| Forfatter |
|
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 29 Januar 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
kunnejeg ikke få dig til at prøve 3-5 i leder 1 og 3-5 i leder 2 så villejeg blive glad jeg snakker ic  takker __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 29 Januar 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Jeg går op og bruger 0.5mm pr. leder.
jeg prøver dog lige med noget 0.3mm jeg har liggende i morgen når jeg engang for mine stik hjem
|
|
|
Jeg har prøvet mig frem, både med Ic kabler og ht kabler i rent sølv. Ic kablerne blev lavet i 0.3 med 2 ledere til hhv. + og -, mest af alt for at der var noget at flette af ala kimber...det med fletningen er efter mine ører ligegyldigt, lyden var der ingen forskel på, om de var flettet eller bare blev ført fra stik til stik! Prøvede ligeledes med 0.5 og kun en leder til hhv. + og -, ingen forskel i lyden eller mere/mindre bas.
Ht kablerne blev lavet i 0.5 med 8 ledere pr side(4 til + og 4 til -) og de spiller meget fint bas!
Jeg fandt ud af ved div. forsøg, at sølv hele vejen igennem signal vejen, ikke gav bedre lyd(mere hul igennem) end sølv og kobber, men et betydeligt løft blev der!!
Den bedste løsning for mig blev Ic i kobber og sølv til Ht, fordi nogen typer musik (bla. Supertramp) blev lidt skinger i diskanten med sølv i Ic. Men med Vdh's the second der runder lidt af i toppen, og sølv til ht var Supertramp også en fornøjelse at høre på!!
Jeg kom lidt rundt om sølv både til Ic og ht, håber min erfaring kan bruges... det er fedt at lave sine egne kabler, især når det giver et betydeligt løft!
Når jeg snakker Ic, så er det mellem cd og forstærker for god ordens skyld. Isoleringen er teflon rør købt hos ELFA.
Økonomi: sølv i 0.5 og teflonrør løb op i ca. 800.- jeg har ca. 3.2 m(2*1.6) kabeltræk i alt til begge ht, så kan i selv gange op for få hvor mange m, jeg har brugt ialt!
|
| Til top |
|
| |
Jonas Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=F.Christians] Jonas; først signalkabler som du vil have dem, derefter højttalerkabler. (Det er slet ikke sikkert, at sølvhøjttalerkabler er vejen frem?) Nå, prøv at skæve lidt til bla Nordost, de skriver også lidt om tykkelsen/kvadratet/AWG! Ja det er da klart:-) Nu synes jeg har fået IC kablerne på plads, og det synes jeg har været sådan en succes, at jeg gerne ville kaste mig over HT kabler også... Gør det noget?
|
| Til top |
|
| |
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
kunnejeg ikke få dig til at prøve 3-5 i leder 1 og 3-5 i leder 2 så villejeg blive glad
jeg snakker ic 
takker
|
|
|
altså så det bliver 2 * 0,8mm (jeg kunne ikke helt fatte hvad jeg skrev selv lol  ) __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas Nielsen skrev:
| [QUOTE=F.Christians]
Jonas; først signalkabler som du vil have dem, derefter højttalerkabler. (Det er slet ikke sikkert, at sølvhøjttalerkabler er vejen frem?) Nå, prøv at skæve lidt til bla Nordost, de skriver også lidt om tykkelsen/kvadratet/AWG!
Ja det er da klart:-) Nu synes jeg har fået IC kablerne på plads, og det synes jeg har været sådan en succes, at jeg gerne ville kaste mig over HT kabler også... Gør det noget?
Her er et ok højttalet kabel, vis der er to set højttaler terminaler så køb to set, det skal lige siges at der går ca. 1 måned før det lyder godt så gem de gamle kabler så i kan prøve at skifte mellem dem.
http://www.lcaudio.dk/index.php?page=9
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Så har jeg fundet et sted at bestille sølvtråd fra. Jeg kan få sølvtråd til 2kr. g. hvis det er sterlingsølv og 4kr. g. hvis det er finsølv. Priserne ændre sig hverdag, men det er ikke det store. Det kan findes her www.ravstedhus.dkEftersom det ikke er dyre at få fladvalset tråd hos dem, kan det så betale sig at bestille det? er det bedre? Regner med at bestille 0.5 eller 0.6. Men tror der bliver 0.5. En ting som jeg simpelthen ikke kan få fat i er en "strikket" bomuldstråd ti lat føre tråden igennem, hvor har i købt det? Jeg har haværet inde i 6garn/hobby butikker i århus, men uden held.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas; det er bare lidt/noget sværere at lave højttalerkabler. Og tit er rent sølv her af det onde, især med transistorforstærkere.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ: Køb det der i enhver stofbutik (stof2000 etc..) hedder anoraksnor! Det fås til ca 5 kroner meteren, og er i rent bomuld, og du kan mixe farverne som du har lyst.
F.Christians: Jamen fortæl, fortæl:-) Det gik væsentligt nemmere med IC kabler end jeg havde troet, og resultatet har forbløffet mig. Hvad skal man være opmærksom på? Du har jo åbenbart en del erfaring.... Kom ud med den!
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas Nielsen skrev:
AkilleuZ: Køb det der i enhver stofbutik (stof2000 etc..) hedder anoraksnor! Det fås til ca 5 kroner meteren, og er i rent bomuld, og du kan mixe farverne som du har lyst.
|
|
|
Vil lige prøve igen, har været i ALLE stof butikker og de nægtede at have kend skab til sådan noget  Er du sikker på det er 100% bomuld? __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv bare at sige du skal bruge anoraksnor. Det ved de hvad er. De har det i hvert fald i stof2000:-) De siger det er ren bomuld. Ellers se her: http://www.stofstedet.dk/stofshoppen/catalog/index.php?cPath =35_111
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak njh4. hvordan laver i links så de virker?
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en "pil" der er halv rund, lige ved siden af kameraet når du poster et indlæg, der kan man indsætte links  Husk at markere det som du vil have linket skal virke ved at trykke på.
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ganske almindelig anoraksnor. Det kan godt være at kernen (øffet i midten af anoraksnoren) er af plastic, men det skal jo hives ud alligevel.
Har I fundet teflon-rør i allehånde størrelser; det skal jo bruges til Jonas´ kommende højttalerkabler! Og noget rektangulært eller ovalt sølv (tværsnit rundt 2-4 mm^3)?
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Teflon kan vist købes hos RS. Ellers kan jeg da finde ud af det
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og nogle 4 mm banan-rør.
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige sige: Jeg tager godt nok hatten af for dem der har præsteret et trække en anoraksnor ud over deres sølvtråd, det kræver godtnok sin mand, eller bare en god portion tolmodighed. Jeg har hverken færdigehderne eller kvalifikationerne til det, så jeg må kæmpe videre
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Februar 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nemt! Bøj sølvet ca. 2 cm inde i en blød bøjning. Således at spidsen bliver rund, og der ikke er nogen spidser der sætter sig på tværs. Det skal du skam nok klare:-)
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas Nielsen skrev:
| Det er nemt! Bøj sølvet ca. 2 cm inde i en blød bøjning. Således at spidsen bliver rund, og der ikke er nogen spidser der sætter sig på tværs. Det skal du skam nok klare:-)
|
|
|
Det er da undfair du først fortæller mig det nu  Jeg prøver igen. Tak __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |