| Forfatter |
|
sprinter Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 27 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Sjov tråd
Meget har der været gennem huset her i tidens løb, men mine snart 15 år gamle Snell JIII bliver. De er ikke specielt kønne og særdeles kræsne med hvad man sætter til at fodre dem. Men de spiller sgu r.... ud af bukserne på mange dyre nyskabelser. Og så har jeg lige fået min gamle Pioneer PD-S901 CDafspiller tilbage igen efter 3-4 år hos en kammerat - den bliver vist også til den ikke kan mere - godt drev.

|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg læser jeres historier, føler jeg mig som en sølle vagabond, der skifter ud hele tiden. 
Den komponent jeg har haft i længst tid, har været hos mig i 2 år (og det er min surround reciever, der ikke overlever 2 år mere!)
Resten håber/forventer jeg at nu have i mindst 10 år... (så må jeg jo skrive igen i tråden til den tid)
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
...mine Audio Note E højttalere forbliver i mit anlæg!
En opgradering vil komme på tale en dag......
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
lexus skrev:
|
mine Audio Note E højttalere forbliver i mit anlæg!
En opgradering af dem bliver næste trin....
|
|
|
Det er også nogle lækre banditter. Har du Audio Note rør-grej sat til dem? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej,kun AN sølvkabler,ellers Accuphase 211 og
Audio Analogue Maestro...men engang....!!!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
lexus skrev:
|
nej,kun AN sølvkabler,ellers Accuphase 211 og
Audio Analogue Maestro...men engang....!!!
|
|
|
Du kunne sælge din Accuphase, og kaste dig over en Audio Note OTO SE Jeg har selv haft den AccuBørge der, og Audio Note basker til den, så det synger i frihedsgudinden  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved det godt,AN basker det meste jeg har hørt,
meen jo heller ik helt billigt...!!!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
lexus skrev:
|
Ved det godt,AN basker det meste jeg har hørt,
meen jo heller ik helt billigt...!!!
|
|
|
Ja aaalt for dyrt. Men ok. Det er langt det meste jo  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja,desværre.....en farlig hobby 
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er mest til genbrug og da jeg er tekniker har jeg begrænsede udgifter til reparationer. Jeg købte for 15år siden en integreret rørforstærker Luxman SQ 38FD. På samme tid købte jeg også en Michaelson & Austin effekt rørforstærker sammen med en rørforforstærker Michaelson & Austin TVP-X. Indtil videre står disse ting ikke til udskiftning.
mvh
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 292
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Linn LP12 bliver nok noget tid endnu, selvom den er små 20 år. Den spiller rigtig godt og bliver bedre, hver gang noget andet skiftes ud. Jeg overvejede at skifte den ud med en SME 20, men den har jeg lige fået at vide koster kr. 83.000 - godt nok med SME V arm, men alligevel - så det bliver nok ikke lige i denne måned 
Hilsen
Rolf __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg HAVDE en Tandberg 3026A som jeg købte som ny i 87´ den troede jeg ikke jeg skulle sælge, det har jeg lige gjort  næsten alting får en
ende,
også en gammel Tandberg, men den har nu gjort det godt og er kommet til et hjem, hvor den kan nyde sit otium sammen med andre Tandberg
godter. Hov jeg jeg har et Target rack jeg købte i 86´ ( hos "High Fire", er der nogen der kan huske dem?), det bliver også, der er nok ingen der
gider købe det __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pihl...
Det er snyd, når du har solgt den... Men du er alligevel slået af min Nakamichi LX-5 cass. fra 1982, som jeg har endnu..
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den bedste og længstlevende hifikomponent er mine gamle Dali 40, som jeg ejede i ikke mindre end 10 år. Det er ca. 10 gange mere end hvad jeg gennemsnitlig ejer et hifikomponent. Dali lavede en række fremragende speakers i løbet at slutfirserne fra Dali 7 til og med Dali 40. Der var tale om sublim spilleglæde - som desværre blev afløst af den rædselsfulde Grand serie.
Lars
|
| Til top |
|
| |
Duckmann Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror aldrig jeg skiller mig af med mine gamle Canton HT'er.. De er så vidt jeg husker fra 1984. Mener de hedder Ergo. De spiller fandme godt, især når jeg ikke har givet en krone for dem :)
Regner også med at min Marantz SR-8500 Surround forstærker kommer til at blive i huset længe.
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
Hej Pihl...
Det er snyd, når du har solgt den... Men du er alligevel slået af min Nakamichi LX-5 cass. fra 1982, som jeg har endnu..
mvh. Jan |
|
|
Jeg kommer i tanke om, at jeg da har min gamle Sansui tuner, den købte jeg som ny i ´86, sammen med en AU90X forstærker og en båndoptager
fra samme mærke! jeg skulle nok ha´ beholdt forstærkeren i stedet for tuneren __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah,det ældste jeg har som jeg selv har ejet i længst tid er ubestridt min Tandberg TCD3015A(cd-afspiller).Købte den i 1987.Den brød dog sammen i converteren ca 7 år senere og røg i kælderen.Den havde spillet og spillet,nærmest i døgndrift. Den har flere gange været på vej i containeren.Men sidste efterår sendte jeg den til rep og nu spiller den atter på smukkeste vis __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 405
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Tjah,det ældste jeg har som jeg selv har ejet i længst tid er ubestridt min Tandberg TCD3015A(cd-afspiller).Købte den i 1987.Den brød dog sammen i converteren ca 7 år senere og røg i kælderen.Den havde spillet og spillet,nærmest i døgndrift. Den har flere gange været på vej i containeren.Men sidste efterår sendte jeg den til rep og nu spiller den atter på smukkeste vis  |
|
|
Tandberg har altid været kompromiløs i deres tilgang til den perfekte lyd, hvilket priserne på brugt grej vidner om...
Det der først gav mig oplevelsen af High End, var den store og meget velspillende højtaler fra 1980; Tandbergs største højttaler nogensinde; flagskibet Tandberg Studio Monitor,
Desværre var jeg så dum at sælge den til min kammerat nogle år senere,- der så til gengæld har været klog og beholdt den. Det er således på hans vegne jeg skriver indlægget . Det er efterhånden mange år siden nu, men præcis den højtalere lever stadig i minderne.
Iøvrigt er der netop afsluttet en auktion på QXL og en bruger var så heldig at kunne købe dem for 3500 kr/sættet..
Hvordan lyder den egentlig?
Powerful, warm and able to be a reference-class A-monitor in medium-sized musicstudio or large broadcast controlroom. Provided it is built into a non-reflecting, dampened wall. This gives the speaker a much better bass response and enhances the lows to 25 Hz making it more linear in it´s overall frequency response, which is very, very flat by the way.
Its a very good speaker to mixdown acoustic music in a studio, more than powerful to recreate the transients in modern dance / techno music. Superb low and high frequencies, overall low distortion, but especially on loud high frequencies. I haven´t been able to overload it so far, what DID happen to my ears... A fine speaker to listen to your amplifier when it hits rock bottom due to lack of more power, the Tandberg seldom sweats on loud audio. It´s a giant.
Læs og se alt om højtaleren "Tandberg Studio Monitor" her
http://cybermax.tmfweb.nl/tandberg/studiomonitor.htm
Navnet Tandberg eksistere skam endnu, besøg hjemmesiden http://www.tandberg.com/
Eller læs detaljeret om firmaet på leksikonet Wikipedia ; http://en.wikipedia.org/wiki/Tandberg
Husk også at besøge Norges Radio Historiske Forening der har samlet en masse info om Tandbergs historie og produkter fra fabrikkens start i 1933 og fremefter http://www.nrhf.no/

Herunder en tråd i Hifi4all, hvor Tandberg også bliver taget under behandling.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42810
Gør trådene på hifi4all mere spændende og læg et ubegrænset antal billeder ind i dine indlæg, - ganske enkelt og gratis...
Læs her hvordan du gør!
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42706&K W=upload
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 21 Marts 2007 kl. 05:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beofan:Jeg føler med dig.Den Studio Monitor skulle du ha' beholdt.Jeg fik selv et sæt i november og jeg har ikke hørt en bedre højttaler  Den er en-ejers og cirka i mint condition.Lækker sag  Jeg kan se at Studio Monitor's må ha' været med i en del år.Den er på forsiden af Tandberg's katalog 1974/1975(i flere år overlappede et katalog således 2 år).Jeg anslår mine til at være fra 1975(serienumre:3092 og 3093).Enhederne er mint!Utroligt,men sandt.
Godt at høre at din kammerat beholder dem.Og så kan du jo nyde dem hos ham.Jeg følger skam spændt med på qxl lige nu.Det er næsten lige så spændende som da jeg selv vandt mine,også på qxl.
Mht Tandberg,så laver de videokonferrence-udstyr.Der er ikke meget LYD tilbage desværre.Så jeg må nøjes med alt det herlige gamle grej  Lyden holder hele vejen,den dag idag __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |