| Forfatter |
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det drejer sig om at jeg prøvede at hjælpe dig. Der står faktisk en masse godt i de tråde, så det var bestemt et godt tip.
Når du så kommer med et nedladende svar, også selv om vi rent faktisk prøver at hjælpe dig med den gode vilje intakt, helt frivilligt og ulønnet, så falder lysten til at svare drastisk.
Tænk lige over det næste gang nogen giver et svar der ikke lige passer til det du havde forestillet dig!
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Det drejer sig om at jeg prøvede at hjælpe dig. Der står faktisk en masse godt i de tråde, så det var bestemt et godt tip.
Når du så kommer med et nedladende svar, også selv om vi rent faktisk prøver at hjælpe dig med den gode vilje intakt, helt frivilligt og ulønnet, så falder lysten til at svare drastisk.
Tænk lige over det næste gang nogen giver et svar der ikke lige passer til det du havde forestillet dig! |
|
|
Må give Svend ret __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
Svend P skrev:
| Tænk lige over det næste gang nogen giver et svar der ikke lige passer til det du havde forestillet dig! |
|
|
Må give Svend ret  |
|
|
Også her - manden prøver jo at hjælpe!!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg giver mig selv ret. I dag laver min kone en dejlig ret til aftensmulje. Mon den bliver god nok, til hun skal have en gang dessert 
Jeg håber i bliver gode venner, og kysser hinanden i enden  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Stikflamme Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Tænk lige over det næste gang nogen giver et svar der ikke lige passer til det du havde forestillet dig! |
|
|
Rolig nu..! Du skal ik ta det så hårdt til dig.. Det var ik min mening det skulle lyde så groft.. Jeg undskylder hvis jeg lød hård, men jeg er generelt hård i munden nogle gange.. Jeg tacklede det forkert, og jeg indrømmer det..  Jeg har heller ik været i det bedste humør idag, og det lod jeg lige gå udover dig.. så endnu en gang.. undskyld.. Det var ik meningen det skulle ende i en bitchfight..   Mvh stikflamme __________________ Stereo ROCKS! Den der ler sidst, tænker langsomt?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
No harm done!
Jeg håber du vil benytte lejligheden til at kigge i nogle af trådene. Især Kurt Kubik er et rent leksikon når det kommer til Grand serien.
|
| Til top |
|
| |
Stikflamme Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig...  Jeg tager lige et kig på det.. Jeg mener det er et at de større indlæg her i forumet.. så der er meget at læse.. Og nu må jeg sgu være høflig og sige tak for hjælpen.. hehe...  Mvh stikflamme
__________________ Stereo ROCKS! Den der ler sidst, tænker langsomt?
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stikflamme skrev:
Selvfølgelig... Jeg tager lige et kig på det.. Jeg mener det er et at de større indlæg her i forumet.. så der er meget at læse..
Og nu må jeg sgu være høflig og sige tak for hjælpen.. hehe... 
Mvh stikflamme
|
|
|
Du kan også bare springe ud i det, og bare købe løs Du kan jo altid gå med morgenaviser.. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Stikflamme Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hahaha!  Ja, om nødvendigt!  Men stadig... jeg vil sgu gerne gøre et ordenligt køb i første omgang.. Jeg har fået fortalt at rega's højttalere oss skulle være nogle ret så gode højttalere, men jeg er bare ik så meget til dem med side-kick.. Jeg kan godt lide højttalere med mindste 8" bass højttalere i fronten for at få et ordenligt punch fra højttaleren.. i regas er der vist kun en 7".. En af mine venner har et højttalersæt fra Qsound i århus.. Det er DIY højttalere, og jeg har aldrig hørt en højtaler med så meget dynamik, punch i lyden når det behøves... og som sammentidigt kan spille flot, luftigt og detaljeret når man ik lige skal spille højt.. Det er SÅDAN en højttaler jeg leder efter... Højttaleren består af 1" diskant, 5" mellemtone og 2 10" basser.. Mærket på højttalerne kan jeg ik lige huske... og selve kabinettet er utrolig godt opbygget, og det samme gælder delefilteret... Jeg gad virkelig godt kunne bygge et sæt magen til, men jeg har bare ik fingersnilden til det..  Men de minder lidt om Dali concept 10, men bare langt bedre konstrueret lydmessigt og i kabinettet.. Jeg gad godt finde en tvillingebror af min vens højttaler som kunne stå hos mig og underholde lidt..  Mvh stikflamme __________________ Stereo ROCKS! Den der ler sidst, tænker langsomt?
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stikflamme skrev:
rockforlife skrev:
Stikflamme skrev:
Selvfølgelig... Jeg tager lige et kig på det.. Jeg mener det er et at de større indlæg her i forumet.. så der er meget at læse..
Og nu må jeg sgu være høflig og sige tak for hjælpen.. hehe... 
Mvh stikflamme
|
|
|
Du kan også bare springe ud i det, og bare købe løs Du kan jo altid gå med morgenaviser..
|
|
|
hahaha! Ja, om nødvendigt! Men stadig... jeg vil sgu gerne gøre et ordenligt køb i første omgang..
Jeg har fået fortalt at rega's højttalere oss skulle være nogle ret så gode højttalere, men jeg er bare ik så meget til dem med side-kick.. Jeg kan godt lide højttalere med mindste 8" bass højttalere i fronten for at få et ordenligt punch fra højttaleren.. i regas er der vist kun en 7"..
Ja Rega er for den voksne entusiast Ej jeg havde da heller ikke noget imod min R7 var dobbelt så stor, så man kunne få endnu mere smæk i bassen. Men ok. Tranmissionslinje bassen på R7, er så meget bedre end alt andet jeg har hørt alligevel. 
En af mine venner har et højttalersæt fra Qsound i århus.. Det er DIY højttalere, og jeg har aldrig hørt en højtaler med så meget dynamik, punch i lyden når det behøves... og som sammentidigt kan spille flot, luftigt og detaljeret når man ik lige skal spille højt.. Det er SÅDAN en højttaler jeg leder efter...
jamen så ved du jo hvad du skal have 
Højttaleren består af 1" diskant, 5" mellemtone og 2 10" basser.. Mærket på højttalerne kan jeg ik lige huske... og selve kabinettet er utrolig godt opbygget, og det samme gælder delefilteret...
Jeg synger: "det siger boom bomm, og boom bommelum, det lyder som en torden, her i mit bryst"
Jeg gad virkelig godt kunne bygge et sæt magen til, men jeg har bare ik fingersnilden til det.. 
Men de minder lidt om Dali concept 10, men bare langt bedre konstrueret lydmessigt og i kabinettet..
Jeg gad godt finde en tvillingebror af min vens højttaler som kunne stå hos mig og underholde lidt.. 
Mvh stikflamme
|
|
|
Du skal nok lære det engang min søn  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal du heller ikke have fat i en Diva, de har nemlig også kun 7" til bassen. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Stikflamme Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
|
Så skal du heller ikke have fat i en Diva, de har nemlig også kun 7" til bassen. |
|
|
Det var heller ik divaen jeg gik efter da vi startede aller først.. Men bare Dali Grand...  Det var den jeg Synes var noget for mig... Divaen den er for bette i mine øjn.. Men vi kom til at snak om ldit af hvert.. Mvh stikflamme __________________ Stereo ROCKS! Den der ler sidst, tænker langsomt?
|
| Til top |
|
| |
Stikflamme Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Du skal nok lære det engang min søn  |
|
|
Ja det håber jeg... hehe  Men kender i det, hvor man høre rock.. Og man (pga sine højttalere) IKKE kan høre stortrommen ordenligt??? Jeg hader det..! Jeg aner ik hvilken højttaler jeg skal købe, eller om jeg moske skal lave mig et 2.2 system med 2 gode subwoofers? Mvh stikflamme __________________ Stereo ROCKS! Den der ler sidst, tænker langsomt?
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stikflamme skrev:
rockforlife skrev:
|
Du skal nok lære det engang min søn 
|
|
|
Ja det håber jeg... hehe 
Men kender i det, hvor man høre rock.. Og man (pga sine højttalere) IKKE kan høre stortrommen ordenligt??? Jeg hader det..! Jeg aner ik hvilken højttaler jeg skal købe, eller om jeg moske skal lave mig et 2.2 system med 2 gode subwoofers?
Mvh stikflamme
|
|
|
Jeg har aldrig hørt så meget storetromme, som efter jeg fik mine R7
Dali Diva har 2 stk. 6,5" basser, bare lige for en ordens skyld. Problemet med mange basrefleks højttalere må være, at de kræver så usansynlig meget plads bagtil, hvis de skal gengive med den fart som skal til, før det lyder rigtigt.. Bare min erfaring
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
... og så skal du også tænke på sammenhængen mellem højttalerens størrelse og rum. 2 enheder er det absolut optimale. Jo flere enheder, jo større chance for rod i lydbilledet. Fra første strofe var jeg ikke tvivl. Mine 2 vejs Rega højttalere, hænger langt bedre sammen end Dali Diva. Altså med de pladsforhold jeg kunne tilbyde Divaen.
Der er hele tiden et kompromis, et eller andet sted
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Stikflamme Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
... og så skal du også tænke på sammenhængen mellem højttalerens størrelse og rum. 2 enheder er det absolut optimale. Jo flere enheder, jo større chance for rod i lydbilledet. Fra første strofe var jeg ikke tvivl. Mine 2 vejs Rega højttalere, hænger langt bedre sammen end Dali Diva. Altså med de pladsforhold jeg kunne tilbyde Divaen.
|
|
|
Ja der vil ALTID være et sted i rummet hvor der er "stillestående bølger".. Det er nok oss det værste jeg ved.. Men du gør mig lidt interesseret i de rega'er der..  Hva har du hægtet i den anden ende af dine rega'er?  Mvh stikflamme __________________ Stereo ROCKS! Den der ler sidst, tænker langsomt?
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stikflamme skrev:
rockforlife skrev:
|
|
|
|
Ja der vil ALTID være et sted i rummet hvor der er "stillestående bølger".. Det er nok oss det værste jeg ved..
Men du gør mig lidt interesseret i de rega'er der.. Hva har du hægtet i den anden ende af dine rega'er? 
Mvh stikflamme
|
|
|
Luxman L550 int. forstærker fra de glade firsere, Rega Apollo og sanlig også en Rega P3 pladespiller Du kan bare søge på mit brugernavn under "mit stereo udstyr" __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mangler dog lige et update billede i min tråd  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Stikflamme Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som et rigtig rart setup...!  hmm... jeg gad godt høre de rega R7... Jeg kan vise dig mine højttalere på et tidspunkt.. så kan du se hvorfor jeg så desperat leder efter nogle...  hehe
__________________ Stereo ROCKS! Den der ler sidst, tænker langsomt?
|
| Til top |
|
| |