærkerfabrikant laver et produkt der opgives til 120W i 8 ohm, og 240 W i 4 ohm, selvom det leverer mere ?
  •  ER det ikke korrekt at en Densen B-350 har omkring samme dæmpningsfaktor som de fleste andre high-end forstærkere som Stereophile har testet ?
  • ER det ikke korrekt at vores Densen B-350 har nøjagtig den samme stigning i udgangseffekten fra 8 til 4 ohm, som de fleste andre highend forstærkere Stereophile har testet ?
  • Er en Dali Gravity bedre end så mange andre på dette punkt ? og må vi komme forbi og måle det ?
  • Jeg fik aldrig svar på om det noget alternative metode for udregning af dæmpningsfaktor var udtryk for bevidst manipulation eller uvidenhed ?
  • Er det korrekt at det nærmest er umuligt at komme over 50 i dæmpningsfaktor for enden af højttalerkablerne ?
  • Er det korrekt at seriemodstanden i spolerne i dine dali højttalere gør at du ender på en dæmpningsfaktor på ca 16 set fra højttalerenhederne ?
  • Er det ikke korrekt at vores mindste forstærker B-305 monteret med SAXO elektronisk delefilter vil have en højere dæmpningsfaktor end din Daner Gravity med dine højttaleres passive filter ?
  • Har du, eller har du ikke læst Matti Otalas værker ?
  • Hvilke udgangstransistorer er bedre end de udgangstransistorer vi bruger ? (det hjælper ikke at du slettede det med at det var ”skodtransistorer til en hund stykket”)
  • Er det korrekt at alle vore watt angivelser er lavere end de faktisk målte effekter ?
  • Hvor har jeg påberåbt mig kvaliteter vore produkter ikke har ?
  • Nævn en håndfuld umodkoblede forstærkere til samme pris som vores B-350 med bedre dæmpningsfaktor ?
  • Dokumenter at den højere dæmpningsfaktor for disse skulle give bedre lyd end vores B-350 ?
  • Dokumenter at vi bryder markedsføringsreglerne !

Thomas Sillesen

Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 November 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Thomas Sillesen skrev:

Motiverne er jeg mindre interesseret i. Det er metoderne der benyttes jeg er træt af. Det er jo Anti-silverske metoder der bruges; Vi kan ikke lige spørgsmålet - ergo lader vi som om vi ikke har set det, og konkluderer blot at "jeg har ret". Færdig. punktum. slut.

Du har dog ret i at Kurt skyder efter stort set alle andre produkter end dem han selv benytter.

Til top Vis Cabal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cabal

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået noget fra HiFi4YOU - hør så her.

"Marantz er et af USA's ældste HIFI mærker med rødder tilbage til 1950"

Svjv er Marantz i dag lidt Japansk "Denon agtig".

Det må da kunne få KvK op ad stolen.

Get a life.....

EDIT: Jeg har INTET imod H4Y.

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Jeg tror nok jeg har læst et sted at Densen blev etableret som fordi Sillesen ikke mente det der var på markedet ikke var godt nok.

Hr. Kubik - verdenen er total åben for dig. Tør man gætte på hvem der eksisterer om 10 år.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 November 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

@Densen

1. Ja det er total vildledning og det værste af det hele er, at du ved det her, men forsøger at vride dig. Jeg finder Densens optræden skammelig og moralsk forkastelig
  2. Nej det er ikke rigtigt, Densen slår absolut ingen rekorder
  3. well i 2 Ohm sker katastrofen og jeg behøver da vel ikke oplyse en dansk "high end" fabrikant om det her. Den forstærker er så dårligt dimensioneret at det er tydeligt for selv en ukyndig
  4. Gravity kan ikke gøres mere strømstærk, men hvad har den med dine gummiamps at gøre? At låsby Svendsen måske er en større "marketingmand" end du er, gør da ikke dig mindre blakket - eller hvad
  5. Nu er der ikke målt fra min side, kun beregnet og de relevante impedanser og effektafgivelser passer pengene fint, men min fejltagelse var, at jeg ikke var klar over at Densen forstærkere kun må spille lavt - det må du sørme meget undskylde.
  6. Selvfølgelig er det ikke umuligt at komme over 50, bortset fra med en densen, da kommer man aldrig ret meget over 10.
  7. hvor skulle jeg vide det fra og hvad har det med dine bløde forstærkere at gøre.
    Jeg kan så nemt som ingenting høre, hvad det betyder at nedbringe kilometermodstanden i mine HT kabler fra 1,3 Ohm til 0,65 Ohm, så jeg har svært ved at forstå relevansen i dit spørgsmål. Dine kunder bruger sikkert heller ikke den højttaler. Så det tågespørgsmål må du selv besvare. men ellers godt forsøgt at afspore debaten
  8. Har læst meget Otala, han er min helt - kender du ham?
  9. Jeg mindes ikke at hav eskrevet skodtranser. De Sanken du bruger er ganske almindelige i mange amps. De må mod forventning ikke være særligt bredbåndede, idet dine amps falder noget af over det hørbare område - burde de egentlig ikke ræke længere op?
  10. Spørgsmålet er irrelevant - du opgiver decideret high end egenskaber for en skrabet og blød forstærker.
  11. ja du har i den grad antydet, at du har gjort alt for at holde spændingen oppe i enhver belastning på dne amps, vel vidende at det ikke er tilfældet - monster falsk reklame hedder det. Vildledende markedsføring og på jysk  PLAT!
  12. det gider jeg ikke rigtigt, men LC kunne da være én.
  13. Det har Otala gjort for mange år siden, og ham estimerer jeg meget højt og jeg mener ikke selv at have noget at tilføje. Men hvis du kan betvivle hans arbejde kan du da pynte lidt på dit ry, hvilket det vel egentlig også trænger lidt til.
  14. Det skal de rette instanser nok hellere tage sig af.

Ærligt talt mener jeg du er ved at slå enhver jysk rekord i gement optrækkeri.
Billige produkter til tårnhøj pris.
Vær glad for at du er i hifi branchen, fordi i fødevarebranchen eller i finanssektoren, var den ikke gået uden fængselsstraffe.

Jeg synes helt ærligt, at Densen har scoret 25 striber dårlige smileys. Hygiejnen er simpelthen ikke passende.

Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 November 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

klc-audio skrev:

Du har vist en udregning som jeg aldrig nogensinde før har mødt når det gælder "din" dæmpningsfaktor. Kan du ikke lige linke til den metode, jeg tror der er rigtig mange der gerne vil læse lidt om den. Ellers må du gerne kommentere min og Neeper's metode i forhold til din egen. Den har du på snedigt vis undgået ved bare at kalde B-350 for bovlam.

Teoretisk skulle det da gerne give det samme. Kurts fremkommer ved at løse to simple ligninger med to ubekendte. Men den ligning du refererer til, er måske mere nøjagtig i praksis, da den kun kræver kendskab til een belastning.

Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 November 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Densen, hvornår svarer du på mine spørgsmål?

Skal jeg spamme tråden som dig for at få opmærksomhed?

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 November 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Kinnaps skrev:
klc-audio skrev:

Teoretisk skulle det da gerne give det samme. Kurts fremkommer ved at løse to simple ligninger med to ubekendte. Men den ligning du refererer til, er måske mere nøjagtig i praksis, da den kun kræver kendskab til een belastning.

Nemlig, Kvks metode holder dog kun hvis spillen ikke taber pusten ved store strømme......det er problemet. Småsignal udgangsimpedans er ikke så interessant i praksis på en poweramp...men ser pænere ud på papiret

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 November 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
Thomas Sillesen skrev:

Hvis vi istedet opgav tal som forstærkerne kun lige med nød og næppe kunne opnå, ville vi opnå at nogengange kunne vore produkter ikke opretholde specs. Nu ser man istedet at B350   - som Stereoplay viser- leverer 176 i 8 og 294W i 4 ohm, istedet for 125/250W. Personligt tror jeg vi ville kunne sælge flere B-350 hvis vi f.eks opgav den til 175W i 8 ohm, og 290W i 4 ohm (istedet for 125/250W).

At vi vælger at være ekstrem konservative skyldes 2 ting:

• Vi sælger produkter på mange markeder, således varierer de 230 V fra land til land. I engelske stikkontakter ligger det f.eks typisk mellem 210 og 250V, hvilket ville gøre at hvis vi var optimistiske i vore opgivelser af watt,  kunne vi risikere at hvis forbrugeren kun har 210 V, fik han ikke de lovede watt.

• Det er også umuligt for os at differentiere disse opgivelser, da det ville betyde at al vor brochuremateriale skulle laves individuelt for hvert enkelt marked, istedet for som nu hvor vi kan nøjes med et katalog til hele verden. Det ville være for dyrt i forhold til at oplyse minimumsspecifikationer vi i alle tilfælde kan opfylde.

Er der så tale om manipulation fra vores side at tallene er dobbelt så store i 4 ohm end i 8 ohm ?

Som jeg skrev tidligere, så tror jeg ikke de opgivne data 125/250W er en "tilfældighed"....

Hvis ovenstående argumenter med netspændingsvariationer holder, hvorfor "reducerer" i så effekten i 8 ohm med 29% og kun effekten i 4 ohm med 14%, så det tilfældigvis lige passer med en fordobling?

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 November 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
Groove skrev:

Densen:

Jeg mener bestemt at bevidst opgive mindre effekt i 8 ohm, så den netop er halv af effekten i 4 ohm, er bevidst vildledning...og kan ikke sammenlignes med en bilfabrikants konservative opgivelse af en ydelse på 150HK, hvis der kan pines 180HK ud af dyret......det tror jeg godt du er klar over, andet ville skuffe mig 

Og med hensyn til at udgangen er baseret på (en neddroslet version) af en klasse A forstærker er også på kanten af misinformation...

Hvorfor ikke bare skrive om en ret unik feature som et diskret udgangstrin reelt er og det samme med single-sæt udgange??

De kunder der køber efter de specifikationer kan nemt skuffes og dem der ikke gør er jo ligeglade!

I bund og grund er det vel et spørgsmål om at stå ved det produkt man har designet....??

Angående udgangsimpedansen, så tyder målingerne på at den er lige under 1 ohm. Men det kan også være at trafoen taber pusten i lave impedanser og spiller ind, så dine indikationer på en mindre værdi er reel...Confused

Den med klasse A udgangen mangler jeg en Densen kommentar til.......den er ikke lige i skabet!

Med samme ret kunne man jo kalde en en NAD3020 for en 2x50W/100W (8/4ohm) ren klasse A forstærker...fordi den er baseret på en sådan konstruktion. I produktmodningsfasen besluttede man blot at fjerne kølingen af udgangen til en blikplade, skrue tomgangsstrømmen ned til 0,02A og sænke forsyningsspændingen.

Og så ellers undlade at informere marketingsafdelingen

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 November 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Vi stopper her!

Der er helt i orden at være uenig og komme med saglig kritik - kæden hopper dog af, når debatten udmynder sig i personhetz og lign. tilstande. Dette lægger vi ikke spalteplads til.

Kubikken tildeles 1. af 3. advarelser, for upassende udtalelser, som ikke har det fjerneste med saglig kritik at gøre.

Resten af uoverenstemmelserne bedes foretages i PB's - eller bedre endnu, ta' debatten over en kop kaffe istedet
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 9
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes