Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 01:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvorfor kan I ikke lide måleresultater? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 38
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Vedrørende målinger må jeg sige at det er svært for mange at forstå ballande. personligt er det min holdning at hvis målinger skal afgøre dit valg af højttalere - så er der valgt forkert hobby, du er nemlig døv.

Målet med interesse i HiFi må vel være at opnå sanse input via ørene, kan disse ikke afgøre om en så væsentlig investering som nye højttalere skal foretages så behold de gamle.

Selvbyggeren har brug for sine kurver klart, man kan ikke teste alle stumper by ear.

Men reelt er det vel de færreste der seriøst bygger højttalere, de fleste tager en kit løsning på basis af anbefalinger m.v.

Afslutningsvist er det med målinger jo også en skummel sag og forplumres af et utal af forhold, mener en gang at have set en am. hjemmeside der havde sammenligninger af stereophiles målinger, egne målinger samt øvrige målinger der var fundet på nettet - de var meget lidt samstemmende, og hvad skal de så anvendes til?

Brug ørene! Herefter brug det mellem dem.

MVH

M

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
Andre skrev:
Andre skrev:
3DX skrev:
Andre skrev:
3DX skrev:
Andre skrev:
solu skrev:
Andre skrev:

Nu er bedst i min verden, tættest på de lyde jeg kender fra virkeligheden. Så hvad du lige mener med bedst, er subjektivt. Det skal så bare ikke forståes, at bedst i dine ører er tættest på virkeligheden. Og så svarede jeg, du brød dig bare ikke om svaret.

Jo jo, fint svar. Jeg prøver bare at finde ud af, hvordan bedre målinger kan give bedre lyd, når også der indgår en subjektiv vurdering - de to ting kan jeg ikke se har noget som helst med hinanden at gøre. Derfor synes jeg måske du modsiger dig selv. På den ene side mener du at måler din konstruktion bedre, ER den blevet bedre. På den anden, skal det være så tæt på virkeligheden som muligt - hvis de to ting skal passe sammen, så er bedre målinger lig med tættere på virkeligheden, eller hvad?

Det korrekt, der er ikke fase fejl i virkelighedens lyde. Fjern fasemæssige fejl i en hter og den vil lyde bedre.

MVH

Du kan ikke kalde virkeligheden for en fejl, sådan er den bare.

MVH

den vil ihvært fald ikke lyde ringere

men giv lige et eksempel på en lyd fra X der i virkelighedens verden som er X. hvor der ikke er fase fejl.

Den må du uddybe lidt. Jeg forstår det sværre ikke spørgsmålet.

MVH

hvilken lyd i den virkelig verden er renset for fase fejl ?

til en koncert, musik indstrumenter eller ?

hvornår definere vi at virkelighedens lyd ikke har fase fejl. kan vi måle det ?

Du kan ikke kalde virkeligheden for en fejl, den er som den er.

MVH

men kan vi måle fase i den  ?

har vi/du en måling af et instrument med "ret" fase.

det giver vel ikke meget mening at sige at ht'er skal være fase "ret" hvis de fejl der er i det optagede langt overstiger det vi kan få ht'er til.

jeg er bare intr. i denne fase problematik vs. praksis.

havde du en fase kurve for dit bånd. 1m og i lytte pos. f.eks.

Virkeligheden har ikke "ret fase", virkeligheden har den energisammensætning med tilhørende fase for den lyd du vælger at "analyserer", lydens "fingeraftryk" om man så må sige, men kun for den ene specifikke hændelse.

Det er det en højttaler skal kunne gengive.

Virkelige lyde er grundlæggende behæftet med et fasedrej hidrørende fra friktion medførende faldende lydtryk for stigende frekvenser. Dæmpningen er afhængig af tryk, temperatur og luftfugtighed. Fænomenet er beskrevet i  en norm ISO 9613. Afrulningen begynder omkring 1500Hz for afstande der er aktuelle i forbindelse med musik og tale

Naturlige lyde kan pr.definition ikke ikke være behæftet med fasefejl

mvh

Fasebjørn 

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

@Fasebjørn

Problemet med virkeligheden, er at der mangler en loudness-knap. 
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Boman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Boman skrev:

Jeg har en af de højttalere som Andre synes godt om, med acourate digitale faselineærefiltre og korrektion.

Jeg mener, at den direkte/først ankomne lyd fra en højttaler skal frekvens og faselineær, dog er man nødt til at have en passende targetkurve/frekvensgang pga at CD'erne ikke er mikset på frekvenslineære højttalere.

Jeg foretrækker at kalde faseforvrængning for tidsforvrængning, det bliver normalt ignoreret af højttalerproducenterne, det er de simpelthen nødt til, for de kan ikke gøre ret meget ved det.

Kun ved passende digital signalbehandling er det muligt at opnå direkte lyd uden tidsforvrængning.

Det giver en  hidtil ukendt præcision og en stilhed mellem lydene som skal opleves.

At det er vigtigt med korrekt direkte lyd kan illustreres med at en violin altid vil lyde som en violin uanset om man spiller på et badeværelse eller i en koncertsal. Den kan øjeblikkelig identificeres som en ægte violin, og ikke en højttaler der gengiver en violin.

Efter at have fået mit anlæg op og køre må jeg konstatere, at almindelige højttalere ikke kan gengive akustiske instrumenter ordentlig, lyden bliver simpelthen ødelagt af tidsforvrængning.

Venlig hilsen

Lars Boman Madsen

Hvad er det for nogle højttalere og har du evt. nogle billeder, for det lyder ret spændende?

Det er nogle gamle B&W DM6 højttaler - fra 1976, hvor mellemtone og diskant er blevet opdateret.

Jeg kan oplyse de yngre læsere om, at DM6 var B&W's første seriøse high-end højttaler, hvor man benyttede Brüel & Kjærs nyudviklede fasemålingsudstyr for at optimere fasen, og den første med kevlar mellemtonehøjttaler.

Mellemtonen er opdateret til B&W FST enhed og diskanten til en ringdome fra ScanSpeak.

Jeg har planer om hjørnebasser med to styk Peerless 10" SLS enheder i et lukket kabinet.

Venlig hilsen

Til top Vis Boman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boman

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

morkaj skrev:

Vedrørende målinger må jeg sige at det er svært for mange at forstå ballande. personligt er det min holdning at hvis målinger skal afgøre dit valg af højttalere - så er der valgt forkert hobby, du er nemlig døv.

Målet med interesse i HiFi må vel være at opnå sanse input via ørene, kan disse ikke afgøre om en så væsentlig investering som nye højttalere skal foretages så behold de gamle.

Selvbyggeren har brug for sine kurver klart, man kan ikke teste alle stumper by ear.

Men reelt er det vel de færreste der seriøst bygger højttalere, de fleste tager en kit løsning på basis af anbefalinger m.v.

Afslutningsvist er det med målinger jo også en skummel sag og forplumres af et utal af forhold, mener en gang at have set en am. hjemmeside der havde sammenligninger af stereophiles målinger, egne målinger samt øvrige målinger der var fundet på nettet - de var meget lidt samstemmende, og hvad skal de så anvendes til?

Brug ørene! Herefter brug det mellem dem.

MVH

M

Dejligt at se et seriøst og indholdsrigt indlæg er også her enig med dig!

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:

Nå men med så mange kloge hoveder  så kunne det være man skulle lave en højttaler sammen alle sammen og se hvordan den ville lyde, jeg vil gerne betale alt til dette, for det kunne være sjovt .

Tror ikk den højt ville have nogen sammenhæng over hovedet ... de ska jo ikke kunne spille musik og bare have et godt datablad med gode kurver så skidt med resten... folk vil jo ikke bruge deres øre men hellere øjnene

MVH
Don

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Prøv at sætte 50 spejdere til at bygge et lille raftetårn, og sig at de skal deles om arbejdet. 
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Sjovt at folk ikke nævner at b.la vienna BCG i norge og sverige er bleve kåret til årets højt... og lillebroderen i frankrig... samt Haydn har fået kanon anmeldelser i HIFI+.. og tyskere kan ikke forstå at man kan lave den lyd til den pris...
Mozart er også blevet kåret til bedste højt til prisen i USA..

Tror nok vienna sælger mere verden over end mange andre nævnte højt i de forskellige linkede tråde osv!!!

Måske bruger folk i den store verden ligefrem ørene til at bedømme lyden med..... hmm.... ja hvem ved.... hvorfor bliver de ellers kåret??

MVH
Don

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:

Det kan man ikke.

Jeg har den sidste uge hørt på to forskelige 2 vejs højttaler den ene til små 40k og den anden til små 20k.

Den der måler mest lige faver mellemtonen helt vildt og peake vildt i toppen og virker meget død i forhold til den der ikke måler så godt, den til 20k spiller ret godt og har en klar og taber slet ikke pusten i toppen dom den dyre.

Og det kan kun være den dyres enheder der er dårlig og har egen lyd.

Kan du ikke lokkes til at fortælle hvad det er for nogle højttalere, og måske illustrere med nogle måleresultater? Ellers er det jo bare en lidt løs påstand. Vi snakker jo om noget ret konkret her, så konkrete eksempler kunne være gode.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
MC955 skrev:

Det kan man ikke.

Jeg har den sidste uge hørt på to forskelige 2 vejs højttaler den ene til små 40k og den anden til små 20k.

Den der måler mest lige faver mellemtonen helt vildt og peake vildt i toppen og virker meget død i forhold til den der ikke måler så godt, den til 20k spiller ret godt og har en klar og taber slet ikke pusten i toppen dom den dyre.

Og det kan kun være den dyres enheder der er dårlig og har egen lyd.

Kan du ikke lokkes til at fortælle hvad det er for nogle højttalere, og måske illustrere med nogle måleresultater? Ellers er det jo bare en lidt løs påstand. Vi snakker jo om noget ret konkret her, så konkrete eksempler kunne være gode.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Don Dario, hvor meget du end kunne ønske det, så handler denne tråd IKKE om Vienna. Den handler om at et flertal efterhånden mener man godt kan sige noget om en højttaler ud fra målekurverne. Hvis du ikke har andet at bidrage med, end hvem af skribenterne du er enig med, skulle du måske overveje at undlade at skrive.

De der er uenige, har ikke kommet med nogle eksempler på det modsatte, og det er lidt det jeg efterlyser.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:

Sjovt at folk ikke nævner at b.la vienna BCG i norge og sverige er bleve kåret til årets højt... og lillebroderen i frankrig... samt Haydn har fået kanon anmeldelser i HIFI+.. og tyskere kan ikke forstå at man kan lave den lyd til den pris...
Mozart er også blevet kåret til bedste højt til prisen i USA..

Tror nok vienna sælger mere verden over end mange andre nævnte højt i de forskellige linkede tråde osv!!!

Måske bruger folk i den store verden ligefrem ørene til at bedømme lyden med..... hmm.... ja hvem ved.... hvorfor bliver de ellers kåret??

MVH
Don

Nu ved jeg ikke lige hvorfor du kaster dig ud i en Vienna debat.
tråden handler faktisk om noget helt andet.
Men hvis den nu rent faktisk handlede om Vienna, så må selv Vienna nok erkende, at de er mikroskopiske i forhold til de store spillere på markedet.
Den 100% største leverandør til high end segfmentet er B&W. De leverer omtrent det samme som alle andre tilsammen. Nummer 2 er nok, om du elsker det eller ej - vor egen Dali.
Langt nede af listen og meget mindre finder du alle øvrige og Vienna.
I USA er der mange fabrikker, der i sig selv er langt større end Vienna bare på deres hjemmemarked - f.eks. Snell, Boston, JBL, Revel, NHT og mange flere.
Desværre - Vienna er små - meget små.

Og så lige det med at blive årets ht.
Det kunne Vienna også blive her i DK pga. René.
Var det ikke for ham, så var de her slet ikke. Sådan hænger ting sammen, der er desværre ikke ret meget mer etil det.

Jeg synes herfra, at du skal holde dig til trådens emne - det ville være sejt.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

B&W er ganske rigtigt nr 1. Nr 2 er en tæt kamp mellem Dynaudio og Focal-JM Lab. Fra dem er der langt ned til de øvrige konkurrenter. Vores hjemlige Dali er desværre på ingen måde en stor spiller på verdensplan. De har et ekstremt stærkt hjemmemarked, og en stor vækst på eksportmarkederne. Men bare til sammenligning har Dynaudio over 300 medarbejdere, mens Dali iflg sidste regnskab var 76.

Det centrale er imidlertid hvordan de enkelte firmaer klarer sig i de segmenter de er aktive i. Således vil Vienna der ikke sælger mange højttalere under 10.000 selvfølgelig sælge færre enheder end et mærke som Dali hvor hovedvægten af omsætningen er produkter under 10000 stykket.

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
@Fasebjørn

Problemet med virkeligheden, er at der mangler en loudness-knap. 

Du skal bare stå på hovedet og slå takten på vommen, så er den klaret

Bamsefar

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
don dario skrev:
Sjovt at folk ikke nævner at b.la vienna BCG i norge og sverige er bleve kåret til årets højt... og lillebroderen i frankrig... samt Haydn har fået kanon anmeldelser i HIFI+.. og tyskere kan ikke forstå at man kan lave den lyd til den pris... Mozart er også blevet kåret til bedste højt til prisen i USA.. Tror nok vienna sælger mere verden over end mange andre nævnte højt i de forskellige linkede tråde osv!!! Måske bruger folk i den store verden ligefrem ørene til at bedømme lyden med..... hmm.... ja hvem ved.... hvorfor bliver de ellers kåret?? MVH Don
Nu ved jeg ikke lige hvorfor du kaster dig ud i en Vienna debat.tråden handler faktisk om noget helt andet.Men hvis den nu rent faktisk handlede om Vienna, så må selv Vienna nok erkende, at de er mikroskopiske i forhold til de store spillere på markedet.Den 100% største leverandør til high end segfmentet er B&W. De leverer omtrent det samme som alle andre tilsammen. Nummer 2 er nok, om du elsker det eller ej - vor egen Dali.Langt nede af listen og meget mindre finder du alle øvrige og Vienna.I USA er der mange fabrikker, der i sig selv er langt større end Vienna bare på deres hjemmemarked - f.eks. Snell, Boston, JBL, Revel, NHT og mange flere.Desværre - Vienna er små - meget små. Og så lige det med at blive årets ht.Det kunne Vienna også blive her i DK pga. René. Var det ikke for ham, så var de her slet ikke. Sådan hænger ting sammen, der er desværre ikke ret meget mer etil det.Jeg synes herfra, at du skal holde dig til trådens emne - det ville være sejt.

Hej Kurt.

Jamen har desværre set mig nødsaget til at slutte mine indlæg på denne tråd da jensen har bedt mig om det, pga af han beskyldes af flere at betale mig(heraf b.la hifihuse.dk mm) for at starte den vienna tråd og hvilket gør mig RASENDE !!!
Ska vi ændre navnet hifi4all til hifi4some!!!!

Jo vienna er meget inde i emnet pga det er den tråd der er linket til hvis du ellers læser tråden ordentligt:-) i opstarts tråden endda!

Kurt er enig med dig i flere ting(i andre indlæg) men ikke lige denne gang her.. men ser mig nødsaget til at slutte denne tråd men håbes vi skrives ved i en anden!!

MVH
Don

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

B&W er ganske rigtigt nr 1. Nr 2 er en tæt kamp mellem Dynaudio og Focal-JM Lab. Fra dem er der langt ned til de øvrige konkurrenter. Vores hjemlige Dali er desværre på ingen måde en stor spiller på verdensplan. De har et ekstremt stærkt hjemmemarked, og en stor vækst på eksportmarkederne. Men bare til sammenligning har Dynaudio over 300 medarbejdere, mens Dali iflg sidste regnskab var 76.

Det centrale er imidlertid hvordan de enkelte firmaer klarer sig i de segmenter de er aktive i. Således vil Vienna der ikke sælger mange højttalere under 10.000 selvfølgelig sælge færre enheder end et mærke som Dali hvor hovedvægten af omsætningen er produkter under 10000 stykket.

Jeg tror du tager gevaldigt fejl.
JM/Focal og Dynaudio laver deres egne enheder, som jo så kræver en del arbejde endnu da.
Mht. antallet af solgte højttalere tror jeg næppe de er større end Dali.
I øvrigt er både dynaudio´s og JM-labs omsætning centreret om de billigere modeller og ligeledes er B&W´s og alle andres.
Til forskel fra JM, Dynaudio og Dali, så har B&W enormt godt fat i USA, and that is the difference.
USA svarer til hele Europa på én gang og så har de penge allesammen.
Den største spiller på det amerikanske marked er nogenlunde automatisk den største i verden endnu da. Se bare Klipsch, Bose og JBL - de 3 største i verden.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Michael GJ skrev:

Hvem fanden opfandt også det pjat med fysik og dens love? Hvis jeg tror nok på det, kan jeg flyve udelukkende via tankens kraft!

Man forstår mere og mere, at verden er som den er med alle de idioter .

Nu vil jeg gå ind og pudse min sikring, tænde for kasettebåndoptageren og skrue helt op for mine massive højttalere i mit udæmpede 12m2 rum...lyden her er perfekt! Hvis du siger andet: Har du hørt det?

Yes! Og jeg vil hoppe i havnen, - men inden måler jeg lige temperaturen, vil nødig opleve at vandet er for stift når jeg lander  Målinger er et værktøj der fortæller lidt om hvad der kan forventes, men ikke hele historien - heldigvis.

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Tjae.. Dali er nu en meget lille udbyder i forhold til Focal-JM lab og Dynaudio. Hvis din teori om at Dali skulle være større en Dynaudio skulle være korrekt, må Dynaudio jo så have ca 225 medarbejdere der sidder og laver enheder og 75 der samler højttalere. Da Dali iht deres regnskaber i regnskabsåret 2005-2006 havde 76 medarbejdere. Focal har iøvrigt ca 350.

Dali har som bekendt et meget stærkt hjemmemarked i form af hifi klubbens butikker, og det får ofte folk til at tro at de er store på verdensplan, men udenfor skandinavien sælger de nu ikke det store, og selvom de er aktive med deres markedsføring med masser af annoncer vil jeg tro at ser man bort fra skandinavien er de ikke meget størrere end Vienna for eksempel.

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Don Dario, hvor meget du end kunne ønske det, så handler denne tråd IKKE om Vienna. Den handler om at et flertal efterhånden mener man godt kan sige noget om en højttaler ud fra målekurverne. Hvis du ikke har andet at bidrage med, end hvem af skribenterne du er enig med, skulle du måske overveje at undlade at skrive.

De der er uenige, har ikke kommet med nogle eksempler på det modsatte, og det er lidt det jeg efterlyser.

så har du ikke læst tråden igennem, anyways, så fortæl hvad du mener man kan bruge målinger til ?

kan du vælge en højttaler alene udfra målinger ?

eller kan du bruge det som en rettesnor til hvilke der kan falde i din smag (her står langt hovedparten herinde)

og i samme åndedræt, kan man bruge målinger til at kritisere en højttaler man aldrig har hørt ?

har du set målinger af dali grand, os før dit køb ?

<< Forrige Side af 38 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes