Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 14:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: GamuT L5 vs Dali MS4 !?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Ja, hvad synes I folkens? Hvad ville I vælge? Jeg ved godt, at man selvfølgelig skal ud og lytte selv, men det er godt nok svært at få sit udstyr slæbt med tog og bus rundt i landet  - de skal jo høres på ens eget grej.

Jeg kan forestille mig, at I også kommer med andre forslag til, hvilke højttalere i samme prisklasse der ville være gode at lytte til, men så skal jeg lige skynde mig at sige, at de altså skal kunne skaffes brugt til ca. 30.000 og ikke til nyanskaffelsesprisen på 55.000-65.000 kroner.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

GamuT L5
Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

GamuT's  L  serie er alså bare guf, De spiller virkeligt Godt og er gude smukke
Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

Evt. GamuT´s nye serie PHI?

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=3088

Hørte lilleboren (PHI5) til udstilling i kbh... og vil sige jeg syntes den imponerede mere end L7éren (pris taget i betrakning)

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 01:57 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg ikke selv hørt lige den model fra Dail, men alt det andet de har lavet har ikke imponeret mig. Tværtigmod..... Men GamuT L5 er en suveræn HT`r så den ville jeg gå efter

Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 03:01 | IP-adresse registreret  

Xavian 360! Så kan Gamut L5 og storebror L7 godt gå hjem og lægge sig. De kan ikke følge med her
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 03:05 | IP-adresse registreret  

Du får lige et nytteløst svar fra mig af, here goes 

Jeg har ikke hørt hverken den ene eller den anden, men jeg må tilslutte mig koret og sige Gamut

Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
Til top Vis NESREDNA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NESREDNA

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 03:38 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:
Xavian 360! Så kan Gamut L5 og storebror L7 godt gå hjem og lægge sig. De kan ikke følge med her

Ja, De xavian er vist meget undervurderet på markedet, men en speaker som jeg meget gerne vil lytte på. Hvis man skal tro på testpanelets begejstring her på siden er det en fremragende musikformidler. Hvis bare man havde råd..... 

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1399&zoneid=3

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 06:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har lyttet til alle 3, og min mening er, at L5 & L7 også er fine højttalere, men prissat i et forkert segment - de burde koste tæt på det halve i vejl. udsalg. L3 til 39995 er helt ude i hampen. Xavian 360 spiller suverænt til 59000 og er lydmæssigt i sin helt egen klasse. 100000 kr. får hurtigt ben at gå på, hvis noget bedre søges. Desværre er de ikke til at opdrive på brugtmarkedet og er gået hen og blevet en bestillingsvare, - først til mølle, og prisen er fast - desværre.
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

For mig at se, så spørger du os om du bedst kan lide Coke Zero eller Pepsi Max?

Så mit svar er at du bedst kan lide Pepsi Max!

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

rattanhuset:

Har du selv hørt L5 på din Pathos Logos? Jeg har jo også sådan en krabat, og jeg spekulerede på, om L5'erne var en af de højttalere, der ikke lød så godt på din Logos (og som var medvirkende til, at du solgte den igen).

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Xavian ville være et godt bud, hvis det da ikke lige var sådan, at jeg søger højttalere i 50-60K klassen, som kan fås brugt til det halve (hvilket er tilfældet for de to højttalere, jeg står og vakler imellem i øjeblikket).

Mulleblop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Du skulle da købt de mahler der var tilsalg for 35k ... der kan de andre du nævner slet ikke være

med ... og dog! måske hvis du ejer hele samlingen af highfidelejtis test cder og du lytter til lyde :-)

eller ville jeg beholde de højt. du har idag

:-)

Til top Vis Mulleblop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulleblop

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Yoshimura skrev:

rattanhuset:

Har du selv hørt L5 på din Pathos Logos? Jeg har jo også sådan en krabat, og jeg spekulerede på, om L5'erne var en af de højttalere, der ikke lød så godt på din Logos (og som var medvirkende til, at du solgte den igen).

Nej jeg har ikke prøvet det match, så jeg ved ikke hvordan det lyder. Men jeg synes bare det er en utrolig spændende højtaler i vd siden af den anden som bliver nævnt, men nu er jeg heller ikke ligefrem Dali fan *S*

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Elkjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv været ejer af et sæt Dali Helicon og har lyttet meget til Ms4 også. Det er da en god højtaler, men prisen taget i betragtning, syntes jeg ikke de overrasker nok. Jeg kan nu egentligt bedre lide Gamut Phi serien, som jeg hørte på Kt messen i Odense. Gamut er lidt mere kontant og jeg syntes personligt Gamut er mere ud af kassen. MS4 er også meget svære at få til at spille bare lidt ordentligt. De kræver enormt meget af ens udstyr og da jeg hørte den med f.eks. NAD masterserien og det var det rene "morfar" stereo. Det var en meget dårlig kombination. Jeg ville personligt vælge Gamut, da de bare er "sjovere" at lytte på. Hvis det ikke skulle være ne af de to mærker ville jeg spare lidt penge og købe en Rega R9
Til top Vis Elkjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elkjær

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Nå, så kom der lige et sæt VA Strauss op på ksb til 22K - hvor ligger de i feltet (og hvor kan jeg høre dem i København eller omegn)?

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Yoshimura; du skal være opmærksom på at Strauss er / kan være temmelig svære at få styr på, medmindre at du har et stort lytterum -  bassen bliver MEGET "boomy" og dominerer hele lydbilledet.

Jeg kender ikke til GamuT højtalerne, MS 4 har jeg hørt og synes bestemt at de lyder "OK", men som Elkjær, indirekte, rigtigt skriver så er de ikke særlig "sjove" at lytte på...virker næsten lidt sterile" i deres måde at spille på.

Som du kan se, har jeg selv et sæt VA BCG som jeg er meget glade for - spiller på samme måde som Strauss ( - som jeg også har haft ), men bassen er mere "stram" uden at "boome" som på Strauss. Skal dog også sige at VA er lidt af en "farvelade-højtaler" - men spiller på en - synes jeg -  utrolig "musikalsk" og varm måde.

mvh

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en MS4 og er MEGET glad for den.

Jeg hørte Gamut højttaleren på en udstilling i Viborg, og mit umiddelbare indtryk af højttaleren er at den kan en masse, hvad angår detaljer, pondus og rum - men den kan bare ikke spille musik. - ment på den måde at man efter 2 minutters lytning, får lyst til at skrue ned fordi at det bliver ALT for udpenslet og skarpt at lytte til. Det er selvfølgelig min opfattelse af den og det er jo smag og behag hvad man synes. Men efter min mening er MS4 en klart bedre højttaler - af den grund at den er behagelig at lytte til.  Man får lyst til mere!  Det gjorde jeg bestemt ikke ved mit møde med Gamut.

Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Mit lytterum ER meget stort. Det er kun derfor, jeg skal have en afløser for mine ellers fine ProAc (som så bliver fronter i min hjemmebiograf i kælderen). Stuen er på omkring 50 kvadratmeter, så den burde vel kunne kapere et sæt Strauss.

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Hvem i København har VA/Strauss, så man kan lytte?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes