Emne: 10 HFX Medie Center + Server ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
nonamehifi Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men det er jo ikke noget problem!!
Det har man jo sat op i MCEén en gang for alle. ( stién til folderen)
Der problemmet er, er hvis man vil sætte alle 11 maskiner op på en gang!
det bliver et kæmpe problem, selv hvis man lavede et domæne!
så er det bare en efter en...............................
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
nonamehifi skrev:
så er det bare en efter en............................... |
|
|
okay så blev jeg det klogere, så er det jo ikke så svært. Så skulle man måske lave en gohst på en maskine, som er sat helt op, og så dernæst installere den på de andre. Så er der ikke så mange parametere der skal ændres. __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Nagash Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
nonamehifi skrev:
så er det bare en efter en............................... |
|
|
okay så blev jeg det klogere, så er det jo ikke så svært.
Så skulle man måske lave en gohst på en maskine, som er sat helt op, og så dernæst installere den på de andre. Så er der ikke så mange parametere der skal ændres.
|
|
|
Det ville helt klart være den letteste løsning.. Det lyder ellers som et voldsomt projekt. Glæder mig til at se billeder :D __________________ Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil nævne et par enkelte til i forhold til din løsning:
1. Sørg for at få et NAS system som kan opgraderes over tid, dvs. start fx. med 4 diske a 500 GB, så har du 1,5 TB, men sørg for at NAS systemet kan holde op til fx. 12 diske, og at det kan "extendes" med en disk af gangen. I dag er 1,5 TB måske ok, men om et eller to år skal NAS systemet bruges til HD-DVD og Blu-ray's med managed copy, og så er 1,5 TB for lidt.
2. Sørg for at få et NAS system der kan håndtere et fuldt åbent share, det er ikke alle NAS systemer der kan det - den skal med andre ord kunne dele sit drev til anonyme brugere. Årsagen er at Media Center extendere har visse fordele (og flere ulemper) i forhold til enkelte Medie Center maskine, og for at en extender bruger som er autooprettet og hvis password du ikke kender skal kunne tilgå NAS'en er dette vigtigt. Der går forholdsvist kort tid iden vi får Pika baserede extendere, dvs. extendere der ikke er en Xbox 360 raketstøvsuger rent støjmæssigt.
3. Jeg er enig i Ghost metoden, og når så mange Medie Centere skal køre generelt vil jeg foreslå et drev opdelt system hvor ALTING på maskinen er flyttet over på et data drev, dvs. du kan lave en CD med en reinstallation som familien kan sætte i maskinen og så reinstallerer den automatisk på ½ time. Medie Centere er stadig computere, de bliver stadig underlige over tid som andre computere, og det er meget vigtigt at du har en konkret plan for hvordan de holdes tip top uden nogen stor indsats.
4. Sørg for at alle billede foldere, video foldere og lign. på alle maskiner peger på NAS'en, så uanset hvilken maskine de kopierer billeder ind fra fx. digitale kameraer, så ryger det på NAS'en.
5. Optaget TV på ihvertfald Microsoft Media Center skal foregå på den enkelte maskinens lokale diske så vidt jeg ved, derfor skal du have noget op og stå som efter filen ikke har været skrevet til eller tilgået i 5 minutter, så flyttes den til et "offline" område så maskinen ikke kan se den, og herefter flyttes den til NAS'en, så den kort tid efter optagelse er tilgængelig for alle maskiner.
6. Det er vigtigt at du kobler alle maskiner på fx. en router, så sammenkoblingen er lukket af med en firewall udefra - du får helt sikkert behov for at maskinerne internt er så åbne som muligt. Og husk at lukke evt. trådløst LAN på indersiden.
7. Du må ikke købe harddiske på under 500 gb til NAS'en, køb evt. 750 GB, eller flå dig og køb 1 TB diske - hvis de skal kunne opgraderes hen af vejen, så kan det blive trælst at skulle købe "små" diske på 500 gb om to år som måske dels er svære at få, og hvis pris pr. GB er dum. De 750 GB eller 1 TB som er maks i dag er formentligt små diske om to år. Ligeledes, baser det på Serial ATA.
Mvh
Brian
__________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fuldstændig korrekt det som Brian påpeger.
Pica er meget snart på vej og er tynde klienter, men selv med en voldsom Core 2 Duo på 2,7Ghz der kan den altså ikke trække mere end 5 klienter. Om begrænsningen er kræfter og eller klientantal i Vista Home Premium eller Ultimate har Redmond ikke kunne give mig svar på.
10 pc'ere i HUSH klæder er et maridt at skulle vedligeholde. Vanvittigt efter min mening... med mindre man syntes det er fedt at lege it-admin derhjemme.
Angående NAS, så sørg også for at den er dlna certifieret (http://www.twonkyvision.com/) idet denne standard er udbredt og kommet for at blive, til streaming af content fra NAS/Server til klienter.
|
| Til top |
|
| |
BUNE|Media Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriarken skrev:
Hejsa
Jeg kan ikke forstå hvad problemet er? Hvis du følger Recorded TV guiden som jeg linker til ovenstående har du mulighed for at dele recorded TV maskiner imellem.....My Videos (herunder dvd via shortcuts), My Music kan sagtens ligge på en Share eller NAS. Kunne også laves via dynamic volumes. Hvis man har en Win2k3 kan det også laves med ADS og DFS.
Problemet er vel mest at du har lavet den decentrale løsning (Som jeg kalder dumt i min første tråd her)hvor opsætningen utvivlsomt vil blive noget rod.... Jeg har forståelse for at du har mange penge og designermøbler(Tillykke) ....Men min forslag med Xbox'e var at have dem stående centralt og så dele signalet ud herfra.....Så kan dine designer møbler få lov at stå også uden de skal prydes med Aluminiumsdekorationer.
Nu du har købt alt det hardware så køb dig lige en kopi af Ghost....
mvh Anders
|
|
|
Det er jo lige det med Recorded TV, det skal ikke være iblandt de forskellige Medie Centre men kun på en server! Fint at du kommentere... Først og fremmest er det ikke mig der har pengene, men kunden! Og forstår så slet ikke hvorfor du ønsker tillykke i parantes. Men ok, hvis det er på den måde at man skriver til "jeres" nye medlemmer! Jeg ønsker slet ikke på nogen måder at prale med det! Det er bare hvad kunden ønsker og vil ha'.
|
| Til top |
|
| |
BUNE|Media Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Binnerup skrev:
|
Jeg vil nævne et par enkelte til i forhold til din løsning:
1. Sørg for at få et NAS system som kan opgraderes over tid, dvs. start fx. med 4 diske a 500 GB, så har du 1,5 TB, men sørg for at NAS systemet kan holde op til fx. 12 diske, og at det kan "extendes" med en disk af gangen. I dag er 1,5 TB måske ok, men om et eller to år skal NAS systemet bruges til HD-DVD og Blu-ray's med managed copy, og så er 1,5 TB for lidt.
2. Sørg for at få et NAS system der kan håndtere et fuldt åbent share, det er ikke alle NAS systemer der kan det - den skal med andre ord kunne dele sit drev til anonyme brugere. Årsagen er at Media Center extendere har visse fordele (og flere ulemper) i forhold til enkelte Medie Center maskine, og for at en extender bruger som er autooprettet og hvis password du ikke kender skal kunne tilgå NAS'en er dette vigtigt. Der går forholdsvist kort tid iden vi får Pika baserede extendere, dvs. extendere der ikke er en Xbox 360 raketstøvsuger rent støjmæssigt.
3. Jeg er enig i Ghost metoden, og når så mange Medie Centere skal køre generelt vil jeg foreslå et drev opdelt system hvor ALTING på maskinen er flyttet over på et data drev, dvs. du kan lave en CD med en reinstallation som familien kan sætte i maskinen og så reinstallerer den automatisk på ½ time. Medie Centere er stadig computere, de bliver stadig underlige over tid som andre computere, og det er meget vigtigt at du har en konkret plan for hvordan de holdes tip top uden nogen stor indsats.
4. Sørg for at alle billede foldere, video foldere og lign. på alle maskiner peger på NAS'en, så uanset hvilken maskine de kopierer billeder ind fra fx. digitale kameraer, så ryger det på NAS'en.
5. Optaget TV på ihvertfald Microsoft Media Center skal foregå på den enkelte maskinens lokale diske så vidt jeg ved, derfor skal du have noget op og stå som efter filen ikke har været skrevet til eller tilgået i 5 minutter, så flyttes den til et "offline" område så maskinen ikke kan se den, og herefter flyttes den til NAS'en, så den kort tid efter optagelse er tilgængelig for alle maskiner.
6. Det er vigtigt at du kobler alle maskiner på fx. en router, så sammenkoblingen er lukket af med en firewall udefra - du får helt sikkert behov for at maskinerne internt er så åbne som muligt. Og husk at lukke evt. trådløst LAN på indersiden.
7. Du må ikke købe harddiske på under 500 gb til NAS'en, køb evt. 750 GB, eller flå dig og køb 1 TB diske - hvis de skal kunne opgraderes hen af vejen, så kan det blive trælst at skulle købe "små" diske på 500 gb om to år som måske dels er svære at få, og hvis pris pr. GB er dum. De 750 GB eller 1 TB som er maks i dag er formentligt små diske om to år. Ligeledes, baser det på Serial ATA.
Mvh
Brian |
|
|
Hej Brian,
Tusind tak for rådet
Binnerup skrev:
|
|
|
Hvordan gør man det nemt og enkelt  ?
Binnerup skrev:
|
|
|
På netværket har jeg lavet et rimelig sikkert netværk, kører PIX-506, Gigabit switch, mht. trådløst LAN er der købt en D-Link Access point der kan VLAN'e dvs. trådløse gæster har slet ingen mulighed for at få fat på det interne. Har yderemere sat MAC filtrering ovenpå krypteringen og skjult SSID, hvor der er 3 USB-Wlan har adgang med MAC
|
| Til top |
|
| |
Eeyore Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Binnerup skrev:
| | |
Hvordan gør man det nemt og enkelt ?
Hvis du ikke kan opsætte det i de programmer som kører på HFX'erne, så skal du ind i registreringsdatabasen og opsætte det.
Som andre her også har nævnt. Så sæt det hele perfekt op på en maskine og clone den til resten. Det sparer meget arbejde og så har du altid en backup, hvis en maskine skulle gå ned.
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at Windows vil tillade at sætte "My Videos", "My Pictures" og "My Documents", ect. til at pege på et netværksdrev, i dette tilfælde NAS'en.
Hvis man ikke vil pille i registreringsdatabasen kan disse foldere flyttes med TweakUI (Microsoft PowerToys).
Hvis Windows ikke vil tillade at flytte disse til netværksdrev, så skal der programmeres en service der kører på alle maskiner som flytter indhold der kopieres ned i disse mapper til NAS'en.
Mvh
Brian __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
| Til top |
|
| |
Bygone Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
My Videos , My Pictures er alle en del af My Documents og kan flyttes ved at vælge egenskaber på My Documents og så indtaste en sti til der hvor de fælles skal ligge f.eks. \\nasservernavn\sharenavn eller \\nasservernavn\c$\dirnavn /hvor c er admin sharet på c drevet.
Angående løsningen med Ghost så er det godt at bruge den MEN man kan ikke bare lave et image af en pc og så have 10 kopier stående på ens netværk med samme SID identer. Der skal det image man har på den første maskine sysprep'es så den genererer en ny ident udfra det image der ligger på den første maskine.
Er der nogen der har leget med muligheden for at recordedtv bliver optaget direkte på et centralt lokaliseret drev? For det var en af tankerne jeg havde at jeg også ville igang med snart...???
Mvh Steen
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Behnready Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriarken skrev:
Indeed!!
Jeg forstår ikke spørgsmålet....Har du bygget 10 stk Medie centre bygget på HFX? Lyder dyrt og dumt hvis du spørger mig......Jeg ville overveje er server løsning med mange tunere....FX firewire tunere...+ xbox360 'ere centralt placeret og trække de nødvendige kabler.....
Guide til NAS med mange MCE dunke.....Det er der ikke mange der har....og derfor ikke mange der laver guides......
mvh Anders
|
|
|
Xbox360'ere er langt fra optimale som extendere, på grund af deres kluntede interface, blandt andet kan den ikke kategorisere de videoer man har liggende, hvilket hurtigt kan blive voldsomt irriterende. Derudover har den jo også det problem at den kun vil afspille wmv formatet, alt andet skal transcodes, hvilket kan trække voldsomme ressurser på serveren. Jeg ville langt hellere gå efter en Netgear EVA8000 eller lignende.
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Behnready skrev:
Patriarken skrev:
Indeed!!
Jeg forstår ikke spørgsmålet....Har du bygget 10 stk Medie centre bygget på HFX? Lyder dyrt og dumt hvis du spørger mig......Jeg ville overveje er server løsning med mange tunere....FX firewire tunere...+ xbox360 'ere centralt placeret og trække de nødvendige kabler.....
Guide til NAS med mange MCE dunke.....Det er der ikke mange der har....og derfor ikke mange der laver guides......
mvh Anders
|
|
|
Xbox360'ere er langt fra optimale som extendere, på grund af deres kluntede interface, blandt andet kan den ikke kategorisere de videoer man har liggende, hvilket hurtigt kan blive voldsomt irriterende. Derudover har den jo også det problem at den kun vil afspille wmv formatet, alt andet skal transcodes, hvilket kan trække voldsomme ressurser på serveren. Jeg ville langt hellere gå efter en Netgear EVA8000 eller lignende.
|
|
|
Tjae Netgear understøtter ikke MCE.......Så får du dit kluntede interface + buggy performance i de frontends der måtte understøtte den......MVP fra Hauppauge + GBPVR eller Sage, er ligeledes et godt bud på en enkelt men fuldt ud funktionel løsning....Understøtter dog kun s-video.... __________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
Behnready Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriarken skrev:
Behnready skrev:
Patriarken skrev:
Indeed!!
mvh Anders
|
|
|
|
|
|
Tjae Netgear understøtter ikke MCE.......Så får du dit kluntede interface + buggy performance i de frontends der måtte understøtte den......MVP fra Hauppauge + GBPVR eller Sage, er ligeledes et godt bud på en enkelt men fuldt ud funktionel løsning....Understøtter dog kun s-video....
|
|
|
Nu kunne det jo tænkes at Netgear rent faktisk havde formået at lave et godt interface, og desuden skulle den også kunne fjernstyre en pc, hvorved man jo ville kunne køre MCE interface på den ad den vej.
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 26 Februar 2007 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej BUNE|Media
Har lige nogle spørgsmål til din HFX konfiguration. Spændende projekt iøvrigt.
Kan se at du bruger Intel Core Duo T2600 CPU'er. Har du denne passivt kølet?
Jeg spørger, fordi jeg desperat mangler et nyt kabinet til min HTPC, og jeg har alle komponenter inkl. en Core Duo T2500 processor. Men jeg har ikke kunnet finde en passivt kølet løsning til denne.
- Hvis dine CPU'er er pasivt kølet, bruger du så Borg HPC classic - Heatpipe Processor Cooler? Denne køler virker i følge HFX nemlig kun med en 479 socket (som Intel Core Duo bruger), hvis man benytter et AOpen bundkort.
Nu ser jeg så at du har et Abit iL-90MV HDMI Motherboard, og når jeg kigge på spec. for dette kort, så bruger det en 478 socket?!?!
Jeg har pt. et Asus N4L-VM DH Motherboard, som har en 479 socket, hvor min Core Duo T2500 sidder i.
- Kan Intel Duo Core både sidde i en 478 og en 479 socket? Eller misforstår jeg noget?
Jeg er om nødvendig klar til at skrotte mit gamle Motherboard, til fordel for et, hvor jeg kan få min T2500 pasivt kølet.
- Mht. dit Abit iL-90MV HDMI. Fungere det med Microsoft Media Center (jeg tænker på det indbyggede Integrated Intel Graphics Media Accelerator 950)? Vil det også virke med Vista Media Center? Anyone?
- Og så lige et tillægsspørgsmål: Kan også se du bruger digitalt kabel TV (DVB-C), og samtidig har du 10 bokse. Er det så nødvendigt at du køber ét abonnoment pr. Boks/TV? Eller kan man godt dele et DVB-C signal med flere TV/MCE'er?
Hvis nogen kan svare på disse spørgsmål, vil jeg blive meget glad. Jeg er parat til at købe, hvis jeg ved det vil virke :-)
/Thomas
PS: Hvordan ser der ud med de billeder du lovede?
__________________ Panasonci 42" HD Plasma, Denon AVR2105 Surround Sound Receiver, MiniPod højttalere, 2GHz Core Duo, 4GB RAM, 1.5TB HDD, HFX Classic, FloppyDTV (DVB-C) tuner, 100% passivt kølet, Vista Media Center.
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, nu har jeg så selv undersøgt lidt, og jeg har fundet følgende svar.
Jeg mistænker at ABIT IL-90MV og Abit S479 iL-90MV Intel I945GT HDMI ikke er det samme bundkort. Først nævnte bruger iflølge Hardware Secrets en 478 socket (læs teksten lige over det første billede), mens sidst nævnte bruger 479 i følge MM-vision (og det fremgår jo næsten også af navnet). Og i følge MM-vision, så kan man godt lave en passivt kølet løsning med sidstnænvte bundkort .
tjementum skrev:
|
2. Kan Intel Duo Core både sidde i en 478 og en 479 socket? Eller misforstår jeg noget?
|
|
|
Både Duo Core og Core 2 Duo findes til både 478 sockets (desktop) og 479 sockets (mobile). Det er altså forvirrende. Den mobile udgaver skulle bruger mindre strøm og udvikle mindre varme.
tjementum skrev:
|
3. Mht. dit Abit iL-90MV HDMI. Fungere det med Microsoft Media Center (jeg tænker på det indbyggede Integrated Intel Graphics Media Accelerator 950)? Vil det også virke med Vista Media Center? Anyone? |
|
|
I følge MM vision og et tilfældigt website skulle Intel GMA 950 virke med Vista Aero. Så nu har jeg et ATI Saphire x700 PCI Express kort til overs. Jeg håber de har ret, for der er ikke en socket til dette kort på Abit bundkortet.
I følge MM-vision vil mit Asus N4L-VM DH Motherboard ikke virke sammen med HFX Borg HPC, så nu har jeg bestil:
Abit S479 iL-90MV Intel I945GT HDMI = 1.195 HFX Media PC Case Black/Silver = 2.695 HFX Borg HPC - Heatpipe Processor Cooler Aopen = 699 Silverstone Zero Acoustic 300W Fanless = 999 HFX Safety Control System = 229
I alt 5.865 inkl. fragt og moms. Lidt vildt for et kabinet!!! og det er endda uden IR display og HDD Silence bokse, som jeg nok køber senere, hvis jeg kan høre min harddisk.
Jeg er lidt skeptisk mht. dette Abit bundkort. Har hørt om nogle der har haft problemer med både grafikkort og lyd. Men det er den eneste løsning jeg har kunnet finde, som passer med min Core Duo og HFX passiv køling.
/Thomas
PS: Så manger jeg bare at se dine billedere ;-) __________________ Panasonci 42" HD Plasma, Denon AVR2105 Surround Sound Receiver, MiniPod højttalere, 2GHz Core Duo, 4GB RAM, 1.5TB HDD, HFX Classic, FloppyDTV (DVB-C) tuner, 100% passivt kølet, Vista Media Center.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjementum skrev:
OK, nu har jeg så selv undersøgt lidt, og jeg har fundet følgende svar.
Jeg mistænker at ABIT IL-90MV og Abit S479 iL-90MV Intel I945GT HDMI ikke er det samme bundkort. Først nævnte bruger iflølge Hardware Secrets en 478 socket (læs teksten lige over det første billede), mens sidst nævnte bruger 479 i følge MM-vision (og det fremgår jo næsten også af navnet). Og i følge MM-vision, så kan man godt lave en passivt kølet løsning med sidstnænvte bundkort .
tjementum skrev:
2. Kan Intel Duo Core både sidde i en 478 og en 479 socket? Eller misforstår jeg noget? |
|
|
Både Duo Core og Core 2 Duo findes til både 478 sockets (desktop) og 479 sockets (mobile). Det er altså forvirrende. Den mobile udgaver skulle bruger mindre strøm og udvikle mindre varme. |
|
|
EDIT: Undskyld Tjementum...
Core 2 Duo (Merom) findes i både en 478 og en 479-version!
Det samme gælder for nogle af Core Duo (Yonah) CPU'erne.
Denne gang burde kilden være i orden, da det er Intel selv:
Core 2 Duo list
Core Duo list
Core 2 Duo (Conroe) til stationære (der findes ingen Core Duo til stationære) bruger socket 775.
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuluDK skrev:
Tjementum - der er altså mange fejl i det indlæg...  |
|
|
Takker... nu giver det hele meget mere mening. Problemet er/var et jeg måtte læse mig frem (da ingen svarede på mine spørgsmål ), og da jeg talte med MM-Vision, fik jeg ikke en lige så klar melding som du kommer med her.
Men så lader det trods alt til, at jeg kan være sikker på at min Core Duo T2500 processor vil passe i mit nye A-Bit bundkort. Håber at det kan leve op til mine krav.
Det er 3. bundkort jeg prøve at bygge en HTPC op omkring. Burde nok købe en samlet løsning, fra MM-Vision e.l., men jeg vil bare ikke betale 15.000 for en løsning, som jeg selv kan lave til 10.000, og hvor der ikke er en ordentlig garanti. Jeg så gerne Dell levere en passivt kølet HTPC, hvor man kunne købe next-day-on-site service, for alt mit hardware går i stykker.
/Thomas __________________ Panasonci 42" HD Plasma, Denon AVR2105 Surround Sound Receiver, MiniPod højttalere, 2GHz Core Duo, 4GB RAM, 1.5TB HDD, HFX Classic, FloppyDTV (DVB-C) tuner, 100% passivt kølet, Vista Media Center.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker igen. Det begynder at give meing.
Mit problem var at både at Edbpriser og Hardware Secrets skriver at det er en 478 socket, og sidstnævnte i en meget overbevisende stil.
Citér:
|
We would like to make it clear once again that besides this motherboard is based on the “old” socket 478, it is targeted to the newer Core Duo and Core 2 Duo (mobile version) CPUs, which are based on socket 478.
|
|
|
__________________ Panasonci 42" HD Plasma, Denon AVR2105 Surround Sound Receiver, MiniPod højttalere, 2GHz Core Duo, 4GB RAM, 1.5TB HDD, HFX Classic, FloppyDTV (DVB-C) tuner, 100% passivt kølet, Vista Media Center.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|