Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 14:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Slemme tæsk til den nye Densen Beat B-410 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Januar 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Tak for denne forklaring fra din side, Thomas. Det kan undre at HFC ikke har kontaktet Jer allerede da de målte "forkert", da jeg tidligere har læst i deres tests at dette er sket ved "forkerte" målinger eller lyd.

Jeg håber for Jer at dette er en enlig svale og at HFC vil bringe en korrektion skulle det vise sig at være en sådan.

Igen, tak for svaret, det er rart at se at nogle producenter deltager aktivt i debatten.

P.S. Thomas, til din information, kan jeg oplyse, at mindst 1 anden producent (lad os bare sige at de  har hoverkvarter i Huntingdon, UK) checker det produkt de sender til test ret tilbundsgående inden det bliver frigivet til et magasin. De leverer det endda personligt for at minimere risikoen for transportskader o.lign...

full blown
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Hej,

Jeg er blevet bedt om at kommentere denne tråd. Grundlæggende blander vi os ikke i om test er gode eller dårlige, selvom vi selvfølgelig helst vil have gode tests.

I dette tilfælde har vi kendt til testen i ca 2-3 uger. Da vi fik den, bed vi især mærke i den kritik der var centreret om især udgangsniveauet der var målt til 4,2 Volt.  Anmelderen hentydede til os at hans forforstærkers indgangstrin var blevet overstyret i forbindelse med testen. (hvilket jo naturligt giver en dårlig lyd).

Vi stoppede derfor vores produktion (som vi altid gør når vi bliver oplyst om måleresultater der afviger væsentligt fra vore egne referencemålinger). Vi fandt imidlertid at ingen B-410 i vores produktion leverede 4,2 V (eller noget der lignede). Vi målte med 3 forskellige måleinstrumenter der alle viste samme måling. Efterfølgende fik vi vores måleinstrumenter kalibreret af et uafhængigt institut (vi får normalt vore måleinstrumenter kalibreret 1 gang årligt). Der var ingen afvigelse, og vi kan således konkludere at vore produktions B-410 ikke målte på samme måde som den testede (dette gælder også for de andre målinger i bladet).

Vi har derfor bedt om at få den testede B-410 retur hurtigst muligt, så vi kan checke den op. Dette er imidlertid ikke sket endnu, og vi kan derfor ikke udtale os om hvilken slags fejl der er tale om. Men vi kan konkludere at der er ikke tale om en designfejl som det ellers nævnes i testen som en mulig årsag til målingerne. Vi skal derfor når vi modtager den testede B-410 evaluere denne for at se om der er tale om en transportskade eller produktionsfejl eller anden form for fejl. Hvornår dette sker, ved vi ikke, da vi stadig mangler at få apparatet retur.

Der kan imidlertid allerede nu udledes 2 konklusioner af denne test:

a) Vi sender ikke specielt selekterede produkter til test, men tager dem "fra hylden".

b) Vi betaler ikke for at få gode tests

Med venlig hilsen

Hej thomas

Har i fået den testede B410 tilbage og målt om i kan finde nogen fejl på den ?.

Mvh martin

Til top Vis full blown's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af full blown

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Hej,

Jeg er blevet bedt om at kommentere denne tråd. Grundlæggende blander vi os ikke i om test er gode eller dårlige, selvom vi selvfølgelig helst vil have gode tests.

I dette tilfælde har vi kendt til testen i ca 2-3 uger. Da vi fik den, bed vi især mærke i den kritik der var centreret om især udgangsniveauet der var målt til 4,2 Volt.  Anmelderen hentydede til os at hans forforstærkers indgangstrin var blevet overstyret i forbindelse med testen. (hvilket jo naturligt giver en dårlig lyd).

Vi stoppede derfor vores produktion (som vi altid gør når vi bliver oplyst om måleresultater der afviger væsentligt fra vore egne referencemålinger). Vi fandt imidlertid at ingen B-410 i vores produktion leverede 4,2 V (eller noget der lignede). Vi målte med 3 forskellige måleinstrumenter der alle viste samme måling. Efterfølgende fik vi vores måleinstrumenter kalibreret af et uafhængigt institut (vi får normalt vore måleinstrumenter kalibreret 1 gang årligt). Der var ingen afvigelse, og vi kan således konkludere at vore produktions B-410 ikke målte på samme måde som den testede (dette gælder også for de andre målinger i bladet).

Vi har derfor bedt om at få den testede B-410 retur hurtigst muligt, så vi kan checke den op. Dette er imidlertid ikke sket endnu, og vi kan derfor ikke udtale os om hvilken slags fejl der er tale om. Men vi kan konkludere at der er ikke tale om en designfejl som det ellers nævnes i testen som en mulig årsag til målingerne. Vi skal derfor når vi modtager den testede B-410 evaluere denne for at se om der er tale om en transportskade eller produktionsfejl eller anden form for fejl. Hvornår dette sker, ved vi ikke, da vi stadig mangler at få apparatet retur.

Der kan imidlertid allerede nu udledes 2 konklusioner af denne test:

a) Vi sender ikke specielt selekterede produkter til test, men tager dem "fra hylden".

b) Vi betaler ikke for at få gode tests

Med venlig hilsen

OK! Laver de så en test B måske?

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Det er nok lang tid siden Densen har lagt nogle reklamekroner I HFC. Jeg ved at det er indtægterne fra reklamer der bestemmer hvilken test et produkt får. Det gælder for de fleste HiFi blade.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Duelund support skrev:
Det er nok lang tid siden Densen har lagt nogle reklamekroner I HFC. Jeg ved at det er indtægterne fra reklamer der bestemmer hvilken test et produkt får. Det gælder for de fleste HiFi blade.

Det er noget af en beskyldning du her kommer med - er du sikker på at du ikke blot hopper med på bølgen om "at sådan må det da være"? "Ved" er et stort ord.

Og BTW, Densen reklamerer i HFC stort set hver gang, så vidt jeg husker. Store helsides annoncer endda...

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Februar 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Har blot konstanteret at en god test som regel bliver efterfulgt af et hav af reklamer.
Har også hørt at et produkt nogle gange slet ikke er blevet testet man skriver blot nogenlunde det samme som de andre blade. En tidligere anmelder i Hi Fi og ELektronik skrev fornylig her på HiFi4All at nogle af de produkter der fik gode test
slet ikke var HiFi.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Det beviser jo netop, som Thomas skriver, at testen ikke er købt ! Jeg køber også af og til bladet og syntes Densen reklamerer i næsten hver udgave sååå det med at annoncekroner og gode anmeldelser følges ad hånd i hånd er nu nok en and

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Jeg tror der er en klar sammenhæng imellem test og annoncer, men ikke helt direkte. Og ikke noget Densen og eller andre producenter har direkte andel i.

Typisk ved en rigtig god test af et produkt (det er mange ), annonceres der i samme nummer, nogle gange på modstående sider, for selvsamme produkt. Jeg tror bladet lokker med at en annonce skal følges op med en annonce.....

Det er jo vilkårene i en kommercielt branche, hvor bladene lever af en positiv spiral omkring nye produkter. Jo flere positive test, jo flere annoncer.....og producenterne er af indlysende grunde ikke utilfredse. Forbrugeren må være egen vagthund

For at processen ikke løber helt af sporet, må en test i ny og næ falde dårligt ud. Kan man så redde den på point ved at postolere defekt produkt er begge lejre igen rimeligt tilfredse med...

Business.....as....

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Det er logisk at en producent, der har fået en god anmeldelse af et produkt, efterfølgende vil kapitalisere på testen. Vi lever i en markedsøkonomi og ingen bliver snydt i den forstand, som Duelund Support antyder.

Og det er ikke sandt, at hvis bare man smider nok annoncer i et givent blad, så kvitterer bladet med en god anmeldelse. Det er plat konspirationsteori af værste skuffe.

Faktisk er det ofte det modsatte. Producenten Gamut, eksempelvis, har aldrig sat en annonce i HFC, der har været små annoncer fra lokale forhandlere, men mærket har opnået to Editors Choice indenfor et år. Så det modbeviser dine absurde påstande.

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Februar 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Absurd måske i enkelte tilfælde.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Alle de ovenstående betragtninger er grunden til at jeg gerne ser målinger i en test. En on-axis frekvenskurve + 30gr. off-axis er ikke sandheden om en højttaler, men hvis den er groft ulineær, er chancen for et godt resultat (i mine øren) ringe. Og en CDspille med tårnhøjt jitter er heller ikke noget, jeg smider penge efter. Så målingerne er sådan set bare minimumskrav. Så må man lytte.
Al det bavl om timing og rytme kan I stikke op hvor solen etc....
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Duelund support skrev:
Men se blot på sammenhængen Nle Forforstærker-annoncer og Nle kabler - annoncer.

Mener du at en anmeldelse i et blad følges ad med annoncer i samme blad?

For så er der da et tydeligt mønster, som rigtig mange producenter (smart nok) følger.

Mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Hej,

Nej, vi har ikke fået den B-410 tilbage. Det lyder måske arrogant, men vi har faktisk ikke rigtigt spekuleret så meget på det, vi har rykket dem, og når den kommer, så checker vi den, men da deres målinger ligger langt fra vore produktionsmålinger er vi ret overbevist om at det er en form for fejl opstået efter den har forladt fabrikken, men vi har nu udbygget vores testprocedurer for at dobbelt sikre os fremover.

Med hensyn til reklamer, har vi ALDRIG oplevet Engelske magasiner kræve noget for tests. Vi har lånt en del grej til flere af magasinerne, fordi de ønsker at bruge det til reference, men vores bogholderi gør regelmæssigt opmærksom på at det er vores ejendom.. bare lige for en sikkerheds skyld

Vi har oplevet at et stort engelsk firma blev så mugne på et magasin, fordi de fik testet noget grej, hvor anmelderen skrev at vores til den halve pris spillede meget bedre.. der fik magasinet at vide at vores engelske kollega ville stoppe deres annoncer. Det fik dog ikke magasinet til at ændre et komma, men vi besluttede at støtte magasinet ved at annoncere i det, så de ikke oplevede økonomiske konsekvenser af at nogen forsøgte at presse dem.

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Mener du at en anmeldelse i et blad følges ad med annoncer i samme blad?

For så er der da et tydeligt mønster, som rigtig mange producenter (smart nok) følger.

Mvh

Brok

Nu er det meget naturligt, at annonceafdelingen spøger om vedkomne har lyst til at annoncere, nu de er på banen. Det vil selvfølgelig ikke være iorden, hvis det kunne påvirke resultatet. Men det er naturligt, at man gerne vil fortælle om et produkt, specielt hvis det er rost og man vejer et mer salg. Det er der ikke noget forkert i.

Jeg er glad for det Thoman Sillesen skriver, at de ikke annoncerer for at påvirke resultatet.

Jeg tror heller ikke, at det omtalte kabel NLE har påvirket resultatet. Jeg ved at en person fra High Fidelity er meget begejstret for det kabel og bruger det fast hjemme. Det er vel også naturligt, at der reklameres for et kabel, imedens det har nyhedens interesse. Jet tror ikke at der i dette tilfælde er noget forkert. Men der florer en del historier, som nok har bund i virkligheden. Men de stammer fra USA.

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

greve skrev:
Duelund support skrev:

Det er noget af en beskyldning du her kommer med - er du sikker på at du ikke blot hopper med på bølgen om "at sådan må det da være"? "Ved" er et stort ord.

Og BTW, Densen reklamerer i HFC stort set hver gang, så vidt jeg husker. Store helsides annoncer endda...

Ja, det må siges at være en noget "vidt"-løftig påstand. Det kunne være interessant med lidt dokumentation på feltet, og ikke kun formodninger når man ligefrem VED!

Vi kan alle formode og ræsonnere os gule og blå, men reel viden må være et forlangende når man ligefrem VED!  Skjulte dagsordner forekommer formentlig alle vegne, men lad os få belyst sagerne ved gedign viden.....

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

greve skrev:
Duelund support skrev:

Ja, det må siges at være en noget "vidt"-løftig påstand. Det kunne være interessant med lidt dokumentation på feltet, og ikke kun formodninger når man ligefrem VED!

Vi kan alle formode og ræsonnere os gule og blå, men reel viden må være et forlangende når man ligefrem VED!  Skjulte dagsordner forekommer formentlig alle vegne, men lad os få belyst sagerne ved gedign viden.....

I sagens natur er et krav om dokumentation i sagen jo utopi......

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Duelund support skrev:

Tror nu ikke at det gælder 'alle' blade.

De der skriver anmeldelserne, har næppe fået dikteret fra redaktionen, hvordan resultatet skal falde ud. I så fald, tror jeg hurtigt de vil lede efter et bedre job, med lidt mere selvbestemmelse i.

Målinger lyver nu heller ikke på kommando.
Stereophile er flittige med at vise måleresultater frem, så mon ikke man kan regne lidt med det man ser ?

I modsat fald skulle Krell da have haft råd til en bedre test af deres KAV 400xi (den måler forfærdeligt).

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Duelund support skrev:
Jeg ved at det er indtægterne fra reklamer der bestemmer hvilken test et produkt får. Det gælder for de fleste HiFi blade.

Det er da trist hvis det forholder sig sådan. Jeg har dog svært ved at tro at audio verden er så korrupt som du her hævder.

Kan din konspirationsteori skyldes at det er lidt vanskeligt at få Hr. Duelunds gamle kreationer, kondensatorer sølvkabler mv. testet i de førende magasiner som stereophile hifi+ osv? Som producent er det nødvendigt at kunne stille med en vis produktionsmæssig kunnen og tilstrækkelig serviceorganisation, før der kan lanceres produkter til disse officielle tests. Da når i ikke et firma som Densen til sokkeholderne.

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

Duelund support skrev:
Jeg ved at det er indtægterne fra reklamer der bestemmer hvilken test et produkt får. Det gælder for de fleste HiFi blade.

Det er da trist hvis det forholder sig sådan. Jeg har dog svært ved at tro at audio verden er så korrupt som du her hævder.

Kan din konspirationsteori skyldes at det er lidt vanskeligt at få Hr. Duelunds gamle kreationer, kondensatorer sølvkabler mv. testet i de førende magasiner som stereophile hifi+ osv? Som producent er det nødvendigt at kunne stille med en vis produktionsmæssig kunnen og tilstrækkelig serviceorganisation, før der kan lanceres produkter til disse officielle tests. Da når i ikke et firma som Densen til sokkeholderne.

Med al respekt, hvorfor skal vi blandes ind i denne diskussion? Fordi en bruger kalder sig Duelund Support, har han altså ikke noget med os som virksomhed at gøre.

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Frederik Carøe skrev:

Med al respekt, hvorfor skal vi blandes ind i denne diskussion? Fordi en bruger kalder sig Duelund Support, har han altså ikke noget med os som virksomhed at gøre.

Hvis det er sandt, så ville jeg med det samme skrive til redaktionen, og få den pågældene brugers navn ændret. Jeg er åbenbart ikke den eneste der lod sig forvirre!

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes