| Forfatter |
|
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
For at vende tilbage til emnet igen, så skulle du prøve at lytte til en DLS R60. Den sælges i Tape Connection for 5 k, og slår alt hvad jeg før har hørt af HT'er til den pris.
Har hørt den op i mod Haydn, og den var intet match for DLS R60. Men nu er det jo vidt forskelligt lyd der kommer ud af de to. VA'en er meget varm og "behagesyg". DLS'en er mere kontant, detaljeret og dynamisk og spiller tingene som de tiltænkt og er meget neutral.
Altså, skal det lyde som det er meningen det skal lyde, så er den meget bedre, ingent tvivl. Men lyt og gør dig din egen mening. 
edit: Desuden behøver den ikke en megakraftig forstærker til at lyde godt, som Haydn gør.
|
|
|
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
Mastervol skrev:
|
For at vende tilbage til emnet igen, så skulle du prøve at lytte til en DLS R60. Den sælges i Tape Connection for 5 k, og slår alt hvad jeg før har hørt af HT'er til den pris.
Har hørt den op i mod Haydn, og den var intet match for DLS R60. Men nu er det jo vidt forskelligt lyd der kommer ud af de to. VA'en er meget varm og "behagesyg". DLS'en er mere kontant, detaljeret og dynamisk og spiller tingene som de tiltænkt og er meget neutral.
Altså, skal det lyde som det er meningen det skal lyde, så er den meget bedre, ingent tvivl. Men lyt og gør dig din egen mening. 
edit: Desuden behøver den ikke en megakraftig forstærker til at lyde godt, som Haydn gør.
|
|
|
Haydn behøver ikke de vilde w for at spille.
Måske ikke, men de stiller i større grad krav til udstyret bag dem.
Og nej de er ikke neutrale så havde jeg aldrig solgt dem. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men der er også en driftsikker,langtidsholdbar og billig vej.Køb dig et sæt Tandberg højttalere  Større end hifi system 12.Lad dig ikke afskrække af alderen(eller kommentarerne  ).
Ellers er der kun at bruge ørerne.Få så vidt muligt højttaleren hjem til dig selv.Og er du 100% tilfreds,så er dem dem,hvad du end lytter på.Det er ikke noget man egentlig kan spørge andre om.Det er rummet og højttaleren,og derefter grejet. __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer 
Jeg er jo den glade ejer af sådan et par Concept 2. Med XTZ99-W10 sub.
Som sagt før når den er spillet til er den svær, at komme uden om. Den spiller alt med åbenhed, engagement, dynamik og er i det hele taget en hamrende god allround speaker.
Jeg er i hvert fald ikke bleg for, at anbefale den og så bruge de resterende mønter på god kabel.
Nå men forsat god aften __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg kan umuligt få trumfet igennem at Dali 850 er den rette her da den ikke ligefrem er en lille fætter. Hvis jeg var dig, ville jeg lytte til Dali C2 og Dali Ikon 2, Dali Evidence 370, B&W CM1 og B&W DM602 s3 alle i hfk, derefter VA Haydn som mange roser til skyerne herinde. Så har du ihvertfald noget at arbejde med. Jeg har selv rigtige gode oplevelser med B&W CM7 som lyder rigtigt godt, dog meget "korrekt" og klinisk, men det synes jeg er rigtigt fedt, det giver mange detaljer. Jeg har også hørt Ikon 6, og det er en rigtig behagelig højttaler at lytte til, den har en mere blød spillestil i forhold til CM7'eren, og lidt mere punch i bassen. Jeg synes du skal give dem et lyt.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
| Ja jeg kan umuligt få trumfet igennem at Dali 850 er den rette her da den ikke ligefrem er en lille fætter. Hvis jeg var dig, ville jeg lytte til Dali C2 og Dali Ikon 2, Dali Evidence 370, B&W CM1 og B&W DM602 s3 alle i hfk, derefter VA Haydn som mange roser til skyerne herinde. Så har du ihvertfald noget at arbejde med. Jeg har selv rigtige gode oplevelser med B&W CM7 som lyder rigtigt godt, dog meget "korrekt" og klinisk, men det synes jeg er rigtigt fedt, det giver mange detaljer. Jeg har også hørt Ikon 6, og det er en rigtig behagelig højttaler at lytte til, den har en mere blød spillestil i forhold til CM7'eren, og lidt mere punch i bassen. Jeg synes du skal give dem et lyt. |
|
|
Synes du at CM7 lyder "korrekt" og "klinisk"? 
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om 6k er smertegrænsen på kort sikt, så vil jeg som mange af de andre siger vente med subwooferen. Er 6k smertegrænsen også på lengere sikt, så ville jeg nok se på hvad brugtmarkedet har at tilbyde.
Audio Pro nevnes som et alternativ, de er helt ok, og specielt om de bestilles fra Sverige hvor de koster langt mindre end i Danmark.
Mine personlige favoritter er dog DLS og SVS, de lyder meget ens, korrekte veloppdragne højtalere som man ikke bliver trætte af at lytte til.
Et 5.0 set med SVS koster 6900 leveret, et 5.1 set koster 11300. DLS koster en del mere, ca 12000kr før eventuel rabat for et 5.0 set. Uanset hvilke højtalere valget falder på vil jeg med hånden på hjertet anbefale en SVS subwoofer.
Så er de brugtmarkedet udviklingen på højtalerfronten går ikke SÅ stærkt, så en par år gammel højtaler er fremdeles fuldt ud konkurrancedyktig. Jeg havde tidligere et par Dali Evidence 470 som lyder godt, og er nem at finde på brugtmarkedet til priser omkring ca 3500kr. Regn så med ca 1500kr++ for centeren, og køb et par brugte højtalere fra Dali Blue serien til bag feks 2002 til ca 1000kr. Så køber du en sub når finanserene tillader det. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Ascari skrev:
| Ja jeg kan umuligt få trumfet igennem at Dali 850 er den rette her da den ikke ligefrem er en lille fætter. Hvis jeg var dig, ville jeg lytte til Dali C2 og Dali Ikon 2, Dali Evidence 370, B&W CM1 og B&W DM602 s3 alle i hfk, derefter VA Haydn som mange roser til skyerne herinde. Så har du ihvertfald noget at arbejde med. Jeg har selv rigtige gode oplevelser med B&W CM7 som lyder rigtigt godt, dog meget "korrekt" og klinisk, men det synes jeg er rigtigt fedt, det giver mange detaljer. Jeg har også hørt Ikon 6, og det er en rigtig behagelig højttaler at lytte til, den har en mere blød spillestil i forhold til CM7'eren, og lidt mere punch i bassen. Jeg synes du skal give dem et lyt. |
|
|
|
|
|
Det var mit indtryk da jeg hørte den. Hørte den på Nad M15 + M25 kombi med den store Denon dvd-afspiller. Har du andre opdagelser da?
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu mangler jeg katastrofalt mange informationer - som sædvanlig.
Jeg har ca. 220.000 til en bil - hvad kan I eksperter anbefale Sikkert alt fra en Berlingo til en brugt MX5 
Hvad med at oplyse lytterummets størrelse, anlæg det skal matche, musik smag, ønsket lydstyrke, mm.
Kan der ikke laves en guide i at stille spørgsmål 
Mvh
Nørd
|
| Til top |
|
| |
Kasper H Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil som sædvanlig (når det drejer sig om stander-højttalere) synes du skulle prøvelytte et sæt JM lab 906'ere, bevares, ikke så meget bas, men jeg synes de er fantastisk transparente og jeg et ret stort sweet spot, og så synes jeg bare de er dejligt fremme i skoene. Hvis du skal spille med dem i et lille rum er de ret taknemmelige med placering.
|
| Til top |
|
| |
Jokerman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 02:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da også godt anbefale dig at lytte til et sæt Avance stander højttalere. Men igen, som Nørd skriver. Det kommer ret meget an på forstærker det skal spille med, lytterum og musik smag. mvh Mikael
__________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
| Til top |
|
| |
Hejsa Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 03:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også gå efter Vienna Haydn grand, men ta på lytte ture, det er trodsalt dig som skal ha nye højtalere
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 07:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Mastervol skrev:
Ascari skrev:
|
|
|
|
|
Det var mit indtryk da jeg hørte den. Hørte den på Nad M15 + M25 kombi med den store Denon dvd-afspiller. Har du andre opdagelser da?
|
|
|
Jeg hørte den op imod Dali Montor 2, og der lød den mørk, varm og generelt meget farvende i lyden. 
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
MC955 skrev:
Mastervol skrev:
|
|
|
|
Og nej de er ikke neutrale så havde jeg aldrig solgt dem.
|
|
|
|
|
|
Hvad krav ?
Nu bedre udstyr man kommer på dem nu bedre spiler de sådan er det med alle hjøttaler.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
Mastervol skrev:
MC955 skrev:
Mastervol skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hvad krav ?
Nu bedre udstyr man kommer på dem nu bedre spiler de sådan er det med alle hjøttaler.
|
|
|
Ja, men VA Haydn er mere afslørende overfor dårligt udstyr end DLS er. Og det ved du jo nok godt selv. Alle højttalere er ikke ens, og nogen kræver mere effekt end andre mens andre er meget afslørende overfor udstyret der blvier spændt for. Sådan har det altid været. 
|
| Til top |
|
| |
Runetheman Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
MC955 skrev:
Mastervol skrev:
MC955 skrev:
Mastervol skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hvad krav ?
|
|
|
Ja, men VA Haydn er mere afslørende overfor dårligt udstyr end DLS er. Og det ved du jo nok godt selv. Alle højttalere er ikke ens, og nogen kræver mere effekt end andre mens andre er meget afslørende overfor udstyret der blvier spændt for. Sådan har det altid været. 
|
|
|
Impotør af
|
| Til top |
|
| |
DonDeLuca Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nifo.
Prøv at ligge øre til et par Dali Royal Scepter.
Efter min mening en fantastisk lille højttaler, med en utrolig detaljeret lyd, god bund, rimelig bas efter størrelsen. Faktisk den bedste lille højttaler jeg har hørt.
Det er simpelthen bare lykkedes at få afstemt diskant, mellemtone, bas så det passer rigtig godt sammen 
Til gengæld må jeg gi Toolate ret i at Dali Concept 2 Til prisen faktisk er en rimelig god højttaler. Måske lige en anelse lys i diskanten, men det er selvfølgelig en smags sag.
Mvh. DonDeLuca __________________ Livet er ikke hvad det ser ud til "Så lad vær at kigge"
DonDeLuca.
|
| Til top |
|
| |
Kiilsgaard Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|