| Forfatter |
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
Hurtig skrev:
|
Uanset hvad, så får en ICE-baseret forstærker høvl af en 20 år gammel NAD3020i på lyden! Men på den anden side... Det gør de fleste nye forstærkere, uanset om det er High End eller ej.
|
|
|
Hvis du vil tages seriøst, så hold dog op med disse fuldstændig latterlige udtalelser. Nad 3020i var da en glimrende forstærker til prisen, men SÅ god var den altså heller ikke. Du bruger vel også LOUDNESS funktionen.???
Har selv haft en 3020i og flere andre NAD forstærkere, men de når ikke mine nuværende AR Enigma Plus til sokkeholderne. Ice power forstærkerne er LYSÅR bedre end NAD 3020
|
|
|
Måske et hårdt tiltrængt frisk pust til 3020-tråden?
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13409
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
callesoroe skrev:
Hurtig skrev:
|
Uanset hvad, så får en ICE-baseret forstærker høvl af en 20 år gammel NAD3020i på lyden! Men på den anden side... Det gør de fleste nye forstærkere, uanset om det er High End eller ej.
|
|
|
Hvis du vil tages seriøst, så hold dog op med disse fuldstændig latterlige udtalelser. Nad 3020i var da en glimrende forstærker til prisen, men SÅ god var den altså heller ikke. Du bruger vel også LOUDNESS funktionen.???
Har selv haft en 3020i og flere andre NAD forstærkere, men de når ikke mine nuværende AR Enigma Plus til sokkeholderne. Ice power forstærkerne er LYSÅR bedre end NAD 3020
|
|
|
Måske et hårdt tiltrængt frisk pust til 3020-tråden?
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13409
|
|
|
En gammel skrøne bliver ikke mere sand af at blive fortalt igen og igen &............
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjae, jeg har nu en Lyngdorf SDAI 2175, og den har da (i mine øre) givet samtlige transistor-amps buksevand og mere til (undtagen TDA 2200). Og vi snakker om alt fra 5-30k. Så jo, det kan da sagtens lyde af high-end, det andet er da lidt noget vås? ...Nu er Lyngdorf's produkter jo heller ikke baserede på ICE. De lyder faktisk også lidt mere high end i mine øre. Bel Canto's produkter er også utrolig vellydende, men NOGET dyrere...dog langt fra Jeff Rowland standarden. Hvis vi snakker om standard ICE effektblokke, så kan det da godt være de lyder ens...men da ikke integrerede amps? Der kan producenten jo trimme forforstærker-delen efter eget ønske (og produktionspris). Jeg forstår heller ikke hvorfor mange er så overraskede over Jeff Rowlands prissætning? Sådan har den da altid været? Man har vel altid betalt for navnet, finish/lyd (i nævnte rækkefølge)??? Selv kunne jeg aldrig drømme at købe JR - ikke til de priser...men flotte er de da
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
|
Sjovt som i snakker priser.....?
Er det ikke ligemeget hvad de koster, sålænge det stadig er knald ogluffes gudsjammerlige ice-moduler!
Prøv at gå ind og hør deres tøndehøjtalere, og nej de er ikke defekte de skal bare sige sådan!!!
|
|
|
Kan du ikke argumentere lidt for dine synspunkter vedr. ICEpower - Hvad mener DU jeg skal høre af mislyde der? Du har ret i, at prisdiskussionen kan være lidt ligegyldig - I første omgang er det interessante vel om teknologien er iorden. Du virker ikke imponeret... Hvorfor??
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
NADali skrev:
Mercury skrev:
|
Sjovt som i snakker priser.....?
Er det ikke ligemeget hvad de koster, sålænge det stadig er knald ogluffes gudsjammerlige ice-moduler!
Prøv at gå ind og hør deres tøndehøjtalere, og nej de er ikke defekte de skal bare sige sådan!!!
|
|
|
Kan du ikke argumentere lidt for dine synspunkter vedr. ICEpower - Hvad mener DU jeg skal høre af mislyde der? Du har ret i, at prisdiskussionen kan være lidt ligegyldig - I første omgang er det interessante vel om teknologien er iorden. Du virker ikke imponeret... Hvorfor??
|
|
|
Fair nok,
Første gang jeg hørte ice-modulerne var i forbindelse med en "body"'s nyindkøbte B&O tøndehøjtalere. Jeg troede ærlig talt de var defekte. Kold klinisk lyd som var generende i længden. Hvilken lise aqt komme hjem til et anlæg uden så mærkelig en forvrængningsform. Men da jeg jo troede de var defekte gik jeg resolut ud og hørte disse i 2 forskellige forretninger. Begge gange samme resultat, er de iorden? Jo sådan skal de lyde, "Er du ikke imponeret", Jo over prisen ven.
Karakteristika: Tør/kold, udynamisk/tam, anstrengende/metalisk.
Dette var min oplevelse af ICE-modulerne i B&O udlægning.
Ellers har jeg haft oplevelser med InnoWatt på udstiling, hvor de nok kunne præstere den ringeste lyd overhovedet - Bedste Red Rose 2-vejs via integreret amp.
Lyngdorff's udgaver af en beslægtet teknologi, ret identiske indtryk som listet ved B&O.
Rowland har jeg ikke hørt.
Positive indtryk af beslægtet teknologi, var den første integrerede Tact på noget original Nautilus.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må ALDRIG dømme ICEPower teknologien på baggrund af et sæt Bang&Olufsen højtalere. Det er desværre en ting de ikke er for heldige med.... primært fordi man har strenge designkriterier, der arbejder i modsat retning af den traditionelle højtaler. Og naturens love er ikke så lette at omgås. At dømme ICE-modulerne på den baggrund, ville være det samme som at dømme enhver anden forstærker fordi det lød dårligt, da man lyttede over en dårlig højtaler.
Lyt til noget ICE ¨på ordentlige højtalere, og det er en helt anden snak. Men omdet er Jeff Rowland, AR eller et eller andet Thaibang-landsk produkt er underordnet... Det er samme moduler med samme lyd! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen der er vel intet, der kan forhindre dig i at lave brugeranmeldelser herinde?? På med den uafhængige vante Jeg, og helt sikkert mange andre her, vil læse dem med udsøgt og udbytterig fornøjelse.
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Du må ALDRIG dømme ICEPower teknologien på baggrund af et sæt Bang&Olufsen højtalere. Det er desværre en ting de ikke er for heldige med.... primært fordi man har strenge designkriterier, der arbejder i modsat retning af den traditionelle højtaler. Og naturens love er ikke så lette at omgås. At dømme ICE-modulerne på den baggrund, ville være det samme som at dømme enhver anden forstærker fordi det lød dårligt, da man lyttede over en dårlig højtaler.
Lyt til noget ICE ¨på ordentlige højtalere, og det er en helt anden snak. Men omdet er Jeff Rowland, AR eller et eller andet Thaibang-landsk produkt er underordnet... Det er samme moduler med samme lyd!
|
|
|
Det kan der være noget om, kom i tanke om en ulidelig kedelig lyd fra de der trekantede stålfiduser med nogle sjove højtalere som kunne "sektion-drejes" kedeligt.
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeff Rowland bruger en (sikkert dyr) lundahl traffo i indgangen før Ice moduler - som Murano gør det i "plus" modulerne - jeg linkede til det et sted tidligere i tråden.
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
dk2000 skrev:
| Jeff Rowland bruger en (sikkert dyr) lundahl traffo i indgangen før Ice moduler - som Murano gør det i "plus" modulerne - jeg linkede til det et sted tidligere i tråden. |
|
|
ICE: ca. 1000 kr. Hurtig
Traffo: 105,22€ http://80.11.129.18/~ceresau/lun_list.htm
Jeff Rowland Brand: 1 mill. $
= HIGH END
|
| Til top |
|
| |
kuncha Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 150
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hurtig
hvordan får du det til 100000 dkr for en jeff rowland 501, som taiwan modellen skal sammenlignes med ?
501 koster ca. 6500 us i staterne i udsalg, så hvis prisen bliver 100k i dk er det jo ikke jr´s skyld, men derimod de grådige danske importører
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er utroligt som B&O`s top højtaler (Beolab 5) altid skal rakkes ned på af nogle. Ja de fleste af deres HT`er er ikke noget at skrive hjem lydmæssigt, men deres Beolab 5 er da helt surveræn. Lækker detalieret lyd, emminemt sprædning (pga linserne) og meget kraftfulde. Koster mange penge? Ja men der skal jo også kun kobles en cdafspiller på med en digital udgang.
Jeg syntes sku at der er en surveren HT`er de har fået lavet der.
Men det er jo meget normalt i HiFi kredse (ikke for at genere nogle) at alt hvad der kommer fra struer er noget crap. Læste ellers en anmeldelse fra USA (a la den her på siden) over dikitale forstærkere og der var det da dem med B&O`s ICE der klart fik de bedste anmeldelser
Jeg syntes bare at det er synd at den HT`er ikke får den anerkendelse her i landet bare fordi at der står B&O på den. Havde der stået Martin Logan, Mirage, Snell eller noget andet var de fleste nok faldet ned af stolen
Pierre
|
| Til top |
|
| |
Michael GJ Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
|
|
|
Det kunne ikke tænkes, at andre synes den er dårlig?
Fordi det ikke passer med din verdensanskuelse, så er der tale om jantelov? Det her netop her janteloven kommer frem!
Ps. Jeg har ikke hørt Beolab 5 og derfor kommenterer jeg ikke lyden.
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 07:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Det er utroligt som B&O`s top højtaler (Beolab 5) altid skal rakkes ned på af nogle. Ja de fleste af deres HT`er er ikke noget at skrive hjem lydmæssigt, men deres Beolab 5 er da helt surveræn. Lækker detalieret lyd, emminemt sprædning (pga linserne) og meget kraftfulde. Koster mange penge? Ja men der skal jo også kun kobles en cdafspiller på med en digital udgang.
Men det er jo meget normalt i HiFi kredse (ikke for at genere nogle) at alt hvad der kommer fra struer er noget crap. Læste ellers en anmeldelse fra USA (a la den her på siden) over dikitale forstærkere og der var det da dem med B&O`s ICE der klart fik de bedste anmeldelser
Jeg syntes bare at det er synd at den HT`er ikke får den anerkendelse her i landet bare fordi at der står B&O på den. Havde der stået Martin Logan, Mirage, Snell eller noget andet var de fleste nok faldet ned af stolen
Pierre
|
|
|
Du går fuldstændig galt i byen Pierre!
Jeg kommenterer ikke at det er en B&O højtaler, men at den lyder som om den er defekt, men ifølge forretningerne bare skal sige sådan. Det er en kanon dårlig højtaler de har fået bikset sammen!
Vi brugte en ½ dag på at fejl-finde i et anlæg med disse tønder og en direkte kablet B&O CD-spiller.
Alle produkter uanset hvilke(næsten) har fået gode test's og roser et eller andet sted på nettet.
|
| Til top |
|
| |
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke den her diskussion igen.. Kan vi ikke holde det i en af ICE trådene, i stedet for at ødelægge denne der handler om et nyt produkt?
Og så vil jeg gerne lige dele et par verbale flade ud. Hvordan pokker kan det være, at der altid er nogle der påkalder sig retten til at diktere hvorvidt noget er godt eller, som i de fleste tilfælde, dårligt? Det er fuldstændig fint med mig at der findes forskellige meninger, alt andet ville jo være kedeligt. Men vil man ytre sig har man bare af at tilføje et jeg synes foran, så man ikke træder alle dem der er af en anden mening over tæerne! "B&O har ikke noget med hi-fi at gøre, CV er ikke andet end larmekasser" - fordommene er mange, men lad nu for pokker hver mand om sin egen mening i stedet for hårdnakket at postulere at der kun er én sandhed, nemlig ens egen.
Husk på: Alt er relativt, og specielt når vi snakker lydudstyr.
__________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Predator skrev:
| Ikke den her diskussion igen.. Kan vi ikke holde det i en af ICE trådene, i stedet for at ødelægge denne der handler om et nyt produkt?Og så vil jeg gerne lige dele et par verbale flade ud<span ="bold"></span>. Hvordan poker kan det være, at der altid er nogle der påkalder sig retten til at diktere hvorvidt noget er godt eller, som i de fleste tilfælde, dårligt? Det er fuldstændig fint med mig at der findes forskellige meninger, alt andet ville jo være kedeligt. Men vil man ytre sig har man bare af at tilføje et <span style="font-weight: bold; text-decoration: underline;">jeg synes</span> foran, så man ikke træder alle dem der er af en anden mening over tæerne!<span style="font-style: italic;">"B&O har ikke noget med hi-fi at gøre, CV er ikke andet end larmekasser"</span> - fordommene er mange, men lad nu for pokker hver mand om sin egen mening i stedet for hårdnakket at postulere at der kun er én sandhed, nemlig ens egen. Husk på: Alt er relativt, og specielt når vi snakker lydudstyr. |
|
|
Hørt hørt __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Først en rose til Hurtig for den fine beskrivelse. 
Jeg har levet med 2x500 Watt ASP i to år nu, og er meget glad for lyden. Man har altid sagt, hvis
forstærkeren har en lidt kold lyd kan, det reguleres med valg af højttaler, og dette gæller vel stadig ???.
Er det et emne der er plads til her ?
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 19 Januar 2007 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Jeg har levet med 2x500 Watt ASP i to år nu, og er meget glad for lyden. Man har altid sagt, hvis
forstærkeren har en lidt kold lyd kan, det reguleres med valg af højttaler, og dette gæller vel stadig ???. |
|
|
Der er jo også et utal af andre muligheder for at farve lyden i den ønskede retning, hvis man ikke er opsat på at udskifte de højtalere man har. Hver enkelt komponent i systemet farver jo lyden på sin egen måde, og således kan man selv kombinere efter smag og behag. Både min Pioneer VSX'er og Acurus efffekttrin er forholdsvis mørke i lyden, til tider også for mørke, så jeg tror et sæt ICE monoblokke ville passe aldeles godt ind her. __________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 19 Januar 2007 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Predator
Mine ICE monoblokke får stereo signalet via PowerLink fra mit BeoVision 7-40" TV
Her er det også muligt at justere diskant/ bas/ og loudness funktion.
Jeg kan ikke genkende påstanden om lyden er for skarp. Mine HT'er er BeoVox Penta.
altså den passive model. Ved afspilning af musikDVD'er i tds er lyden helt fantastisk.
Jeg kan kun anbefale et sæt ASP ICEpower trin i 500 eller 1000 Watt.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |