| Forfatter |
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil foreslå at du tager ind i en masse forretninger og ser de forskellige skærme i virkeligheden. Hvis det Prosonic er godt nok til dig, er der jo ikke noget at bekymre sig om. Der kan være stor forskel på hvor kritiske folk er med hensyn til kvaliteten.
Hvis du kan komme til at se live tv på dem, da det er det sværeste for dem at gengive, vil det give dig det bedste indtryk. Især computeranimerede film ser godt ud på alle skærme, så det er næsten udelukkende det man har kørende på dem. Bed dem om at sætte tv på.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
troelsit Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er klart at når du spørger folk i dette forum så spørger du entuasiaster som er meget kræsne i deres valg af forbrugselektronik.
Det handler mere om hvorvidt du (og din samlever) synes billedet er acceptabelt.
Vi har købt et skrammel Prosonic LCD til soveværelset og det leverer da fint varen. Selvfølgelig ikke så godt som vores PX60 i stuen, men man kan jo sagtens se en film, osv. Forstå mig ret 
|
| Til top |
|
| |
kleves Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja okay - Jeg tager ud og ser på sagerne 
Tusind tak for alle svarene
|
| Til top |
|
| |
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 06 Februar 2007 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
kleves skrev:
|
Hejsa
Jeg overvejer at købe dette TV: Prosonic LC-32W18S til 5000 i bilka.
Er dette TV godt nok?
Dette er de penge som jeg har til rådighed.
Håber i kan hjælpe.
Mvh Klaus
|
|
|
Hallo kammerat.
Mit gamle tv's billedrør var defekt og jeg smuttede ud i den store verden for at finde et andet 28" alm billederørs tv, men hverken Kvickly, Føtex eller Merlin havde nogle, men faldte over netop det LCD tv du har i kikkerten i Føtex. Valgte netop de steder, da de som regel har noget billigt og jeg vil også gerne kunne se og røre varen inden jeg køber - så internetbutik er ikke lige mig når det drejer sig om tv.
Jeg har fået det indstalleret, sat op og jeg er indtil videre meget overrasket - signalet i butikkerne er ret dårlige i forhold til det signal du har hjemme, så billedet er meget skarpt og klare, farverne er realistiske og der kommer ikke et underligt billede hvis du sidder lidt skævt i forhold til tv'et.
Alt i alt er jeg meget overrasket over, hvad man får af LCD skærme for 5000kr - ville jo som sagt købe alm billederørstv fordi jeg havde hørt så meget om at LCD til under 10k er ringe.
Som der er en der tidligere nævnte, så skal man kun spørge om vejledning og råd om tv køb herinde, hvis man er parat til at betale 20-25k - intet derunder er godt nok for de entusiaster/fanatikere herinde - det gælder faktisk alt HIFI ... des dyrer det er des bedre er det selvfølgelig også.
Nej du, tag at kigge på varen selv og dan din egen mening.
Om Prosonic har en stor fejlprocent, skal jeg ikke kunne sige - men indtil videre er der ikke noget at klage over hos mig.
__________________ Did they get you to trade
Your heros for ghosts
Hot ashes for trees
Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 06 Februar 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prosonic skærme har ikke større fejlprocent end andre skærme i den prisklasse. At der står et anerkendt navn foran, ændre ikke på kvaliteten indeni. Der findes ingen firmaer, der kan trylle. De bedre skærme starter vel ved omkring 12000 kr. og opefter. Billedet er selvfølgelig bedre på disse, men om de holder 3 gange længere, er jeg ikke sikker på. Der kommer også en del dyre skærme ind på værkstedet.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 06 Februar 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når glæden over den lave pris er væk er der kun den dårlige kvalitet tilbage
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
jensb Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 06 Februar 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
clapton skrev:
Som der er en der tidligere nævnte, så skal man kun spørge om vejledning og råd om tv køb herinde, hvis man er parat til at betale 20-25k - intet derunder er godt nok for de entusiaster/fanatikere herinde - det gælder faktisk alt HIFI ... des dyrer det er des bedre er det selvfølgelig også.
vrøvl! jeg er osse ny bruger og jeg startede osse med at bede om hjælp til en god fladskærm, og har derudover selv læst og læst og læst i dette og andre tilsvarende forums for at danne mig et overblik over hvad man skal gå efter i denne jungle af fladskærme, og jeg moodtog i sidste uge mit nye tv. et plasma fra panasonic til 9600,- før det var jeg meget tæt på at hoppe på et toshiba lcd til omkring 6800,- begge tv er nogen af de mest roste og omtalte modeller i deres prisklasser,
så den med de 20-25 k holder vist ikke helt vand....måske for 1-2 år siden men da ikke nu.
mvh jens __________________ panasonic TH-37PV60E.
rotel ra 985 bx.
marantz cd 63 ki signature.
jvc xvn-316 dvd
avance dana
billeder af mit grej:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50232&PN=2
|
| Til top |
|
| |
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 06 Februar 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensb skrev:
|
clapton skrev:
vrøvl! jeg er osse ny bruger og jeg startede osse med at bede om hjælp til en god fladskærm, og har derudover selv læst og læst og læst i dette og andre tilsvarende forums for at danne mig et overblik over hvad man skal gå efter i denne jungle af fladskærme, og jeg moodtog i sidste uge mit nye tv. et plasma fra panasonic til 9600,- før det var jeg meget tæt på at hoppe på et toshiba lcd til omkring 6800,- begge tv er nogen af de mest roste og omtalte modeller i deres prisklasser,
så den med de 20-25 k holder vist ikke helt vand....måske for 1-2 år siden men da ikke nu.
mvh jens
|
|
|
Jeg er uenig.
Jeg mener stadig at de fleste herinde er entusiaster eller fanatikere i forhold til billede og lyd. Det er helt fint og ikke et ondt ord om det. Men når man nu er på budget, så mener jeg ikke at det er herinde man skal spørge.
Der står godt nok HIFI4ALL - men det er mest HIFI4FANATICS 
__________________ Did they get you to trade
Your heros for ghosts
Hot ashes for trees
Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
|
| Til top |
|
| |
rasmusklump Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 06 Februar 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEJ.
LIGE ET INDSPARK TIL DEBATTEN. JEG HAR FULGT - SÝNES JEG SELV- GODT MED I UDVIKLINGEN INDENFOR LCD, PLASMA TV OG ELEKTRONIK I ALMINDELIGHED. JEG SYNES, DER HER LIGESOM I ANDRE LIGNENDE FORUMS, ER EN TENDENS TIL ENSIDIGHED, OG NOGLE GANGE STÆDIGHED ( FANATISME ) MED HENSYN TIL TOLERENCE , DELS PÅ SPØRGSMÅL FRA NYE OG GAMLE PÅ FORUM OM HJÆLP ELLER VEJLEDNING I SPØRGSMÅL OM F.EKS. ET GODT RÅD ELLER ERFARING MED LCD. dER GÅR HURTIGT PLASMA- LCD KRIG I DEN ELLER DER GÅR " HIFIFANATICS" I DEN, SOM CLAPTON NÆVNER. DET ER IKKE SJÆLDENT, AT " IKKE TOPMODELLER" FÅR EN PÅ TRYNEN, ELLER IHVERTFALD MINDRE PÆNE ORD MED PÅ VEJEN. DET SAMME GÆLDER " NONAME" OG MINDRE KENDTE MÆRKER. DET ER IKKE SÅDAN, AT JEG AFSKRIVER AT DER OFTEST HER I VERDEN ER EN RIMELIG CHANCE FOR , AT MAN FÅR HVAD MAN BETALER FOR, MEN I TAKT MED UDVIKLINGEN SYNES JEG OGSÅ DET ER ET SPØRGSMÅL OM DET MAN BETALER MINDRE FOR ER DESIDERET DÅRLIGT, SOM DET TIT AFFÆRDIGES MED HER. DENNE OG ANDRE TRÅDE OM F.EKS PROSONIC, MEDION ELLER MIRAI SYNES JEG NOGLE GANGE BLIVER LIGE LOVLIG HURTIGT AFFÆRDIGET. GRUNDEN TIL, AT JEG LIGE NU SKRIVER , ER AT EN KAMMARAT HER I DAG SKULLE HAVE EN FLADSKÆRM TIL EN BILLIG PENGE. HAN SPURGTE MIG TIL RÅDS OG JEG BEGYNDTE OGSÅ DEN LANGE TALE OM " GODE TV" - JEG NÆVNTE PANASONIC 32 OG 37 PV60 , HVOR 37' EREN KOSTER UNDER 10000,- JEG SAGDE TOSHIBA 32 OG 37 WL66Z HVIS DET SKULLE VÆRE RIGTIG BILLIGT- OG GODT, SAMT MANGE ANDRE. HAN RINGEDE SÅ OG SPURGTE OM IKKE VI OGSÅ SKULLE KIGGE FORBI BILKA, DA DERES BUDGET NOK IKKE RAKTE TIL RET MEGET FOR NUVÆRENDE. NÅ OKAY DA, TÆNKTE JEG SÅ KAN HAN DA SELV SE HVAD JEG MENER. MEN DET KUNNE HAN OG KÆRESTEN IKKE !! DE FALDT HER TIL AFTEN FOR ET PROSONIC 32 TIL "4800 ET ELLER ANDET". JEG VAR FORBI OG HJALP MED AT PAKKE UD OG SLUTTE TIL. SÅ VAR DET AT CHOKKET KOM. DE HAR VIASAT OG DET BILLEDE DET LILLE TV VISTE VAR FAKTISK RIGIG GODT - JEG VAR VED AT SKRIVE " SÅDAN OBJEKTIVT SET" MEEEN !! nEJ DER VAR FAKTISK GODE FARVER OGSÅ GODT ADSKILDT IKKE NOGET "FARVELADE 2 DER !!. SKARPHED,KONTRAST, BETRAGTNINGSVINKEL,SORTNIVEU . VAR FAKTISK I ORDEN. JEG HAR SELV ET 42' PLASMA OG ER BESTEMT TILFREDS MED DET- JEG HAR IKKE PARABOL ELLER DIGITALT SIGNAL, MEN ALMINDELIG FÆLLESANTENNE - OG DER ER DA STOR FORSKEL PÅ DE FORSKELLIGE TV'S EVNE TIL AT VISE ET ANALOGT SIGNAL. DET KLARE MIT FINT.
NÅ NU TROR JEG JEG GÅR LIDT I STÅ, SÅ JEG TAGER LIGE EN PAUSE.
MED VENLIG HILSEN.
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 06 Februar 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hr. Klump
Vil du venligst slå Caps lock fra, jeg bliver helt rundtosset af at læse dette  __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |
rasmusklump Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 06 Februar 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
UNDSKYLD 
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 06 Februar 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er delvist enig med at no-name ting og sager bliver rakket lidt ned, men lige omkring lcd og plasma tv er prisen jo også faldet relativt meget de sidste par år, så forskellen (prismæssigt) på et okay og et rigtigt godt tv ikke er ret stor. Men jeg giver dig da ret i, at hvis man ikke kan se forskellen er der ingen grund til at købe det. Lurede selv lidt på om jeg skulle købe et loewe lcd med rigtigt mange funktioner fremfor et pioneer plasma tv. Problemet var så at i den prisklasse ville jeg ikke kunne leve med at selve billedet var en hel del dårligere på loewen. Tilgengæld savner jeg lidt nogle af funktionerne. Man kan jo ikke få det hele, så man må altid gå på kompromis og prøve at få det optimale ud af det. I bagklogskabens klare lys skulle jeg ikke have sparet samlet 3.000 kr på højttalere da jeg købte surround, men nu var det sådan at jeg ikke havde flere penge til det. Man kan jo altid finde noget der er lidt bedre end det man kigger på så længe det er produkter under 30.000kr ved lige at ofre 1-2000kr mere. Men min opfattelse er at de fleste skriver deres absolutte max budget.
btw, kender ikke noget til prosonics tv
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er det! Har det selv, og kunne ikke være mere tilfreds. Billedet er klasse, designet er fedt, der er ingen summen fra strømforsyningen. Betjeningen er lidt ringe, men men kan ikke få det hele for 5600 kr.  Køb dog VQ32-1. Det er 2007-modellen, med bedre kontrast og 2xHDMI. __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kleves skrev:
|
Hejsa
Jeg overvejer at købe dette TV: Prosonic LC-32W18S til 5000 i bilka.
Er dette TV godt nok?
Dette er de penge som jeg har til rådighed.
Håber i kan hjælpe.
Mvh Klaus |
|
|
Hold dig langt væk fra fladskærme - med mindre du vil bruge 20.000+, og køber et (godt) plasma. Køb et "gammeldavs" tv, og vent til du har råd til noget ordentligt... Det eneste gode der kan siges om fladskærme der koster under 15.000,- - er at de er flade...  Helt seriøst, så forstår jeg ikke alle de mennesker der pt. køber fladskærme omkring kr 10.000,-, det er ultra dårlig tv for pengene - Er folk blevet blinde? Hvorfor er der ingen der kan se hvor dårlig fladskærme er i forhold til gode crt tv
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 06:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clapton skrev:
|
Jeg er uenig.
Jeg mener stadig at de fleste herinde er entusiaster eller fanatikere i forhold til billede og lyd. Det er helt fint og ikke et ondt ord om det. Men når man nu er på budget, så mener jeg ikke at det er herinde man skal spørge.
Der står godt nok HIFI4ALL - men det er mest HIFI4FANATICS 
|
|
|
Hvis du læser første indlæg i tråden, vil du se, at eks. jeg anbefaler at købe et tv til 2500 kr i stedet for de 5000 kr der var budgettet. Hvor meget fanatisme er der lige i det? Det er faktisk hvad jeg vil kalde et rigtig godt råd! Kleves ville få et bedre tv til den halve pris.
Hvis du vil have at vi hver gang skal sige at alt er lige godt, og at de helt billige ting er fine, jamen så kan vi da bare lukke siden. Så er der jo ikke noget der er dårligt i din verden, og ingen grund til at rådgive folk om at købe noget andet!
Man må gå ud fra, at de fleste der spørger herinde, er lidt mere ambitiøse end den gennemsnitlige forbruger. Folk der er ligeglade med kvaliteten, køber fladskærme sammen med mælk, og har det eneste kriterie, at skærmen skal være flad. Når Kleves ulejligliger sig til at spørge om råd, må det jo netop være for at høre, hvad "eksperter" synes, ellers ville han jo selv kunne afgøre hvilken skærm det skulle være ved at tage rundt og kigge på dem selv
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 06:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
|
Er folk blevet blinde? Hvorfor er der ingen der kan se hvor dårlig fladskærme er i forhold til gode crt tv  |
|
|
NETOP! Jeg har det på samme måde når jeg ser hvordan folk voldpresser et 4:3 billdede til at passe en 16:9 skærm. Er folk totalt blinde?
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man får hva man betaler for!!! Fladskærmsteknologien er ret ny, og derfor betaler man MEGET for det flade!
Mange har den ide, at når de betaler 7000,- for eks en 27" en fladskærm, så er den rigtig god, fordi 7000 jo er forholdsvis meget for et 27" TV. Men det er IKKE tilfældet. Man betaler primært for at det skal være fladt, og IKKE for kvalitet.
De fladskærme jeg har set i prisklassen under 10.000,- har været væsentlig ringere billedmæssigt, end de billigste billedrørs-TV jeg har set, til typisk omkring 1.000,-.
Husk på, at fladskærmsteknologien er ret ny, og kræver temmelig meget erfaring at kontrollere. Det kræver temmelig avanceret elektronik, at få et LCD panel til at vise noget hæderlig TV. Og den slags finder man IKKE hos et firma som Prosonic (og andre discount mærker), da de lever af at sælge Low End udstyr.
Min anbefaling er, at du starter med at analysere dit behov. Hvad har du behov for??? Et TV med et godt billede, eller er det primære at det er fladt selvom det ike egner sig til TV??
Hvis du er i tvivl om kvaliteten, så gå ud og kig lidt. Lad butikken stille det billige flat-TV op ved siden af et billedrørs-TV til eks 2500,-. Så vil du se at billedrørs-TV'et trods MEGET lavere pris er MEGET bedre!! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
go4it og Hurtig! Nemlig! Men man kan jo ikke rigtigt få sig til at sige det til folk.
Stod for et halvt års tid siden og beundrede svogers nyindkøbte 42" fladskærmshusalter til 20 000. Kunne ikke få mig til at sige, at jeg faktisk synes mit 21" crt årg. 2001 til 1995 havde et bedre billede............
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
I kombination med en PC, er en LCD skærm klart at foretrække. Ellers holder jeg også på CRT skærmen i den billige ende.
|
| Til top |
|
| |