Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Svend P skrev:
Hvis kriteriet er grej der ikke produceres mere, så er min Yamaha RX-V1500 surround reciever vintage! (Og den er kun 2 år gammel, he) |
|
|
Svend, nu er det jo i orden at spænde hjelmen - hvis du forstår sådan en lille en 
Der er tilføjet en minimums alder på 25 år til forum kategorien.
"Vintage grej i alle afskygninger - det gamle guld som ej længere produceres. Min. 25 år."
|
|
|
Hvor gammelt skal digitalt grej så være, for at være vintage ? Den digitale udvikling, laver jo lidt om på tidsregningen, og kan somme tider forælde noget, allerede før det er sendt på markedet.  EDIT: Den gamle Audio Alchemy DDE 1.0 anser jeg for vintage, men her er der nok andre der er uenige. I den digitale verden, er 10 år jo meget. 1.0'eren er vist omtrent 15 år gammel nu. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Admin, hvis du laver en søgning på "retro" er der en stribe( 8-10 stk. ) jeg mener hører hjemme i det nye forum
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
The Dude Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 443
|
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alder på digital grej for at det kan betegnes som Vintage ?
10 år og ældre ville være et fair valg 
Ps. jeg er "flyttet ind" i denne sektion permanent ... *g* 
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Svend P skrev:
Hvis kriteriet er grej der ikke produceres mere, så er min Yamaha RX-V1500 surround reciever vintage! (Og den er kun 2 år gammel, he)
|
|
|
Svend, nu er det jo i orden at spænde hjelmen - hvis du forstår sådan en lille en 
"Vintage grej i alle afskygninger - det gamle guld som ej længere produceres. Min. 25 år."
|
|
|
He he. Den er nu vintage i mine øjne, da den ikke kan håndtere de nye HD DTS formater. Det er jo ANTIKT!
mvh Svend P (nu med spændt hjelm)
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad de 25 år være med lidt eleastik Sammen med mit Revox setup fra B700 serien 1978-1983 (helt klart vintage) har jeg også Revox første CD maskine 1984-85 bygget (prototype vis i USA i 83, som en tank med en vildt overdimensioneret CD skuffe - den vil jeg også betegne som Vintage - så de 25 år tja- kunne være sjovt at få innovatonerne med fra start firsener Men mon ikke vi kan styre det - Af de vintage tråde jeg har set herinde har der jo været rimelig meget slingren - men på en fin og selvoprettende måde hvor vi ikke har haft brug for indgreb - det er som vintage ikke på samme måde som kabler sætter sindene i kog  Alt det THX Suround etc. har jo allerede sit eget fora så der er vel ikke en grund til at vi skal diskutere om det er vintage eller ej før om 10-15 års tid
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det jo lige et forum for min McIntosh MR71, den bliver 41 år i år.
Eller min LL reciever der er en årgang 1965 og still going strong, den spiller hver dag da den lydmæssigt er rigtig god og så er den lidt billigere i strøm når man bare tusser rundt og lytter til musik.
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Svend P skrev:
Hvis kriteriet er grej der ikke produceres mere, så er min Yamaha RX-V1500 surround reciever vintage! (Og den er kun 2 år gammel, he)
|
|
|
|
|
|
Først en tak for "Vintage Forumet". Jeg fornemmer der er mange som sætter pris på det gamle grej - jeg gør! Jeg tænkte godt at 20-25 år vil være passende....dog ægeligt det skal afgrænses så eksakt fordi nogen prøver at kalde en 5 års gammel udgået Yamaha reciever for vintage. Så har man da ultimativt skudt forbi hensigten med forumet i mine øjne.
Vi skal altså tilbage til 1982 for at kunne kvalifiserer grejet? Kunne man forstille sig at en Accuphase 203/204 kunne kvalifiserer sig som "vintage" ? Ikke udefra de nugældende regler. Lidt ærgeligt. Måske ville 15 år være knap så afgrænsende. Det er jo et forum for ældre hifi.
I 1982 fandtes der ikke en Philips CD 100, så heller det kan kom med. Måske vil "digital-vintage" kunne nedsættes hvis den gode CD-100 skal have en chance for art være med. Ellers kommer den med næste år.....25 år!
Min indstilling er grænsen sættes til 15 år, men "stilen" betyder mere end alder.
Mvh
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
The Dude Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubefreak skrev:
Eller min LL reciever der er en årgang 1965 og still going strong, den spiller hver dag da den lydmæssigt er rigtig god og så er den lidt billigere i strøm når man bare tusser rundt og lytter til musik.
|
|
|
min Dynaco er en 1967'er 
|
Til top |
|
|
tubefreak Lukket konto

|
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er den jo kun et barn. 
Det er sjovt at have sådan noget ældre grej der bare virker, ikke.?
|
Til top |
|
|
The Dude Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaaae .., det er en pragtfuld! mini amp 
http://www.tnt-audio.com/ampli/dynaco-st35_e.html
http://home.indy.net/~gregdunn/dynaco/components/ST35/index. html
Sry! det bliver lidt on/off topic 
Pt. er den 100% ikke aktiv pga. jeg er ved at total renovere den

Ultra hi-speed TO-220 enretter dioder, 470µF hoved-lyt, Jensen Photoflash 2x33µF, bedre overføringskonder, nye "guld" sokler fra Audio Note, guld i ind/udgang, jeg mente der var på tide at tilføje/udskifte til do. komponenter mm. efter jeg havde lavet "burn in" på nye rør (2stk. JJ ECC832 og 4stk. Sovtek EL84M), en ting jeg er rigtig glad for er at mit "sample" er med USA trafoer 
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Definition behøver vi vel ikke. Jeg er sikker på, at enhver, som vader ind i Vintage-forum har en "certain gut-feeling" af hvad der er på programmet her. Jeg synes ikke, at det burde være nødvendigt at bruge energien og den evige diskussion omkring, hvad der nu berrettiger denne eller hint til at være vintage. På AK/AA (udenlanske fora) - kører diskussionen i årevis - og jeg orker det snart ikke mere. Der kan jo altid findes deltagere, som godt kan lide at bøje termerne - og problematisere til døde.
stadig Venligst
Freddy
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Definition behøver vi vel ikke"
Helt enig, det vil være for svært at overholde. Jeg vil bede om at tekst 25 år bliver slettet.
Ny Definition, når det omtalte ikke bliver produceret mere.
Mvh Peter Pan. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Jeg er sikker på, at enhver, som vader ind i Vintage-forum har en "certain gut-feeling" af hvad der er på programmet her.
stadig Venligst
Freddy |
|
|
Enig!
Og mange tak for den herlige udbygning af forummet til vi t**ser der kun gider at beskæftige os med gammelt, slidt grej __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
tubefreak Lukket konto

|
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vintage = gammel alt andet udvisker grænserne og så er forummet ikke noget værd. 25 år er en god alder, derfor er der jo nok ikke nogen der brummer hvis apparatet er et par år yngre hvis det er intressandt.
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror også at fredmarantz er inde på noget med den der 'gut feeling'.Selv jeg kan ikke fremvise et 100% over-25-år-gammelt-grej.Alene på grund af min cd-afspiller,som kun er 20 år gammel.Men den synes jeg selv er ret vintage.... Og i cd-sammenhæng er den vel at regne for et fund fra vikingetiden __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubefreak skrev:
|
|
|
Sjovt sammenfald. Jeg har også en MR71'er og jeg spiller til daglig på en LL Kardinal stereoradio årg.59. Flot 8 kantet model med 4 højtalere.Jeg har gjort den istand og sat dekoder i den så nu spiller den stereo for første gang i 48år.
Her er lidt at kigge på: http://www.gamleradioer.hjem.wanadoo.dk/
mvh
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubefreak og tubemania - har i billeder ??
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja billeder tak!
The Dude: JJ ECC832? (12DW7/7247)
Og EL84M? Skulle M-versionen være at foretrække, frem for NOS RCA (UK-made) eller Mullard´s?
|
Til top |
|
|
tubefreak Lukket konto

|
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må være det nemmeste hvis i kigger på linken da der er noget mere at kigge på.
Tube mania du har nok ikke sådan en Kardinal som min, men kender godt din model den er fed og spiller godt.
http://www.sitecenter.dk/maxie
|
Til top |
|
|