Emne: ICEpower nu fra Taiwan! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
anderspj skrev:
|
Tak dk2000!
Haha - det er sjov læsning
Jeg er ikke sikker på at jeg tør udlede noget af det, da det er ret uforståeligt, men utroligt underholdende!
|
|
|
ja sjov læsning - babelfish er lidt bedre da man også kan oversætter fra "traditionel kinesisk" istedet for "simplificeret kinesisk". Kan dog ikke lige lave en URL ud af den oversatte side 
|
| Til top |
|
| |
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der hvad om der er en Dansk importør på sagen?
__________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først vil jeg starte med at undskylde det lidt "dumme" spørgsmål, men jeg er lidt forvirret.  Det forekommer mig, at mange giver udtryk for, at det kunne være fedt at have ICE i anlæget. Jeg formoder, at det er fordi, at det ikke er så tosset endda. Men samtidig synes jeg at se flere steder, at nogen giver udtryk for, at ICE er knap så godt og ikke hører hjemme i high-end udstyr. Er der nogen, der vil skære den lidt ud i pap for mig. På hvilke områder er ICE power godt og på hvilke er det skidt?
|
| Til top |
|
| |
anderspj Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
NADali: det er da et mega godt spørgsmål 
Jeg har selv tænkt det samme. Om det er fordi ICEpower plejer at være pakket ind i B&O udstyr, eller bare delte meninger generelt?
Og husk, der findes ingen dumme spørgsmål, kun uintelligente svar
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med kvaliteten af ICE (og andre klasse-D konstruktioner) bygger lidt på en misforståelse hvis I spørger mig. Til prisen er ICE imponerende god. Man får MASSER af effekt, og en super fin lydkvalitet, når man sammenligner med andre produkter i samme prisklasse.
Men træerne vokser ikke ind i himlen!! Og ICE egner sig på nuværende tidspunt IKKE til decideret High End. Sorry guys.... Den stor misforståelse er så, at firmaer som eks Jeff Rowland mener, at de kan pakke de færdige ICE-moduler ind i en fin kasse, og så få folk til at tro det er en High End forstærker der er værd at betale 100.000,- for. Faktum er, at det er nøjagtig de samme 100% færdige forstærker/forsyningsmoduler som andre producenter også benytter. Det vildeste er så, at man kan få folk til i fuld alvor at sige, at Jeff Rowlands udgaver spiller bedre   .
Folk kan sige hvad de vil, men om man køber en Taiwan produceret ICE-baseret til 5.000,- eller en Jeff Rowland ICE-baseret til 100.000,- så er det nøjagtig samme forstærkermoduler der sidder i. Kabinettet, 230 volt afbryder og terminaler er forskelligt. That's it!
Til 5.000,- vil jeg mene at man får en fremragende forstærker i en ICE-løsning. Men den bliver IKKE bedre af at koste 100.000,- selvom man får eks et Jeff Rowland skilt på fronten. Uanset hvad, så får en ICE-baseret forstærker høvl af en 20 år gammel NAD3020i på lyden! Men på den anden side... Det gør de fleste nye forstærkere, uanset om det er High End eller ej.
Uden at lægge hovedet på blokken mener jeg, at ICE modulerne koster i omegnen af 50-100 Dollars pr kanal. Dermed er en pris for et færdigt produkt på 5-8.000,- ikke uhørt, når man tager arbejdsløn ved montage i kabinet, kabinetpris, terminaler og almindelig høj HiFi avance med. Det er helt fair. Men 100.000,- er helt ude i hampen, og vidner i høj grad om at folk lytter med øjnene, og at jo større prisskilt, desto bedre kan visse folk lide lyden...  __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
anderspj Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du uddybe hvorfor ICE (simpelthen bare definitivt og uden tvivl) ikke egner sig til "rigtig" high end? Hvad er det der mangler/ikke er godt nok?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaaee.. jeg kan da prøve. Problemet er vel primært, at man omdanner det analogge signal til et ca. 400kHz firkantsignal, hvor det analoge signal er moduleret ind i pulsbredden. Efterfølgende filtrerer man firkanterne fra i et filter på udgangen. Dette er pt ikke muligt uden tab af lydkvalitet. Men husk nu hvad jeg siger.... ICE er en forholdsvis billig teknologi at producere, og der er INGEN tvivl om, at den er andre forstærkere i samme prisklasse MEGET overlegen. Men det skal ses i lyset af, at en ICE forstærker burde kunne sælges for 3-8.000,- i masseproduktion! Forvirringen skyldes, at firmaer som Jeff Rowland hææver priserne til eks 100.000,- og for nøjagitg de samme forstærkere, bare i en anden kasse. Og det magter de ikke. Men du skal nok lede længe i prisklassen under 20.000,- for at slå ICE. Om den koster 3.000,- eller 100.000,- er underordnet. Det er samme forstærkerkredsløb! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Tjaaee.. jeg kan da prøve. Problemet er vel primært, at man omdanner det analogge signal til et ca. 400kHz firkantsignal, hvor det analoge signal er moduleret ind i pulsbredden. Efterfølgende filtrerer man firkanterne fra i et filter på udgangen. Dette er pt ikke muligt uden tab af lydkvalitet. Men husk nu hvad jeg siger.... ICE er en forholdsvis billig teknologi at producere, og der er INGEN tvivl om, at den er andre forstærkere i samme prisklasse MEGET overlegen. Men det skal ses i lyset af, at en ICE forstærker burde kunne sælges for 3-8.000,- i masseproduktion! Forvirringen skyldes, at firmaer som Jeff Rowland hææver priserne til eks 100.000,- og for nøjagitg de samme forstærkere, bare i en anden kasse. Og det magter de ikke. Men du skal nok lede længe i prisklassen under 20.000,- for at slå ICE. Om den koster 3.000,- eller 100.000,- er underordnet. Det er samme forstærkerkredsløb!
|
|
|
Er helt med på, at nogen sælger æsken mere end indholdet. 3020éren fortræffeligheder er jeg også med på - Billigt kan være godt!
Hvad og hvor filtrere ICE noget fra? Er det bækkener, der lyder forkert? Eller er det lyden af Monrad, der klør Rislund i skr....., der lyder overdrevet? Kort sagt, hvad kommer man til at mangle/savne?
|
| Til top |
|
| |
Killerrabbit Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet ligger nok bl.a. i, at man har et filter i udgangen, der filtrerer firkanterne fra, og at dette ligger ganske tæt på det hørbare område. Problemet i dette filter er, at det ikke er hensigtsmæssigt at lave det stejlere end 2. ordens. Samtidig skal det skære bærebølgen (firkanterne) noget nær 100% fra. Og da bærebølgefrekvensen ligger i omegnen af 400kHz, er man nødt til at placere delefrekvensen ret tæt på det hørbare område ved ca. 20kHz. Og dermed vil selv 20kHz være delvist påvirket af filteret.
Nogen vil så argumentere, at man alligevel ikke kan høre noget over 20kHz, men det er en sandhed med modifikationer!! Man kan ikke høre det som enkelttoner. Men overtoner til musikkens grundtoner er MEGET hørbare, også selvom de langt ligger over 20kHz. Dette er IKKE et HiFi woodoo fænomen, men er ganske veldokumenteret i lægevidenskaben. Jeg er ikke selv læge, men har fået forklaringen for nogle år siden af en. Det er disse overtoner, der i fagsproget (Ikke HiFi hifisproget) kaldes "formanter", der giver lyden sin klang. Eks kan man få en 1kHz sinus til at lyde både kold og varm, ved at tilsætte forskellige overtoner (formanter). Og det er det der gør, at forskelligt HiFi udstyr lyder forskelligt.
Jeg vil gerne pointere igen, at ICE langt fra er dårligt. ;am skal virkelig lede længe for at finde noget i prisklassen hvor ICE bør ligge, der gør det bedre. Og det er nok i høj grad et spørgsmål om smag, om man er til ICE eller ej. ICE er alt andet end analytisk, men kan ved første lyt faktisk virke netop som om den er analytisk. Der er ikke ultra mange detaljer, men det kan igen ved første lyt virke lige modsat. Lidt sjovt, men der er altså noget om snakken! Første gang du lytter til ICE, vil din detaljerne i musikken pludselig stå mejslet ud. De er super definerede, som man sjældent har hørt det før. Og det er på den sorteste baggrund man kan forestille sig, noget der kan imponere enhver anmelder!! Men sagen er bare, at det meste musik slet ikke er indspillet på så sort en baggrund. Dvs altså sige, at ICE'en formår at skabe en endnu sortere baggrund end der egentlig er på pladen. Ved længere lyt vil mange opdage, at den sorte baggrund skyldes, at forstærkeren nærmest skærer alt under et vist niveau væk. Alt under det synes at forsvinde, og det er lige der baggrunds-detaljerne ligger. Når de forsvinde fornemmer man en ultra sort baggrund, men det er altså på bekostning af, at visse detaljer simpelthen er sorteret fra. Dette betyder så igen, at de lidt større detaljer der overlever, bliver meget merefremtrædende, fordi de står lidt mere alene, og derfor synes man umiddelbart at høre detaljerne meget tydeligt. Men igen.... det er påbekostnig af de mindste detaljer.
Det kan lyde som noget værre noget, og det er det måske også. Men på den anden side vil jeg hellere leve med det, end jeg vil leve med meget andet af det High End udstyr der sælges. Det jeg godt kan lide ved ICE er nemlig, at det er super musikalsk på en meget behagelig måde. Og her kunne firmaer som ML lære noget (de er hverken High End eller musikalske at lytte til, men bare kedelige). En ICE passer perfekt til folk der bare ønsker sine plader skal lyde behageligt og musikalsk, og ikke gider sidde og lytte efter fejl i optagelserne. Alt bliver serveret på en pæn måde, så selv hr. og fru. Jensen kan være med. Og det er næppe helt tilfældigt. Det er jo Bang&Olufsen der står bag. Folk står i kø for at fortælle hvor elendig Bang&Olufsen er til at udvikle, fordi Deres produkter ikke er rigtig High End, men folk tager grusomt fejl. Jeg vil nok endda påstå, at Bang&Olufsen er blandt de mærker, der er absolut bedst til udvikling! Det mener jeg faktisk seriøst! De har bare valgt en anden målgruppe, end de folk der sidder og piller sig i navlen imens de leder efter fejl i optagelserne. Hvis man lytter til Bang&Olufsen vil man opdage, at ALLE Deres produkter følger den samme lydfilosofi, nemlig at hr. og fru. DK og alverdens andre musikelskere skal kunne leve med det. Denne kontinuitet i lydidealet er der MEGET få andre producenter der har formået at holde!
Samtidig er ALT Bang&Olufsen i en herlig byggekvalitet. Mit bud er, at INGEN i branchen har strengere krav til kvalitet! Man har opfundet flere unikke testmetoder, der ligger lysår foran mængden af branchen. Jeg kunne sagtens begynde at liste dem, men det er nok lidt udenfor tråden. Og så er ICE ultra godt specificeret. Der er virkelig tale om et 100% færdigt produkt, hvor INTET er overladt til tilfældighederne! Her kommer INGEN anden producent af forstærkermoduler i nærheden!!! Det er ingeniørmæssigt et total gennemført produkt!
Så kort fortalt... Står du og leder efter en effektforstærker i prisklassen 20-30.000,- ville jeg klart gå efter en ICE-baseret. Og så ville jeg finde den billigste mulige (husk at der er flere størrelser, og dermed er alle ICE ikke ens. Men prisforskellen på 250 og 500 watt er ikke voldsom). Om man giver 3.000,- eller 100.000,- er elektronikken og lyden den samme. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, som tråden Svend P linker til, kan jeg informere dig om, at der kun findes EN producent i verden af ICEPower moduler. Det er Bang&Olufsen, der har patent på teknologien! Alle andre der er baseret på ICE, benytter sig af færdige moduler fra Bang&Olufsen. Og dermed er det de samme moduler der sidder i de billigste, som i eks Jeff Rowland og Rotel og hvad de ellers hedder. Men producenterne gør alt hvad de kan, for at få folk til at misforstå budskabet, og dermed tro at det er Deres egne ICE-moduler... Det er det IKKE .
Er man interesseret i ICEPower, kan man med fordel læse her: http://www.icepower.bang-olufsen.com/sw1022.asp
Og her er listen over de standard moduler, som alverdens HiFi mærker bygger ind i egne kasser, og i øvrigt prissætter ret forskelligt : http://www.icepower.bang-olufsen.com/sw2013.asp __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så for Søren! Det har han(Hurtig) jo prøvet at forklare før, kan jeg se...
Jamen så fik jeg jo svar på mit spørgsmål.(Hvis han da har ret)
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups! var lige lidt sløv med indrykning af indlæg.
Men mange tak for info'en, så lærte jeg også lidt idag.
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Uanset hvad, så får en ICE-baseret forstærker høvl af en 20 år gammel NAD3020i på lyden! Men på den anden side... Det gør de fleste nye forstærkere, uanset om det er High End eller ej.
|
|
|
Hvis du vil tages seriøst, så hold dog op med disse fuldstændig latterlige udtalelser. Nad 3020i var da en glimrende forstærker til prisen, men SÅ god var den altså heller ikke. Du bruger vel også LOUDNESS funktionen.???
Har selv haft en 3020i og flere andre NAD forstærkere, men de når ikke mine nuværende AR Enigma Plus til sokkeholderne. Ice power forstærkerne er LYSÅR bedre end NAD 3020
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt som i snakker priser.....?
Er det ikke ligemeget hvad de koster, sålænge det stadig er knald ogluffes gudsjammerlige ice-moduler!
Prøv at gå ind og hør deres tøndehøjtalere, og nej de er ikke defekte de skal bare sige sådan!!!
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|