Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Duelund support
Måske vi kunne få belyst, hvilken tidligere, og nuværende tilknytning du har til firmaet ?
|
Til top |
|
|
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Frederik Carøe skrev:
Med al respekt, hvorfor skal vi blandes ind i denne diskussion? Fordi en bruger kalder sig Duelund Support, har han altså ikke noget med os som virksomhed at gøre.
|
|
|
Hvis det er sandt, så ville jeg med det samme skrive til redaktionen, og få den pågældene brugers navn ændret. Jeg er åbenbart ikke den eneste der lod sig forvirre!
|
|
|
Jeg kan da ikke forhindre nogen i at kalde sig Duelund i privat øjemed? Varemærkeretligt, ville situationen da forholde sig anderledes, men det er der jo ikke tale om her.
Jeg har da en ide om, hvem manden er, men stadig giver det mig jo ikke nogen særlig ret over Duelund-navnet i denne forbindelse. __________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohh, well. Nu har jeg i hvert fald skrevet til redaktionen. Jeg synes det er på grænsen til det anstændige.
Jeg undrede mig også over de ret markante indlæg fra hvad jeg troede var et branchemedlem.
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK 
Beklager hvis mit indlæg bragte Duelund Audio i miskredit. Det var mere ment som en støtte til Densen.
|
Til top |
|
|
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
OK 
Beklager hvis mit indlæg bragte Duelund Audio i miskredit. Det var mere ment som en støtte til Densen.
|
|
|
Helt i orden. Jeg har skrevet til Duelund Support og bedt om en tydeliggørelse af, at vi ikke "hænger" sammen. Forvirring gavner jo ingen.
__________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
Til top |
|
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
For en god ordens skyld vil jeg nævne at jeg kender Frederik Carøe, og at jeg ved han er den eneste der udtaler sig på vegne af Duelund Coherent Audio, så no hard feelings her. Men H4A burde nok få ændret navnet på Duelund Support for at undgå forvirring fremover.
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Ohh, well. Nu har jeg i hvert fald skrevet til redaktionen. Jeg synes det er på grænsen til det anstændige.
Jeg undrede mig også over de ret markante indlæg fra hvad jeg troede var et branchemedlem.
|
|
|
Helt enig Svend. Anstændigheden er vel ligefrem overskredet! __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
Svend P skrev:
|
|
|
Helt enig Svend. Anstændigheden er vel ligefrem overskredet!
|
|
|
Nu ved jeg hvem der skriver under Duelund navnet. Og ved at den person, i mange år har rudet med Duelunds ideer. Mange år før Frederik kom ind i billedet, og dannede DCA. At kalde ham uanstændig, syntes jeg ikke er helt fair. Jeg tror ikke det har været meningen at skade DCA. Og hvordan i kan tro det er et branchemedlem, stiller jeg mig uforstående overfor. Da man jo bare skal kikke en gang skråt op til venstre.
At der så er et par andre man kan mistænke for at være branchemedlem, er en anden ting.
MVH
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Og hvordan i kan tro det er et branchemedlem, stiller jeg mig uforstående overfor. Da man jo bare skal kikke en gang skråt op til venstre. |
|
|
Jo, men som regel læser jeg jo bare tråden fra de mails man får tilsendt. Der fremgår det jo ikke, hvem der er hvad.
|
Til top |
|
|
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke nogen som helst tilknytning til firmaet. kendte imidlertid Steen Duelund særdeles godt da han levede og har m
eget respekt for hans geniale ideer som det desværre er svært at finde gehør for i kommercielle kredse da det åbenbart er uoverkommeligt at indføre dem i en masseproduktion. Økonomien går forud for lydkvalitet.
|
Til top |
|
|
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erkender det var et uheldigt indlæg og beklager.
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duelund support skrev:
Jeg har ikke nogen som helst tilknytning til firmaet. kendte imidlertid Steen Duelund særdeles godt da han levede og har m eget respekt for hans geniale ideer som det desværre er svært at finde gehør for i kommercielle kredse da det åbenbart er uoverkommeligt at indføre dem i en masseproduktion. Økonomien går forud for lydkvalitet.
|
|
|
Igen er jeg ikke helt enig.
Ser du, nogen vil altid eksperimentere, prøve noget nyt osv. Uden at kende særlig meget til Duelund, så har jeg en tese om at han netop var sådan en mand. Utvivlsomt er der kommet rigtig meget godt ud af dette, spændende nyskabelser og teknikker.
Men vi har også dem, som gerne vil afsætte grundigt og gennemarbejdede produkter på markedet. Her kan man nævne ufattelig mange velestimerede producenter, som laver gedigne og holdbare produkter til hifi og musik-interesserede verden over. At Duelund så kun er sagen for dig, bør vel egentlig ikke komme os andre til last?

|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
Duelund support skrev:
Jeg har ikke nogen som helst tilknytning til firmaet. kendte imidlertid Steen Duelund særdeles godt da han levede og har m eget respekt for hans geniale ideer som det desværre er svært at finde gehør for i kommercielle kredse da det åbenbart er uoverkommeligt at indføre dem i en masseproduktion. Økonomien går forud for lydkvalitet.
|
|
|
Igen er jeg ikke helt enig.
Ser du, nogen vil altid eksperimentere, prøve noget nyt osv. Uden at kende særlig meget til Duelund, så har jeg en tese om at han netop var sådan en mand. Utvivlsomt er der kommet rigtig meget godt ud af dette, spændende nyskabelser og teknikker.
Men vi har også dem, som gerne vil afsætte grundigt og gennemarbejdede produkter på markedet. Her kan man nævne ufattelig mange velestimerede producenter, som laver gedigne og holdbare produkter til hifi og musik-interesserede verden over. At Duelund så kun er sagen for dig, bør vel egentlig ikke komme os andre til last?

|
|
|
Her tager du så fejl MalteK. DCA som vel er synonymt med Steen Duelund, har faktisk gennemarbejdede produkter.
http://www.tnt-audio.com/accessories/duelund_xover_e.html
MVH
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende, André!
Måske jeg skulle tweake mine Guarnerier med sådan en dims. 
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
Spændende, André!
Måske jeg skulle tweake mine Guarnerier med sådan en dims. 
|
|
|
Ja der er sikkert noget at hente. Men uden at kende dig, så tvivler jeg på du gør forsøget. Men nu er er et filter, jo ikke bare en dims .
MVH
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe, nej jeg må hellere holde mig fra det.
Men vi er efterhånden også ret off topic... 
|
Til top |
|
|
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
|
|
Et branche medlem skal signalere med at være et branche medlem. Det skal fremgå tydeligt under ens navn. Så jeg undrer mig over, at det virkelig er nødvendigt at skrive til redaktøren. Det er simpelthen ude af proprosjoner.
Jeg syntes også, at man ikke sådan skal falde over en ny person her på hifi4all.
Desuden blev indlægget rettet kort efter til generele linier. Desværre kørte sagen der ud af.
Mvh.
Sven __________________ Mvh. Sven
|
Til top |
|
|
zappafan Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 119
|
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sven Palvig
Jeg syntes også, at man ikke sådan skal falde over en ny person her på hifi4all.
Mvh. Sven
[/QUOTE skrev:
Næe, det skal man ikke, men er det en ny person eller 'en gammel' person under et nyt synonom - Det ved Duelund Support beds |
|
|
Næe, det skal man ikke, men er det en ny person eller 'en gammel' person under et nyt synonom - Det ved Duelund Support bedst selv.
Og som Spencer skriver kan han jo også forklare, om han har eller har haft tilknytning til DCA?
__________________ Hvo intet vover, intet vinder
|
Til top |
|
|
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en ny person, der ikke har været på før, fordi vedkomne ikke havde computer. Til gengæld brugte vedkomne meget tid på bygning af forforstærkere og effektforstærkere samt modifikationer af cd spillere, bl.a. mine.
"Duelund support" har faktisk forklaret, at han ikke har noget at gøre med DCA at gøre. Det har han heller ikke og har heller ikke haft det. Men kender selvfølgelig personerne bag DCA, da de også kom på Steen Duelunds værksted. Hvor jeg også kom samt mange flere.
Mvh. Sven __________________ Mvh. Sven
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sven Palvig skrev:
Det er en ny person, der ikke har været på før, fordi vedkomne ikke havde computer. Til gengæld brugte vedkomne meget tid på bygning af forforstærkere og effektforstærkere samt modifikationer af cd spillere, bl.a. mine.
Fingersnilde er bestemt ikke at foragte, men det var nu nedenstående bemærknnge der fik den gamle vækket.Hvis den snilde VED at det forgår slige forhold så lad os endelig høre om den skråsikre viden. Hvis ikke den forefindes bør man nok vare sig i større grad!
Det er nok lang tid siden Densen har lagt nogle reklamekroner I HFC. Jeg ved at det er indtægterne fra reklamer der bestemmer hvilken test et produkt får. Det gælder for de fleste HiFi blade.
Med en sådan udtalelse stempler man udokumenteret næsten samtlige hifi-blade, og det bør i den grad undebygges. Naturligvis bør vi alle være kritiske, men at stemle nærmest samtlige magasiner er vel lige voldsomt nok............ |
|
|
__________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|