Forfatter |
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
LasseHoej skrev:
Zorglub skrev:
Jeg syntes det er vildt fedt at du har skudt din CD samling - ren fornøjelse at se 
|
|
|
Jeg har skam ikke skudt CD-samlingen - min CD-spille kører stadigvæk tit, når den ellers virker. Moddet blev lavet som en erstatning indtil jeg får repareret min CD-spille.
Men tak for roserne, Thule er kvalitet, selv i de mindste serier. Jeg fortryder ikke mit køb.
|
|
|
Jeg mener "skudt" som med dit kamera ... herligt lige at kunne kigge din samling igennem. Det giver et godt indtryk af hvad der bliver lyttet på jo 
Hvordan integrerer din sub egentligt med dine fine standerhøjtalere? De store modeller (DD) har jo en equalizer, men hvordan med den du har?
|
Til top |
|
|
LasseHoej Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 117
|
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
LasseHoej skrev:
Zorglub skrev:
Jeg syntes det er vildt fedt at du har skudt din CD samling - ren fornøjelse at se 
|
|
|
Jeg har skam ikke skudt CD-samlingen - min CD-spille
kører stadigvæk tit, når den ellers virker. Moddet blev lavet som en
erstatning indtil jeg får repareret min CD-spille.
Men tak for roserne, Thule er kvalitet, selv i de mindste serier. Jeg fortryder ikke mit køb.
|
|
|
Jeg mener "skudt" som med dit kamera ... herligt lige at kunne kigge din samling igennem. Det giver et godt indtryk af hvad der bliver lyttet på jo 
Hvordan integrerer din sub egentligt med dine fine standerhøjtalere?
De store modeller (DD) har jo en equalizer, men hvordan med den du har? |
|
|
Ahh, okay.. Den forstod jeg ikke helt i første omgang
Jeg synes faktisk min sub integrerer rigtig flot med højtalerne, dog
har lytterummet et par slemme resonanser eller hvad det nu er. Engang
regner jeg med at afprøve noget dæmpende noppeskum til at afhjælpe
problemet.
Min sub har også en EQ-funktion, dog ikke helt så avanceret som
DD-seriens. Den afspiller nogle testtoner og justerer efter dem, og har
4 presets som man kan vælge imellem samt mulighed for at indstille
fasen til 0, 90, 180 og 270 grader. Det med selv at få lov at lave
presets og selv justere efter på EQ-kurven kan SPL-R-serien ikke
(desværre).
Men alt i alt er jeg meget tilfreds med subwooferen, specielt i sammenligning med den Dali SWA12 jeg tidligere havde
__________________ www.FotoHoej.dk
|
Til top |
|
|
LasseHoej Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Update vedr. mit lydkort-mod: Jeg har fjernet voltmoddet igen (så det får 3,3 volt hvilket er standard), idet det fik lydkortet til at forvrænge. Åbenbart ikke alle kredsløb der har kunnet sluge den ekstra spænding, selvom både hovedtlf. forstærker og DAC godt skulle kunne klare det. __________________ www.FotoHoej.dk
|
Til top |
|
|
LasseHoej Forum Bruger

|
Sendt: 19 April 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er billederne opdateret igen, og skrivebordet er nu vægophængt, hvilket har givet plads til subwooferen under skuffen. Det giver i øvrigt meget mere luft at skrivebordet hænger, og ser bedre ud.
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 19 April 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud, det anlæg kan helt sikkert spille musik, og det er godt at se at den normale ungedoms hype med "alt" for store højttalere ikke har bidt på dig. Jeg mener dog selv at man sagtens kan have nogle store højttalere stående på et teenage værelse, men det er der sikkert mange af de gamle herinde der ikke synes er smart :P
Men rigtigt flot, ingen tvivl! 
|
Til top |
|
|
LasseHoej Forum Bruger

|
Sendt: 19 April 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Det ser godt ud, det anlæg kan helt sikkert spille musik, og det er godt at se at den normale ungedoms hype med "alt" for store højttalere ikke har bidt på dig. Jeg mener dog selv at man sagtens kan have nogle store højttalere stående på et teenage værelse, men det er der sikkert mange af de gamle herinde der ikke synes er smart :P
Men rigtigt flot, ingen tvivl!  |
|
|
Mange tak for de rosende ord  Mht. højtalere, så kan det sagtens lade sig gøre... Bare ikke på mit værelse.. Jeg skal jo bruge den plads jeg skal bruge, til seng, skrivebord, skabe osv., og sådan som det er stillet op nu, er den mest plads-effektive måde som samtidigt giver god plads til hi-fi'et ift. andre opstillinger. Som det nok kan ses på billederne, ville en udskiftning til gulvhøjtalere resultere i at den ene højtaler spillede lige direkte ind i min seng med de nederste enheder, og det tror jeg ikke ville være så godt for lyden :) Men jeg giver dig helt ret i at på rigtig mange teenage-værelser kan man sagtens placere et par større gulvhøjtalere, og på nogle værelser endda med god lyd til følge  __________________ www.FotoHoej.dk
|
Til top |
|
|
LasseHoej Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2007 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 20 April 2007 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er et rigtig flot anlæg, og jeg synes også det er fedt nok du har valgt en god stander højttaler i stedet for en skod gulvhøjttaler!!
Jeg har et rigtig lunt øje til din sub, jeg vil så gerne selv have en magen til eller måske med 12". Lidt øv man ikke selv kan indstille PEQ og påvirke kurven manuelt! har du målt på den?
Jeg må være ærlig og sige at jeg synes dit anlæg hænger rigtig grimt, sorry.. Men jeg synes det ser malplaceret ud når det hænger så højt. Så fik du lige lidt ris der, hehe __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
LasseHoej Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
Jeg synes det er et rigtig flot anlæg, og jeg synes også det er fedt nok du har valgt en god stander højttaler i stedet for en skod gulvhøjttaler!!
Jeg har et rigtig lunt øje til din sub, jeg vil så gerne selv have en magen til eller måske med 12". Lidt øv man ikke selv kan indstille PEQ og påvirke kurven manuelt! har du målt på den?
Jeg må være ærlig og sige at jeg synes dit anlæg hænger rigtig grimt, sorry.. Men jeg synes det ser malplaceret ud når det hænger så højt. Så fik du lige lidt ris der, hehe |
|
|
Tak for roserne, jeg har ikke målt på subwooferen, men der er en tydelig forskel (til den gode side) at høre, før og efter at have trykket på "EQ"-knappen på fjernbetjeningen. Jeg har i øvrigt lavet en tråd med billeder af adskillelsen af min subwoofer: "Velodyne SPL-1000R - skilt ad"Vedr. anlægget, så synes jeg ikke rigtig jeg havde andre muligheder. Da det blev hængt op, var der også 3 enheder m/ 3 hylder, og det er planen at der skal være det igen ved en fremtidig opgradering. Jeg er nødt til også at tænke praktisk, når mit værelse er så lille, og da jeg er et studerende rodehovede, så er bordpladsen nødvendig og derfor hænger anlægget så højt over bordet :) Men det er altid rart at få lidt kritik, så man kan forsøge at forbedre anlægget. __________________ www.FotoHoej.dk
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 20 April 2007 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
LasseHoej skrev:
CRC1 skrev:
Jeg må være ærlig og sige at jeg synes dit anlæg hænger rigtig grimt, sorry.. Men jeg synes det ser malplaceret ud når det hænger så højt. Så fik du lige lidt ris der, hehe
|
|
|
Tak for roserne, jeg har ikke målt på subwooferen, men der er en tydelig forskel (til den gode side) at høre, før og efter at have trykket på "EQ"-knappen på fjernbetjeningen. Jeg har i øvrigt lavet en tråd med billeder af adskillelsen af min subwoofer: "Velodyne SPL-1000R - skilt ad"
Vedr. anlægget, så synes jeg ikke rigtig jeg havde andre muligheder. Da det blev hængt op, var der også 3 enheder m/ 3 hylder, og det er planen at der skal være det igen ved en fremtidig opgradering. Jeg er nødt til også at tænke praktisk, når mit værelse er så lille, og da jeg er et studerende rodehovede, så er bordpladsen nødvendig og derfor hænger anlægget så højt over bordet :) Men det er altid rart at få lidt kritik, så man kan forsøge at forbedre anlægget.
|
|
|
Jamen jeg kan da også godt se at med pladsen osv. er funktionalitet også vigtigt det er klart.
Hvad så nå du har brugt EQ knappen? kalibrere den så sig selv ind i forhold til rummet? dine andre højttalere? m.v. og du har ikke mulighed for selv at fintune kalibreringen efter eller? får du flere muligheder/løsninger som autosetupet har givet dig? __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
LasseHoej Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2007 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
Jamen jeg kan da også godt se at med pladsen osv. er funktionalitet også vigtigt det er klart.
Hvad så nå du har brugt EQ knappen? kalibrere den så sig selv ind i forhold til rummet? dine andre højttalere? m.v. og du har ikke mulighed for selv at fintune kalibreringen efter eller? får du flere muligheder/løsninger som autosetupet har givet dig? |
|
|
EQ'en kalibrerer subwooferens frekvenskurve i forhold til rummet, dvs. der tages ikke højde for fase, niveau osv. ift. sidehøjtalerne. Disse indstillinger er stadigvæk manuelle indstillinger som man må justere efter øret. Dog er det let at justere takket være fjernbetjeningen samt de 4 indstillinger for fase (0,90,180,270 grader). Derudover har man 4 presets, hvor den ene er beregnet til film som fremhæver de dybe toner, en til rock og moderne musik, som også giver lidt ekstra niveau oppe omkring 55 Hz, så er der den neutrale indstilling samt en til spil som fremhæver den øvre bas og skærer den allerdybeste bas væk. Jeg bruger i de fleste tilfælde den neutrale indstilling, og kun ved meget lidt musik rock-indstillingen. Desværre er der ikke mulighed for selv at fintune kalibreringen, hvilket kunne være sjovt at prøve, men ikke strengt nødvendigt, eftersom subwooferen selv justerer frekvenskurven meget flot og dæmper de toner som mit lille lytterum fremhæver, og det virker rent faktisk :) Så jeg har i teorien ikke brug for mere. For at få lov til selv at justere frekvenskurven, skal man have en Digital Drive (DD)-model, som er noget dyrere. Disse kan sættes til TV'et, og her kan man vha. fjernbetjeningen justere nærmest alt, inkl. nogle gemte indstillinger som kan vælges ved et tryk på en knap. __________________ www.FotoHoej.dk
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay spændende.. Det er i hvert fald en utrolig pæn subwoofer, samtidig kan jeg godt lide brugervenligheden ved dem, ikke mindst at den jo skulle spille godt!
Men det er fedt at hører at du er glad for den... det er lidt ærgeligt du ikke har målt på den, hehe... jeg gad godt vide hvor jævn frekvenskurven er ved det autosetup, hehe..
Jeg kan bare huske da jeg havde en B&W og den var slet ikke til at styre, nogen gange spillede den rigtig højt og andre kunne man ikke hører den. Jeg prøvede selvføægelig at flytte rundt på den, men daværende tidspunkt vidste jeg slet ikke noget om at bassen faktisk kunne spille højere og lavere ved givne frekvenser osv. hehe.. __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
LasseHoej Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2007 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
Okay spændende.. Det er i hvert fald en utrolig pæn subwoofer, samtidig kan jeg godt lide brugervenligheden ved dem, ikke mindst at den jo skulle spille godt!
Men det er fedt at hører at du er glad for den... det er lidt ærgeligt du ikke har målt på den, hehe... jeg gad godt vide hvor jævn frekvenskurven er ved det autosetup, hehe..
Jeg kan bare huske da jeg havde en B&W og den var slet ikke til at styre, nogen gange spillede den rigtig højt og andre kunne man ikke hører den. Jeg prøvede selvføægelig at flytte rundt på den, men daværende tidspunkt vidste jeg slet ikke noget om at bassen faktisk kunne spille højere og lavere ved givne frekvenser osv. hehe.. |
|
|
Jeg ville skam også meget gerne måle på den. Men har desværre ikke målegrejet til det. Men du har ret i det med at en normal subwoofer kan være svær at styre. Dette har jeg også tidligere oplevet med subwoofere specielt på mit værelse (det gik lidt bedre inde i mine forældres stue), og derfor valgte jeg at investere i denne. Min far havde sådan en i forvejen, og derfor havde jeg jo haft mulighed for at lege lidt med grejet på forhånd. __________________ www.FotoHoej.dk
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2007 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
nice.. gid min far var hifi-nørd, hehe
Ja jeg synes det kan være rigtig svært, eftet at have prøvet en sub med PEQ skal jeg aldrig have andet! Ellers skal jeg kører en PEQ ind over så jeg har mulighed for styre den! __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
LasseHoej Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
nice.. gid min far var hifi-nørd, hehe
Ja jeg synes det kan være rigtig svært, eftet at have prøvet en sub med PEQ skal jeg aldrig have andet! Ellers skal jeg kører en PEQ ind over så jeg har mulighed for styre den! |
|
|
Ja, det er meget svært. Jeg ville også gerne have mulighed for at selv justere, men jeg er meget tilfreds med lyden fra den efter en automatisk rumkorrektion. Hvis jeg undlader den automatiske rumkorrektion, havde jeg ingen grund til at købe en SPL-1000R, så kunne jeg ligeså godt have nøjedes med en SPL-800i eller min gamle Dali SWA12. Men denne er bare rigtig dejlig. __________________ www.FotoHoej.dk
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 21 April 2007 kl. 06:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
LasseHoej Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som den lille pilfinger jeg er, har jeg nu leget lidt med noget lys til min skærm. Resultatet af min trang til at pille ses på billedet nedenunder:
|
Til top |
|
|
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
Sendt: 28 April 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Genialt med kablerne under skrivebordet. Clever, clever. Udover det, fornemt setup.
Hvad har du brugt til bagbelysninger på skærmen?
|
Til top |
|
|
LasseHoej Forum Bruger

|
Sendt: 29 April 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
Genialt med kablerne under skrivebordet. Clever, clever. Udover det, fornemt setup.
Hvad har du brugt til bagbelysninger på skærmen?
|
|
|
Ja, var jo nødt til at finde på et eller andet med kablerne. Hvis der er noget jeg ikke kan lide, så er det kabelrod :) Bagbelysningen bag skærmen er to 30 cm hvide lysstofrør beregnet til computerbrug. Som transformator bruger jeg en beregnet til harddiske, som har det rigtige stik, kan dog være jeg udskifter den med en mindre transformator hvis jeg kan finde en der passer godt til formålet. Det hele sidder bagpå skærmen vha. dobbeltklæbende tape, og strømmen (230v) kommer op gennem et kabel der så splejses til to kabler med stik. Samlingerne er loddet sammen og derefter beskyttet med krympeflex. __________________ www.FotoHoej.dk
|
Til top |
|
|