| Forfatter |
|
sonne73 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
Det gjorde de jo nok. Desuden er en anelse forvrængning ikke nemt at høre. Så på en normal volumen skala, kan man gå efter et man ikke skal over klokken 1. Det er lidt svært med en dB skala, man her må man jo også tænke på hvor store de er. |
|
|
nu siger du kl. 1 vil det sige lidt over halvdelen hvad den gå fra og til altså hvis -50 er det laveste og +50 er det højeste (bare tilfældige tal så er kl 1 = 7-8 stykker ? min vol. knap kan jo dreje i det uendelige
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg er sikker på at din skala stopper på et tidspunkt. Men jeg er ikke sikker på at det fungerer på samme måde som med den almindelige skala. Men begynder det at blive anstrengende at lytte til, så skru ned.
|
| Til top |
|
| |
sonne73 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja skalen stopper :)
men knappen kan dreje for evigt, eller indtil lejerne ryger hehe.
Nå men mange tak for hjælpen, det gav mig et lidt bedre syn på hifiklubben igen :) havde lidt droppet dem, men det er jo min egen skyld det hele, og de har nu været flinke
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, de er da ikke så dårlige som en "entrance butik" til hifi.
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb højtalere med sikringskredsløb, smartest er dem som kan "nulstilles" uden du skal skifte en fysisk sikring.
Det vil i den puristiske verden tage en smule lydkvalitet, men hvis du ikke kan høre den forvrængning dine højtalere laver når de overbelastes betyder dette ikke noget i denne sammenhæng.
|
| Til top |
|
| |
sonne73 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Køb højtalere med sikringskredsløb, smartest er dem som kan "nulstilles" uden du skal skifte en fysisk sikring.
Det vil i den puristiske verden tage en smule lydkvalitet, men hvis du ikke kan høre den forvrængning dine højtalere laver når de overbelastes betyder dette ikke noget i denne sammenhæng.
|
|
|
Se det er noget for mig, men fåes de til overkommelige priser, alt er selvfølgelig relativt hvis man ødelægger dem hver 5 måned og skal købe nye. evt et sæt du kan anbefale, eller som du/i mener vil være et ok køb?
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonne73 skrev:
Mercury skrev:
|
|
|
|
Se det er noget for mig, men fåes de til overkommelige priser, alt er selvfølgelig relativt hvis man ødelægger dem hver 5 måned og skal købe nye.
evt et sæt du kan anbefale, eller som du/i mener vil være et ok køb?
|
|
|
Hvis du vil have sattelitter, tror jeg sgu det bliver besværligt at finde nogen. Det er mere normalt i Ht'er man forventer skal spilles højt på, og dvs. store HT'er.
|
| Til top |
|
| |
sonne73 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
sonne73 skrev:
Mercury skrev:
|
|
|
|
Se det er noget for mig, men fåes de til overkommelige priser, alt er selvfølgelig relativt hvis man ødelægger dem hver 5 måned og skal købe nye.
|
|
|
Hvis du vil have sattelitter, tror jeg sgu det bliver besværligt at finde nogen. Det er mere normalt i Ht'er man forventer skal spilles højt på, og dvs. store HT'er. |
|
|
OKay, tror også jeg prøver lykken med de audio pro, dem har jeg læst meget godt om, og kt-radio i odense har bestilt nogen hjem til mig jeg kan høre
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke Audio Pro? Det har du vist ikke fortalt om?
|
| Til top |
|
| |
sonne73 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ehm, det var dem jeg skrev link til tidligere, og som du kommenterede :)
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også altid prøve at kigge på basenheden. Du kan se hvor meget den bevæger sig også på den måde se hvor meget den kan klare endnu
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonne73 skrev:
| ehm, det var dem jeg skrev link til tidligere, og som du kommenterede :) |
|
|
Ah... hahaha... der kan amn bare se... Okay, jeg må lige stramme lidt op... 
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men ja, hør dem, jeg er sikker på de lyder godt ved mindre psykopatiske lydtryk
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge købeloven skal de vel BEVISE han selv er skyld i det, de er jo under ½ år gamle.
Ellers kan man jo altid bare sige du har spillet for højt ?
Hvordan kan de bevise det ?
|
| Til top |
|
| |
Jesper Bach Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 06:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
4 enheder der er smeltet på en gang, hvad mere bevis kræver du ?
Har endnu aldrig set en enhed smelte uden at den har været overbelastet, så bare en smeltet enhed ville få mig til at sige nul garanti, og så 4 på en gang... uden at være den store statistiker vil jeg sige det svare til at købe 4 lynlotto og have 7 rigtige + joker på dem alle.
Jesper
(kommentar til stavefejl bedes undladt)
|
| Til top |
|
| |
Nixon Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury...
Hvordan kan man nulstille en højttaler?
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nixon skrev:
Mercury...
Hvordan kan man nulstille en højttaler?
|
|
|
Jeg tror han tænker på en automatsikring med en lille knap som man bare trykker på, så spiller det igen.
|
| Til top |
|
| |
Jokerman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonne73 skrev:
Mercury skrev:
|
|
|
|
|
|
Hej Kan se i et senere indlæg at du kigger i Kt-radio. De har et lille sæt Jamo stående oven på, hvor der følger en lille sub med. Mener ikke det er så dyrt. Og det spiller med en relativ stor lyd iforhold til størrelsen på enhederne. Det ville jeg ihvertfald kigge nærmere på, hvis det var et sattelit sæt jeg ledte efter. mvh Mikael __________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Ifølge købeloven skal de vel BEVISE han selv er skyld i det, de er jo under ½ år gamle.
Ellers kan man jo altid bare sige du har spillet for højt ?
Hvordan kan de bevise det ?
|
|
|
Som regel er det meget nemt at se, hvis man skiller den defekte enhed ad. Lakken på tråden i svingspolen vil oftest være kogt op, og i nogle tilfælde er svingspolen sort.
Jeg er da også helt enig i at 4 højttalere ikke står af samtidig uden at der er en grund.
|
| Til top |
|
| |
sonne73 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jokerman skrev:
sonne73 skrev:
Mercury skrev:
|
|
|
|
|
|
Hej Kan se i et senere indlæg at du kigger i Kt-radio. De har et lille sæt Jamo stående oven på, hvor der følger en lille sub med. Mener ikke det er så dyrt. Og det spiller med en relativ stor lyd iforhold til størrelsen på enhederne. Det ville jeg ihvertfald kigge nærmere på, hvis det var et sattelit sæt jeg ledte efter.
mvh Mikael
|
|
|
Tak for hintet, det vil jeg da gå ned og kigge på, kan du huske model navnet eller er det nemt at finde. Det er synd de ikke har en ordentlig hjemmeside med deres produkter, eller en fin butik. Det sæt jeg kiggede på koster 3500 hos tapeconnection, kt skulle have 5500 for det, men jeg syntes det var for dyrt, så de ville sælge det for 4000 istedet, og så bestille et sæt hjem jeg kunne høre
|
| Til top |
|
| |