Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Bliver Tara Labs Air 1 serie for dyrt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 20 December 2006 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Jeg kan dog ikke lige se, hvorfor Supra sættet skulle være for overkill? Det er ligger da et godt stykke under de 20% af hardware og højttalernes samlet værdi, som Tara Labs anbefaler man bruger på kabler.
Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 December 2006 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:
som Tara Labs anbefaler man bruger på kabler.

Behøver jeg sige mere? Brug 5-10% på kabler.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Fumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 December 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger selv Chod odessy4 ligger omkring 480 meteren i Biwire opsætning og spiller fantastik efter min mening, de farver lidt på bassen, hvilket passer mig perfekt, men ellers har Chord Rumor som er meget ens med odessey dog uden bas "farve"...

Men smut da ud lyt og lån og tag beslutingen derefter, men ærligt at smide så mange penge efter kabler er som at putte sedler i brændeovnen for varme istedetfor at købe  træ for dem....Vildt undersammenligning jeg ved det.....

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Lige et sidespring...

Hvad er egentlig bedst at benytte af en effekforstærker, som har balanceret XLR-indgange for stereosignaler og balanceret ind- og udgange for en forforstærker? Tænker på enten XLR og RCA. THULE har jo mulighed for XLR.

Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 December 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:

Lige et sidespring...

Hvad er egentlig bedst at benytte af en effekforstærker, som har balanceret XLR-indgange for stereosignaler og balanceret ind- og udgange for en forforstærker? Tænker på enten XLR og RCA. THULE har jo mulighed for XLR.

Hvis man har muligheden så XLR.....

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2006 kl. 06:32 | IP-adresse registreret  

Jeg tror, at Supra Sword kablet bliver det, som jeg vil satse på. Men har lige et sidste spørgsmål dertil. Det drejer sig om signal kablet, som jeg er lidt i tvivl om. Er dette ene Supra Sword XLR signal kabel tilsluttet mellem forforstærker og effektforstærker nok til at spille musik og surround film? Fra forforstærkeren skal der selvfølgelig et digitalt koaxial kabel tilsluttes til lydkortet, men mangler der mere? Skal der købes flere signal kabler?

THULE Space PR350BV forforstærker 

THULE Space PA350B effekforstærker.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 December 2006 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Hvad, i det vi har skrevet i tråden, har overbevist dig om at det var en god ide at bruge 5000 kr på højttalerkabel? I don't get it.

Ville du også smide 22" alufælge på en gammel Kia?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 December 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Angel skrev:
som Tara Labs anbefaler man bruger på kabler.

Behøver jeg sige mere? Brug 5-10% på kabler.

Vil også sige max 10% ...og gerne 5% ....kun det flere penge til investering hvor det virkelig rykker

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Svend P

Hvis jeg vælger Supra løsningen, så bliver det da også omkring de 10%. Ellers forstår jeg det ikke.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Fumle skrev:

Jeg bruger selv Chod odessy4 ligger omkring 480 meteren i Biwire opsætning og spiller fantastik efter min mening, de farver lidt på bassen, hvilket passer mig perfekt, men ellers har Chord Rumor som er meget ens med odessey dog uden bas "farve"...

Men smut da ud lyt og lån og tag beslutingen derefter, men ærligt at smide så mange penge efter kabler er som at putte sedler i brændeovnen for varme istedetfor at købe  træ for dem....Vildt undersammenligning jeg ved det.....

Jeg hopper lige ind her...hvad mener du med at Chord "farver" lidt? Booster de?

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Jeg synes du skal sætte dig et beløb på hvad du vil give. Så skal du kontakte de forskellige forhandler og hører hvad de kan tilbyde og du SKAL have en demo af kabler på dit anlæg,helst fra alle forhandlere på samme tid så du har noget du kan holde det op i mod og sammenligne med!

I mine øjne er kabler langt hen af vejen en smagssag og en jungle der kan være ret turbolent. Jeg er selv midt i en udskiftning af et kabel, og jeg fik nogle forslag herinde fra og er nu igang med at vælge hvilket kabeljeg bedst bryder mig om. Samtidig holder jeg det altid op mod hvad jeg får for pengene.

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har besluttet mig for hvilke kabler, som jeg skal benytte i det kommende setup. Har allerede fået købt Supra Sword Balanceret Stereo XLR og skal såvel også have Supra Sword højttaler kablet. Synes de får rigtig gode anmedelser og lyder til at passe godt til mit setup. Så Supra over hele linien og selvfølgelig også deres strømforsyning. 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes