| Forfatter |
|
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
Synd at Jensen efter at have pustet sig op i starten af tråden, ikke havde modet til at gøre det færdigt....der må vel være andre eksempler end de to sæt du ikke tør omtale? 
|
|
|
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mightyfish skrev:
sådan her ser mit ideal feks ud

|
|
|
Uden at være nogen haj til at minimalfortolke målinger, så bliver jeg lidt nysgerrig over den du viser her - frekvensgangen er imponerende ret fra ca 120 hz til omkring 17-18 khz, men hvor bliver bassen af..? Er der en subwoofer på..? Frekvensgangen er ca 8 dB nede ved 100 hz, og må være noget nær ikke-eksisterende under 80 hz hvis kurven fortsætter sådan. Hvad er det for en ht..?
|
| Til top |
|
| |
Mightyfish Lukket konto

bruger hedder nu: Live21
Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
rogue det er 4sptech timepiece, her i den nyeste version.  The above response is measured at
1-Watt(2.83V)/1-Meter..Due to the nature of the analysis used, data
below 200Hz. does not reflect actual response. Low frequency response
is -3dB at 30 Hz. with respect to the nominal 85dB response shown here.
| FREQUENCY RESPONSE |
30-24,000 Hz. +/- 2dB (typically +/- 1dB). -3dB @ 29Hz & 30 kHz. |
| LOW FREQUENCY ATTENUATION SLOPE |
24 dB per Octave below 30 Hz |
| LOW FREQUENCY TUNNING |
Proprietary Hybrid Ported Reflex / Transmission Line |
| PHASE RESPONSE |
Less than 360° from 100 - 24,000Hz. |
| GROUP DELAY RESPONSE |
Less than 1mS DELAY SHIFT from 100 - 24,000 Hz. |
| PEAK POWER HANDLING |
Greater than 1,000 WATTS (10mS) |
| SHORT TERM MAXIMUM POWER HANDLING |
300 WATTS (I.E.C. 268-5) |
| LONG TERM MAXIMUM POWER HANDLING |
125 WATTS (I.E.C. 268-5) |
| SENSITIVITY |
85 dB SPL @ 1 WATT(2.83V) @ 1 Meter |
| IMPEDANCE |
8-OHMS (nominal) |
| CROSSOVER |
4th order symmetrical, in-phase, acoustic Linkwitz-Riley @ 600Hz. |
| HORIZONTAL DISPERSION |
+/- 45° - 900Hz to beyond 10kHz(standard -6dB Beamwidth Limits) |
| VERTICAL DISPERSION |
+/- 30° - 900Hz to beyond 10kHz(standard –6dB Beamwidth Limits) |
| MINIMUM RECOMMENDED AMPLIFIER POWER |
50 WATTS RMS / Channel (200 - 750 WRMS / Ch. preferred) |
| LOW FREQUENCY DRIVER |
(1)- 8” Aluminum Cone w/ Phase Plug & Cast Magnesium Frame |
| HIGH FREQUENCY DRIVER |
Waveguide Loaded 1” Textile Dome - Ferrofluid Cooled |
| DIMENSIONS |
H=21.5”(54.6 cm.) x W=12.5”(31.7 cm.) x D=15.75”(40.0 cm.) |
| WEIGHT |
65 lbs. (29.5 kgs.) |
__________________ Holfi still sucks. AKA Live21
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er mig ikke muligt at fremskaffe en frekvensmåling over L7 sådan indenfor kort tid.
Hvor er det du har set den, Live 24?
Tror du ikke, du har forvekslet den med målingen HighFidelity foretog af L3?
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
Groove skrev:
|
Synd at Jensen efter at have pustet sig op i starten af tråden, ikke havde modet til at gøre det færdigt....der må vel være andre eksempler end de to sæt du ikke tør omtale? 
|
|
|
Ja.
Men sådan er det.
Hvis jeg skrive hvad mærker det er , så sidder der en masse små nisser og har ondt et vis sted.
|
|
|
Synd, fordi det reducerer dine input til ren sladder, der er "mange" dit og "mange" dat...men intet konkret og brugbart.
Synd også at de "små" nisser styrer dig... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mightyfish skrev:
gider ikke en diskusion om jeg er i stand til at lytte til et neutralt setup med dig den holdning er du mere end velkommen til at have. |
|
|
Diskussionen om, hvorvidt man vil høre præcis hvad der er på optagelsen, eller ej, har vi haft før. Jeg mener at du har haft en forforstærker med rør ? Jeg ved ikke hvad du har i dit setup nu, og kan ikke tage stilling til det, uden at vide det. Mon du vil kunne lide denne højttaler ?  Mere info her.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mightyfish skrev:
rogue det er 4sptech timepiece, her i den nyeste version.
|
|
|
Aah - så er jeg med! Takker! 
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
|
|
|
Groove skrev:
MC955 skrev:
| [QUOTE=Groove]
|
|
|
Ja.
Men sådan er det.
Hvis jeg skrive hvad mærker det er , så sidder der en masse små nisser og har ondt et vis sted.
|
|
|
Hvorfor er der nogen der bliver sure over at man viser et eksempel på en højttaler der ikke lyder som den måler? Eller at du viser eksempler på to højttalere der måler ens, men lyder forskelligt?
Målingerne er jo objektive, så dem kan ingen blive sure over. Lyden er subjektiv, så det er jo bare din mening du kommer med. Du kan jo bare lade være med at beskrive den (negativt), men blot sige "de her måler ens, men lyder forskelligt". Det kan da umuligt være farligt?
|
| Til top |
|
| |
Mightyfish Lukket konto

|
|
|
|
Hifihuset, det kan være det er min hukommelse der spiller mig et pus, det er dig selv der har lagt den frem på hifi-musik, hvis det er af L3 har det jo så intet at sige i forhold til mit indtryk af L7, den vil jeg dog noget hellere se en måling af da det er den jeg har lyttet mest på.
|
| Til top |
|
| |
Mightyfish Lukket konto

|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Mightyfish skrev:
gider ikke en diskusion om jeg er i stand til at lytte til et neutralt setup med dig den holdning er du mere end velkommen til at have. |
|
|
Diskussionen om, hvorvidt man vil høre præcis hvad der er på optagelsen, eller ej, har vi haft før. Jeg mener at du har haft en forforstærker med rør ?
Jeg ved ikke hvad du har i dit setup nu, og kan ikke tage stilling til det, uden at vide det.
Mon du vil kunne lide denne højttaler ?

Mere info her.
|
|
|
det er et helt sikkert nej __________________ Holfi still sucks. AKA Live21
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, nu ved jeg hvad du tænker på; det var af L5, den som vandt en pris i Frankrig og det var det blad som havde testet den. Altså ikke en fabriksmåling.
Det er rigtigt den er som et skud i frekvens og impulssvaret er også rigtig godt. Men jeg har altså ikke nogle af L7.
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mightyfish skrev:
Spencer skrev:
Mightyfish skrev:
|
|
Diskussionen om, hvorvidt man vil høre præcis hvad der er på optagelsen, eller ej, har vi haft før. Jeg mener at du har haft en forforstærker med rør ?
Jeg ved ikke hvad du har i dit setup nu, og kan ikke tage stilling til det, uden at vide det.
Mon du vil kunne lide denne højttaler ?

Mere info her.
|
|
|
det er et helt sikkert nej
|
|
|
Revieweren skriver ellers: " Neutrality
is the order of the day, vocals in particular coming through with their
believability, harmonic richness, and goosebump inducing transparency
intact. Unlike some lesser studio monitors the Genelecs are also easy
to listen to over the long term. They're detailed and enormously
revealing but even listening all day, every day at work I never grew
fatigued (in fact, I relished opportunities to crank em' up!). Nor did
the speakers loose their composure or show any signs of strain at high
volumes, the sound just becoming more involving at high SPLs." Det burde da give lidt lyst til at høre den spille.  Jeg vil i hvert fald ikke afskrive den, uden at have hørt den.
EDIT: "harmonic richness" er ellers noget som ikke automatisk findes på alt det dyre udstyr.
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Groove skrev:
MC955 skrev:
| [QUOTE=Groove]
|
|
|
Ja.
Men sådan er det.
|
|
|
Hvorfor er der nogen der bliver sure over at man viser et eksempel på en højttaler der ikke lyder som den måler? Eller at du viser eksempler på to højttalere der måler ens, men lyder forskelligt?
Målingerne er jo objektive, så dem kan ingen blive sure over. Lyden er subjektiv, så det er jo bare din mening du kommer med. Du kan jo bare lade være med at beskrive den (negativt), men blot sige "de her måler ens, men lyder forskelligt". Det kan da umuligt være farligt?
|
|
|
Det ved jeg ikke og gider ikke bruge min tid på, hvorfor nogle der bliver det.
Nu kan du se da en hvis person postet noget , blev jeg med samme beskyldt for at betale denne person for at poste det indlæg af b.la hifihuset.
Så derfor Svend. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her kan man se hvorfor man bør behandle signalet varsomt. Se her et flot fase og amplitudeforløb på en omnidirektional mikrofon fra DPA. Det er også absolut SOTA. Hvis sådan et sæt er stillet rigtigt op, så kan det optage og bevare et lydbillede, der er helt usædvanligt ægte. For en måneds tid siden havde jeg besøg af Jens, med sin Lavry DAC. En af de sidste skæringer vi hørte var Shostakowitz 14. symf. på Denon Mastersonics 20 bit optagelse. Da den kom på blev der helt stille blandt lytterne. Væggen bag højttalerne var bare væk, så man simpelthen sad og kiggede efter musikere og sangere. Det er måske den flotteste optagelse jeg nogensinde har hørt, i hvert fald er det én af dem. Den er lavet med nedenstående mics fra DPA og så kun 2 stk. Jeg tror vi allesammen den aften blev overraskede. Det var bare en asskicker der vil noget, og den skive er SKIVEN til at vurdere 3D og klangintegritet.

Her er en Shoeps MKII

|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Mightyfish
Jeg gad egentlig godt høre, om du har en mening om Quad ESL 63, og hvad den evt. er - hvis du har hørt dem ?
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
JEG ville muligvis sagtens kunne lide den højttaler - MED passende brug af tonekontroller ... især i diskanten.
Jeg ville dog ikke drømme om at købe en sådan højttaler uden først at lytte til den. Men diagrammer er (efter min mening) et udmærket redskab til at vælge, hvad man vil lytte på. __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal man kunne gengive, noget der ligner virkelighedens lyde.Og jeg skriver med vilje lyde, da det er fuldstændigt ligegyldigt, om en hter skal gengive lyde, eller noget så herligt som musik. Så skal fasen på plads ved delefrekvenserne.Nu er der mange parametere, der kan måles på en hter, men er den ikke på plads, vil det aldrig lykkedes. Pudsigt nok er der ganske få producenter, der fremviser den vigtigste parameter. Og det er jeg rimmeligt sikker på skyldes, netop den måling ikke ser særligt godt ud.Nu er jeg naturligvis ikke klogere, end de ingeniører der har arbejdet med filtere i 10-20-30 år. Så jeg er temmeligt sikker på de er fyldt ud klar over det. Nu kan det ske, det jeg her har skrevet er rent nonsens. Så jeg ville ønske, der var nogen der virkeligt har arbejdet med filtere, der ville blande sig i denne debat. Og dele deres viden med os, da vi jo alle kan blive klogere.
André Jensen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryff skrev:
|
JEG ville muligvis sagtens kunne lide den højttaler - MED passende brug af tonekontroller ... især i diskanten.
Jeg ville dog ikke drømme om at købe en sådan højttaler uden først at lytte til den. Men diagrammer er (efter min mening) et udmærket redskab til at vælge, hvad man vil lytte på. |
|
|
Ja, fra 10kHz til 15kHz falder diskanten 2dB i niveau. Men med en digital EQ, kan du jo let rette op på det. Ørets følsomhed, fra 10 til 15kHz falder dog langt mere end 2dB:
|
| Til top |
|
| |
Mightyfish Lukket konto

|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer, en sub vil være nødvendig til de speakers, at den ruller lige hurtigt af er ik det store problem, udover det, er jeg ikke er vild med opbygningen, membranen, aktive speakers osv osv.
af nygerrighed ville jeg dog gerne høre dem,mest grundet opbygningen, som umiddelbart er imod alt jeg plejer at gå efter, så vil gerne se hvordan den spiller i forhold til hvordan den måler her.
nej har aldrig hørt quad esl 63, har aldrig haft en sønderlig interesse for elektrostat.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mightyfish skrev:
Spencer, en sub vil være nødvendig til de speakers, at den ruller lige hurtigt af er ik det store problem, udover det, er jeg ikke er vild med opbygningen, membranen, aktive speakers osv osv.
af nygerrighed ville jeg dog gerne høre dem,mest grundet opbygningen, som umiddelbart er imod alt jeg plejer at gå efter, så vil gerne se hvordan den spiller i forhold til hvordan den måler her.
nej har aldrig hørt quad esl 63, har aldrig haft en sønderlig interesse for elektrostat.
|
|
|
Ok, for frekvenskurven på en ESL 63, vil sende dig i gulvet, med et brag.  Den er nemlig ikke køn. 
Taget fra denne artikel. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |