Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 10:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: ICEpower nu fra Taiwan! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

@ anderspj:
Nej, i en ren effektforstærker er der ikke de store perifære kredsløb. Specielt nu hvor vel størstedelen af de ICEPower baserede forstærkere der sælges, er baseret på de nye moduler emd indbygget 230 volt forsyning.
Så består opbyningen af en forstærker i, at man monterer de færdige moduler i et kabinet, og monterer stik til ind/ud samt til 230 volt. Og så kører det! Det kan næsten ikke være nemmere!

Desværre er der HiFi-traditionen tro en del producenter, der mener at de skal have 50.ooo,- for at skrue nogle moduler til få hundrede kroner i et kabinet.. Ti, gengæld har de så også brygget nogle sjove historier sammen om hvor meget bedre Deres forstærker er, end tilsvarrende forstærkere emd nøjagtig samme indmad!

Som der stod på min gamle chefs kontor - det vigtigste i markedsføring og salg er "the perception of received value of the customer". Altså, man skal tage den pris for skidtet som man kan få kunderne til at tro det er værd. Den reelle værdi er fuldstændig ligegyldig; hvis varen er fantastisk, men kunderne tror det er noget bras, så skal prisen være lav og tror kunden varen er eksklusiv og af høj kvalitet, så er det ligegyldigt om det er en muggen bæ man har sprøjet med guldmaling; prisen skal være høj.

Følgelig; den bedste måde at tjene gode penge på, er at tage noget billigt (ikke nødvendigvis dårligt), give det et skær af eksklusivitet og kvalitet og så sælge det dyrt. Det giver langt bedre afkast end at satse på noget så usikkert og umåleligt og ikke mindst enormt kostbart, som vaskeægte kvalitet.

Altså, sådan er det inden for alle mulige andre brancher. Inden for hifi sælges der KUN høj kvalitet til høje priser og KUN bras til lave priser fordi hififolk er sådan nogle gæve og ærlige gutter.

Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Jesperthomsen: Hørt

Jeg faldt i øvrigt over denne liste over klasse-D forstærkere og producenter:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=594707

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Jesperthomsen skrev:

Følgelig; den bedste måde at tjene gode penge på, er at tage noget billigt (ikke nødvendigvis dårligt), give det et skær af eksklusivitet og kvalitet og så sælge det dyrt. Det giver langt bedre afkast end at satse på noget så usikkert og umåleligt og ikke mindst enormt kostbart, som vaskeægte kvalitet.

sh*t, har du stjålet Rega og Linns tophemmelige fælles strategiplaner?  

Kanon input! Tænk lige over frasen "the perception of received value of the customer", her er det jo os der er kunden! Stiller vi ikke krav om ægte kvalitet, får vi en guldbelagt l**t!

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Linket virker heller ikke her - desværre.
PS: Sikke en masse ævl

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
Jesperthomsen skrev:

sh*t, har du stjålet Rega og Linns tophemmelige fælles strategiplaner?  

Kanon input! Tænk lige over frasen "the perception of received value of the customer", her er det jo os der er kunden! Stiller vi ikke krav om ægte kvalitet, får vi en guldbelagt l**t!

Bronzebelagt, hvis de på nogen måde kan slippe afsted med det.

Det sjove var, første gang jeg så den term tænkte jeg "ja, det er selvfølgelig ikke nok vi laver kvalitetsprodukter; kunden skal også have nytte ud af vores produkter", men sådan tænker marketingfolk så afgjort ikke, har jeg lært.

Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

En marketingsmedarbejder kan lave produkt historien "l**tens vej til det den er idag" så der ikke er et øje tørt og den dårlige lugt først er tilstede efter returretten er overskredet...

anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Tja, det er jo ganske morsomt, og da også delvist sandt.

Der er blot lige den detalje at den dygtige virksomhed (og også den dygtige marketingmand) sørger for at folk bliver ved med at have en god percieved value. Hvis man kommer til at hade et produkt efter man har købt det, vil det jo blive svinet i fora som dette, og det er unægteligt den stærkeste markedsføringsfaktor man har - både i positiv og negativ forstand

Til top Vis anderspj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anderspj Besøg anderspj's Websted

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Prisen skal macthe kundens pengepung

Jeg arbejdede på et tidspunkt i Aalborg på en lille (dyr) restaurant og der havde vi ingen priser på vores top kvaliteter af vine samt alt spiritus (cognac, armagnac osv.) men vi vurderede kunden og tog så den pris vi mente han kunde betale, mange gange langt højere end normalt. Der var især et rigt dumt svin, som vi solgte en flaske vin der havde kostede omk. 75/100 kr i indkøb for 1200,- med en god historie bag og den var godtaget 

Så er man dygtig nok kan man få den pris for varen man vil have

Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre

anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Haha - fyfy da

Helt enig - det jeg mener er blot at man slipper ikke afsted med direkte at skuffe kunderne særligt længe ad gangen. I tilfældet med forstærkeren, ville jeg fx gerne bevidst betale ekstra (inden for rimelighedens grænser) for en bedre kvalitet indpakning, brugerinterface, tilslutninger osv.

Havde man dog bildt mig ind at jeg fik alle disse ting og jeg så efterfølgende blev skuffet, skulle verden nok få det at vide... Derfor "snyder" de smarte virksomheder kun så langt som kunden går med til. Og lige præcis inden for Hi-Fi branchen er det mit generelle indtryk at man gerne vil forføres af gode historier i højere grad end indenfor andre brancher. Nok fordi det er sværere at lave objektive kvalitetsmålinger.

Jeg husker selv en del lyttedemoer hvor man lige har været ved at gå i gang med at grave sin egen grav fordi man troede man skulle nå at blive gammel inden de var færdige med at udbrede sig om alle mulige spændende sager (specielle delefilterkomponenter rullet på jomfruinderlår, equalizere der ikke BARE var equalizere lige som alle de andres osv osv..), og når de så kom i gang, lød det jævnt kedeligt. "Nå" tænker man så, men så kan man jo heldigvis gå hjem og glæde sig over sit eget anlæg . I tilfælde som disse opdager de fleste nok at de bliver "snydt", og så bliver virksomheden i stedet gjort til grin - direkte modsat deres hensigt.

Til top Vis anderspj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anderspj Besøg anderspj's Websted

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Til top Vis NADali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NADali

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Det ser sgu spændende ud!

Kommer de på markedet til en fornuftig pris kunne jeg nemt finde på at sætte penge i et sæt.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Ja, lad os lige få en pris....

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Den ser ellers rigtig cool ud. Kunne da godt ske man skulle have sådan en, hvis prisen er rigtigt

NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

koster Peter AR's ikke 3-4 k?sgu da ikke meget hvis lyden er så fantastisk som nogen giver udtryk for.Skal de være næste gratis før folk vil være tilfreds med prisen på dette "high end" fra bang&luffe? Går ud fra det er ASP500 modulerne der tales om.indpakningen er i mine øjne er noget pænere en AR's "blik" æsker.
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

NADali skrev:
Fed anmeldelse her: http://diyzone.net/article.php?sid=853&mode=thread&o rder=0&thold=0

De ser da flotte ud

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

music 4 all -> For mit vedkommende er det kun ASP1000 baserede forstærkere der er interessante. Den helt store idé i klasse D er jo netop, at de kan levere umådeligt meget effekt (og lydkvalitet!) til en god pris. Så hvorfor nøjes?

jkjaers -> Ja de ser jo ganske tilforladelige ud.

anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der kan få babelfish.altavista.com eller noget lignende til at levere en oversættelse?

Jeg har selv forsøgt ovenstående uden held, heller ikke ad omvej ved først at oversætte hele hjemmesiden for senere at finde frem til artiklen.

Hvad er det da også for noget rod at skrive det hele på kinesisk - jeg ved ikke hvad det ligner!

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006
Lokalitet: København
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

linket virker ikke

Til top Vis Adamfelix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adamfelix

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Tak dk2000!

Haha - det er sjov læsning

Jeg er ikke sikker på at jeg tør udlede noget af det, da det er ret uforståeligt, men utroligt underholdende!

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes