Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 00:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Slemme tæsk til den nye Densen Beat B-410 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

@Duelund support

Måske vi kunne få belyst, hvilken tidligere, og nuværende tilknytning du har til firmaet ?
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Frederik Carøe skrev:

Med al respekt, hvorfor skal vi blandes ind i denne diskussion? Fordi en bruger kalder sig Duelund Support, har han altså ikke noget med os som virksomhed at gøre.

Hvis det er sandt, så ville jeg med det samme skrive til redaktionen, og få den pågældene brugers navn ændret. Jeg er åbenbart ikke den eneste der lod sig forvirre!

Jeg kan da ikke forhindre nogen i at kalde sig Duelund i privat øjemed? Varemærkeretligt, ville situationen da forholde sig anderledes, men det er der jo ikke tale om her.

Jeg har da en ide om, hvem manden er, men stadig giver det mig jo ikke nogen særlig ret over Duelund-navnet i denne forbindelse.

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Ohh, well. Nu har jeg i hvert fald skrevet til redaktionen. Jeg synes det er på grænsen til det anstændige. 

Jeg undrede mig også over de ret markante indlæg fra hvad jeg troede var et branchemedlem.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

OK

Beklager hvis mit indlæg bragte Duelund Audio i miskredit. Det var mere ment som en støtte til Densen.

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

OK

Beklager hvis mit indlæg bragte Duelund Audio i miskredit. Det var mere ment som en støtte til Densen.

Helt i orden. Jeg har skrevet til Duelund Support og bedt om en tydeliggørelse af, at vi ikke "hænger" sammen. Forvirring gavner jo ingen.

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

For en god ordens skyld vil jeg nævne at jeg kender Frederik Carøe, og at jeg ved han er den eneste der udtaler sig på vegne af Duelund Coherent Audio, så no hard feelings her. Men H4A burde nok få ændret navnet på Duelund Support for at undgå forvirring fremover.

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Ohh, well. Nu har jeg i hvert fald skrevet til redaktionen. Jeg synes det er på grænsen til det anstændige. 

Jeg undrede mig også over de ret markante indlæg fra hvad jeg troede var et branchemedlem.

Helt enig Svend. Anstændigheden er vel ligefrem overskredet!

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
Svend P skrev:

Helt enig Svend. Anstændigheden er vel ligefrem overskredet!

Nu ved jeg hvem der skriver under Duelund navnet. Og ved at den person, i mange år har rudet med Duelunds ideer. Mange år før Frederik kom ind i billedet, og dannede DCA. At kalde ham uanstændig, syntes jeg ikke er helt fair. Jeg tror ikke det har været meningen at skade DCA. Og hvordan i kan tro det er et branchemedlem, stiller jeg mig uforstående overfor. Da man jo bare skal kikke en gang skråt op til venstre.

At der så er et par andre man kan mistænke for at være branchemedlem, er en anden ting.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:
Og hvordan i kan tro det er et branchemedlem, stiller jeg mig uforstående overfor. Da man jo bare skal kikke en gang skråt op til venstre.

Jo, men som regel læser jeg jo bare tråden fra de mails man får tilsendt. Der fremgår det jo ikke, hvem der er hvad.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke nogen som helst tilknytning til firmaet. kendte imidlertid Steen Duelund særdeles godt da han levede og har m
eget respekt for hans geniale ideer som det desværre er svært at finde gehør for i kommercielle kredse da det åbenbart er uoverkommeligt at indføre dem i en masseproduktion. Økonomien går forud for lydkvalitet.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Erkender det var et uheldigt indlæg og beklager.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Duelund support skrev:
Jeg har ikke nogen som helst tilknytning til firmaet. kendte imidlertid Steen Duelund særdeles godt da han levede og har m
eget respekt for hans geniale ideer som det desværre er svært at finde gehør for i kommercielle kredse da det åbenbart er uoverkommeligt at indføre dem i en masseproduktion. Økonomien går forud for lydkvalitet.

Igen er jeg ikke helt enig.

Ser du, nogen vil altid eksperimentere, prøve noget nyt osv. Uden at kende særlig meget til Duelund, så har jeg en tese om at han netop var sådan en mand. Utvivlsomt er der kommet rigtig meget godt ud af dette, spændende nyskabelser og teknikker.

Men vi har også dem, som gerne vil afsætte grundigt og gennemarbejdede produkter på markedet. Her kan man nævne ufattelig mange velestimerede producenter, som laver gedigne og holdbare produkter til hifi og musik-interesserede verden over. At Duelund så kun er sagen for dig, bør vel egentlig ikke komme os andre til last?

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

Duelund support skrev:

Igen er jeg ikke helt enig.

Ser du, nogen vil altid eksperimentere, prøve noget nyt osv. Uden at kende særlig meget til Duelund, så har jeg en tese om at han netop var sådan en mand. Utvivlsomt er der kommet rigtig meget godt ud af dette, spændende nyskabelser og teknikker.

Men vi har også dem, som gerne vil afsætte grundigt og gennemarbejdede produkter på markedet. Her kan man nævne ufattelig mange velestimerede producenter, som laver gedigne og holdbare produkter til hifi og musik-interesserede verden over. At Duelund så kun er sagen for dig, bør vel egentlig ikke komme os andre til last?

Her tager du så fejl MalteK. DCA som vel er synonymt med Steen Duelund, har faktisk gennemarbejdede produkter.

http://www.tnt-audio.com/accessories/duelund_xover_e.html

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Spændende, André!

Måske jeg skulle tweake mine Guarnerier med sådan en dims.

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

Spændende, André!

Måske jeg skulle tweake mine Guarnerier med sådan en dims.

Ja der er sikkert noget at hente. Men uden at kende dig, så tvivler jeg på du gør forsøget. Men nu er er et filter, jo ikke bare en dims   .

MVH

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

hehe, nej jeg må hellere holde mig fra det.

Men vi er efterhånden også ret off topic... 

Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Et branche medlem skal signalere med at være et branche medlem. Det skal fremgå tydeligt under ens navn. Så jeg undrer mig over, at det virkelig er nødvendigt at skrive til redaktøren. Det er simpelthen ude af proprosjoner.

Jeg syntes også, at man ikke sådan skal falde over en ny person her på hifi4all.

Desuden blev indlægget rettet kort efter til generele linier. Desværre kørte sagen der ud af. 

Mvh.

Sven

zappafan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 December 2004
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Sven Palvig

Jeg syntes også, at man ikke sådan skal falde over en ny person her på hifi4all.

Mvh.
Sven

[/QUOTE skrev:

Næe, det skal man ikke, men er det en ny person eller 'en gammel' person under et nyt synonom - Det ved Duelund Support beds

Næe, det skal man ikke, men er det en ny person eller 'en gammel' person under et nyt synonom - Det ved Duelund Support bedst selv.

Og som Spencer skriver kan han jo også forklare, om han har eller har haft tilknytning til DCA?

Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Det er en ny person, der ikke har været på før, fordi vedkomne ikke havde computer. Til gengæld brugte vedkomne meget tid på bygning af forforstærkere og effektforstærkere samt modifikationer af cd spillere, bl.a. mine. 

"Duelund support" har faktisk forklaret, at han ikke har noget at gøre med DCA at gøre. Det har han heller ikke og har heller ikke haft det. Men kender selvfølgelig personerne bag DCA, da de også kom på Steen Duelunds værksted. Hvor jeg også kom samt mange flere.

Mvh. Sven

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Sven Palvig skrev:

Det er en ny person, der ikke har været på før, fordi vedkomne ikke havde computer. Til gengæld brugte vedkomne meget tid på bygning af forforstærkere og effektforstærkere samt modifikationer af cd spillere, bl.a. mine.

Fingersnilde er bestemt ikke at foragte, men det var nu nedenstående bemærknnge der fik den gamle vækket.Hvis den snilde VED at det forgår slige forhold så lad os endelig høre om den skråsikre viden. Hvis ikke den forefindes bør man nok vare sig i større grad!

Det er nok lang tid siden Densen har lagt nogle reklamekroner I HFC. Jeg ved at det er indtægterne fra reklamer der bestemmer hvilken test et produkt får. Det gælder for de fleste HiFi blade.

Med en sådan udtalelse stempler man udokumenteret næsten samtlige hifi-blade, og det bør i den grad undebygges.
Naturligvis bør vi alle være kritiske, men at stemle nærmest samtlige magasiner er vel lige voldsomt nok............

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes