| Forfatter |
|
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Doan skrev:
|
Johan N>> Det lyder bare som om at der kommer receivere indenfor 1-1½ år der decideret er lavet til HD-lyd, hvis du lytter til hvad Nicolai18 og Svend P.
Mvh, Doan
|
|
|
Hvis du kan vente så er det fint. Det kan jeg ikke så ofte. :)
|
| Til top |
|
| |
APB1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej har fulgt lidt med i denne tråd, men kan ikke se nogen grund til at vente, fordi det går lige så stærkt i den verden som med computere, der vil altid komme noget nyt, lige om hjørnet, altså vil du aldrig få købt.
Noget helt andet er:
Tror også de første HD maskiner bliver i en noget højere pris, end de tal du snakker om.
Er resten af dit anlæg i en sådan kvalitet at HD kvalitet, er til glæde for dig?
Havde gået efter Onkyo, de kan fåes under 6000kr i Tyskland for en af de største receivere som de laver. Havde ikke ventet på de nye formater, havde nydt mit nut indkøbte anlæg de næste 2 år, for derefter at se om det kunne betale sig at skifte.
__________________ APB1
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vent med at købe en reciever indtil de nye formater kommer til sommer og køb så istedet en effekt her og nu __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 03:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
Vent med at købe en reciever indtil de nye formater kommer til sommer og køb så istedet en effekt her og nu  |
|
|
spørgsmålet er jo om det ikke starter med at komme på topmodellerne, så er det nok lidt udenfor prisklassen
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ang. at vente med at købe til de ( receiverne) understøtter HD-formatet, tror jeg ligesom APB1 og brasch, er ganske u-relevant for din ( Doan) situation, da disse nye "Blu-ray-ready" receivere utvivlsomt vil sprænge dit budget.
Og iøvrigt ER de fleste 2006/2007 receivere "Blu-ray-ready", de de kan gengive det nye format via Ext. dekoder indgangen ( 6.1 )
...........og det med at "lige skulle vente" til den næste generation kommer ER en dødssejler - lidt på samme måde som at vente til næste gen. fladskærme, eller næste gen. computere; der vil altid være en ny gimmick der lurer forude og derfor får du aldrig købt noget - derfor køb når du har behovet her & nu.
mvh __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
Doan Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N>> Jeg er bestemt heller ikke typen der kan vente. Men hvis jef finder ud af at vi står for et generationsskifte indenfor et eller andet produkt, så er jeg ikke typen der køber den "gamle" generation og beholder den i et par år for så at købe noget nyt. Jeg vil helst gerne have noget der er fremtidssikret lidt. Min nuværende AV-receiver er 10 år såvidt jeg husker. Når jeg lige har købt et nyt produkt går der som regel lang tid før jeg kigger hvad der sker med teknologien og priserne. Jeg bliver bare i dårlig humør. 
APB1, Hattori Hanzo og brasch>> Tror I har ret i at de første HD-receivere der kommer nok også ligger over mit budget. 
Jesper Andersen>> Jeg har godt lagt mærke til at der står indgang til ekstern dekoder på nogen af receiverne. Vil det så ikke bare kræve at en evt. kommende Blu-ray-afspiller eller HD-DVD-afspiller har indbygget den dekoder der er krævet for HD-lyden?, og så vil receiveren bare virke som effektforstærker, ikk'? Altså lidt ligesom jeg har det nu, hvor der ikke er indbygget dekodere i min forstærker, men er indbygget DD-/DTS-dekoder i min DVD-afspiller.
Mvh, Doan
|
| Til top |
|
| |
DanielSK Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står selv i en lignende situation og overvejer køb af ny receiver, da mine nye højtalere (B&W XT4) kræver lidt flere kræfter (og generelt bedre kvalitet) end min nuværende 5 år gamle sony-receiver kan levere.
Ved dog ikke helt om jeg er indstillet på at skulle vente flere år på det, så derfor er mit spørgsmål: Hvis man nu vælger at købe en receiver med HDMI 1.1 indgang (fx H/K 645 eller 445) og om et par år køber en blue-ray afspiller med dekoder til de nye formater, vil der så gå noget tabt i forhold til at vente et par år og købe en receiver med dekoder? Hvis dekoderen har samme kvalitet er det vel i princippet ligegyldigt om den sidder i receiver eller afspiller - eller tager jeg fejl?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
- jo, så længe at der sidder en dekoder i selve DVD-spillen, så ryger "Blu-ray-signalet" lige igennem ........og vil næsten æde min hat på at selve dekoderne i disse nye Blu-ray maskiner vil udvikle sig med rekordfart samtidig med at priserne vil styrtdykke, så den dekoder der måtte sidde indbygget i een af de de nye SS-receivere senere på året, alligevel vil være outdatet om et års tid eller to, hvorfor du vil vælge at bruge den DVD-indbyggede dekoder alligevel.
m.v.h. __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
Doan Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen>> Mange tak. Jeg havde ellers lige slået tanken om ny receiver ud af hovedet, men nu er jeg tilbage.  Jeg har prøvet at kigge på Yamaha RX-V1700 ( http://www.yamaha-hifi.com/index.php?lang=d&country=DK&a mp;idcat1=1&idcat2=2), men jeg kan ikke rigtig finde ud af om den kan få tilsluttet en ekstern dekoder og gå uden om dens egen dekodere. Kan du hjælpe lidt? __________________ Mvh, Doan
|
| Til top |
|
| |
DanielSK Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
- jo, så længe at der sidder en dekoder i selve DVD-spillen, så ryger "Blu-ray-signalet" lige igennem ........og vil næsten æde min hat på at selve dekoderne i disse nye Blu-ray maskiner vil udvikle sig med rekordfart samtidig med at priserne vil styrtdykke, så den dekoder der måtte sidde indbygget i een af de de nye SS-receivere senere på året, alligevel vil være outdatet om et års tid eller to, hvorfor du vil vælge at bruge den DVD-indbyggede dekoder alligevel.
m.v.h.
|
|
|
Tak for det svar
Mange herinde skriver bare at det vil være dumt at købe receiver nu, så kort tid før de nye formater kommer, og jeg kan ikke tro at ingen af dem ved hvad de snakker om. Derfor ville det være rart at høre hvad disse folk har at sige til ovenstående...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielSK skrev:
Jesper Andersen skrev:
|
m.v.h.
|
|
|
Tak for det svar
Mange herinde skriver bare at det vil være dumt at købe receiver nu, så kort tid før de nye formater kommer, og jeg kan ikke tro at ingen af dem ved hvad de snakker om. Derfor ville det være rart at høre hvad disse folk har at sige til ovenstående...
|
|
|
Jamen, jeg glæder mig da også til at se om andre "der ved hvad de snakker om" giver mig ret i mit svar ??...... __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
Doan Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe... Ja lad endelig dem der tror de ved noget om det komme til.
Hermed en opfordring!  __________________ Mvh, Doan
|
| Til top |
|
| |
farmer Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, du kan sende signalet igennem uden at recieveren dekoder det. så det er ikke noget problem.
|
| Til top |
|
| |
Doan Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
farmer>> Tak for svaret.  Hvad skal kigge efter i specifikationerne for at se om en receiver kan ta' en ekstern dekoder? __________________ Mvh, Doan
|
| Til top |
|
| |
Jesper75 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
7.1-indgang for ekstern dekoder Denne anvendes for at tilslutte eksterne dekoderenheder, hvis der dukker op yderligere 7.1-dekodersystemer. Denne indgang kan også anvendes som 5.1-indgang.
Dette står der i TEKNISKE SPECIFIKATIONER ved den Yamaha du linkede til.
Mvh Jesper
|
| Til top |
|
| |
StoneColdO Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er så en af dem der har investeret i en Yamaha RX-V1700 -og den er super lækker. Jeg er ret ny indenfor det her - men den har masser af mulighed, god brugervenlighed - den automatiske rumkorrektion virker godt, dog kan man selv fintune indstillingerne bagefter.
Eneste lille anke - jeg har endnu ikke formået i steromusik at få subwooferen til at spille med - det sker kun hvis jeg vælger 7ch stereo - og det giver en helt anden lyd, men ikke nødvendigvis en dårlig lyd..
__________________ Noob til hifi - første anlæg netop indkøbt, og kæmper med opsætning netop nu.
|
| Til top |
|
| |
Doan Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper75>> Hvordan kunne jeg overse det?? Jeg havde kigget listen igennem flere gange. Tak for det. 
StoneCold0>> Det lyder rigtig godt, sådan en må jeg ha'. Hvor købte du den? Jeg har tænkt mig at kigge på nettet, evt. på tyske forretninger. __________________ Mvh, Doan
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
Jamen, jeg glæder mig da også til at se om andre "der ved hvad de snakker om" giver mig ret i mit svar ??......
|
|
|
Jeg gør i hvert fald...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
StoneColdO skrev:
Jeg er så en af dem der har investeret i en Yamaha RX-V1700 -og den er super lækker. Jeg er ret ny indenfor det her - men den har masser af mulighed, god brugervenlighed - den automatiske rumkorrektion virker godt, dog kan man selv fintune indstillingerne bagefter.
Eneste lille anke - jeg har endnu ikke formået i steromusik at få subwooferen til at spille med - det sker kun hvis jeg vælger 7ch stereo - og det giver en helt anden lyd, men ikke nødvendigvis en dårlig lyd..
|
|
|
Spiller subben ikke i stereo ?????????????................DET kommer squ' bag på mig !........er du sikker på at den ikke kan indstilles til at gøre det ???? ( - i såfald synes jeg at det er temmelig ringe, al den stund Yamaha har "ulejliget" sig med at indsætte et elektronisk delefiler i receiveren )
mvh __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
Spiller subben ikke i stereo ?????????????................DET kommer squ' bag på mig !........er du sikker på at den ikke kan indstilles til at gøre det ???? ( - i såfald synes jeg at det er temmelig ringe, al den stund Yamaha har "ulejliget" sig med at indsætte et elektronisk delefiler i receiveren )
mvh
|
|
|
Hvis den er som RX-V1500, så er det noget med at sub-out skal stå til "both" eller "sub", og jeg kan ikke huske om front må stå som large. I "pure direct" mode er sub'en aldrig med, uanset indstilling.
|
| Til top |
|
| |