| Forfatter |
|
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 14 December 2003 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Athlon Thunderbird 1.4 gHz med 256 mb DDR ram og Geforce 4 mx440 grafikkort. Når jeg afspiller en DVD på computeren viser den en billede hver 30 sekund. Jeg har prøvet med forskelligt DVD-software PowerDVD, WinDVD og det er det samme.
Nogen forslag?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 14 December 2003 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opdatér alle drivere og tjek om der eventuelt er kommet en firmware-update til dit DVD-drev! Det plejer at kunne gøre det!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2003 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin-> Takker, men dette er gjort uden held. Det skal siges at Computeren har vist DVD film flydende før, men er som beskrevet gået næsten helt i stå. Måske jeg snart skulle formatere...
|
| Til top |
|
| |
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 14 December 2003 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger du hardwaredekodning??
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 14 December 2003 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ikke en irq-konflikt? Hvis fx. lydkort og grafikkort ligger på samme irq, kan computeren være nok så stor/hurtig, men det vil hakke alligevel.... __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 14 December 2003 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thue K skrev:
| Ronin-> Takker, men dette er gjort uden held. Det skal siges at Computeren har vist DVD film flydende før, men er som beskrevet gået næsten helt i stå. Måske jeg snart skulle formatere... |
|
|
Formatering er pissetræls men sommetider en nødvendighed!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 14 December 2003 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej nej nej, og atter nej 
Det skyldes med 99,99% sikkerhed at du ikke har tilsluttet DMA til dit IDE baserede DVD-drev. Når den er enablet, så kan den med tiden plusligs blive disablet. Spøjs ting under XP.
Du må ikke have nogle services kørende i baggrunden eller noget i traybaren, det æder resourcer! og 1,4Ghz er ikke en voldsom sprinter her ved udgangen af 2003 
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2003 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene.
Don-> Ingen hardware dekodning.
CKN->Hvordan finder jeg ud af IRQ konflikt? (dxdiag?)
ctacta-> Hvordan finder jeg ud af om det skyldes at DMA ikke er tilsluttet DMA til mit IDE-baserede DVD-drev. (Bios?).
Når der kun kommer et billede hvert 30. sekund må der være andet galt end bare for mange ressourcer kørende.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 14 December 2003 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Egenskaber under Denne Computer (check din hjælp F1)
Klik på interface til IDE (primær eller sekundær) se hvad den understøtter, check ligeledes dvd-drevet. Hvis DMA understøttes så kan du krydse af eller til. Er det ikke, så er det disablet (gråt område) og kan skyldes BIOS eller firmware i dit drev.
DMA skal være enablet, ellers kan puteren ikke garantere en hurtig og kontinuerlig datastrøm.
Held og lykke 
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2003 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta-> Både primær og sekundær IDE kører DMA, jeg kan dog ikke se nogle oplysninger om DMA understøttelse for DVD drevet. Jeg går ud fra det er inde i enhedsindstillinger og egenskaber for de enkelte enheder at jeg skal lede (samme 'sted' som jeg fandt DMA oplysningen for IDE, bare under DVD drev).
Jeg har dog detekteret en IRQ-konflikt mellem grafikort og lydkort. De deler begger IRQ 9 - spørgsmålet er så hvordan man ændrer dette.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 14 December 2003 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
XP håndterer det med stram hånd og tillader deling. Du kan ikke ændre dette. Hiv lydkortet ud og se om dit billede hakker. Gør den det så prøv at smid dit lydkort i et andet PCI slot. Jeg mener de 2 første deler en del med APG porten. Prøv derfor den sidste, den længest væk.
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2003 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker. Nu er det et onboard lydkort jeg bruger for tiden da mit SB live er i stykker. Dette er muligvis forklaringen på at det virkede før hen (da SB kortet havde en anden IRQ). Jeg disabler det onboard lydkort og ser hvad der sker. Det skal iøvrigt tilføjes at billedet ikke hakker når jeg ripper DVD til harddisken med DVD decrypter.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 14 December 2003 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er klart det ikke hakker når du dekryptere, der kopieres data jo bare afsted så hurtigt som cpu'en kan beregne. Fra dvd-drevet skal data komme som perler på en snor, derfor er DMA vigtigt. Du må købe et nyt lydkort, bemærk at der ofte er problemer med Creative lydkort og Nvidia graffikort, så prøv det før du smider knasterne på bordet hos den lokale hardware-pusher.
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2003 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mente ikke at der er problemer når jeg ripper, det jeg mente var at der INGEN problerm er ved afspilning af en DVD-fil fra harddisken efter ripning. Sorry.
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2003 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ovenstående indlæg fremstår ikke som det skal. Det jeg mener med ovenstående indlæg er at jeg kan udelukke at det skyldes at IRQ bliver delt, da det kører flydende fra harddisk.
Nu har jeg prøvet at disable onboard lydkort men det har ikke hjulpet. Men jf. ovenstående, så kan det ikke være en delt IRQ som er problemet.
ctacta-> har du nogen ide om hvordan jeg finder ud af det med DMA over DVD-drevet når det ikke fremgår under egenskaber i enhedshåndtering?
|
| Til top |
|
| |
Don Räß Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2003 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan sætte hardware dokodning til i Powerdvd under konfiguration -> Video, det burde klare ærterne.
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2003 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker det prøver jeg.
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2003 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Don ræv-> Den er slået til og er ikke mulig at slå fra (gråt).
|
| Til top |
|
| |
Don Räß Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2003 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Afspilleren skal være stoppet for at du kan slå den fra/til - altså du må ikke have nogen dvd i gang, mens du tjekker.
Under konfiguration kan du prøve at gå ind under information og se hvilket hardware dekoder du har.
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2003 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er flueben i Hardware accelaration som jeg nu har mulighed for at klikke af og på efter dit råd.
Under information står der dette (rimelig meget not detected)
Processor: AMD Athlon(tm) Processor running at 1399 MHz 3DNow! Technology: In Use Enhanced 3DNow! Technology: In Use 3DNow! Professional Technology: Not Detected IA MMX Technology: In Use IA Streaming SIMD Extensions: Not Detected IA SSE 2: Not Detected Video Accelerator: DirectX VA (not in use) Multispeaker Audio Device: Not Detected SPDIF Output Device: Not Detected
|
| Til top |
|
| |