| Forfatter |
|
PrebKlok Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 01 Marts 2004 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
gibman skrev:
| Og så er der alle os andre freaks der bruger HTPC via VGA/DVI/component, og det er netop os som ser fokus problemet, specielt når vi surfer på nettet, starter noget text op osv osv, alle de ting man nu gør på en PC. |
|
|
Som nævnt længere oppe i tråden har jeg ingen fokus problemer, og jeg kører også HTPC via DVI. Super billede, både ved film og Windows desktop (1280x720) 
|
| Til top |
|
| |
gibman Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 02 Marts 2004 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 03 Marts 2004 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare lige for at være dum . Men var det eneste der skulle til, bare at vende den 'rigtigt' ?
Det virker noget amatøragtigt fra Sanyos side, men du skal have stor tak for oplysningen, det kan jo være jeg ser problemet når jeg for tilsluttet en DVI afspiller. __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 03 Marts 2004 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gibman Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Ingeniøren; Du behøver nødvendigvis ikke have noget problem når du får din PJ ind af døren, de kan jo have løst problemet. Min model var fra december 2003, 1.03 FW.
@Thue; Jeg tror ikke det er selve lensshift'en som nu står modsat, der har fixet mit problem. Tror mere det er lens-shift værket inde i PJen, som har et problem med tyngdekraften, når den står "forkert / ceiling mounted". Også bare det at ham svenskeren på avsforum'et "Gabbe", havde samme problem og fix, må jo konkludere at Sanyo har et stort kvalitets problem her på lens-shift delen. Gabbe skrev jo også at Sanyo kunne vende noget inde i PJen om således at den står sweet i ceiling mode, men så bare dårlig i table mounted mode, man kan altså ikke få both.
Igen, det er ikke sikkert at alle nødvendigvis har disse problemer.
/Gibman
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 03 Marts 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Det forklarer en hel del. Endnu engang må man på baggrund af disse erfaringer opfordrer folk der påtænker at købe en projektor at se den i funktion før de køber den. __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |
gibman Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er så billederne af mit alternative Z2 ophæng kombineret med et universal loft-ophæng købt via www.mediastar.de.
Beslagene som muliggører denne montering er købt hos bauhaus, 20 kr per stk, ialt 6 stk + 6mm bolte / møtrikker
http://www.suburban-design.dk/z2/mount/
PJen er ca. 20 cm fra loftet.
/gibman
|
| Til top |
|
| |
Kaare Struve Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 28 Marts 2004 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gibmann
Lidt af en historie med alle de problemer, men geninalt at du fandt en løsning.
Jeg overvejer selv at købe z2 og er derfor lidt skræmt af din historie. Jeg går ud fra at projektoren skal upside down monteres ved loftsophængning fordi linsen som udg. peger lidt opad? Da jeg har 290 til loftet og planlægger loftsmontering vil upside down derfor nok være et must for mig. Forstår jeg det rigitgt at problemet kun eksisterer ved PC brug eller er det bare fordi man ikke lægger så meget mærke til ved film og tv?
Er der I øvrigt nogen der ved om Sanoy har fikset problemet og om det eksisterer på alle enheder?
Kaare
Du skrev et sted at man kun kan se problemet ved brug af PC.
|
| Til top |
|
| |
Kaare Struve Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 28 Marts 2004 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Jeg har netop sendt følgende mail til importøren Danmon, så må vi se hvad de siger til det.
Kære Danmon
Jeg er potentiel Z2 køber, men er nu ved læsning af debat forums på siden hifi4all.dk blevet alvorligt i tvivl om produktets kvalitet. Der er således tilsyneladende alvorlige problemer med fokusering, når projekteren monteres i loftet up side down. Jeg skal derfor venligst høre Danmons kommentarer til problemet, og hvorvidt det eventuelt er afhjulpet i nyere modeller?
Mvh Kaare Struve
|
| Til top |
|
| |