Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 16:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Super god læsning, bl.a om højtaler kable (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 24 Januar 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Holmbye skrev:

Mon ikke det ville være passende om tråden ændrede navn til "Roger Russel er Gud"

I øvrigt får jeg altid at vide jeg er uvildig. Hvad vil i med branchen? prøv engang selv at gætte på hvad vores holdning til kabler er? tror i mon vi er for eller imod?

At du finder Roger Russel er Gud i følge dette indlæg må stå for din egen regning Holmbye men for at svare på dit spørgsmål..så vil jeg tro (uden relation til førnævnte Gud ) at de fleste forhandlere (uanset eget ståsted mht. eksotiske kablers virkning eller ej) er for....gør jo ikke noget at øge omsætningen lidt ekstra

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Januar 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:
Ja...den må gøre ondt.

He he ja ligeså ondt som i de 50 andre tråde på dette forum.

Jeg må have en meget høj smerte tærskel

Til top Vis Holmbye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmbye

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige sige at jeg ofte har kunne høre forskel på kabler, nogen gange lyder det dyre bare dårligere og andre gange har det været bedre.

Jeg tager altid kæresten med, og hvis hun kan høre forskel, så må der være noget om det, og hvis hun høre det samme som mig så er der helt sikkert noget om det.

Jeg har lavet test, hvor jeg har prøvet at flette kabler, med net kabler fordi det skulle være bedre og dit og dat. Var der forskel? JA! men hvad den bedre? det synes jeg ikke, det beviser jo bare at folks øre er forskellige.

Jeg mener helt klart der er forskel på kabler, men om de skal være dyre eller billige, jaa!?!? Nogle af jer skriver i denne tråd at i har kabler til 20kr. meteren, fordi i ikke kan høre forskel, men hvorfor har i så, SÅ dyrt kabel! Min gamle far som er elektrikker synes det er sindsyg mange penge for kabler. I kan jo bare tage noget af det til 0.20kr meteren, hvis der ikke er forskel.

NADDAli:

Synes faktisk du er lidt falbet i denne tråd (sikkert også din mening). Du spørger til hvordan lyd kan være rund og blød, og vil have en længere diskussion ud af det.

Det for mig til at tænke på hvordan beskriver du lyden i dit eget anlæg, det kunne være lidt sjovt at høre.

(Dette er ikke et surt opstød, kunne bare godt tænke mig at høre hvordan dit anlæg lyder)

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

mtolesen skrev:

Hej Alle,

Som jeg ser det nåede vi frem til følgende:

Ejere af specielle højtaler kabler er lige så glade for detes kabler nu, som før (hvilket er rigtigt godt) , men det er også åbenlyst at man ikke ønsker nogen som helst tale om at teste det i en direkte blind-AB test hvilket simpelt hen under mig.

HIFI brancher in Danmark (Butikker og leverandøre om helt sikkert har fulgt noget af denne tråd) har fuldstændigt holdt sig ude af diskutionen, og har har ikke villet biddrage, da man jo også frem over skal sælge masser af dyre kabler til den, på dette område, uviddende danske befolkning.

HIFI brancher in Danmark er ikke under nogen omstændighedder villige til at være med til at afsløre om man vitterlig kan høre forskeld på kabler, i en direkte blind-AB test.

Tænk over dette næste gang du handler i din nærmeste HIFI butik, og sælgeren prøver at presse et par ekstre 1000 kroners kabel eller en anden Voodoo dims ned i din indkøbs pose.

mvh

mtolesen

Som jeg ser det i vi noget frem til absolut ingenting.

Kode ordet i denne tråd er efter min mening erfaringer eller mangel på samme

Ja det er måske hårde ord. Men det er vel lige så seriøst som at kalde dyre kabler for woodoo.

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

mhansen skrev:
mtolesen skrev:

Hej Alle,

Som jeg ser det nåede vi frem til følgende:

Ejere af specielle højtaler kabler er lige så glade for detes kabler nu, som før (hvilket er rigtigt godt) , men det er også åbenlyst at man ikke ønsker nogen som helst tale om at teste det i en direkte blind-AB test hvilket simpelt hen under mig.

HIFI brancher in Danmark (Butikker og leverandøre om helt sikkert har fulgt noget af denne tråd) har fuldstændigt holdt sig ude af diskutionen, og har har ikke villet biddrage, da man jo også frem over skal sælge masser af dyre kabler til den, på dette område, uviddende danske befolkning.

HIFI brancher in Danmark er ikke under nogen omstændighedder villige til at være med til at afsløre om man vitterlig kan høre forskeld på kabler, i en direkte blind-AB test.

Tænk over dette næste gang du handler i din nærmeste HIFI butik, og sælgeren prøver at presse et par ekstre 1000 kroners kabel eller en anden Voodoo dims ned i din indkøbs pose.

mvh

mtolesen

Som jeg ser det i vi noget frem til absolut ingenting.

Kode ordet i denne tråd er efter min mening erfaringer eller mangel på samme

Ja det er måske hårde ord. Men det er vel lige så seriøst som at kalde dyre kabler for woodoo.

Nået frem til absolut ingenting?...synes jeg bestemt ikke...været spændende og lærerigt at læse om Roger Russels erfaringer med højttalerkabler hvilket (hvis det ikke havde været for indlæggets ophavsmand) ellers ville være gået min næse forbi

ps. god opsummering mtolesen

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

mtolesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Hej Holmby,

Alletiders endeligt at se et branche medlem i denne tråd.

Jeg "lovede" jo tidligere at jeg var færdig i denne tråd, men jeg ville lige spørge dig om du kunne tænke dig at være vært for en blind A/B test af super højtaler kabler op imod almindelige allround kobber kabler, hvor der både blev inviteret kabel tilhængere og kabel kritikkere?

Det kunne være spændende, og måske ville et par af os "tvivlere" blive omvendt, personligt er jeg nysgerig og vil gerne overbevises, MEN det skal ske in en kontroleret blind AB test, hvad siger du, eller en af jer andre branche medlemmer?

mvh

mtolesen

Til top Vis mtolesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mtolesen

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 02:12 | IP-adresse registreret  

mtolesen

Hvorfor kan du ikke lave dine egne AB test. Hvis du ikke kan høre forskel er det vel det.

Forhåbentlig er der ingen der tvinger dig til at købe dyre kabler.

Som Mercury så rigtigt skriver i et indlæg på side 3 i denne tråd

, men en ganske ualmindeligt svær kunst at balancere et anlæg.

Det giver ikke den store mening at teste kabler på et anlæg der ikke harmonere sammen, eller ikke er opstillet mere eller mindre optimalt i rummet.

Derimod hvis et anlæg  harmonere sammen, er det ofte meget nemt at høre forskel på diverse kabler.

At købe dyre kabler på et billigt anlæg vil næsten altid være spild af penge. At købe et meget dyrt anlæg og bruge billige kabler vil også være spild af penge.

Det er ting jeg selv har erfaret.

Jeg tror det bliver svært at finde en rød tråd, når det gælder kabler. For hvis der er flere hundrede tusinde kroner forskel i folks anlæg i denne tråd, har vi reelt ikke noget at sammenligne med.

Hvis jeg kort skal beskrive forskellen jeg har oplevet på to forskellige kabler som henholdsvis koster 120,- og 1000,- meteren. Så er det en renere lyd, og mest af alt magien i musikken som kommer frem.

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad kablet hedder, om det er tykt eller tyndt eller bare ser sejt ud. Det piner mig at det koster mange penge, men i den sidste ende er det værd for mig.

Der findes også dem som køber kabler først, og går op i at det er det helt rigtige mærke, og tror at når et kabel koster mange penge så må det også være godt. Der tager de fleste fejl.

Det er ting jeg faktisk selv har gjort i mindre grad. Jeg er blevet klogere med tiden, og derfor mener jeg at erfaringer er det vigtigste inden for hifi. Erfaringer kan man kun få, ved at prøve sig frem, og ikke ved at læse en artikel om kabler. Som jeg har skrevet før, kan man tage en given artikel til efterretining, men heller ikke mere.

Jeg har  prøvet en masse forskellige kabler udstyr osv. Jeg har en vis erfaring, men jeg har helt sikkert meget at lære endnu. Så når folk herinde kommer med diverse tweeks om kabler eller andet, kunne jeg aldrig finde på at dømme dem som woodoo nørder, men i stedet prøve tingene af selv, og har jeg ikke samme erfaringer som dem, ville jeg aldrig mene det er det rene luft de har gang i, men bare se det som det virkede ikke hos mig.

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 02:52 | IP-adresse registreret  

Mhansen - du argumenterer godt for dine kabler og derfor er det også nemmere at respektere dig for dine meninger - havde den udmelding kommet noget tidligre i tråden (ikke en bebrejdelse!!) havde vi nok sparet nogle linier 

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 02:54 | IP-adresse registreret  

mtolesen skrev:

Hej Holmby,

Jeg "lovede" jo tidligere at jeg var færdig i denne tråd, men jeg ville lige spørge dig om du kunne tænke dig at være vært for en blind A/B test af super højtaler kabler op imod almindelige allround kobber kabler, hvor der både blev inviteret kabel tilhængere og kabel kritikkere?

Det kunne være spændende, og måske ville et par af os "tvivlere" blive omvendt, personligt er jeg nysgerig og vil gerne overbevises, MEN det skal ske in en kontroleret blind AB test, hvad siger du, eller en af jer andre branche medlemmer?

mvh

mtolesen

Man kan vel ikke forvente at et branchemedlem vil risikere at save den gren over som han sidder på

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo skrev:
mtolesen skrev:

Hej Holmby,

mvh

mtolesen

Man kan vel ikke forvente at et branchemedlem vil risikere at save den gren over som han sidder på

Nu udgør brugerne i denne tråd jo nok næppe grundstammen i det træ jeg sidder i

Men for at svare mtolesen:

Tak for invitationen   

Men jeg må sige nej. Jeg åbner ikke mine døre for en flok vantro hedninge Først må i bekende jer til den rette tro hvorefter det vil være mig en fornøjelse at tage jer under mine vinger

Før det kan ske foreligger et tungt stykke missionær arbejde og jeg er ikke sat i denne verden for at omvende ikke troende, men for at prædike for dem der har set lyset og udpege de rette stier at betræde.

Det betyder dog ikke at jeg totalt fralægger mig ansvaret for jeres frelse. Skulle i stimle sammen i et forsøg på omvendelse udlåner jeg gerne min bibel i form af en "kabel kuffert", et værktøj der vil kunne være jer en stor hjælp i jeres søgen efter sandeheden.

Og husk nu, sanheden sidder ikke en mand med, den skal samles som et puslespil af brudstykker af erfaring.

Held og lykke derude, jeg beder til at den store kabel gud vil vove over jer.

Hilsen jeres rejsende onkel Holmbye

mtolesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Hej Holmby,

Super, tak for godt og humoristisk svarTongue, ja vi er sgu nok en flok vandtro hedninge :)

Dit tilbud om at låne din kabel kuffert lyder som en rigtig god service fra dit firma, så jeg kunne nok tænke mig at komme op til dig og se dine fine sager.

Jeg blev lige i tvivl, er Hificabel en regulær butik med normale åbnings tider, eller skal vi aftale besøget først?

Igen tak for det gode svar, som bringer det hele lidt ned på jorden :)

mvh

mtolesen

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

mtolesen skrev:

Hej Holmby,

Super, tak for godt og humoristisk svarTongue, ja vi er sgu nok en flok vandtro hedninge :)

Dit tilbud om at låne din kabel kuffert lyder som en rigtig god service fra dit firma, så jeg kunne nok tænke mig at komme op til dig og se dine fine sager.

Jeg blev lige i tvivl, er Hificabel en regulær butik med normale åbnings tider, eller skal vi aftale besøget først?

Igen tak for det gode svar, som bringer det hele lidt ned på jorden :)

mvh

mtolesen

Hej mtolesen,

Og mange tak til dig for at modtage mit indlæg præcis som det var tænkt.

Vi er hovedsagligt en netbutik men kunder er velkomne efter aftale. Altså skal vi lige aftale et tidspunkt så du ikke går forgæves.

Jeg skal også lige have en god håndfuld demo kabler hjemme, de er stort set altid på turne rundt i landet. I øjeblikket har jeg to kunder der venter på at låne en del kabler. Når de har været der og er kommet hjem så vil det passe. Om ca. 2-3 uger.

Mvh

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Her har vi haft gang i en religionskrig efter alle forskrifter og hvad ser man nu: Jo mindsanten mtolesen (aka Jesus), budbringeren, der viser sig ikke at være den man troede han var... næ, han er JUDAS. Fnys

AkilleuZ:

Uh, du har gennemskuet mig. Ja, jeg har været en flab og har provokeret bare for at provokere (Salig Jim Morrison beskrev lyden af mit anlæg: ....the scream of the butterfly....)

Til top Vis NADali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NADali

mtolesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Ha, Ha LOL, unnnndskyld NADali, ja du har ret, i sidste ende er man jo bare en rigtig vat-arm, nej spøg til side, når Holmby lægger ud i den forsonende og humoristiske tone, og ovenikøbet tilbyder at man kan låne en spand frie kabler til selv at lave et par forsøg, syntes jeg det var fair at række en hånd ud ikk.... håber vi stadig er venner

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Ro på tøser! Vi er nu på den 3. side, siden jeg påstod at lejrene vil være delte, fordi sandheden ligger et sted i midten.

ALLE kan høre forskel på et 1000 kroners Audiquest signalkabel (hyperlizt, helixspundet) og så et 1000 kroners Nordost ditto (få, men alligevel multikore fladkabel). Det kan ALLE, til trods for at de bagvedliggende teorier endnu kun er på grundforskningsplan. Det er noget med kabelgeometri/ elektronflow/støjind- og udstråling/materialeanvendelse/ og hæld selv på.

Påstanden må være: Alle kan høre forskel på de 2 ovenstående signalkabler!

Ingen ændring, rent mekanisk? Hvad mener I så lige med termen "mekanisk"? ALT er SQ-da af dissipativ/vekselvirkende natur, således da også signalkabler. Brænder man det ind i een retning forsyner/forbruger, så vil det kræve en ny tilspilning på 50-100 timer at vende kablet om. Vi taler om vekselspænding, jovel, men der er altså en forbrugsretning, underordnet at den anden leder så er "returleder" (nah "groundpotentiale") i det ene øjeblik, for så i det næste øjeblik at have byttet arbejde med sin "kammerat"!

Rent faktisk er det af videnskaben "uomgængeligt bevist", at atomer holdt sammen i et netværk af molekyler af den svage kernekraft, ret nemt kan ændres (og til stadighed bliver det) ved hjælp af elektromagnetisme. Det gælder også menneskekroppen, her holder sjælen på den fysiske krop ved hjælp af æterlegemet. (Så fik vi lige Yus Asuf (Jesus) ind over igen!) 

Rigtig god dag!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Ro på tøser! Vi er nu på den 3. side, siden jeg påstod at lejrene vil være delte, fordi sandheden ligger et sted i midten.

ALLE kan høre forskel på et 1000 kroners Audiquest signalkabel (hyperlizt, helixspundet) og så et 1000 kroners Nordost ditto (få, men alligevel multikore fladkabel). Det kan ALLE, til trods for at de bagvedliggende teorier endnu kun er på grundforskningsplan. Det er noget med kabelgeometri/ elektronflow/støjind- og udstråling/materialeanvendelse/ og hæld selv på.

Påstanden må være: Alle kan høre forskel på de 2 ovenstående signalkabler!

Ingen ændring, rent mekanisk? Hvad mener I så lige med termen "mekanisk"? ALT er SQ-da af dissipativ/vekselvirkende natur, således da også signalkabler. Brænder man det ind i een retning forsyner/forbruger, så vil det kræve en ny tilspilning på 50-100 timer at vende kablet om. Vi taler om vekselspænding, jovel, men der er altså en forbrugsretning, underordnet at den anden leder så er "returleder" (nah "groundpotentiale") i det ene øjeblik, for så i det næste øjeblik at have byttet arbejde med sin "kammerat"!

Rent faktisk er det af videnskaben "uomgængeligt bevist", at atomer holdt sammen i et netværk af molekyler af den svage kernekraft, ret nemt kan ændres (og til stadighed bliver det) ved hjælp af elektromagnetisme. Det gælder også menneskekroppen, her holder sjælen på den fysiske krop ved hjælp af æterlegemet. (Så fik vi lige Yus Asuf (Jesus) ind over igen!)

Rigtig god dag!

Lidt godnatlæsning efter ovenstående oplysning omkring atomers & molekylers interaktion...tænk engang

http://www.poulsaudiobutik.dk/detbatter.html?&gbCmd=showThre ad&pID=A7DA565FE4EAAD89C1257232004564D8&gbStart=1&gbnull=y#G B2

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

NADali skrev:

Her har vi haft gang i en religionskrig efter alle forskrifter og hvad ser man nu: Jo mindsanten mtolesen (aka Jesus), budbringeren, der viser sig ikke at være den man troede han var... næ, han er JUDAS. Fnys

AkilleuZ:

Uh, du har gennemskuet mig. Ja, jeg har været en flab og har provokeret bare for at provokere (Salig Jim Morrison beskrev lyden af mit anlæg: ....the scream of the butterfly....)

Synes sku du er for sjov. Godt vi alle kan tage det med et grin på læben. Det e rdejligt at hifi4all er tilbage på det spor.

Lad da endelig denne diskussion forstætte, synes faktisk det er meget interresant, eftersom jeg ikke ved hvilken trosretning jeg skal vælge, eller om det skal være det nye eller gamle testamente

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
NADali skrev:

AkilleuZ:

Synes sku du er for sjov. Godt vi alle kan tage det med et grin på læben. Det e rdejligt at hifi4all er tilbage på det spor.

Lad da endelig denne diskussion forstætte, synes faktisk det er meget interresant, eftersom jeg ikke ved hvilken trosretning jeg skal vælge, eller om det skal være det nye eller gamle testamente

Skal jeg virkelig henlede de herres opmærksomhed på det nyelige fundne Judas evangelie der netop påpeger at det Judas gjorde var på opfordring fra Jesus og at han påtog sig skylden så eftertiden i langt højere grad skulle fattes sympati med deres profet fordi han var blevet forådt af sine egne.

Så er det lige spørgsmålet om Denne Judas kan være mtolesen eller om frelseren Jesus er Holmbye med kabelkufferten og i givet fald hvem foråder så os alle her i Hifiverdens svar på den fugtigste klammeste og mest skidne afkrog af Gethsemane Have.

Og er Judas Jesus hvem skal vi så kortsfæste  -  det er bekymrende når I sådan bringer tivil til de troendes sind op oplysning til de vantro uden at have hold på Jeres bibelhistorie.

Så foreløbig vil jeg anmode om at i sætter i DINstik i de teologiskebetragtninger og begynder at kaste med mudder igen  

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

En ting er i hvertfald sikker, korset skal vende mod NORDOST, og de skal være smurt ind i linolie inden de bliver klynget op.

Årene i træet skal vende op af, sådan at den negative energi fra den døde fare til himlen isted for at blive på jorden.

mtolesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Nej Nej Nej..... kære kære kritikere, kald mig alt andet end Kabel-Judas, jeg er stadig på jeres side, jeg lod mig simpelt hen rive med af Holmbys venlighed, vi kan alle blive svage, vi har også i vores kreds set rør-entusiaster gå over til transistor forstærkere i et svagt øjeblik ikk?

Please, skub mig ikke ud af kredsen, jeg LOVER jer at finde nye kabel-kritiske artikler, og  ovenikøbet har jeg tænkt mig at skrive til Roger Russel himself, og takke for hans artikkel; hans svar vil blive bragt exklusivi i denne tråd.

Igen tro mig, jeg er på jeres side :)

mvh

mtolesen

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum