Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 14:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvilken AV receiver?... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Doan skrev:

Jesper75>> Hvordan kunne jeg overse det??    Jeg havde kigget listen igennem flere gange.    Tak for det.

StoneCold0>> Det lyder rigtig godt, sådan en må jeg ha'.    Hvor købte du den? Jeg har tænkt mig at kigge på nettet, evt. på tyske forretninger.

Den er købt som en del af en handel via www.lsound.no hvor jeg også har købt bl.a. sub. - De er vældig gode til at vejlede om deres produkter.

StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2005
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

StoneColdO skrev:
Jeg er så en af dem der har investeret i en Yamaha RX-V1700 -og den er super lækker. Jeg er ret ny indenfor det her - men den har masser af mulighed, god brugervenlighed - den automatiske rumkorrektion virker godt, dog kan man selv fintune indstillingerne bagefter.

Eneste lille anke - jeg har endnu ikke formået i steromusik at få subwooferen til at spille med - det sker kun hvis jeg vælger 7ch stereo - og det giver en helt anden lyd, men ikke nødvendigvis en dårlig lyd..

Spiller subben ikke i stereo ?????????????................DET kommer squ' bag på mig !........er du sikker på at den ikke kan indstilles til at gøre det ???? ( - i såfald synes jeg at det er temmelig ringe, al den stund Yamaha har "ulejliget" sig med at indsætte et elektronisk delefiler i receiveren )

mvh

Jeg tror naturligvis på det er mig som ikke har formået at indstille receiveren til det - jeg har bare travet manualen igennem en del gange, for at finde ud af hvordan. Næste skridt er at kontakte enten Yamaha eller Lsound, som også bruger denne model til deres demoer.

Doan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

StoneCold0>> Prisen hos L-sound på Yamaha RX-V1700 er 6063,- kr. (Pris (DKK, eksl mva)). Hvad betalte du oveni den pris de opgiver? Kom der også told oveni?
Jeg har nemlig set Yamaha'en til ca. 7.700,- kr. hos en dansk netforhandler, og hvis der kommer dansk moms og told oveni de 6063,- kr. fra L-sound, er det lige før at det ikke kan betale sig tror jeg.
Iøvrigt tak for linket.
Jeg prøvede at finde en tysk forhandler på nettet, der ville sende til Danmark, det havde jeg ikke det store held med.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Doan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Svend P>> Tak for linket.
Jeg har kigget på flere af de forretninger der også kommer frem på http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?suche= rx-v+1700, men det virker som om de kun sender til Tyskland.
Jeg har ledt og ledt. Det billigste sted i Danmark er hos CC Pro Shop ( http://shop.ccproshop.dk/product.asp?product=41347&sub=2 41&page=1), hvor man kan få den til 7.700,- kr..

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Hvor ser du at de kun vil sende til Tyskland? Jeg synes da umiddelbart at jeg godt kan skrive Danmark som land, hvis jeg laver en bestilling?
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Doan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Svend P>> Ja man kan godt registrere sig som kunde fra Danmark, men elektronik sender de kun indenfor Tyskland, af hvad jeg forstår. Nu er mit folkeskole-tyske heller ikke det bedste, så måske jeg ikke helt fatter det.
Hvilken forretning sender som eks. til Danmark?

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Doan ( - og andre, som måtte gå i Yamaha RX-V tanker ); jeg kan ikke forstå at du / I overvejer at "importere" denne receiver, når Tapeconnection sælger den for kr. 7.995. Til den pris får man oven i købet hele 3 års garanti med i købet.......og ingen høje transport - og opkrævningsgebyrer fra Tyskland.

m.v.h.

Doan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen>> Du har ret. Det man sparer kan ikke svare sig.
Jeg tager ned til Tape Connect imorgen og henter den.

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Doan, du er en mand med initiativ og beslutsomhed

God lytte-week-end - skriv endelig tilbage om dine indtryk af denne receiver.....

mvh

APB1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Forstår stadig ikke man ikke køber Onkyo 804e til 5500 i Tyskland. Man får ikke bedre maskine og så til den pris.

Men ok, det er reklamens magt.

Min hjemmebio
Til top Vis APB1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af APB1

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2007 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

APB1; nu kender jeg ikke som sådan til Onkyo - men det er sikkert en fremragende surround-receiver. Om det så ligefrem er "reklamens magt", at man IKKE køber netop denne maskine fremfor eksempelvis en Yamaha, skal jeg være usagt, men selvom at den måtte være et par tusinde billigere end Yamaha RX-V 1700 ( købt i DK ), kan jeg umiddelbart se 3 fordele ved køb af Yamaha'en;

1/  Yamaha er notorisk kendt for at være HELT fremme i skoene m.h.t  kvaliteten af surround- processorer

2/ Yamaha er nok een af de få surround-receivere som har en rimelig stereo-gengivelse

3/ Yamaha har HDMI 1.2 switch, Onkyo den "gamle" 1.1

4/ Jeg vil stadig vælge at købe dansk og få 3 års garanti, fremfor at spare kr. 2.000 ved køb i tyskland og kun få et års garanti. Misforstå mig ikke, Jeg køber gerne hifi i Tyskland ( & HAR gjort det ), men så skal besparelsen altså være til at tage og føle på............

m.v.h. 

hifinørden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2004
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Jeg går i de samme tanker, og har læst en stor del på de forskellige test der har været i både tyske blade og folks egne meninger på de amerikanske debatforums, og jeg startede også med at ville heve en Denon 2807, men har nu sat næsen op efter en Yamaha, især efter det tyske www.areadvd.de kom med den flotte analyse og test af den: http://www.areadvd.de/hardware/2006/2_avrm_1.shtml hvor den suverænt basker både Denon 2807, Marantz 7001, Pioneer VSX-AX2AS-S og Pioneer VSX-AX4AS-S samt Onkyos 804e i pæn stil. Ligeledes er storebroderen også for nyligt levet beskrevet ganske flot samme sted.

Jeg har fundet en fin lille tysk netbutik: http://www.tenspot.de/index.html, som vil sende den til Danmark for ialt: 897Euro = 6700 kr.

Lige nu, er det nok den mest interessante AVR man kan kigge på til menneskepenge vil jeg mene.

Mvh Thomas

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2007 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=hifinørden]

Jeg går i de samme tanker, og har læst en stor del på de forskellige test der har været i både tyske blade og folks egne meninger på de amerikanske debatforums, og jeg startede også med at ville heve en Denon 2807, men har nu sat næsen op efter en Yamaha, især efter det tyske www.areadvd.de kom med den flotte analyse og test af den: http://www.areadvd.de/hardware/2006/2_avrm_1.shtml hvor den suverænt basker både Denon 2807, Marantz 7001, Pioneer VSX-AX2AS-S og Pioneer VSX-AX4AS-S samt Onkyos 804e i pæn stil. Ligeledes er storebroderen også for nyligt levet beskrevet ganske flot samme sted.

ØH, Thomas, den test du linker til, der er det altså Denon 2307 og Onkyo 604 der er med, IKKE 2807 og 804.....

mvh

APB1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

APB1; nu kender jeg ikke som sådan til Onkyo - men det er sikkert en fremragende surround-receiver. Om det så ligefrem er "reklamens magt", at man IKKE køber netop denne maskine fremfor eksempelvis en Yamaha, skal jeg være usagt, men selvom at den måtte være et par tusinde billigere end Yamaha RX-V 1700 ( købt i DK ), kan jeg umiddelbart se 3 fordele ved køb af Yamaha'en;

1/  Yamaha er notorisk kendt for at være HELT fremme i skoene m.h.t  kvaliteten af surround- processorer

2/ Yamaha er nok een af de få surround-receivere som har en rimelig stereo-gengivelse

4/ Jeg vil stadig vælge at købe dansk og få 3 års garanti, fremfor at spare kr. 2.000 ved køb i tyskland og kun få et års garanti. Misforstå mig ikke, Jeg køber gerne hifi i Tyskland ( & HAR gjort det ), men så skal besparelsen altså være til at tage og føle på............

m.v.h. 

ja der kan du se igen, reklamens magt, du kender reelt intet til Onkyo, det eneste du har at forholde dig til er at den ikke har HDMI 1.2, og det vil jeg ikke give 2500kr mere for. resten er hvad du har hørt. Altså reklame. vil da også lige nævne at jeg selv var tæt på at købe Yamahaen, men da jeg kiggede på den var den noget dyreretæt på 10000kr kostede den. Jeg er også ligeglad med 3 års garanti, hvis jeg skal give så mange penge for det.

Jeg kan også komme med nogle specs som yamanha ikke har, men det vil jeg ikke komme ind på.

Ved også at Onkyo har fået en ny forhandler i DK der måske vil gøre lidt mere for at sælge netop deres produkt, de har ihvertfald sat prisen kraftigt ned, så de er ved at være konkurrence dygtige. I Tyskland er det jo et meget populært mærke, tror bare at problemet igen er reklame, og det er ikke rigtigt muligt at købe produktet i danmark, medmindre man går i de få men rigtige forretninger.

Angående anmeldelser, dem følger jeg altså ikke så nøje, men læste da selv en test fra politiken, der vandt faktisk Onkyo 674, og det var receivere til ca 6000kr.  Men 804e kan man få til 5500 i Tyskland, men nok om det, vil ikke diskutere emnet mere, ville bare nævne det.

Jeg gik faktisk kun ind for at sige at han kunne jo købe en mindre model feks TX SR 604E til ca 2500kr, eller TX SR 674E til 3800kr. incl forsendelse, det er rent faktisk under halv pris af i DK den kunne han så bruge, i et års tid, til nogle af de nye modeller kommer, hvis han stadig ville skifte, så kunne han sælge den brugt, og faktisk ikke tabe ret mange penge på den.

Min hjemmebio

Doan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen>> Ja når jeg beslutter mig for noget, så skal det være og jeg kan knapt vente.    Så jeg kørte til forretningen på Sjælland, en godt 1,5 time lang tur, efter at jeg havde ringet og tjekket med den jyske forretning at forretningen havde en sort hjemme. Ingen svarede i forretningen på Sjælland, men hva' faen, jeg tog chancen.    Ham der havde forretningen var der ikke da jeg kom, men hans datter lukkede mig ind og 5 min. efter kom han selv. Flink fyr, der desværre kunne afkræfte at han havde en på lager. Men tilgengæld bestilte jeg en og han ville sørge for fri fragt, fordi jeg var kørt forgæves. Rigtig flink fyr.
Jeg skal nok love at skrive om den her, når jeg får den først i næste uge.
Glæder mig meget.

APB1>> Tak for dit råd.    Desværre... Nej ikke desværre, jeg er rigtig glad for at jeg har gjort det, har jeg bestilt Yamaha'en.
Dine beskyldninger om at Jesper Andersen reelt intet kender til Onkyo kan være rigtig, men han kan jo læse, så måske han har læst tests af den og læst indlæg om den i fora. På specs'ene kan han se at HDMI versionen er 1.1 mod 1.2 i Yamaha'en. Det gi'r du ikke noget for, skriver du, men det kan være at andre gør det.

God weekend alle sammen. Jeg vender tilbage en gang i næste uge og beretter...

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2007 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

APB1 skrev:
Jesper Andersen skrev:

m.v.h. 

ja der kan du se igen, reklamens magt, du kender reelt intet til Onkyo, det eneste du har at forholde dig til er at den ikke har HDMI 1.2, og det vil jeg ikke give 2500kr mere for. resten er hvad du har hørt. Altså reklame. vil da også lige nævne at jeg selv var tæt på at købe Yamahaen, men da jeg kiggede på den var den noget dyreretæt på 10000kr kostede den. Jeg er også ligeglad med 3 års garanti, hvis jeg skal give så mange penge for det.

Jeg kan også komme med nogle specs som yamanha ikke har, men det vil jeg ikke komme ind på.

Ved også at Onkyo har fået en ny forhandler i DK der måske vil gøre lidt mere for at sælge netop deres produkt, de har ihvertfald sat prisen kraftigt ned, så de er ved at være konkurrence dygtige. I Tyskland er det jo et meget populært mærke, tror bare at problemet igen er reklame, og det er ikke rigtigt muligt at købe produktet i danmark, medmindre man går i de få men rigtige forretninger.

Angående anmeldelser, dem følger jeg altså ikke så nøje, men læste da selv en test fra politiken, der vandt faktisk Onkyo 674, og det var receivere til ca 6000kr.  Men 804e kan man få til 5500 i Tyskland, men nok om det, vil ikke diskutere emnet mere, ville bare nævne det.

Jeg gik faktisk kun ind for at sige at han kunne jo købe en mindre model feks TX SR 604E til ca 2500kr, eller TX SR 674E til 3800kr. incl forsendelse, det er rent faktisk under halv pris af i DK den kunne han så bruge, i et års tid, til nogle af de nye modeller kommer, hvis han stadig ville skifte, så kunne han sælge den brugt, og faktisk ikke tabe ret mange penge på den.

Jeg ved godt at du skrev at du ikke vil diskutere emnet mere....men jeg synes dog lige at jeg MÅ komme med et par små kommentarer til dit indlæg

Du har ret, jeg har intet 1.hånds indtryk af Onkyo - dette skriver jeg faktisk også - ligeså skriver jeg at det formentlig er en udemærket receiver. Men kender du til Yamaha'en ?- din konklusion forudsætter jo at du har hørt Onkyo'en mod Yamaha'en, ikk' ?

Jeg mener; det er jo nemt nok at sige at blot fordi en given receiver har xxx-features, så lyder den også godt....det er ingenlunde altid tilfældet.

Jeg kan dog godt følge din tankegang med at man ikke skal tillægge div. tests 100% sikkerhed for at produktet vitterligt er så godt som testet.......alligevel refererer du til en test som Onkyo vandt...og så endda en test foretaget af Politiken......come on....Politiken!!!!!!!

Men når al dette her er sagt/ skrevet, så er jeg sikker på at du har ret i at Onkyo faktisk ER en fin receiver....og også ganske fornuftig i pris........men om den ligefrem er bedre end Yamaha'en...?...tja.....JEG tvivler....Men synes at det er spændende at læse om dine erfaringer og meninger om en ikke så almindelig udbredt receiver i DK

Måske du og Doan skulle lave jeres egen lille "forbruger-test" - det kunne da være RIGTIG spændende at læse om.

m.v.h.

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Doan skrev:

Jesper Andersen>> Ja når jeg beslutter mig for noget, så skal det være og jeg kan knapt vente.    Så jeg kørte til forretningen på Sjælland, en godt 1,5 time lang tur, efter at jeg havde ringet og tjekket med den jyske forretning at forretningen havde en sort hjemme. Ingen svarede i forretningen på Sjælland, men hva' faen, jeg tog chancen.    Ham der havde forretningen var der ikke da jeg kom, men hans datter lukkede mig ind og 5 min. efter kom han selv. Flink fyr, der desværre kunne afkræfte at han havde en på lager. Men tilgengæld bestilte jeg en og han ville sørge for fri fragt, fordi jeg var kørt forgæves. Rigtig flink fyr.
Jeg skal nok love at skrive om den her, når jeg får den først i næste uge.
Glæder mig meget.

APB1>> Tak for dit råd.    Desværre... Nej ikke desværre, jeg er rigtig glad for at jeg har gjort det, har jeg bestilt Yamaha'en.
Dine beskyldninger om at Jesper Andersen reelt intet kender til Onkyo kan være rigtig, men han kan jo læse, så måske han har læst tests af den og læst indlæg om den i fora. På specs'ene kan han se at HDMI versionen er 1.1 mod 1.2 i Yamaha'en. Det gi'r du ikke noget for, skriver du, men det kan være at andre gør det.

God weekend alle sammen. Jeg vender tilbage en gang i næste uge og beretter...

- var det "forretningen" i Karrebæksminde du tog hen til ????

I såfald er det næsten dømt til at være en "dødssejler" på forhånd; "butikken" er et værelse i en privatvilla, og manden har fuldtidsjob ved siden af (?), så åbningstiderne er vist meget sparsom....ligeså udvalget....jeg har selv engang lokket "lillemor" ned til "forretningen" ( kommer fra KBH ) - er for det første et helvede at finde adressen, dernæst "lukket" - fedt!!!!!!!!

m.v.h.

Doan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen>> Ja jeg tog derned til Karrebæksminde. Undrede mig godt nok også da GPS'en kørte mig ud i et villaområde og ned af en grusvej.
Stedet var ikke lige hvad jeg havde forventet, men hvad faen. Det værste var jo at han ikke havde Yamaha'en hjemme. Men så fik jeg som sagt gratis fragt.

APB1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:
APB1 skrev:
Jesper Andersen skrev:

m.v.h. 

Jeg ved godt at du skrev at du ikke vil diskutere emnet mere....men jeg synes dog lige at jeg MÅ komme med et par små kommentarer til dit indlæg

Du har ret, jeg har intet 1.hånds indtryk af Onkyo - dette skriver jeg faktisk også - ligeså skriver jeg at det formentlig er en udemærket receiver. Men kender du til Yamaha'en ?- din konklusion forudsætter jo at du har hørt Onkyo'en mod Yamaha'en, ikk' ?

Jeg mener; det er jo nemt nok at sige at blot fordi en given receiver har xxx-features, så lyder den også godt....det er ingenlunde altid tilfældet.

Jeg kan dog godt følge din tankegang med at man ikke skal tillægge div. tests 100% sikkerhed for at produktet vitterligt er så godt som testet.......alligevel refererer du til en test som Onkyo vandt...og så endda en test foretaget af Politiken......come on....Politiken!!!!!!!

Men når al dette her er sagt/ skrevet, så er jeg sikker på at du har ret i at Onkyo faktisk ER en fin receiver....og også ganske fornuftig i pris........men om den ligefrem er bedre end Yamaha'en...?...tja.....JEG tvivler....Men synes at det er spændende at læse om dine erfaringer og meninger om en ikke så almindelig udbredt receiver i DK

Måske du og Doan skulle lave jeres egen lille "forbruger-test" - det kunne da være RIGTIG spændende at læse om.

m.v.h.

Hej igen, jeg referede kun det med testen for at vise at jeg reelt ikke giver meget for test, som du selv skriver, come on 

Jeg tror heller ikke jeg har skrevet at den er bedre end Yamahaen, men pris og ydelse op mod hinanden mener jeg faktisk at den er bedre

Og jo har hørt yamaha og Onkyo, men ikke direkte op mod hinanden, men forskellige dage, og valgte selv Onkyo, ene og alene prisen. Jeg tror også vi er nogen lunde enige i det meste.

Men som jeg sagde i starten, er det reklamens magt, næsten ingen kender til Onkyo, men mange til Yamaha, det betyder så at yamaha får meget omtale, ligesom Denon også får, men det gør det altså ikke til et godt produkt. Der er rigtig mange herinde som mener at Denon er godt fordi det handles i Hifiklubben, for de har forstand på det med Hifi. Kunne jo også være sjovt hvis nogle af de såkaldte forhandlere kunne være en lille smule objektive, når de skriver om og bedømmer et produkt.

Min hjemmebio

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum