Emne: J. Skovgaard’s Hjemmebio. Nyt side 6 ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Forbrugsfest Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
Sendt: 11 December 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
imponerende samling af film lækkert og se tror kun du mangler 50 flere timer i døgnet og noget fri fra arbejde i 100år med løn så du også kan se dem.
Tja der er ikke så meget og sige som de andre ikke har sagt, men iorden film og bif 4/5 stjerner fra mig du får ikke den sidste fordi vægene er lidt for mørke for min smag. Men som sagt så mange gange før så kan smag jo ikke diskuteres.
|
Til top |
|
|
J. Skovgaard Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 107
|
Sendt: 11 December 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forbrugsfest skrev:
imponerende samling af film lækkert og se tror kun du mangler 50 flere timer i døgnet og noget fri fra arbejde i 100år med løn så du også kan se dem.
Tja der er ikke så meget og sige som de andre ikke har sagt, men iorden film og bif 4/5 stjerner fra mig du får ikke den sidste fordi vægene er lidt for mørke for min smag. Men som sagt så mange gange før så kan smag jo ikke diskuteres.
|
|
|
Takker. 
Det med at holde fri med løn, har jeg snakket med min chef om, men der var ikke noget at gøre, løn = arbejde. men så er det jo godt, at det snart er tid til lidt jule ferie. 
Der findes kun en rigtig farve i en hjemmebio, sort. men det kan godt kræve nogle gode argumenter, hvis der er flere der gerne vil bestemme. __________________ ::::::::::
J. Skovgaard
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 December 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
J. Skovgaard skrev:
Ascari skrev:
Puha hvor er det flot og gennemarbejdet. Lækkert!
Hvor længe har det taget dig at få fat i så mange film? Jeg har taget omkring 4 år for at nå omkring 120-130 stk.
|
|
|
Tak. 
Jeg startede op med at købe Dvd'er i 2002, jeg skulle lige være sikker på, at det der Dvd noget, nu også var godt nok, og da jeg så købte min første projektor, så kom der gang i indkøbene, så vi er startet ca. samme tid, jeg har bare købt lidt flere end dig. 
|
|
|
Jeg kan kun sige en ting til det, SNYD! 
Men jeg ringer bare hvis jeg skal bruge nogle film en aften 
|
|
|
Ja, ellers så er der jo Blockbuster. 
TeeZaZ skrev:
du har jo næsten lige så mange DVD'er som Blockbuster ;) |
|
|
Det kunne være at jeg skulle begynde at leje film ud, Blockbuster2? men på den anden side, de gange jeg selv har prøvet at leje en film, så lignede dvd,en noget som havde været brugt som skærebrædt, så jeg tror at jeg beholder dem for mig selv.  __________________ ::::::::::
J. Skovgaard
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 11 December 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
J. Skovgaard skrev:
Ascari skrev:
J. Skovgaard skrev:
Ascari skrev:
Hvor længe har det taget dig at få fat i så mange film? Jeg har taget omkring 4 år for at nå omkring 120-130 stk.
|
|
|
Tak. 
Jeg startede op med at købe Dvd'er i 2002, jeg skulle lige være sikker på, at det der Dvd noget, nu også var godt nok, og da jeg så købte min første projektor, så kom der gang i indkøbene, så vi er startet ca. samme tid, jeg har bare købt lidt flere end dig. 
|
|
|
|
|
|
TeeZaZ skrev:
|
|
Det kunne være at jeg skulle begynde at leje film ud, Blockbuster2? men på den anden side, de gange jeg selv har prøvet at leje en film, så lignede dvd,en noget som havde været brugt som skærebrædt, så jeg tror at jeg beholder dem for mig selv. 
|
|
|
God idé, hader lånte film og cd'ere der ligner de har fået en tur med en rystepudser...
|
Til top |
|
|
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
Sendt: 19 December 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
J. Skovgaard skrev:
Ascari skrev:
J. Skovgaard skrev:
Ascari skrev:
|
|
|
Tak. 
|
|
|
|
|
|
TeeZaZ skrev:
|
|
Det kunne være at jeg skulle begynde at leje film ud, Blockbuster2? men på den anden side, de gange jeg selv har prøvet at leje en film, så lignede dvd,en noget som havde været brugt som skærebrædt, så jeg tror at jeg beholder dem for mig selv. 
|
|
|
God idé, hader lånte film og cd'ere der ligner de har fået en tur med en rystepudser... |
|
|
Kender jeg godt - bare fordi man har en samling film, så tror alle venner at de og deres venner må komme og låne.... __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 23 December 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig fedt setup, et af de fedeste på sightet, den kan du godt være stolt af... ! Og sikken filmsamling dog. ( fy for satan du må hygge dig )
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 December 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion skrev:
Rigtig fedt setup, et af de fedeste på sightet, den kan du godt være stolt af... ! Og sikken filmsamling dog. ( fy for satan du må hygge dig )  |
|
|
Takker mange gange.
Ja, så blev det endelig jul, og så er det tid til at få set nogle af de film, der er kommet hjem de seneste par måneder, så ja, der skal film hygges. 
Har lige fået dem her hjem, bare så der er lidt flere at vælge imellem. 
The last Samurai - HD-DVD

The Mummy - HD-DVD

King Kong - HD-DVD

Neon Genesis Evangelion - Platinum Collection - R4

Lupin The 3rd - Movie pack - Final Haul - R1

The Simpsons - The complete ninth season - Collectors edition - R1

Kan i have en rigtig god jul.  __________________ ::::::::::
J. Skovgaard
|
Til top |
|
|
KaZZ Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 23 December 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der er lidt at slå tiden hen med ser godt ud..
God jul til dig også. __________________ Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
|
Til top |
|
|
Maberd Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 24 December 2006 kl. 02:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækker filmsamling hvis de vel at mærke ikke er divx.
Lækker lærred, lækker projektor, lækker højtaler system.
Dog ikke lækker udstilling af shotglas mm, dog ikke lækker farve, dog ikke lækker udseende generelt, dog ikke lækker lyd (med film samling inde midt i det hele ødelægger lydens opførsel.)
Overordnet: 2 ud af 5, da film samlingen og udstyret tæller voldsomt op.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 December 2006 kl. 04:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maberd skrev:
Tak. og nej, der er ingen kopi film i min samling.
Tak igen.
Dog ikke lækker udstilling af shotglas mm, dog ikke lækker farve, dog ikke lækker udseende generelt, dog ikke lækker lyd (med film samling inde midt i det hele ødelægger lydens opførsel.)
Alle ting i hjemmebio'en er film relateret, så de hører ligesom med, og sort er den eneste rigtige farve i min hjemmebio, at det så, måske virker lidt rodet på billederne, er noget jeg nemt kan leve med, og det virker ikke så slemt når man selv står i bio'en.
Lyd kan være en sjov størrelse, og der skal være noget til at bryde den, ellers så er der bare problemer med uønskede reflektioner, og i mine øre blev lyden ikke ringere af at reolen blev sat op, og da der ikke er plads til den andre steder, så får den lov til at blive.
Og iøvrigt, så tror jeg ikke at det er nemt at vudere, hvordan det lyder, alene ud fra nogle billeder, det er nok nødvendigt at have været der selv, for at kunne høre, hvordan det lyder. 
Men tak for kommentarene, det er altid sjovt at høre andres vuderinger.  |
|
|
__________________ ::::::::::
J. Skovgaard
|
Til top |
|
|
KaZZ Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 24 December 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maberd skrev:
|
|
|
Jammen dog! Maberd det var dog en god vudering og dog en god første besked...
God jul!!! __________________ Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
|
Til top |
|
|
Maberd Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2006 kl. 05:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
thx mester Kazz... jeg er ny i forummet ja, dog ikke ny inde for billed-, lyd-, og "rum"-faget.
Man har lov at give lidt kritik i et forum som J. Skovgaard også accepterer kan jeg da se!... og det er jo godt ? Det er da hvertfald det jeg forstår ved et forum ? meningen er vel ikke vi skal sidde og skamrose hinanden fordi man har købt en ny højtaler Kazz? Men ja, det skal da være helt iorden at rose hvis der skal roses.
Skovgaard, nej det er rigtigt ang. man nok skal være i rummet. Og det jeg siger er da også kritik på "højeste niveau". - hvis altså det skulle være det hele perfekte. Men så skal vi ofte op i flere mio kr. udstyr, - for at nå det ypperste vi kan se/høre.
Men ved en "blind test" tror jeg nu, uden arrogance, at jeg godt kunne høre at hylden står i vejen.
Men: "illusion er en fryd" jo.
Men da som sagt, ellers en rigtig lækker bio. Filmsamlingen er fantastisk.
Har du tænkt på at ligge alle dvd'erne ind på en masse Harddiske? (ikke divX, men dvd-kvalitet). Dette koster selvfølgelig en masse lagre plads, men det ville være latterligt nemt at "gå til" en film, med alle dem?:D
MB
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 December 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maberd skrev:
Skovgaard, nej det er rigtigt ang. man nok skal være i rummet. Og det jeg siger er da også kritik på "højeste niveau". - hvis altså det skulle være det hele perfekte. Men så skal vi ofte op i flere mio kr. udstyr, - for at nå det ypperste vi kan se/høre.
Men ved en "blind test" tror jeg nu, uden arrogance, at jeg godt kunne høre at hylden står i vejen.
Nu har jeg jo selv set nogle film, med og uden dvd reol. om sjovt nok, så blev lyden efter min mening bedre, efter at jeg fik reolen sat op, men det kan jo så bare være mine øre. 
Men: "illusion er en fryd" jo.
Ja, så er spørgsmålet bare, hvem der bliver snydt, da lyd er en sjov størrelse, og filmlyd i de diverse lydformater, jo netop drejer sig om at snyde ens ører og hjerne, men hvis vi snakker 2 kanals musik, så er det jo en helt anden snak, men da rummet ikke bliver brugt til det, så kan jeg nemt leve med det, som det er.
Men da som sagt, ellers en rigtig lækker bio. Filmsamlingen er fantastisk.
Tak, igen. 
Har du tænkt på at ligge alle dvd'erne ind på en masse Harddiske? (ikke divX, men dvd-kvalitet). Dette koster selvfølgelig en masse lagre plads, men det ville være latterligt nemt at "gå til" en film, med alle dem?:D
Problemet som jeg ser det, er at jeg får brug for et sted mellem 10 og 20 TB, og det kommer til at koste en del, og så kommer der, den tid det vil tage, at få lidt over 1000 dvd'er kopieret over, det vil nok overstige min tålmodigheds grænse, og da det går helt fint med at finde den film jeg lige vil have fat i, så venter jeg nok og ser hvad fremtiden bringer, inden for lagringsmedier.
MB
|
|
|
Og ja, jeg bliver ikke fornærmet, eller sur, og at få nogle kommentarer, det er jo ligesom derfor at jeg har lagt disse billeder ind, netop for at få noget respons, så igen tak for kommentarene og foreslag. __________________ ::::::::::
J. Skovgaard
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 27 December 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der ser rigtigt lækkert ud!!!!!  ......synes idær at din filmsamling er imponerende...jeg gik og troede at jeg havde mange film .
Rummets størrelse kender jeg, det er stort set identisk med mit eget...
Du har sikkert svaret på det før, men hvorfor stof over det hele? Hvorfor ikke male sort/mørkt istedetfor?..(er det pga. lyden?)
Alt ialt rigtigt lækkert!!! __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 December 2006 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Der ser rigtigt lækkert ud!!!!!  ......synes idær at din filmsamling er imponerende...jeg gik og troede at jeg havde mange film .
Rummets størrelse kender jeg, det er stort set identisk med mit eget...
Du har sikkert svaret på det før, men hvorfor stof over det hele? Hvorfor ikke male sort/mørkt istedetfor?..(er det pga. lyden?)
Alt ialt rigtigt lækkert!!!
|
|
|
Takker. Man kan jo ikke få for mange film, men de fylder jo godt nok en smule, efterhånden.
Stoffet er for at dæmpe reflektionerne, og da jeg ikke havde lyst til at male døren sort, så blev det til et gardin, i samme type stof, som resten af front enden, så ja, mest på grund af lyden, og en lille smule dovenskab. 
Fik lige et par HD-DVD'er mere idag, så er der lidt, at få tiden til at gå med i aften. 
Van Helsing - HD-DVD

The Bourne Supremacy - HD-DVD

Field of Dreams - HD-DVD

__________________ ::::::::::
J. Skovgaard
|
Til top |
|
|
Maberd Forum Bruger

|
Sendt: 28 December 2006 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skovgaard tænkte på den der HDMI omskifter du har. Den bruger du til at vælge hvilket HDMI stik du vil bruge til projektoren, gør du ik? enten dvd eller tuner eks ?
Sådan en fætter jeg har beskrevet er jeg nemlig på udkig efter, hvis din er sådan en, hvor har du fundet den ? Har kun set i USA :S
Mvh Martin
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 December 2006 kl. 02:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maberd skrev:
Skovgaard tænkte på den der HDMI omskifter du har. Den bruger du til at vælge hvilket HDMI stik du vil bruge til projektoren, gør du ik? enten dvd eller tuner eks ?
Sådan en fætter jeg har beskrevet er jeg nemlig på udkig efter, hvis din er sådan en, hvor har du fundet den ? Har kun set i USA :S
Mvh Martin
|
|
|
Her er der lidt at vælge imellem, og forretningen kan kun anbefales, har handlet med dem en del gange, og aldrig haft nogle problemer, og så er det en Dansk forretning.
http://av-connection.com/?CPage=PView&ML1=1&ML2=1&am p;am p;am p;ML3=60&ML4=306
Jeg har læst at, hvis det drejer sig om lange HDMI kabler, så er den elektroniske omskifter nok at foretrække, da der er en signalforstærker indbygget i den, de mekaniske, leder bare signalet direkte igennem.
Jeg kører med et 3 meter kabel til projektoren, og 2 gange 1 meter, fra HD-DVD og DVD afspilleren, og jeg oplever ingen problemer med udfald eller støj på billed siden. __________________ ::::::::::
J. Skovgaard
|
Til top |
|
|
Maberd Forum Bruger

|
Sendt: 28 December 2006 kl. 05:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
takker.. sådan én vil jeg også have mig.
Jeg skal bare kunne omskifte computeren og dvd'en til projektoren. Kablerne her bliver heller ikke så lange igen så tror den billige løsning går an.
|
Til top |
|
|
hyksi Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 76
|
Sendt: 28 December 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhh ser da godt ud hvordan kan man have råd til alle de dvd`er der ejj jeg har da også lidt dvd`er ca 20 og resten på min computer ca 200 men det ser godt ud det der
__________________ TV: Panasonic TX-32PK1F.
Forstærker: Sony STR-DE445
Højtalere: Dali 105.
Spilledåse: Plastation 2 den lille.
|
Til top |
|
|
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da kæft....det må man da kalde gennemført...og underholdning for alle pengene....
By the way...har du ikke den film hvor ham helten vinder til sidst 
Nice work
Deeablo
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|